خانه کارشناسی ارشد زمان تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401

زمان تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401

تاریخ دقیق تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401
زمان تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401

پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی به دلیل ظرفیت خالی در برخی از رشته های خود در زمان مشخص اقدام به پذیرش دانشجو نمایند.

در این بازه زمانی کسانی که موفق به انتخاب رشته نشده اند و یا از رشته محل پذیرفته شده خود رضایت ندارند بی صبرانه منتظر زمان تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 هستند تا شانس خود را جهت پذیرش در رشته محل دل خواهشان محک بزنند. زمان برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد در سال گذشته در آذر ماه بوده است و احتمال دارد امسال نیز در آذرماه باشد.

با اتمام زمان انجام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 در 9 آبان 1401، مهلت این فرآیند تا 15 آبان ماه تمدید شد.

زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401

به جهت تکمیل نشدن ظرفیت دانشگاه ها در برخی کد رشته ها، برای تکمیل نمودن صندلی های خالی، دانشگاه ها فرصت مجددی برای انتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار می دهند. زمان تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت 1401 برای رشته های گروه علوم پزشکی در سال جاری از 7 تا 9 آبان ماه تعیین شده است همچنین تمامی داوطلبانی که حدنصاب علمی لازم را برای انتخاب رشته کسب نموده اند اما در زمان انتخاب رشته بنا به دلایلی موفق به ثبت انتخاب های خود نشده اند یا آن دسته از داوطلبانی که در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1401، از رشته محل پذیرفته شده خود ناراضی هستند می توانند در این فرصت به وجود آمده شانس خود را مجددا امتحان نمایند.پ

لازم به ذکر است که این زمان از سوی سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت برای افرادی که موفق به انجام آن نشده اند، تا 15 آبان ماه نیز تمدید شد.

نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت 1401

مرحله اول تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

  • در مرحله دوم روی گزینه “انتخاب رشته محل تحصیل، ویرایش انتخاب ها و تکمیل ظرفیت” کلیک کنید.

مرحله دوم تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

  • اکنون دوباره بر روی “انتخاب رشته محل تحصیل، ویرایش انتخاب ها و تکمیل ظرفیت” کلیک کرده و کد رهگیری خود را وارد نمایید.

مرحله سوم تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

  • در این صفحه پس از وارد کردن کد رهگیری، گزینه “مشاهده” را انتخاب نموده تا به قسمت مربوط به خود وارد شوید.

مرحله چهارم تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

اکنون می توانید انتخاب های خود را به ثبت برسانید. در ضمن یادتان باشد که بعد از کد رشته های خود حتما کد رهگیری مربوطه را از سامانه دریافت نمایید.

نکات مهمی که پیش از زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت باید بدانیم

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به شرح ذیل می باشد :

  1. تمامی افرادی که مجاز به انتخاب رشته شده اند (خواه در انتخاب رشته پذیرفته شده باشند و خواه در هیچ یک از رشته محل های انتخابی خود پذیرفته نشده باشند.) می توانند در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد شرکت نمایند.
  2. افرادی که در مرحله تکمیل ظرفیت در دوره های رایگان پذیرفته می شوند، در صورت عدم ثبت نام یا انصراف از تحصیل، یک سال از شرکت در آزمون محروم خواهند شد.
  3. انتقال، تغییر رشته و جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است. بنابراین توصیه می کنیم در انتخاب رشته محل نهایت دقت را داشته باشید.
  4. با توجه به عدم اضافه شدن رشته محل جدید، داوطلبان استعداد درخشان بدون آزمون مجاز به انتخاب رشته محل مخصوص به استعداد درخشان نیستند و داوطلبان استعداد درخشان با آزمون نیز با رعایت کلیه ضوابط مجاز به انتخاب رشته محل هستند.
  5. داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته قبول شده اند و تمایل دارند مجددا در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت نمایند، چنان چه در این مرحله در هر یک از دوره های عادی یا شهریه پرداز پذیرفته شوند ، پذیرش قبلی آن ها لغو شده و قابل بازگشت نمی باشد.
  6. زمان شروع به تحصیل پذیرفته شدگان در مرحله تکمیل ظرفیت، از سوی دانشگاه محل پذیرش اعلام خواهد شد.

داوطلبانی که در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال 1401 نسبت به انتخاب رشته محل اقدام نموده اند برای مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می بایست در زمان اعلام شده به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به آدرس اینترنتی sanjeshp.ir مراجعه نمایند. داوطلبانی که در طی مرحله تکمیل ظرفیت در رشته محل دیگری پذیرفته شوند، دانشگاه های محل پذیرش قبلی آنان موظفند تسهیلات آموزشی لازم را برای انتقال دانشجویان به دانشگاه جدید فراهم آورند و با انتقال و جابه جایی آنان مخالفت ننمایند.

 

سوالات متداول 

1- تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ در چه زمانی می باشد؟

با اتمام زمان انجام این فرآیند در 9 آبان ماه، این تاریخ تا 15 آبان نیز تمدید شد.

2- نحوه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ به چه صورتی می باشد؟

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjeshp.ir می باشد.

3- در چه صورت افرادی که در مرحله تکمیل ظرفیت در دوره های رایگان پذیرفته شده اند از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت محروم می شوند؟

افرادی که در مرحله تکمیل ظرفیت در دوره های رایگان پذیرفته می شوند، در صورت عدم ثبت نام یا انصراف از تحصیل، یک سال از شرکت در آزمون محروم خواهند شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد