خانه سامانه و سایت ورود به سامانه آموزش عالی الکترونیک | elearning.msrt.ir

ورود به سامانه آموزش عالی الکترونیک | elearning.msrt.ir

راهنمای ورود به سامانه آموزش عالی الکترونیک
ورود به سامانه آموزش عالی الکترونیک

شیوع ویروس کرونا تمامی فعالیت های اقتصادی، آموزشی و… را در سراسر جهان از جمله کشور ایران تحت تاثیر قرار داده است. هر یک از مسئولین کشور تدابیری را برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از شیوع این ویروس اندیشیده اند. در حوزه آموزش نیز به دلیل تداوم تعطیلی دانشگاه ها، تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بر آموزش از راه دور و برگزاری کلاس های مجازی می باشد.

بنابراین هر یک از دانشگاه های کشور موظف اند مطابق با دستورالعمل های صادره از سوی مراجع ذی ربط عمل نموده و به منظور جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان و تسریع روند آموزش آن ها، بستر لازم برای برپایی کلاس های آنلاین و آموزش مجازی را فراهم نمایند. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این راستا سامانه یکپارچه ای را تحت عنوان ” سامانه عالی الکترونیک” راه اندازی کرده است تا بدین ترتیب دسترسی دانشجویان به سامانه و اطلاعات آموزش مجازی دانشگاه ها را تسهیل بخشد.

ورود به سامانه آموزش عالی الکترونیک

مجموعه اطلاعات سایت های آموزش مجازی دانشگاه های مختلف کشور در سامانه آموزش عالی الکترونیک به نشانی elearning.msrt.ir جمع آوری شده است.

معرفی سامانه آموزش عالی الکترونیک

با توجه به این که زمان دقیقی برای بازگشایی دانشگاه ها اعلام نشده است، هر یک از دانشگاه های کشور کوشیده اند تا با راه اندازی سامانه ای اختصاصی، فرآیند آموزش دانشجویان خود را به صورت الکترونیکی پیگیری نمایند. به دلیل آن که تعداد سامانه های آموزش مجازی تحت نظارت دانشگاه ها در حال افزایش است و بسیاری از آن ها نیز برای ارائه خدمات خود همواره با مشکلاتی همراه هستند، وزارت علوم نسبت به یکپارچه سازی این سامانه ها اقدام نموده است.

بنابراین دانشجویان می توانند با مراجعه به سامانه آموزش عالی الکترونیک به نشانی elearning.msrt.ir از امکانات این سایت استفاده نمایند. توجه داشته باشید که اطلاعات سامانه ها و سایر اطلاعات مورد استفاده دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه های سراسری، مجازی، غیرانتفاعی و… در این سامانه گنجانده شده و در دسترس دانشجویان قرار گرفته اند.

راهنمای ورود به سامانه آموزش عالی الکترونیک

بنا بر آن چه در بخش قبل اشاره شد، وزارت علوم به واسطه سامانه آموزش عالی الکترونیک به جمع آوری و یکپارچه سازی سایت های آموزش مجازی دانشگاه های کشور پرداخته است. شما می توانید مطابق با راهنمای تصویری موجود در ادامه مقاله، از امکانات سامانه فوق بهره مند شوید.

  • ابتدا وارد سامانه آموزش الکترونیک به آدرس elearning.msrt.ir شوید و از میان گزینه های موجود در صفحه اول سایت، گزینه “موسسات آموزش عالی” را انتخاب کنید.

مرحله اول ورود به سامانه آموزش عالی الکترونیک

  • در این مرحله می بایست نوع دانشگاه محل تحصیل خود را انتخاب نمایید.

مرحله دوم ورود به سامانه آموزش عالی الکترونیک

  • از بین لیست دانشگاه نمایش داده شده که در زمینه آموزش الکترونیک فعال هستند، می توانید دانشگاه محل تحصیل خود را برگزینید.

مرحله سوم ورود به سامانه آموزش عالی الکترونیک

توجه داشته باشید لیست دانشگاه های فعال در حوزه آموزش الکترونیک در حال به روزرسانی است و به زودی اطلاعات تمامی آن ها در سامانه مذکور قرار خواهد گرفت. چنانچه دانشجوی هر یک از دانشگاه های سراسری یا آزاد می باشید و به دلیل تعطیلی دانشگاه ها امکان شرکت در کلاس های خود را ندارید، می توانید با توجه به راهنمای ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه های سراسری و راهنمای ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه های آزاد، روند آموزش و یادگیری خود را به صورت آنلاین پیگیری نمایید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از مباحث فوق می توانید روی لینک مرتبط با آن کلیک کنید.

 

سوالات متداول

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره