خانه سامانه و سایت سامانه دریافت تاییدیه تحصیلی | emt.medu.ir

سامانه دریافت تاییدیه تحصیلی | emt.medu.ir

ورود به سامانه دریافت تاییدیه تحصیلی
سامانه دریافت تاییدیه تحصیلی

تمامی داوطلبانی که قصد دارند در مقاطع بالاتر از دیپلم به تحصیل بپردازند یا در مشاغل دولتی و خصوصی استخدام شوند، می بایست مدرک تحصیلی خود را به موسسات یا ارگان های مربوطه ارائه نمایند تا بدین وسیله وضعیت تحصیلی خود را به اثبات برسانند. اما همان طور که می دانید، این مدارک می بایست مورد بررسی قرار گرفته و صحت آن ها سنجیده شود. از همین رو، وزارت آموزش و پرورش کشور اقدام به راه اندازی یک پایگاه الکترونیکی تحت عنوان سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی به نشانی emt.medu.ir نموده است تا امکان دسترسی به خدمات مربوطه برای افراد ایجاد شود. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی این سامانه و نحوه استفاده از آن بپردازیم.

 

لینک مستقیم ورود به سامانه دریافت تاییدیه تحصیلی

 

لینک های میانبر دسترسی به بخش های مختلف سامانه دریافت تاییدیه تحصیلی
ثبت نام تاییدیه تحصیلی
پیگیری وضعیت تاییدیه تحصیلی
راهنمای ثبت نام در سامانه
راهنمای انتخاب نظام آموزشی تحصیلی

سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی به نشانی emt.medu.ir به منظور ارائه استعلام مدرک پیش دانشگاهی افراد به سازمان ها و مؤسسات دولتی و همچنین دانشگاه ها راه اندازی شده است.

منظور از تاییدیه تحصیلی چیست؟

افرادی که تمایل به نام نویسی در دانشگاه و یا نیاز به ترجمه مدرک تحصیلی خویش دارند و یا حتی می خواهند در شغلی مشغول به کار شده که جهت ورود به آن، می بایست نوع و آخرین مدرک تحصیلی خود را ثابت کنند، باید به دریافت تاییدیه تحصیلی اقدام کنند. تاییدیه تحصیلی که در واقع اثبات مدرک تحصیلی است، پس از ثبت درخواست توسط شخص، به منطقه صادر کننده مدرک تحصیلی ارسال شده و پس از بررسی نسبت به صحت مدرک، برای شخص درخواست کننده گواهی تاییدیه تحصیلی صادر می شود و به صورت الکترونیکی برای استعالم گیرنده ارسال می شود. در حال حاضر امکان دریافت تاییدیه تحصیلی به دو صورت حضوری و اینترنتی وجود دارد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

معرفی سامانه دریافت تاییدیه تحصیلی

هدف از طراحی و راه اندازی سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی، ارائه خدمات در خصوص اطلاعات فارغ التحصیلان به سازمان ها و مؤسسات دولتی و دانشگاه ها جهت اطمینان از اعتبار مدرک تحصیلی ارائه شده از سوی کارمندان و یا دانشجویان می باشد.

داوطلبان می بایست با در دست داشتن مدارکی همچون اطلاعات مربوط به گواهینامه فارغ التحصیلی، شماره تلفن همراه، کارت بانکی و رمز دوم پویا جهت پرداخت الکترونیکی هزینه و همچنین مشخص بودن دانشگاه و یا سازمان استعلام گیرنده تاییدیه تحصیلی، به این سامانه به نشانی emt.medu.ir مراجعه کرده و اموری از جمله ثبت نام و پیگیری تاییدیه تحصیلی را به انجام برسانند. در صورت بروز هر گونه مشکل در انجام این فرآیند می توانید با کارشناسان مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

فلش شماره 1

زمانی که وارد سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی به نشانی emt.medu.ir می شوید، قبل از هرچزی، ابتدا با مطالبی رو به رو خواهید شد که مطالعه آن، خالی از لطف نیست. چیکده این متن به صورت زیر است:

  • تقاضای استعلام مدرک تحصیلی با وارد کردن مشخصات فردی و مدرک تحصیلی در سامانه دریافت تاییدیه تحصیلی
  • ارسال شماره پیگیری به شماره متقاضی در صورت انجام مراحل ثبت درخواست
  • مشاهده آخرین وضعیت درخواست از طریق گزینه پیگیری تاییدیه تحصیلی.
  • صادر شدن گواهی تاییدیه مدرک تحصیلی مورد نظر در صورت تایید صحت مدرک تحصیلی متقاضی، بر اساس مدارک و مستندات موجود در آموزش و پرورش
  • صدور دو مدرک تاییدیه تحصیلی و سوابق فارغ التحصیلی (ریز نمرات و محل های تحصیل) جهت ثبت نام در دانشگاه ها مراکز آموزش عالی و کلیه سازمان های استعلام گیرنده
  • هزینه صدور هر مدرک بیست دو هزار صد و ده تومان است.

فلش شماره 2

فلش شماره 2 به منویی اشاره می کند که شامل موارد زیر است.

  • صفحه اصلی
  • ثبت نام تاییدیه تحصیلی
  • پیگیری وضعیت تاییدیه
  • راهنمای ثبت نام
  • سوالات متداول
  • راهنمایی انتخاب نظام

یکی از مواردی که خیلی می تواند به شما در این زمینه کمک کند، “سوالات متداول” می باشد زیرا زمانی که روی آن کلیک می کنید می توانید از سوالات و پرسش های زیادی باخبر شده و سوال هایی که ممکن است برای شما پیش بیاید را پاسخ دهید.

نکته: در ادامه به بخش های ذکر شده به طور مفصل توضیح داده شد است.

فلش شماره 3

کلید های آبی رنگی که در انتهای این صفحه می بینید، شامل موارد ثبت نام مدرک تحصیلی، پیگیری مدرک و راهنمای ثبت نام می باشد و با توجه به نوع نیاز خود، می توانید روی آن کلیک کنید.

راهنمای ثبت نام: راهنمای ثبت نام به پیش نیاز های نام نویسی، نحوه استفاده از سامانه و گام های ثبت درخواست تاییدیه می پردازد.

ثبت نام مدرک تحصیلی: این بخش مراحل ثبت نام مدرک را با ترتیب مراحل به شما توضیح داده است.

  1. انتخاب نظام و مقطع
  2. مشخصات هویتی و تحصیلی
  3. تایید اطلاعات
  4. درگاه بانکی
  5. دریافت کد پیگیری

پیگیری مدرک: این قسمت، پس از دو مرحله قبل می باشد که افراد به منظور پیگیری وضعیت درخواست تاییدیه تحصیلی می توانند با وارد کردن کدملی، کدپیگیری تاییدیه تحصیلی و کد امنیتی وضعیت درخواست خود را در این بخش پیگیری نمایند.

نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی از سامانه

همان طور که در ابتدا ذکر شد، سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی به نشانی emt.medu.ir به این دلیل راه اندازی شده است که کسانی که بنا به درخواست دانشگاه و یا سازمان استعلام گیرنده متقاضی تأییدیه تحصیلی، می خواهند این تاییدیه را دریافت کنند، می توانند به این سامانه مراجعه نموده و درخواست خود را به ثبت برسانند. اما چگونه می توان در سامانه دریافت تاییدیه تحصیلی ثبت نام کرد؟

پیش نیاز های ثبت درخواست تاییدیه مدرک

  1. در دست داشتن اطلاعات مدرک فارغ التحصیلی
  2. داشتن شماره موبایل
  3. مشخص بودن دانشگاه و یا سازمان استعالم گیرنده تاییدیه تحصیلی
  4. داشتن کارت بانکی به همراه رمز دوم به منظور پرداخت هزینه ثبت نام به صورت الکترونیکی

گام های ثبت درخواست تاییدیه مدرک

  • گام اول: انتخاب نظام و مقطع آموزشی
  • گام دوم: مشخصات هویتی و تحصیلی
  • گام سوم: تائید اطلاعات
  • گام چهارم: درگاه بانکی
  • گام پنجم: دریافت کد پیگیری
  • ابتدا به سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی به نشانی emt.medu.ir مراجعه نموده و روی گزینه “ثبت نام مدرک تحصیلی” کلیک کنید.

نحوه ثبت نام مدرک در سامانه دریافت تاییدیه تحصیلی

  • این مرحله مربوط به انتخاب نظام و مقطع آموزشی می باشد که می بایست تیک مقطع مورد نظر را فعال نموده و پس از درج کد امنیتی در کادر مربوطه، کلید “تایید/ ادامه گام بعدی” را بفشارید.

  • در این قسمت می بایست در کادرهای مربوطه نوع مدرک، اطلاعات هویتی و اطلاعات فارغ التحصیلی خود را درج نمایید.

  • در ادامه مشخصات استعلام گیرنده را در فیلد های مخصوص به خود وارد کرده و روی عبارت “ادامه گام بعدی” کلیک نمایید.

  • در مرحله بعدی می بایست نسبت به پرداخت هزینه به وسیله کارت های بانکی عضو شبک شتاب اقدام نموده و کد پیگیری حاصل از آن را دریافت کرد. پس از واریز هزینه مربوطه، سامانه یک کد پیگیری در اختیار شما قرار می دهد که لازم است آن را چاپ کرده و نزد خود نگه دارید.

نحوه پیگیری وضعیت درخواست تحصیلی در سامانه دریافت تاییدیه تحصیلی

شما زمانی می توانید وضعیت درخواست تحصیلی خویش را در سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی پیگیری نمایید که از قبل در سامانه emt.medu.ir نام نویسی کرده باشید. بنا به توضیحات داده شده، ابتدا در سایت مذکور ثبت نام کرده و سپس از طریق مراحل زیر، اقدام به پیگیری نمایید.

  • ابتدا به سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی به نشانی emt.medu.ir مراجعه نموده و روی گزینه “پیگیری مدرک تحصیلی” کلیک کنید.

  • پس از طی مرحله اول، وارد صفحه ای شده که می بایست کد ملی و کد پیگیری را در کادرهای مربوطه وارد نموده و در نهایت روی گزینه “ادامه” کلیک کنید.

نکات مهم در خصوص سامانه دریافت تاییدیه تحصیلی

هنگامی که می خواهید از سامانه تاییدیه تحصیلی به نشانی emt.medu.ir استفاده کنید خوب است به نکات زیر توجه تام داشته باشید.

  • با مراجعه به سایت emt.medu.ir و شروع، از قسمت ثبت نام تاییدیه تحصیلی، ثبت نام را آغاز کنید.
  • حین تکمیل فرآیند ثبت درخواست خود در این سامانه، استفاده از دکمه Back مرورگر، موجب اختلال خواهد شد و مسئولیت آن با کاربر خواهد بود.
  • بر اساس نوع آموزش و پایه تحصیلی و سال فارغ‌التحصیلی، می‌توان نظام آموزشی که در آن به تحصیل پرداخته اید را تشخیص داد.
  • در وارد کردن کد ملی خود کاملا دقت نمایند چرا که در صورت بروز اشتباه، تاییدیه صادر نخواهد شد و مبلغ پرداخت شده قابل عودت نیست، لذا متقاضی می بایست مجددا درخواست جدید ثبت کنید.
  • پس از طی نمودن مراحل ثبت نام، کد پیگیری برای متقاضی پیامک خواهد شد که افراد با استفاده از این کد می توانند از آخرین وضعیت درخواست تاییدیه تحصیلی خود مطلع شوند.
  • درصورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه استفاده از سامانه را دارید می توانید بر روی فایل راهنمای کاربری با فرمت PDF، “راهنمایی سامانه”را کلیک کنید.

آیا امکان دریافت تاییدیه تحصیلی به صورت حضوری وجود دارد؟

ممکن است این سوال ذهن شما را به خود درگیر سازد که آیا امکان دریافت تاییدیه تحصیلی به صورت حضوری نیز وجود دارد؟ در جواب می بایست گفت: بله. کسانی که مایل به دریافت تاییدیه تحصیلی هستند می توانند به صورت حضوری نیز اقدام به این کار نموده اما نیاز است که به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و بعد از تکمیل فرم های مربوطه و ارائه مدارک مورد نیاز، رسید تاییدیه تحصیلی خود را دریافت و آن را به دانشگاه یا ارگان استعلام گیرنده تحویل دهد.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت تاییدیه تحصیلی به صورت حضوری
کپی کارت ملی و شناسنامه
انتخاب نوع تاییدیه مورد نیاز (دیپلم یا پیش دانشگاهی) و ارائه کپی مدرک
ارائه فیش واریزی تعیین شده از طرف پیشخوان دولت
داشتن شماره موبایل و ارائه آن جهت دریافت کد پیگیری

نمونه فرم تاییدیه تحصیلی 

همان طور که ذکر شد، امکان دریافت حضوری یا اینترنتی گواهی تاییدیه تحصیلی وجود دارد که در نهایت با انتخاب هر کدام از این دو روش، فرم تاییدیه تحصیلی به صورت زیر در اختیار داوطلبان قرار داده می شود.

سوالات متداول

1- جهت دریافت تاییدیه تحصیلی به کدام سامانه باید مراجعه کرد؟

برای دریافت این گواهی می بایست به سامانه emt.medu.ir مراجعه نمود.

2- برای ثبت درخواست در سامانه تاییدیه تحصیلی به چه اطلاعاتی نیاز است؟

انجام این فرآیند با ارائه اطلاعات هویتی متقاضی، اطلاعات فارغ التحصیلی و همچنین مشخصات استعلام گیرنده امکان پذیر می باشد.

3- آیا در این سامانه امکان پیگیری درخواست تاییدیه مدرک تحصیلی نیز وجود دارد؟

بله، در صورت ثبت درخواست خود در این سامانه می توانید با استفاده از کد رهگیری دریافتی، از آخرین وضعیت درخواست گواهی خود نیز مطلع شوید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲۲ نظر
  1. حلما

    سلام کد دانش آموزی از کجا بیارم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، بر روی مدارک تحصیلی شما قید شده است.

  2. فریبرز

    با سلام من دیپلم دارم .قبلاً سرباز معلم بودم دو ماه هم حق تدریس درس دادم میتونم در آزمون استخدامی شرکت کنم

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      با توجه به آزمون های سال های گذشته، امکان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش با مدرک دیپلم معمولا وجود ندارد.
      اما هنوز هیچ اطلاعیه رسمی برای آزمون دبیری سال ۱۴۰۲ منتشر نشده است.

  3. مهلا

    سلام
    من اطلاعات رو درست وارد میکنم ولی میزنه نقص اطلاعات و نوشته باید به محل اخذ دیپلم مراجعه کنید….تاییدیه مدرک پیش دانشگاهی برای دانشگاه میخوام
    چیکار باید کنم الان؟

    • ایران مشاوره

      با سلام برای رفع مشکل خود می توانید به مدرسه فارغ التحصیل شده و یا آموزش و پرورش منطقه مراجعه نمایید.

  4. علیرضا

    سلام وقت بخیر ایا تاییدیه تحصیلی همان گواهی موقت پایان تحصیلات است؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ؛ خیر ، برای دریافت گواهی میبایست به مدرسه محل تحصیل مراجعه نمایید.

  5. سیاوش

    درود بررسی نشده توسط استعلام گیرنده یعنی چی . استعلام تاییدیه به دانشگاه ارسال شده یانه ؟/

    • ایران مشاوره

      با سلام این جمله به این معناست که تائیدیه ی تحصیلی شما در صف بررسی می باشد.

  6. شيما

    سلام دوست عزیزم
    بنده فارق التحصیل ٩١،٩٠ هستم
    ١۴٠٠/١٢ درخواست تاییدیه پیش دانشگاه دادم اما هنوز در حال بررسی اموزش پرورش هست
    زنگ میزنم میگن ما استعلام گرفتیم مدرسه جواب نداده باید بری مدرسه،
    مدرسه میگه اصلا به ما ربطی نداره و باید بری اموزش پرورش
    توروخدا لطفا راهنمایی کنید کجا برم و ایا از مدرسه میتونم مستقیما تاییدیه بگیرم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، بعضاً مدارس با گذشت زمان و تغییر کاربری آموزشی، مدارک دانش آموزان را در بایگانی نگه داری نمی کنند. بنابراین شما با در دست داشتن مدرک تحصیلی و هویتی، حضوراً به آموزش و پرورش شهر خود مراجعه کرده، مشکل خود را مطرح کنید.

  7. منصور

    لینک مستقیم ورود به سامانه دریافت تاییدیه تحصیلی این لعتی باز نمیشه

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر سایت مورد نظر به اختلال برخورده است؛ لطفا در روزهای آتی مجددا وارد شوید.

  8. دریا

    سلام
    من سال ۹۴-۹۵ دیپلم گرفتم باید وضیعیتو نظام سالی واحدی متوسطه انتخاب کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، بله، در صورتی که شما سال ۱۳۹۴-۱۳۹۵ فارغ التحصیل شده باشید، دیپلم شما نظام سالی واحدی می باشد.

  9. محمد قسیم افته

    ببخشید میتونیم بصورت حضوری تاییده تحصیلی رو از اموزش وپرورش بگیریم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، خیر، جهت دریافت تاییدیه تحصیلی می بایست از طریق سایت اقدام کرده یا به صورت حضوری به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایید.

  10. علی مهاجر

    باسلام و تشکر
    من اصل مدرک دیپلم راگم کرده ام حالا برای دریافت مدرک فوق دیپلم از دانشگاه آزاد ،سماواحدنور اصل نیاز است چه باید بکنم.ضمناکپی گواهی موقت وریزنمرات را دارم لطفاً راهنمایی فرمایید.متشکرم

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در صورتی که هنگام فارغ التحصیلی دانشگاه درخواست دریافت مدرک را داشته باشد، می توانید با مراجعه به آموزش و پرورش اصل مدرک دیپلم را تهیه نمایید.

  11. حسین رزبان

    سلام حدودا ۲ماه هست جواب استعلام دیپلم بنده نیومده

    • ایران مشاوره

      با سلام، شما می توانید به صورت حضوری به اداره آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه کنید و از وضعیت خود مطلع شوید.

دریافت مشاوره