خانه مدارس سامانه سناد پیش دبستانی | p-snd.medu.ir

سامانه سناد پیش دبستانی | p-snd.medu.ir

نحوه ورود به سامانه سناد پیش دبستانی
راهنمای ورود به سامانه سناد پیش دبستانی

سامانه سناد یا به اختصار سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزی را آموزش و پرورش کشور در سال 90 راه اندازی نمود. این سامانه دارای خدمات و ویژگی هایی از قبیل امکان ثبت مشخصات و هویت دانش آموزان توسط مدیران و کادر اجرایی مدارس می باشد. در حقیقت سامانه سناد، پایگاهی برای ثبت نام و ذخیره اطلاعات دانش آموزان می باشد که برای سایر سامانه های دانش آموزی یک مبدأ اطلاعاتی محسوب می گردد. بنابراین لازم است مدیران مدارس قبل از شروع سال تحصیلی، به این سامانه مراجعه نموده و به درج موارد لازم بپردازند. اخیرا برای مدیران مراکز پیش دبستانی نیز این امکان فراهم شده است که در این مقاله قصد داریم به توضیح آن و نیز نحوه استفاده از این سامانه بپردازیم.

لینک مستقیم ورود به سامانه سناد پیش دبستانی

مدیران مقاطع پیش دبستانی برای ثبت اطلاعات دانش آموزان خود باید از طریق سامانه سناد دوره پیش دبستانی به آدرس p-snd.medu.ir اقدام نمایند.

معرفی سامانه سناد پیش دبستانی 1400

در سال های اخیر به منظور آسان سازی دسترسی مدیران و مسئولان مربوطه به اطلاعات دانش آموزان خود، برای هر مقطع تحصیلی آدرس های جداگانه ایجاد شد که از طریق این سامانه بتوانند برخی فعالیت ها را به صورت الکترونیکی انجام دهند. این خدمات و امکانات برای مقطع پیش دبستانی شامل موارد زیر می باشند.

  • ثبت و ویرایش اطلاعات شناسنامه ای دانش آموزان
  • انتخاب پایه – رشته
  • کلاس بندی دانش آموزان
  • ثبت ارزشیابی تحصیلی – تربیتی دانش آموزان
  • ویرایش اطلاعات دینی دانش آموزان اقلیت های دینی
  • و…

لازم به ذکر است که این سامانه دارای امکانات دیگری همچون ثبت نام دانش آموز اتباع جدید، پذیرش گروهی دانش آموزان می باشد که مدیر می تواند بر اساس نیاز خود، از آن ها استفاده کند.

ثبت این اطلاعات برای مدارس و مقاطع مختلف مشترک می باشد اما برای هر مدرسه یا مرکز آموزشی، قسمت های دیگری نیز وجود دارند که با توجه به مقطع تحصیلی و نیز برنامه های آموزشی مدرسه با یکدیگر متفاوت هستند.

راهنمای ورود به سامانه سناد پیش دبستانی 1400

برای استفاده از سامانه سناد پیش دبستانی، لازم است یک سری اقدامات از قبیل تعریف پنل کاربری برای دانش آموز و همچنین ثبت اطلاعات آن ها توسط مدیران موسسات پیش دبستانی مربوطه انجام شود. به همین منظور، مدیر باید طبق دستور العمل های ارائه شده در ادامه این مطلب اقدامات لازم را انجام دهد.

  • در ابتدا مدیر مدرسه باید به سامانه سناد پیش دبستانی به آدرس p-snd.medu.ir مراجعه کرده و از بخش سامانه سناد دانش آموزی، گزینه “ورود به بخش مدارس” را انتخاب نماید.

مرحله اول ورود به سامانه سناد ابتدایی

  • در این مرحله صفحه ای نمایان می شود که مدیر باید در کادر “ورود به سامانه” اطلاعات خواسته شده از قبیل کد مدرسه، کد ملی و کلمه عبور را وارد کرده و سپس دکمه ورود را بفشارد تا وارد صفحه کاربری مدرسه خود شود.

مرحله دوم ورود به سامانه سناد ابتدایی

مدیر مدرسه پس از ورود به سامانه مورد نظر می تواند به انجام هر یک از فعالیت هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم بپردازد که در این بخش، اقدامات مربوط به “ثبت نام دانش آموز” را ذکر می کنیم.

  • انتخاب گزینه ” امور دفترداری ” از منوی سمت راست
  • کلیک روی گزینه ” دانش آموز جدید ” و وارد کردن کد ملی دانش آموز
  • درج نمودن مشخصات شناسنامه ای دانش آموز و والدین وی
  •  نمایش اطلاعات وارد شده
  •  تایید اطلاعات

کد 8 رقمی که باید به عنوان کد مدرسه جهت ورود به سامانه سناد استفاده شود، منحصر به فرد می باشد و توسط سیستم واحد سازمانی به هر مدرسه اختصاص داده می شود. درج این کد 8 رقمی به منظور وارد شدن به پنل کاربری الزامی است. علاوه بر آن مدیر مدرسه باید کد ملی خود و کلمه عبوری که همیشه برای ورود به سامانه سناد استفاه می کند را وارد نماید.

مدیران مدارس تازه تاسیس نیز باید جهت دریافت این کد 8 رقمی به منظور ورود به سامانه سناد، به کارشناس مربوطه در منطقه خود مراجعه کند و رمز عبور سامانه سناد را دریافت نماید.

همان طور که گفته شد، این سامانه برای تمامی مقاطع تحصیلی مورد استفاده قرار می گیرد، که در هر مقطع مدیر مدرسه باید به سامانه سناد مربوطه که آدرس اختصاصی خود را دارد، مراجعه کند و فعالیت هایی که امکان انجام آن ها از طریق این سامانه وجود دارد را انجام دهد. درصورتیکه شما مدیران محترم درهریک ازمراحل ورود به سامانه دچار مشکل شدید جهت دریافت راهنمایی می توانید با بخش مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز ایران مشاوره در تماس باشید.

 

سوالات متداول

1- آدرس اینترنتی سامانه سناد پیش دبستانی کدام است؟

آدرس این سامانه p-snd.medu.ir می باشد.

2- مدارسی که تازه تاسیس شده اند چگونه می توانند کد مدرسه دریافت کنند؟

اگر مدرسه ای تازه تاسیس شده باشد، مدیر آن می بایست به کارشناس مربوطه در آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه کند و رمز عبور سامانه سناد را دریافت نماید.

3- سامانه سناد پیش دبستانی چه خدماتی را ارائه می کند؟

فرآیند ثبت نام، ویرایش اطلاعات شناسنامه ای دانش آموزان، کلاس بندی، ارزشیابی تحصیلی - تربیتی دانش آموزان از جمله خدماتی هستند که در این سامانه ارائه می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس