خانه فرهنگیان ورود به سامانه شمیم دانشگاه فرهنگیان | shamim.cfu.ac.ir

ورود به سامانه شمیم دانشگاه فرهنگیان | shamim.cfu.ac.ir

ورود به سایت شمیم دانشگاه فرهنگیان
ورود به سامانه شمیم دانشگاه فرهنگیان

سامانه شمیم در خرداد ماه سال 98 به دستور رئیس دانشگاه فرهنگیان جهت افزایش اثربخشی یادگیری، تبادل نظر و همچنین سهولت ارتباط بین دانشجو معلمان و اساتید راه اندازی شد. از طرفی به منظور تسریع در امر بهره مندی از خدمات سامانه شمیم، به تازگی اپلیکشن نسخه اندروید آن نیز طراحی شده است که می توانید این برنامه را از طریق سامانه مذکور دریافت نمایید. جهت اطلاع از خدمات و نحوه ورود به این سامانه توصیه می کنیم ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید.

لینک مستقیم ورود به سامانه شمیم دانشگاه فرهنگیان

دسترسی به شبکه اجتماعی شمیم علاوه بر ورود به سامانه مربوطه به آدرس shamim.cfu.ac.ir، از طریق اپلیکیشن آن نیز امکان پذیر است.

معرفی سامانه شمیم دانشگاه فرهنگیان

سامانه تحت وب شمیم به نشانی الکترونیکی shamim.cfu.ac.ir یک شبکه اجتماعی مختص دانشجو و اساتید دانشگاه فرهنگیان می باشد که شرایط را برای تبادل نظر، ارسال فایل های درسی و آموزشی مهیا کرده است. در واقع هدف اصلی از راه اندازی این سایت ارتقای سطح علمی، یادگیری و پژوهشی دانشجو معلمان می باشد. از جمله امکانات سامانه شمیم می توان به مواردی همچون ایجاد گروه، ارسال عکس، اشتراک گذاری عمومی مطالب و نظرات با دیگران، اشتراک گذاری فایل و ارسال پیام خصوصی به کاربران اشاره کرد.

نحوه ورود به سامانه شمیم دانشگاه فرهنگیان

مخاطبان و کاربران سامانه شمیم جهت استفاده از خدمات مختلف این سامانه که در بخش قبل به آن اشاره شد، می بایست با نحوه ورود به آن آشنا باشند که در این قسمت راهنمای ورود به سامانه مذکور را ارائه نموده ایم. چنانچه در هر یک از مراحل عضویت خود با مشکل مواجه شدید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس حاصل نموده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

  • ابتدا به سامانه شبکه شمیم به نشانی اینترنتی shamim.cfu.ac.ir مراجعه کنید. (بهتر است از مرورگر کروم یا فایرفاکس استفاده شود.)
  • در کادر“نام کاربری” کد ملی و در قسمت مربوط به “رمزعبور” کد مدرسی در سامانه گلستان (ویژه اساتید) و یا شماره دانشجویی (ویژه دانشجویان) را وارد نمایید.
  • برای ورود به “منو کاربری” نشانگر موس را روی نام خود در نوار بالا نگه دارید. در این منو شما می توانید به گروه ها، نمایه، صندوق پیام و بخش دیوار هدایت شوید. همچنین اگر قصد خروج از سایت را دارید، می توانید روی آخرین گزینه منو کاربری خود یعنی “خروج” کلیک نمایید.
  • جهت دسترسی به گروه ها بر روی آیکون “گروه ها” کلیک کنید. در صورتی که قصد ساخت گروه جدیدی را دارید، کلید “ایجاد گروه جدید” را بفشارید و بعد از آن نوع گروه (خصوصی یا عمومی) را انتخاب کنید. سپس در بخش های مربوطه اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و بر روی گزینه “ذخیره” کلیک نمایید. توجه داشته باشید که مالک گروه می تواند نوع عضویت گروه، نمایش مطالب، اجازه ارسال مطالب توسط اعضا و فعال کردن نظردهی بر روی مطالب را تعیین کند.
  • از قسمت “نمایش اعضا” می توانید کاربران گروه ها را حذف کنید.
  • بخش دیوار محلی برای اشتراک گذاری عمومی مباحث و نظرات شما با دیگران است.
  • در صورت تمایل به عضویت در گروه های عمومی بر روی عبارت “پیوستن به گروه” و برای عضو شدن در گروه های خصوصی بر روی گزینه “درخواست عضویت” کلیک کنید.
  • برای ارسال پیام خصوصی نیز می توانید از قسمت سمت چپ، گزینه “ارسال پیام خصوصی” را انتخاب نمایید.
  • و در آخر جهت دسترسی به پیام های خود لازم است بر روی گزینه “صندوق پیام ها” کلیک کنید.

با توجه به شرایط خاصی که به موجب گسترش ویروس کرونا در وضعیت برگزاری کلاس های درسی و ارائه خدمات آموزشی به وجود آمده است، دانشگاه های مختلفی از جمله فرهنگیان با راه اندازی سامانه ها و شبکه های اجتماعی مختلفی سعی در بهبود کیفیت فعالیت های یادگیری و پژوهشی دارند.

مرکز هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان علاوه بر ایجاد سامانه آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان به نشانی elearning.cfu.ac.ir اقدام به راه اندازی سامانه شمیم نیز نموده است. این سامانه یک شبکه اجتماعی تحت وب بوده که امکان برقراری ارتباط موثر بین دانشجویان و اساتید و همچنین اشتراک گذاری مفاهیم درسی، تجارب و نظرات شخصی را فراهم می نماید.

 

سوالات متداول

1- نشانی الکترونیکی سامانه شمیم دانشگاه فرهنگیان چیست؟

جهت بهره مندی از خدمات این سامانه می توانید به آدرس اینترنتی shamim.cfu.ac.ir مراجعه نمایید.

2- در قسمت نام کاربری و رمز عبور سامانه شمیم دانشگاه فرهنگیان چه اطلاعاتی باید وارد کرد؟

در بخش نام کاربری، کد ملی و در کادر مربوط به رمز عبور می بایست کد مدرسی در سامانه گلستان (ویژه اساتید) و یا شماره دانشجویی (ویژه دانشجو معلمان) را به ثبت برسانید.

3- چطور می توان در گروه های خصوصی سامانه شمیم عضو دانشگاه فرهنگیان شد؟

جهت عضویت در گروه های خصوصی لازم است که بر روی گزینه درخواست عضویت کلیک کنید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره فرهنگیان پیج فرهنیگان