خانه علمی کاربردی سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

معرفی خدمات سایت نام نویسی علمی کاربردی 1402
سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402

داوطلبان دانشگاه علمی کاربردی می توانند در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی با ورود به سایت ثبت نام این دانشگاه در دو مقطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و در گروه های آموزشی: صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ و هنر، اقدام به نام نویسی نمایند.

علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه ها می توانند به صورت اینترنتی با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org از شرایط، مدارک و سایر الزامات فرایند ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی آگاهی یابند.

 

✅ لینک مستقیم ورود به سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربری

لینک مستقیم ورود به سایت سازمان سنجش

 

داوطلبان جهت ثبت نام در دانشگاه های علمی کاربردی می بایست به صورت اینترنتی به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند.

معرفی سایت ثبت نام دانشگاه های علمی کاربردی 1402

بعد از ورود به  سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org با صفحه زیر روبه رو می شوید که در ادامه به معرفی برخی گزینه های مهم و کاربردی آن، می پردازیم.

معرفی سایت سازمان سنجش آموزش کشور

فلش شماره 1

بالاترین بخش سایت سازمان سنجش، مربوط به لینک مستقیم ورود به برخی خدمات نظیر  گزینه جستجو، فارسی، پاسخگویی اینترنتی، ارتباط با ما، صفحه اصلی و Ress می باشد.با کلیک روی هر یک از اشکال می توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

فلش شماره 2

منوی آبی رنگ سایت که لینک های ورود به قسمت های مختلف سایت اصلی در آن موجود می باشند. در ادامه به موارد مندرج در این بخش اشاره کرده ایم.

  • صفحه اصلی: در هر قسمتی از سایت که باشید، با کلیک روی این گزینه به صفحه اصلی هدایت می شوید.
  • معرفی سازمان: در این قسمت سازمان سنجش به طور خلاصه، اهداف و وظایف و آیین نامه های مربوطه را معرفی نموده است.
  • سایت قدیم: اخیرا ظاهر سایت سازمان سنجش تغییرات زیادی داشته و برای کاربرانی که تمایل به دسترسی سایت قدیم را دارند، لینک ورود را قرار داده است.
  • آزمون ها: معرفی آزمون هایی که سایت سنجش وظیفه اطلاع رسانی و انحام فرآیند های مربدط به آن ها را بر عهده دارد.

فلش شماره 3

در ابن قسمت اطلاعیه های سازمان سنجش به طور خلاصه و به صورت تیتر قابل مطالعه اند و در صورت کلیک روی عنوان تن ها می‌ توان به مشروح اخبار دست یافت.

فلش شماره 4

منوی مربوط به آزمون های مختلف که هر کاربر با توجه به فرآیند مورد نظر به آن مراجعه می نماید. داوطلبان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی می بایست از قسمت جامع علمی کاربردی به عملیات مورد نظر خود بپردازند.

فلش شماره 5

با کلیک بر روی چرخ دنده سمت چپ سامانه کلیک می کنید برای شما منویی برای خدمات جانبی و تکمیلی نمایش داده می شود.

ورود به سایت ثبت نام دانشگاه های علمی کاربردی 1402

متقاضیان می بایست در صورتی که شرایط ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی را دارا باشند، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند و ضمن پرداخت هزینه و تهیه مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی، فرم تقاضانامه ثبت نام خود را که حاوی اطلاعاتی از قبیل (نام، نام خانوادگی، شماره ملی، کد پستی، آدرس و …) می باشد را، تکمیل نمایند. همچنینن لازم است بدانید که تنها 20 کد رشته محل را می توانید انتخاب نموده و در فرم مذکور وارد کنید.

داوطلبان واجد شرایط در صورت تمایل می توانند در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و پس از مطالعه دفترچه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی، فرآیند نام نویسی خود را آغاز نمایید. راهنمای ثبت نام بدون کنکور کاردانی و بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه در ادامه این مقاله ذکر شده است.

  • به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و از منوی سمت راست، بر روی عبارت “جامع علمی کاربردی” کلیک کنید.

مرحله اول مشاهده نتایج بدون کنکور علمی کاربردی بهمن

  • سپس بر روی لینک فعال “ثبت نام پذیرش دوره (کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه علمی کاربردی سال تحصیلی 1402” کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • گزینه “خرید کارت” را جهت پرداخت هزینه نام نویسی انتخاب کنید. و با توجه به مقطع مورد نظر یکی از گزینه های ثبت نام دوره کاردانی و با کارشناسی ناپیوسته را انتخاب کنید.

مرحله سوم ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • فشردن دکمه مربوط به سریال اعتباری دوره مورد نظر و کلیک بر روی گزینه “تایید و ادامه”مرحله چهارم ثبت نام علمی کاربردی 1401
  • وارد کردن اطلاعات مورد نیاز در فیلدهای موجود در صفحه و انتخاب گزینه “تایید و ادامه”

مرحله پنجم ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • فعال نمودن تیک عبارت “ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام.” و سپس کلیک بر روی “ادامه روند پرداخت”

مرحله ششم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401

  • وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب در این صفحه و سپس کلیک بر روی گزینه “پرداخت”

مرحله هفتم ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • بعد از پرداخت مجددا به صفحه نخست بازگردید و گزینه “تایید و ادامه-گام بعدی” را انتخاب نمایید.

مرحلع هشتم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

  • ثبت سریال ثبت نام خریداری شده در کادر مشخص شده و کلیک بر روی گزینه “ورود به سیستم”

مرحله نهم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401

در انتها پس از ورود به سامانه، اطلاعات فردی، اطلاعات تحصیلی و کد رشته محل های مورد نظر را وارد کنید. همچنین شماره پرونده 6 رقمی و کد پیگیری ثبت نام 16 رقمی که سیستم در اختیار شما قرار می دهد را تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگه دارید.

همچنین لازم به ذکر است که، داوطلبان می توانند پس از مشاهده نتایج، برای تکمیل روند پذیرش به سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی، به نشانی edu.uast.ac.ir مراجعه نمایند و فرآیند ثبت نام خود را به سرانجام برسانند.

نحوه بازیابی شماره پرونده و رمز عبور از طریق سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402

یکی از امکانات یا در واقع خدماتی که توسط سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در اختیار کاربران قرار می گیرد، امکان بازیابی رمز عبور و شماره پرونده می باشد. ممکن است برخی از داوطلبان نام کاربری یا شماره پرونده خود را مفقود کرده و یا در دسترس نداشته باشند در این صورت متقاضیان می بایست به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و مطابق با مراحل زیر عمل نمایند.

  • ابتدا به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و از سمت چپ صفحه بر روی “ورود به سیستم پاسخ گویی” ضربه بزنید.

ورود به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش

  • فشردن گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی”

مرحله دوم ورود به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش

  • با ورود به صفحه ذیل لازم است در صورت نداشتن عضویت در سایت بر روی “عضویت” و در صورت ثبت نام روی “ورود به سیستم” ضربه بزنید.

مرحله دوم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • رمز عبور خود را وارد نموده و بر روی آیکون  “ورود” ضربه بزنید.

مرحله چهارم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • از منوی سمت راست صفحه بر روی “درخواست جدید” کلیک کرده و سپس درخواست خود را با عنوان فراموشی رمز عبور و یا شماره پرونده به انجام برسانید.

مرحله پنجم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

ویرایش اطلاعات ثبت نام در سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401

ویرایش اطلاعات یکی از موارد کاربردی سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی می باشد بدین صورت که ممکن است برخی کاربران در هنگام تکمیل فرم نام نویسی اطلاعات خود را به صورت نادرست وارد کرده باشند که در این صورت می بایست طبق مراحل ذیل عمل کنند.

  • مطابق با مراحل نام نویسی لازم است که ابتدا به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نموده و بر روی “جامع علمی کاربردی” ضربه بزنید.

مرحله اول مشاهده نتایج بدون کنکور علمی کاربردی بهمن

  • در این حین به صفحه ای وارد می شوید که بایستی بر روی “ثبت نام پذیرش دوره مهندسی و کارشناسی حرفه ای دانشگاه علمی کاربردی” ضربه بزنید.

مرحله دوم ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • با ورود به صفحه ذیل لازم است بر روی “ویرایش اطلاعات” ضربه بزنید.

سومین مرحله ویرایش اطلاعات دانشگاه علمی کاربردی

  • در صفحه مقابل با ورود اطلاعاتی نظیر “سریال ثبت نام” و “حاصل جمع” و کلیک بر روی ورود به سیستم اطلاعات نادرست ثبت نامی خود را ویرایش نمایید.

چهارمین مرحله ویرایش اطلاعات ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

متقاضیان زیادی از حیث معتبر بودن و میزان اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی و همچنین مبلغ مصوب شهریه دانشگاه علمی کاربردی که تقریبا نسبت به سایر دانشگاه ها از جمله دانشگاه های آزاد کمتر است، به تحصیل در این دانشگاه ها علاقه مند شده اند.

مراحل ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 به صورت اینترنتی بوده و نام نویسی متقاضیان از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می‌شود. همچنین افراد مشتاق به تحصیل در این دانشگاه ها می توانند برای کسب اخبار و معلومات بیشتر عضو کانال تلگرام دانشگاه علمی کاربردی ایران مشاوره شده و اطلاعات مورد نیاز خود را در این زمینه کسب نمایند.

 

سوالات متداول

1- سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ شامل چه بخش هایی است؟

داوطلبان با مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی می توانند اطلاعاتی نظیر اخبار و اطلاعیه مربوطه و زمان ثبت نام در این دانشگاه را کسب نمایند.

2- نحوه ثبت نام در سایت دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ به چه صورت است؟

متقاضیان در ابتدا می بایست وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و پس از آن مانند مراحل ذکر شده در مقاله پیش بروند.

3- آدرس سایت رسمی دانشگاه علمی کاربردی چیست؟

سامانه اینترنتی این دانشگاه، هم آوا به نشانی edu.uast.ac.ir می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۸ نظر
  1. محمد موسوی

    سلام میخواستم بدونم دانشگاه علمی کاربردی مقطع کاردانی زدن ۱۸تیر ماه تا ۲۵ ثبت نام داره اما من رفتم دانشگاه میگن هنوز سایت باز نشده چرا مردومو سر کار میزارین

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      ثبت نام دانشگاه های علمی کاربردی به تعویق افتاده است ، در صورتی که سایت برای ثبت نام باز شد از طریق کانال تلگرام ایران مشاوره اطلاع رسانی می شود.

  2. Parry

    سلام یعنی الان هنوز نمیشه ثبت نام کرد؟چون تو سایت سنجش چیزی نمیاد خیلی استرس دارمکلا اولش باید از سنجش ثبت نام بشه یا سایت دیگه ای هست؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      نگران نباشید هنوز دقیق ثبت نام علمی کاربردی اعلام نشده است.
      این دانشگاه معمولا دارای مهلت انتخاب رشته مجددی در اواخر شهریور ماه می باشد.

  3. فهیمه

    سلام تو خود سایت سنجش نوشته از ۱۸تیر ثبت نام کاردانی علمی کاربردی ۱۴۰۲ شروع میشه ولی تو سایت لینکی نیست تو بعضی سایت ها نوشته مرداد بعضی نوشته شهریور اگه ثبت نام تیر نیست. پس چرا تو سنجش نوشته تیره

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، زمان ثبت نام مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی از ۱۸ تیر الی ۲۵ تیر ماه می باشد و در حال حاضر سامانه ی ثبت نام در سایت سنجش فعال نمی باشد.

  4. مهری صالحین

    چه تاریخی دانشگاه علمی کار بردی بدون کنکور ثبت نام داره.
    لطفا تاریخ دقیق بدین ممنونم.

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، پذیرش دانشگاه علمی کاربردی صرفا براساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور بوده و برای ورودی مهرماه، معمولا ثبت نام در اواخر مرداد و یا شهریور ماه، انجام می گردد.

دریافت مشاوره