خانه کاردانی فنی و حرفه ای ورود به سایت سمیاد دانشگاه فنی و حرفه ای | samyad.tvu.ac.ir 

ورود به سایت سمیاد دانشگاه فنی و حرفه ای | samyad.tvu.ac.ir 

نحوه ورود به سایت سمیاد دانشگاه فنی و حرفه ای
ورود به سایت سمیاد دانشگاه فنی و حرفه ای

سامانه سمیاد یا به اختصار “سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی فنی و حرفه ای”، پایگاهی است که معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه ها به منظور ارائه خدمات و آموزش از راه دور راه اندازی نموده اند. هدف از ایجاد این سامانه، انجام تمامی فعالیت های آموزشی از جمله ارزیابی و برگزاری آزمون پایانی به صورت الکترونیکی می باشد. بنابراین دانشجویان علاوه بر استفاده از خدمات سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای، می توانند از طریق این سامانه نیز به بخش آموزش مجازی دانشگاه استانی که در آن تحصیل می نمایند، وارد شده و از امکانات آن بهره مند شوند.

لینک مستقیم ورود به سامانه سمیاد دانشگاه فنی و حرفه ای

 

تمامی امور مربوط به آموزش و ارزیابی دانشجویان دانشگاه های فنی و حرفه ای از طریق سامانه سمیاد به نشانی samyad.tvu.ac.ir انجام می شود.

معرفی سامانه سمیاد دانشگاه فنی و حرفه ای

در سال های اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا و تغییر شیوه آموزشی دانشگاه ها از حضوری به آموزش از راه دور، دانشگاه فنی و حرفه ای در جهت جلوگیری از پراکندگی آموزش ها و یک پارچه سازی آن ها، سامانه سمیاد را ایجاد نمود. در حال حاضر نیز از سامانه سمیاد جهت ارائه آموزش های غیرحضوری در صورت تعطیلی دانشگاه ها و پیگیری امور درسی استفاده می شود.

 

دانشجویانی که در یکی از رشته های دانشگاه های فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل می باشند، می توانند به این سایت مراجعه کرده و از امکانات آموزش الکترونیکی بهره بگیرند. همچنین در صورت لزوم امکان ارزیابی پایانی و یا برگزاری امتحانات میان ترم دانشجویان از طریق همین سامانه وجود دارد. در ادامه به توضیح بخش های مختلف این سامانه می پردازیم.

معرفی سایت سمیاد فنی و حرفه ای

شماره 1

با انتخاب هر یک از گزینه های “ورود به سیستم” و یا “بارگذاری فایل” می توانید نسبت به انجام فعالیت مورد نظر خود پس از انتخاب استان و آموزشگاه مربوطه، اقدام نمایید. ورود به سیستم برای بهرمندی از خدمات آموزش غیر حضوری می باشد.

شماره 2

با توجه به زیاد بودن واحدها و دانشکده های فنی حرفه ای، آدرس ورود هر یک از دانشکده ها به تفکیک استان در این بخش قرار داده شده است. دانشجویان می توانند از طریق کلیک بر روی نام هر یک از استان های نشان داده شده، آموزشکده مورد نظر خود را انتخاب و به پرتال آن وارد شوند.

شماره 3

در این قسمت نیز تعداد دانشجویان، اساتید و کلاس های موجود در سامانه سمیاد اطلاع رسانی شده است.

لینک مستقیم ورود به سایت سمیاد استان های مختلف

دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای استان های مختلف با نشانی اینترنتی مختص به استان خود می توانند به سامانه سمیاد دسترسی داشته باشند. در صفحه اصلی سامانه دانشجویان می توانند با انتخاب واحد محل تحصیل خود وارد آدرس اختصاصی سامانه برای استان خود شوند. در جدول زیر لینک مستقیم ورود به سامانه سمیاد به تفکیک هر استان قرار داده شده است.

لینک مستقیم ورود به سایت سمیاد استان های مختلف
استانلینک مستقیم ورود 
آذربایجان شرقیlms10.tvu.ac.ir
آذربایجان غربیlms7.tvu.ac.ir
اردبیلlms10.tvu.ac.ir
اصفهانlms4.tvu.ac.ir
البرزlms9.tvu.ac.ir
ایلامlms3.tvu.ac.ir
بوشهرlms10.tvu.ac.ir
تهرانlms5.tvu.ac.ir
چهارمحال و بختیاریlms2.tvu.ac.ir
خراسان جنوبیlms2.tvu.ac.ir
خراسان رضویlms3.tvu.ac.ir
خراسان شمالیlms6.tvu.ac.ir
خوزستانlms1.tvu.ac.ir
زنجانlms1.tvu.ac.ir
سمنانlms8.tvu.ac.ir
سیستان و بلوچستانlms8.tvu.ac.ir
فارسlms8.tvu.ac.ir
قزوینlms7.tvu.ac.ir
قمlms1.tvu.ac.ir
کردستانlms9.tvu.ac.ir
کرمانlms2.tvu.ac.ir
کرمانشاهlms10.tvu.ac.ir
کهگیلویه و بویراحمدlms6.tvu.ac.ir
گلستانlms6.tvu.ac.ir
گیلانlms1.tvu.ac.ir
لرستانlms4.tvu.ac.ir
مازندرانlms7.tvu.ac.ir
مرکزیlms9.tvu.ac.ir
هرمزگانlms3.tvu.ac.ir
همدانlms9.tvu.ac.ir
یزدlms6.tvu.ac.ir

میز خدمت در سایت سمیاد

دانشگاه فنی و حرفه ای برای ارائه خدمات آموزشی و اداری دانشجویان، اساتید و کارکنان که امکان انجام آن ها به صورت اینترنتی وجود دارد، میز خدمت الکترونیکی اختصاصی در نظر گرفته است. این سامانه با نشانی اینترنتی khedmat.tuv.ac.ir جهت استفاده کاربران در دسترس می باشد.

کاربران می توانند از طریق سایت سمیاد استان خود و کلیک روی لینک میز خدمت وارد آن شوند که نحوه استفاده از آن به صورت ارسال تیکت خدمت مورد نظر و انتظار برای پاسخگویی می باشد. افراد برای بهره مندی از میز خدمت غیر حضوری می بایست ابتدا با ثبت نام در سایت حساب کاربری خود را ایجاد نمایند و پس از اولین ورود در دفعات بعدی مراجعه از طریق ورود به سامانه از خدمات مورد نظر استفاده کرد.

نحوه ثبت نام

  • مراجعه به میز خدمت دانشگاه فنی و حرفه ای به نشانی khedmat.tuv.ac.ir و کلیک روی گزینه “ثبت نام”

مرحله اول نحوه ثبت نام میز خدمت دانشگاه فنی حرفه ای

  • درج اطلاعات خواسته شده و سپس انتخاب دکمه “ثبت نام”

مرحله دوم نحوه ثبت نام میز خدمت دانشگاه فنی حرفه ای

نحوه ورود

  • وارد میز خدمت الکترونیکی دانشگاه فنی و حرفه ای با آدرس اینترنتی khedmat.tuv.ac.ir شده و نام کاربری و رمز عبور خود را درج کرده و دکمه “ورود” را بفشارید.

مرحله اول نحوه ورود به میز خدمت دانشگاه فنی حرفه ای

  • خدمت مورد نظر خود را انتخاب نموده و سپس با درج اطلاعات مورد نظر، تیکت مربوطه را ارسال نمایید.

اطلاعات لازم برای ورود به کلاس در سامانه سمیاد

تمامی افراد برای ورود به حساب کاربری و بهره مندی از خدمات ارائه شده، نیاز به درج اطلاعات ورود شامل نام کاربری و رمز عبور دارند. از آن جایی که هر ساله کاربران زیادی به سامانه اضافه می شوند، تعیین نام کاربری و رمز عبور از سوی دانشگاه فنی حرفه ای دارای الگوی مشخص است. اطلاعات ورود پیش فرض دانشجویان و اساتید سایت سمیاد به صورت مشابه اما مجزا به صورت زیر تعریف می گردد.

اساتید

  • نام کاربری: کدملی به همراه صفر
  • رمز عبور: کدملی همراه صفر

دانشجویان

  • نام کاربری: شماره دانشجویی
  • رمز عبور: کدملی همراه صفر

تغییر کلمه عبور

سایت سمیاد پس از اولین ورود با نام کاربری و رمز عبور پیش فرض، به کاربران توصیه می کند به علت مشخص بودن الگوی تعیین رمز، نسبت به تغییر آن اقدام نمایند. تغییر کلمه عبور از طریق ورود به سایت و منوی ویرایش پروفایل برای تمامی داوطلبان امکان پذیر است. در جهت ایمن سازی صفحه کاربری، دانشجویان باید پس از مراجعه به سامانه سمیاد، رمز عبور خود را تغییر دهند و به جای آن از یک رمز معتبر استفاده نمایند.

 

پس از تعیین رمز جدید، دانشجو با پیام “کلمه عبور تغییر یافت” مواجه خواهد شد. اکنون کاربر می تواند با انتخاب بخش های مورد نظر خود در این سامانه الکترونیکی، نسبت به انجام فرآیندهای مربوطه اقدام کند.

راهنمای ورود به سامانه سمیاد دانشگاه فنی و حرفه ای 

لازم است بدانید که برنامه ارائه هر درس و زمان برگزاری آزمون آن در سامانه سمیاد اطلاع رسانی می گردد. بنابراین دانشجویان می بایست نحوه ورود به این سایت و استفاده از آن را بیاموزند که در ادامه، آن را توضیح داده ایم.

  • به سامانه سمیاد به نشانی samyad.tvu.ac.ir مراجعه نمایید.

مرحله اول ورود به سامانه سمیاد

  • در صفحه اصلی سایت، یک نقشه در مقابل شما قرار گرفته است که می بایست استان محل تحصیل خود را از طریق آن انتخاب کنید.

  • در صفحه نمایان شده با درج نموده مشخصات مورد درخواست که شامل نام کاربری و رمز عبور می باشد، می توانید وارد پروفایل کاربری و شخصی خود شوید.

مرحله سوم ورود به سامانه سمیاد

  • به این وسیله به سامانه آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای هدایت خواهید شد که مطابق با تصویر زیر، می توانید لیست دروس و تکالیف خود را مشاهده نمایید. حال جهت اطلاع از فایل های تدریس شده، بر روی درس مورد نظر کلیک کنید.

مرحله چهارم ورود به سامانه سمیاد

  • پس از انتخاب درس می توانید فایل های درسی به اشتراک گذاشته شده را با کلیک بر روی هر کدام دریافت نمایید.

مرحله پنجم ورود به سامانه سمیاد

نحوه بازیابی رمز عبور سامانه سمیاد

در صورتی که یک کاربر رمز عبور خود جهت ورود به سایت سمیاد را فراموش کرده باشد، می تواند به صورت اینترنتی و بدون مراجعه حضوری، جهت بازیابی آن اقدام نمایند. بازیابی رمز عبور از دو روش جستجو بر اساس نام کاربری و یا پست الکترونیک صورت می پذیرد که در صورت تطابق اطلاعات، یک ایمیل حاوی اطلاعات ورود به سامانه برای متقاضی به آدرس پست الکترونیک مندرج در سامانه ارسال می شود. جستجوی کاربر برای بازیابی رمز عبور مطابق دستورالعمل زیر صورت می پذیرد.

  • با ورود به سامانه سمیاد استان مورد نظر، و در صفحه مربوط به ورود به سامانه روی عبارت “نام کاربری و یا رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟” کلیک کنید.

مرحله اول نحوه بازیابی رمز عبور سامانه سمیاد

  • در صفحه جدید دو روش برای بازیابی نام کاربری یا رمز ورود وجود دارد:

شماره 1: جستجو براساس نام کاربری

نام کاربری خود را وارد نموده و سپس روی دکمه “جستجو” کلیک نمایید و سپس منتظر دریافت ایمیل سامانه جهت ورود به حساب کاربری خود باشید.

شماره 2: جستجو براساس پست الکترونیکی

پست الکرونیکی ارائه شده به سامانه را وارد نموده و لینک “جستجو” را انتخاب کنید. سپس ایمیل ارسال شده توسط سامانه را بررسی و اقدامات لازم جهت ورود را به انجام رسانید.

نحوه شرکت در کلاس و آزمون سامانه سمیاد دانشگاه فنی و حرفه ای

دانشجویان برای ورود به کلاس های درسی خود و یا شرکت در آزمون های برگزار شده در این سایت می بایست مطابق راهنمای ذیل عمل نمایند.

  • ورود به سایت سمیاد دانشگاه فنی و حرفه ای به نشانی samyad.tvu.ac.ir و انتخاب استان و آموزشکده مورد نظر از قسمت ورود به سیستم (برای مثال در این قسمت استان تهران انتخاب شده است)

  • درج اطلاعات و فشردن گزینه “ورود به سایت”

مرحله سوم ورود به سامانه سمیاد

  • انتخاب کلید “درس های من” و پس از آن کلیک بر روی نام درس مورد نظر

مرحله سوم ورود به کلاس و آزمون سامانه سمیاد دانشگاه فنی و حرفه ای

  • انتخاب عبارت “عنوان جلسه مربوطه”

مرحله چهارم ورود به کلاس و آزمون سامانه سمیاد دانشگاه فنی و حرفه ای

  • در این مرحله چنانچه قصد شرکت در کلاس آنلاین را داشته باشید، می بایست روی لینک آن کلیک نموده و در صورتی که توسط استاد لینکی مبنی بر “شرکت در آزمون آنلاین” قرار گرفته باشد، گزینه مربوطه را انتخاب نمایید.
  • اگر به منظور شرکت در آزمون به این بخش وارد شده اید، پس از درج پاسخ های خود لازم است تا با فشردن کلید “ثبت پاسخ ها و اتمام آزمون” از تایید جواب های خود اطمینان حاصل نمایید.

دانلود برنامه سمیاد

یکی از راهکارهای سهولت دسترسی کاربران به سیستم مدیریت آموزش دانشگاه ها، ایجاد اپلیکیشن های موبایلی و یا دسکتاپ است. علی رغم این که بسیاری از دانشگاه های کشور جهت ارائه بهتر خدمات و دسترسی بهتر کاربران خود برنامه های مختلفی برای سیستم مدیریت آموزشی راه اندازی کردند، دانشگاه فنی حرفه ای، هیچ برنامه ای برای تلفن های همراه و یا ویندوز ایجاد نکرده است.

 

بنابراین هنوز هیچ برنامه ای جهت دانلود و نصب در تلفن همراه برای سایت سمیاد وجود ندارد. همچنین سامانه ناد یکی دیگر از پایگاه های اینترنتی تحت نظارت دانشگاه فنی و حرفه ای و مخصوص دانشجویان این دانشگاه می باشد که می توانید از خدمات آن بهره مند شوید.

سوالات متداول

1- برای ورود به سامانه سمیاد دانشگاه فنی و حرفه ای دانشجویان باید به چه آدرس اینترنتی مراجعه نمایند؟

مراجعه کنندگان بدین منظور می بایست به نشانی samyad.tvu.ac.ir مراجعه کنند.

2- سامانه سمیاد شامل چه امکاناتی می باشد؟

آموزش، آزمون های مجازی، تحویل تکلیف و برگزاری کلاس های درسی مجازی در سایت سمیاد ارائه می گردد.

3- برای ورود به سامانه سمیاد چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟

نام کاربری برای دانشجویان شماره دانشجویی و رمز عبور شامل کد ملی دانشجو و برای اساتید نام کاربری و رمز عبور کد ملی آن ها می باشد

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره