خانه کاردانی فنی و حرفه ای شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳

شرایط نام نویسی کنکور کاردانی به کارشناسی
شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

از سال گذشته تغییراتی در روند برگزاری آزمون کاردانی صورت گرفت بدیت صورت که بر اساس مصوبات شواری سنجش و پذیرش دانشجو، پذیرش در 5 رشته امتحانی از طریق  ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای و پذیرش در 30 رشته امتحانی بر اساس سوابق تحصیلی و بدون شرکت در آزمون می باشد.

 

بنابراین با توجه به جدید بودن این شیوه گزینش دانشجو، بسیاری از داوطلبان اطلاعی از شرایط و ضوابط ثبت نام ندارند. به همین دلیل سازمان سنجش با انتشار دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای به کلیه مواردی که لازم است داوطلب از آن آگاهی پیدا کند، پرداخته است.

داوطلبان شرکت در کنکور کاردانی فنی و حرفه ای می بایست دارای حداقل مدرک دیپلم در یکی از شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش و یا نظری باشند.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۳

ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای صرفا به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می شود. بنابراین داوطلبان باید ابتدا از شرایط و ضوابط مربوطه مطلع شوند و سپس با بارگذاری مدارک لازم در سامانه، ثبت نام خود را انجام دهند.

  • معتقد بودن به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد قبول و تصریح شده در قوانین جمهوری اسلامی ایران
  • دشمنی نداشتن با حکومت جمهوری اسلامی ایران
  • عدم وابستگی به سازمان های محارب و خلاف جمهوری اسلامی ایران
  • عدم عضویت در گروه های محارب و عدم طرفداری از آن ها
  • نداشتن هیچ گونه فساد اخلاقی از جمله عدم شهرت به انجام فحشا و منکرات اخلاقی

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1403

  • دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی دوره دوم متوسطه نظام جدید در یکی از رشته های شاخه های رشته فنی و حرفه ای یا کار و دانش احراز شرایط فارغ التحصیلی در یکی از رشته های مذکور تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳
  • دارا بودن مدرک دیپلم فنی و حرفه ای دوره 4 ساله نظام قدیم، دیپلم شاخه نظری نظام آموزشی جدید 3 – 3 – 6، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی
  • دانش آموزان دارای مدرک دیپلم رشته های نظری می توانند، در رشته های دوره کاردانی ناپیوسته مرتبط با رشته تحصیلی خود، شرکت نمایند.
  • داوطلبانی که موفق به دریافت مدرک دیپلم خود تا 31 شهریور 1403 نشوند، فقط می توانند برای رشته های تحصیلی نیمسال دوم (بهمن ماه)، انتخاب رشته کنند. لازم به ذکر است که این دسته از داوطلبان باید مدرک دیپلم خود را حداکثر تا 30 بهمن ۱۴۰۳ دریافت نمایند.
  • دانش آموزان سال آخر رشته های فنی و حرفه ای که تا زمان ثبت نام آزمون موفق به دریافت مدرک دیپلم خود نشده اند، می توانند در زمانی که سازمان سنجش برای ویرایش اطلاعات در نظر می گیرد، برای ویرایش معدل یا درج معدل کل دیپلم خود اقدام کنند.
  • پذیرفته شدگان رشته های نیمسال اول تحصیلی دانشگاه های فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، در صورتی که موفق به دریافت مدرک دیپلم خود تا تاریخ 31 شهریور نشوند، قبولی آن ها لغو خواهد شد.
  • پذیرفته شدگان رشته های نیمسال دوم تحصیلی دانشگاه های فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در صورتی که بتوانند مدرک دیپلم خود را تا پایان نیمسال اول تحصیلی دریافت کنند، مجاز به ثبت نام در رشته قبولی خود خواهند بود.
  • داوطلبانی که ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 1402 را انجام داده و در یکی از رشته های دانشگاه روزانه پذیرفته شده اند (خواه در این رشته ثبت نام کرده باشند یا خیر)، می توانند نسبت به ثبت نام در دوره های روزانه کاردانی فنی و حرفه ای سال ۱۴۰۳ اقدام کنند، چرا که محدودیت های سابق رفع شده است.
  • پذیرفته شدگان دانشگاه های نوبت دوم و غیرانتفاعی در سال 1402 می توانند بدون انصراف از رشته ی خود ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای سال ۱۴۰۳ را انجام دهند و در صورت پذیرش در یکی از رشته های انتخابی، از رشته قبلی خود انصراف دهند. بدیهی است که این دسته از داوطلبان باید گواهی انصراف از رشته قبلی را به دانشگاه جدید ارائه دهند و پس از انصراف، اجازه بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت.
  • داوطلبان آقا نباید از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشکلی برای ثبت نام داشته باشند و کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص) را هنگام ثبت نام ارائه دهند.
  • دانشجویان اخراجی همانند دانشجویان انصرافی در صورت تسویه حساب کامل با دانشگاه قبلی، مشکلی جهت ثبت نام دوره های کاردانی فنی و حرفه ای نخواهند داشت.
  • داوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان و ایثاگران می باشند، جهت اعمال سهمیه خود در ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای بایستی با مراجعه به ارگان های ذیربط کد پیگیری 12 رقمی را دریافت نمایند و در فرم ثبت نام درج کنند.
  • اتباع غیرایرانی باید پس از فعال نمودن گزینه اتباع غیر ایرانی در فرم ثبت نام، کد پیگیری 13 رقمی را در بخش مربوطه فرم ثبت کنند.

با توجه به توضیحات دفترچه ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای، متقاضیان باید قبل از اقدام به ثبت نام، مبلغی را با عنوان هزینه ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای در سایت سنجش پرداخت نمایند و پس از آن می توانند با دریافت فرم ثبت نام، اقدامات لازم را انجام دهند. لازم به ذکر است که کد رشته محل های ارائه شده در تمام دانشگاه های کشور در داخل دفترچه قرار دارد و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 50 کدرشته محل می باشد.

سوالات متداول

1- شرایط کنکور کاردانی فنی و حرفه ای از چه طریق قابل دریافت است؟

این مدرک، از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قابل دریافت است.

2- شرایط کلی ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ چیست؟

شامل شرایط عمومی و اختصاصی است که در مقاله بطور کامل به آن پرداخته شده است.

3- دانش آموزان دارای مدرک دیپلم رشته های نظری در چه رشته هایی در مقطع کاردانی فنی حرفه ای می توانند شرکت نمایند؟

این دانش آموزان می توانند در رشته های دوره کاردانی ناپیوسته مرتبط با رشته تحصیلی خود، شرکت نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۷۴ نظر
  1. امیر

    سلام با دیپلم حسابداری میتونم کنکور کامپیوتر شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، خیر، داشتن مدرک تحصیلی دیپلم مرتبط در زمان ثبت نام الزامی می باشد.

نمایش دیدگاه های بیشتر
دریافت مشاوره