خانه فرهنگیان ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان 1403

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان که تقریبا هر ساله دچار تغییراتی می شود. در سال 1400 مجوز جذب 25 هزار داوطلب واجد شرایط برای این دانشگاه صادر شد که گروه علوم انسانی بیشترین ظرفیت را به خود اختصاص داده بود. تا سال گذشته راه ورود به این دانشگاه از طریق شرکت در کنکور سراسری بود. این در حالی است که در سال جاری خبرها حاکی از برگزاری کنکوری جداگانه، ویژه این دانشگاه است تا بتوانند جامعه فرهنگی را با کنکور مخصوص به خود، جذب نمایند.

بنابر آخرین اخبار منتشر شده، ظرفیت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان برای سال ۱۴۰۳، افزایش خواهد داشت.

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان 1403

شرایط کاری مناسب برای فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و تعهد استخدام بعد از پایان دوره تحصیلی از جمله دلایل علاقه متقاضیان زیاد برای ثبت نام در این دانشگاه می باشد. از طرفی به طور کل دانشگاه های فرهنگیان ظرفیت محدودی برای پذیرش دارند و به علاوه شیوه گزینش این دانشگاه به شکل بومی گزینی است. همگی این دلایل باعث شده تا اطلاع از جزئیات تعداد افراد قابل پذیرش در هر رشته از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

 

عوامل مختلفی از جمله نوع نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش، تعداد افراد فارغ التحصیل هر رشته محل در همان سال و تعداد افراد بازنشسته شده بر میزان پذیرش سالیانه این دانشگاه تاثیر گذارند. با اینحال از آنجایی که قرار است امسال کنکور اختصاصی برای این دانشگاه برگزار شود، هنوز از جزئیات ظرفیت پذیرش آن خبر قطعی در دست نیست. برای اطلاع بیشتر در این خصوص می توانید کانال تلگرام کنکور فرهنگیان ایران مشاوره را دنبال کنید.

آیا ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ افزایش داشته است؟

با توجه به تقاضای زیاد افراد برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان، تقریبا هر ساله بر تعداد دانشجوهای جذب شده توسط این دانشگاه افزوده می شود. در سال 1401 نیز مجوز افزایش جذب چند هزار نفری برای دانشگاه مذکور صادر شد. مطابق آخرین اخبار منتشر شده، ظرفیت این پذیرش در رشته های دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۲، 30 هزار نفر بود و قرار است هرسال 5 هزار نفر به آن اضافه گردد تا به سقف 40 هزار نفر برسد. بنابراین در سال جاری نیز با افزایش ظرفیت پذیرش روبرو خواهیم بود.

نحوه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان 1403

پذیرش در این دانشگاه پس از انتخاب رشته و موفقیت در کنکور سراسری، مستلزم گذراندن مرحله مصاحبه آن نیز خواهد بود. داوطلبان می بایست با اطلاع از شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان برای انتخاب کد رشته های مربوط به این مرکز آموزشی اقدام نمایند. در ادامه به ذکر مهم ترین شرایط لازم برای پذیرش دانشجو در این دانشگاه پرداخته ایم.

  • داشتن حداقل تراز علمی (با انتشار دفترچه انتخاب رشته در دی ماه ۱۴۰۲ مشخص می شود)
  • داشتن حداکثر سن 24 سال تمام
  • بومی بودن داوطلب
  • موفقیت در مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت های عمومی

 

سوالات متداول

1- ظرفیت کل پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

هنوز مقدار دقیق ظرفیت پذیرش این دانشگاه اعلام نشده است، اما به محض انتشار جزئیات از طریق این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

2- ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ برای کدام گروه آزمایشی بیشتر است؟

ظرفیت ثبت نام کنندگان این دانشگاه در گروه آزمایشی علوم انسانی بیش از سایر گروه ها است.

3- به طور کلی آیا ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای سال جاری افزایش داشته است؟

بله، بنا بر آخرین اخبار موجود در این زمینه، قرار است در سال ۱۴۰۳، ظرفیت پذیرش این دانشگاه به 35 هزار نفر برسد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره فرهنگیان پیج فرهنیگان