خانه کارشناسی ارشد منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی 1401

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی 1401

معرفی منابع آزمون ارشد رشته حقوق خصوصی 1400
منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی 1401

یکی از آزمون هایی که هر ساله داوطلبان زیادی را به خود جذب می کند کنکور کارشناسی ارشد است. با توجه به پیشرفت جوامع و بالا رفتن سطح فرهنگ عموم، تعداد علاقه مندان به ارتقا سطح دانش روز به روز در حال افزایش است. ثبت نام کنکور ارشد 1401 در آذر ماه انجام می گیرد. داوطلبانی که علاقه دارند در رشته حقوق خصوصی شرکت کنند می بایست با مطالعه منابع مرتبط آمادگی لازم جهت حضور در جلسه آزمون را کسب نمایند.

با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد، منابع کنکور ارشد 1401 نیز برای داوطلبان هر دو دانشگاه یکسان می باشد. به دلیل رقابت تنگاتنگ داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد بهتر است داوطلبان بعد از تهیه منابع از مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد استفاده نمایند تا بتوانند به بهترین نحو برنامه ریزی کنکور ارشد 1401 خود را انجام دهند و در فرصت باقی مانده تا برگزاری کنکور ارشد بهترین عملکرد را داشته باشند.

علاقه مندان به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال 1401 می بایست در آذر ماه از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

عناوین دروس امتحانی رشته حقوق خصوصی در کنکور کارشناسی ارشد 1401

در هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401، به دلیل گستردگی رشته های ارائه شده، داوطلبان در یک مجموعه رشته شرکت می نمایند و در زمان انتخاب رشته ارشد، رشته و گرایش مورد نظر خود را در دانشگاه های ارائه شده انتخاب می کنند. رشته حقوق خصوصی نیز در گروه علوم انسانی می باشد که ضرایب و اهمیت دروس آن متفاوت است.

رشته حقوق خصوصی مباحث و دروس زیر را شامل می شود:

  • متون حقوق به زبان (انگلیسی، فرانسه) با ضریب 2
  • حقوق مدنی با ضریب 3
  • حقوق تجارت با ضریب 2
  • آیین دادرسی مدنی با ضریب 1
  • متون فقه با ضریب 2

منابع کنکور کارشناسی ارشد حقوق خصوصی 1401

رشته حقوق خصوصی جزء رشته های اصلی آزمون کارشناسی ارشد می باشد یعنی داوطلبان می توانند علاوه بر این رشته در یکی از رشته های شناور نیز در آزمون شرکت نمایند. علاقه مندان به رشته حسابداری می بایست ابتدا با منابع آن آشنا شده سپس با مطالعه آن ها خود را برای شرکت در آزمون آماده نمایند.

معرفی این منابع به معنی انحصاری بودن آن نیست بلکه شما می توانید برای تسلط بیشتر، کتاب ها و منابع مرتبط را نیز مطالعه نمایید یا برای دروسی که چندین منبع معرفی شده است در صورت مشابه بودن محتوا می توانید یکی از آن ها را مطالعه نمایید.

منابع آزمون کارشناسی ارشد حقوق خصوصی
حقوق مدنی
تشکیل قراردادها و تعهدات، دکتر مهدی شهیدی، انتشارات مجدکتاب اعمال حقوقی و تعهدات، مجتبی جرعه نوش، انتشارات مشاهیر دادآفرین (تست)
کتاب درس هایی از شفعه، وصیت، ارث، نوشته دکتر ناصر کاتوزیان

انتشارات میزان

کتاب تست حقوق مدنی دکتر قربانی، انتشارات چتر دانش (تست)
متون حقوق (به زبان انگلیسی و فرانسه)
505 واژه متون حقوقی، محمود رمضانی، انتشارات چتردانشمتون حقوقی در بوته آزمون (ویژه آزمون کارشناسی ارشد)، محمود رمضانی، ناشر: موسسه کمک آزمون (تست)
کتاب Law Texts for Law Students، نوسنده: دکتر گودرز افتخار جهرمی، انتشارات گنج دانشآزمون یار متون فقه، مولف: مهدی بابازاده، انتشارات اندیشه ارشد (تست)
حقوق تجارت
حقوق تجارت در نظم حقوقی کنونی، دکتر دمرچلی – دکتر اخلاقی، ناشر: کتاب آوا، دادستانکتاب تست حقوق تجارت دکتر مجید قربانی لاچوانی انتشارات چتر دانش (تست)
حقوق تجارت دکترکوروش کاویانی (4 جلد)، انتشارات میزانکتاب مختصر حقوق تجارت دکتر محمدمهدی توکلی، انتشارات مکتوب آخر (تست)
آیین دادرسی مدنی
آیین دادرسی مدنی ( جلد ۳)، تالیف عبدالله شمس، انتشارات دراککتاب آموزش جامع آیین دادرسی مدنی دکتر محمدمهدی توکلی (در جلد اول، آیین دادرسی مدنی ۱ و ۲ ارائه شده است و در جلد دوم آیین دادرسی مدنی ۳) (تست)
آیین دادرسی مدنی، دکتر علی عباس حیاتی ( 3جلد)، انتشارات میزانکتاب قانون آیین دادرسی مدنی(مجموعه قوانین دست نویس)، نوشته راحیل ایگانی، ناشر کمک آزمون (تست)
آیین دادرسی مدنی در نظم حقوقی کنونی دکتر علی عباس حیاتی، انتشارات میزانکتاب سوالات طبقه بندی شده آیین دادرسی مدنی، امیر کمالوند، انتشارات دادآفرین (تست)

(شامل 2690 تست موضوعی و طبقه بندی شده از آزمون های مختلف با پاسخ تشریحی)

متون فقه
تحریر الروضه فی الشرح لمعه همراه با فقه استدلالی، ترجمه سید مهدی دادمرزی، انتشارات کتاب طهکتاب صفر تا صد متون فقه، محسن سینجلی

،(جلد اول + جلد دوم)، انتشارات پیام غدیر (تست)

شرح لمعه، ترجمه حمید مسجد سرایی، (10 جلد) انتشارات پیام نوآورمتون فقه نموداری، مهدی صیادی، محمد نرگسیان، ناشر: کمک آزمون (تست)

علاقه مندانی که در زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد 1401 در رشته حقوق خصوصی در آزمون شرکت نموده اند با انتشار نتایج کنکور ارشد می توانند کارنامه اولیه خود را دریافت نمایند. داوطلبانی که با توجه به مندرجات کارنامه خود حدنصاب علمی لازم را کسب نموده اند؛ یا به عبارتی مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد شده اند، می توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود در سایت مربوطه اقدام نمایند.

 

سوالات متداول

1- منابع مورد نیاز برای کنکور کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی ۱۴۰۱ چیست؟

به طور قطعی نمی توان منابع خاصی را معرفی کرد اما برخی از منابع مفید این مقاله ذکر شده است.

2- آیا برای موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد تنها منابع ذکر شده در این مقاله را در گرایش انتخابی خود تهیه نماییم؟

خیر، شما می توانید از بین منابعی که در این مقاله معرفی شده است یا دیگر منابع موجود در بازار تنها منبعی که برای شما قابل فهم می باشد را انتخاب نمایید.

3- چه کتاب هایی برای واحد درسی حقوق مدنی در رشته حقوق خصوصی آزمون کارشناسی ارشد مورد تایید می باشند؟

در متن این مقاله برخی کتاب های مفید و موثر برای موفقیت داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد پیشنهاد داده ایم.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. محمد

    باسلام دراین مقاله برای هر کدام از منابع چند کتاب ذکر شده است مثلا برای ایین دادرسی ۴کتاب ذکر شده ایا همه این کتاب ها باید خانده شود یا اینکه ما حق انتخاب داریم ومیتوانیم هرکدام راکه خواستیم بخوانیم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود ، بله می توانید از منابع معرفی شده منبعی را که در اختیار دارید و یا امکان تهیه آن را دارید مطالعه نمایید .

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد