خانه مدارس منابع آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو 99 – 1400

منابع آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو 99 – 1400

منابع المپیاد علوم و فناوری نانو 99 - 1400
منابع آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو 99 – 1400

المپیادهای دانش آموزی از جمله رقابت های علمی میان دانش آموزان به شمار می روند که برترین نفرات این آزمون ها برای حضور در عرصه جهانی انتخاب می شوند. این رقابت ها در قالب 14 رشته برگزار می شوند و دانش آموزانی که از شرایط ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی برخوردارند، می توانند در موعد مقرر با مراجعه به سایت ثبت نام المپیادهای دانش آموزی نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

علوم و فناوری نانو یکی از 14 رشته المپیادهای دانش آموزی است که بر خلاف 13 رشته دیگر، ثبت نام آن از طریق سایت ثبت نام آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو به نشانی nanoclub.ir انجام می شود. تمامی دانش آموزان پایه های نهم تا دوازدهم می توانند بدون هیچ گونه محدودیت در رشته تحصیلی خود در آزمون علوم و فناوری نانو شرکت کنند. علاوه بر تلاش و برنامه ریزی منسجم، شناخت منابع مطالعاتی آزمون می تواند در کسب رتبه برتر دانش آموزان نقش موثری را ایفا کند.

مباحث اتمی و مولکولی در کتاب های درسی فیزیک و شیمی و همچنین مطالب درون سلولی کتاب زیست شناسی از جمله منابع اصلی آزمون های کتبی المپیاد نانو می باشند.

مواد آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو 99 – 1400

سرفصل های المپیاد علوم و فناوری نانو از طریق سایت باشگاه نانو به نشانی nanoclub.ir در اختیار داوطلبان قرار می گیرند. آگاهی از منابع آزمون و تعداد سوالاتی که از هر بخش مطرح می شوند، می تواند دانش آموزان را در مسیر داشتن یک برنامه ریزی درست و هدفمند برای مطالعه منابع مربوطه هدایت کند. جهت سهولت شما همراهان گرامی در دسترسی به مواد المپیاد علوم و فناوری نانو، به شرح کامل آن ها در جدول زیر پرداخته ایم.

مواد آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو 99 – 1400
گروهزیرگروهتعداد سوالات
مقدمه ای بر علوم و فناوری نانوتقسیم بندی ابعادی مواد نانو (صفر بعدی، یک بعدی، دو بعدی و سه بعدی)1
مقیاس نانومتر، ابعاد نانومتری گونه های زیستی، یکاها1
نانو در طبیعت1
خواص نانو موادپایداری سازی نانو ذرات1
خواص شیمیایی نانو مواد1
خواص فیزیکی نانو مواد (تغییر خواص الکتریکی، نوری، مغناطیسی، مکانیکی، حرارتی و…)3
کاربردهای فناوری نانونانو کاتالیست ها1
نانو حسگرها1
نساجی1
صنایع کشاورزی و مواد غذایی1
انرژی1
آب و محیط زیست3
سلامت (داروسازی، پزشکی نانو، زیست فناوری و…)4
نانو موادنانو کامپوزیت ها1
نانو مواد کربنی2
نانو ساختارهای متخلخل2
ساختار و چیدمان مواد (ساختارهای بلورین و بی شکل)2
نانو الیاف4
نانو پوشش ها و لایه های نازک4
نانو ساختارهای آلی (پلیمر، درختسان و…)4
نانو ذرات (فلزی، سرامیکی و…)4
روش های ساخت و تولیدی نانو موادروش های بالا به پایین (لیتروگرافی و انفجار الکتریکی سیم، آسیاب مکانیکی و…)2
روش های پایین به بالا (هیدروترمال، اسپاترینگ، سل ژل، CVD، PVD و…)4
ایمنیایمنی و بهداشت در آزمایشگاه نانو1
روش های مشخصه یابی نانو موادروش های اندازه گیری سطح ویژه1
روش های آنالیز حرارتی1
روش های میکروسکوپی3
روش های طیف سنجی3

منابع آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو 99 – 1400

باشگاه دانش آموزی نانو با هدف آماده سازی داوطلبان، علاوه بر معرفی سرفصل ها، منابع و مقالاتی را نیز از طریق سایت خود در اختیار آن ها قرار داده است. منابع این آزمون علاوه بر کتب درسی شامل مقالات نیز می باشند و داوطلبان می توانند به منظور درک عمیق مباحث و همچنین دستیابی به دیدگاه مناسب برای مطالعه کتاب های درسی، از این منابع بهره مند شوند.

توجه داشته باشید که معرفی این مقالات و منابع کمک آموزشی به هیچ عنوان به معنای ضرورت مطالعه و یادگیری مطالب آن ها برای شرکت در این المپیاد نمی باشد. کتب درسی که به عنوان منابع المپیاد نانو معرفی شده اند، به شرح زیر است.

  • کتاب درسی شیمی
  • مباحث درون سلولی در کتاب درسی زیست شناسی
  • کتاب درسی فیزیک

علاوه بر موارد فوق، چند مقاله نیز از طریق سایت nanoclub.ir در اختیار داوطلبان قرار گرفته است. دانش آموزان می توانند پس از ورود به سایت مذکور و مراجعه به بخش “المپیاد نانو”، این مقالات را از قسمت “منابع” مشاهده و دریافت نمایند. لیست این منابع به شرح زیر می باشد.

  • روش های ساخت نانو مواد
  • خواص نانو مواد
  • کاربردهای نانو مواد و ایمنی
  • مقدمه ای بر فناوری نانو
  • نانو مواد
  • روش های مشخصه یابی نانو مواد

جهت آمادگی برای شرکت در المپیاد علوم و فناوری نانو می توانید علاوه بر مطالعه منابع فوق، به نزدیک ترین پژوهش سرای موجود در محل سکونت خود که در زمینه فناوری نانو فعال می باشد مراجعه کرده و در کلاس های آمادگی المپیاد شرکت نمایند.

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی که قصد نام نویسی در المپیاد نانو را دارند، می توانند در زمان مشخص شده با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو نسبت به ثبت نام المپیاد دانش آموزی و پرداخت هزینه اقدام نمایند. دانش آموزان می توانند پیش از فرا رسیدن زمان برگزاری المپیادهای علمی دانش آموزی با مطالعه منابع مندرج در این مقاله، آمادگی لازم را برای رقابت با دیگر دانش آموزان کسب کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس