خانه آزمون استخدامی میزان تاثیر سهمیه در آزمون استخدامی آتش نشانی

میزان تاثیر سهمیه در آزمون استخدامی آتش نشانی

 سهمیه آزمون استخدامی آتش نشانی 99
میزان تاثیر سهمیه در آزمون استخدامی آتش نشانی 99

آزمون استخدامی آتش نشانی به منظور جذب نیروی پیمانی مشاغل آتش نشانی برگزار می گردد و متقاضیان شرکت در این آزمون می بایست در موعد مقرر ، نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام خود در سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی ، اقدام نمایند. داوطلبان می توانند در هنگام ثبت نام آزمون استخدامی آتش نشانی 99 در صورتی که واجد شرایط باشند ، از سهمیه ها و امتیازات در نظر گرفته شده استفاده نمایند. تمامی سهمیه های آزمون استخدامی آتش نشانی در دفترچه راهنمای آن بیان شده اند که در ادامه مقاله قصد داریم به بررسی امتیازات ، سهمیه ها و سایر نکات آزمون مذکور بپردازیم.

کسب حدنصاب نمره آزمون علمی برای مشمولین سهمیه ایثارگران الزامی نمی باشد.

سهمیه های آزمون استخدامی آتش نشانی 99

متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی آتش نشانی می توانند در صورت داشتن شرایط لازم از سهمیه های قانونی ایثارگران و معلولین استفاده نمایند.

سهمیه ایثارگران

طبق مقررات و قوانین جامع خدمات رسانی به ایثارگران ، 30 درصد از سهمیه های مشخص شده برای هر استان به استخدام ایثارگران تعلق می گیرد و کسب حدنصاب نمره در آزمون کتبی برای این افراد الزامی نمی باشد. در جداول زیر شرایط بهره مندی از سهمیه فوق ، ارائه شده اند.

سهمیه 25 درصدی ایثارگران
جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر
همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال اسارت و بالاتر
خواهر و برادر شهدا
سهمیه 5 درصدی ایثارگران
رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زیر 25 درصد
فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت

علاوه بر موارد فوق ، 5 درصد از سهمیه استخدامی به فرزندان کارکنان شهید ، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و آزادگان در همان شهرداری (تمامی کارکنان مشاغل مختلف شهرداری و یا فوت شده ، از کار افتاده ، بازنشسته) که دارای شرایط عمومی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی می باشند و شغل مورد نظرشان دارای ظرفیت بیش از یک نفر می باشد ، تعلق می گیرد. توجه داشته باشید شغل مذکور نباید جزء مشاغل مشخص شده برای سهمیه 25 درصد ایثارگران باشد.

شایان ذکر است مدت زمان حضور داوطلبانه در جبهه ها می بایست توسط مراجع زیر تایید شود.

  • معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران
  • معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح درمورد رزمندگان مطبوع خود
  • معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درمورد بسیجیان و نیروهای مردمی از قبیل کارمندان دولت ، صاحبان مشاغل آزاد و افراد فاقد شغل

سهمیه معلولین

معلولین به شرط داشتن شرایط عمومی و اختصاصی بیان شده در دفترچه آزمون و توانایی جسمی برای انجام شغل مورد نظر ، می توانند در صورت کسب حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی و به ترتیب نمره مکتسبه ، از 3 درصد سهمیه قانونی برخوردار شوند. این دسته از داوطلبان به منظور استفاده از سهمیه 3 درصدی خود می بایست در هنگام انتخاب شغل از بین شغل محل های سهمیه آزاد ، شغل محل هایی را انتخاب نمایند که ظرفیت آن ها بیش از یک نفر باشد. در هر یک مشاغلی که دارای یک ظرفیت می باشد ، این سهمیه لحاظ نشده و انتخاب افراد صرفا بر اساس نمره آن ها صورت می گیرد. لازم به ذکر است سهمیه مذکور به دیگر داوطلبان اختصاص داده نمی شود و در صورت عدم تکمیل باقی مانده این ظرفیت ، سهمیه آن محفوظ خواهد ماند.

نکاتی در خصوص سهمیه های آزمون استخدامی آتش نشانی 99

  • استخدام سایر ایثارگران خارج از سهمیه 30 درصد و از طریق رقابت با دیگر شرکت کنندگان انجام می شود.
  • ایثارگران مشمول سهمیه 5 درصد می بایست در هنگام انتخاب شغل مورد نظر خود از میان شغل محل های آزاد ، مشاغلی را انتخاب کنند که دارای بیش از یک نفر ظرفیت بوده و جزء مشاغل تعیین شده برای سهمیه 25 درصد ایثارگران نباشد.
  • داوطلبان مشمول سهمیه 25 درصد ، برای اعمال سهمیه اختصاصی خود باید شغل خود را از میان شغل محل های مشخص شده در سهمیه ایثارگران انتخاب نمایند.
  • هر داوطلب می تواند در صورت مشمول بودن ، صرفا از یکی از سهمیه های مشخص شده بر اساس قوانین مربوطه ، استفاده کند.
  • سهمیه ایثارگران مانند سهمیه معلولین ، به دیگر شرکت کنندگان اختصاص نمی یابد و در صورت عدم تکمیل ، باقی مانده سهمیه محفوظ می ماند.
  • فرزندان شاهد ، جانبازان و فرزندان آن ها که با کسب نمره قبولی و رعایت ترتیب نمرات مکتسبه در سهمیه آزاد پذیرفته می شوند ، می توانند مانند سایر فرزندان شاهد ، جانبازان و آزادگان از شرط حداکثر سن مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون بهره مند شوند.
  • داوطلبان معلول می بایست توانایی انجام کاری که در آن استخدام می شوند را داشته باشند.

داوطلبان شرکت در آزمون آتش نشانی می توانند پس از مطالعه دفترچه آزمون و آگاهی از شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آتش نشانی ، سهمیه خود را در سایت ثبت نام آزمون استخدامی آتش نشانی و هنگام تکمیل مراحل نام نویسی ، انتخاب نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی