خانه کارشناسی ارشد میزان تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

میزان تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

نحوه محاسبه و تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد 1402
میزان تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد 1402

اگر یکی از علاقه مندان به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد هستید حتما این سوال برای شما پیش آمده است که میزان تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد چقدر می باشد؟ با افزایش تعداد متقاضیان برای مقطع تحصیلات تکمیلی، داوطلبان به دنبال اطلاع از راه حل های ممکن برای کسب موفقیت در این آزمون هستند. یکی از عوامل تاثیر گذار بر نتایج نهایی شرکت کنندگان، معدل می باشد. با ما همراه باشید تا از میزان و نحوه تاثیر معدل در مقطع کارشناسی ارشد مطلع شوید.

گزینش نهایی در تمامی رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد بر اساس 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل تراز شده، صورت می گیرد.

میزان تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد 1402

باید به اطلاع داوطلبانی که برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری 1402 در آذر ماه اقدام می نمایند برسانیم که پذیرش نهایی آن ها بر اساس نمره کل اکتسابی از آزمون کارشناسی ارشد و معدل کل مقطع کارشناسی انجام می گیرد. طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، نمره آزمون 80 درصد و معدل داوطلبان به میزان 20 درصد در پذیرش نهایی اثر خواهد داشت. با توجه به این که سطح علمی دانشگاه ها متفاوت است، معدل متقاضیان بر اساس رشته، دانشگاه و نمره علمی کسب شده در آزمون به عنوان “معدل موثر” در کارنامه کنکور کارشناسی ارشد درج شده است. داوطلبان باید نهایت دقت را در وارد کردن معدل مقطع کارشناسی خود به طور صحیح در هنگام ثبت نام داشته باشند چرا که معدل در آزمون ارشد از اهمیت بالایی برخوردار است و حتی سازمان سنجش دو فرصت را برای ویرایش آن در اختیار شرکت کنندگان قرار داده است.

لازم به ذکر می باشد که در صورت هرگونه تغییر در این درصد ها، متن این مقاله به روز رسانی می گردد.

نحوه محاسبه معدل موثر در کنکور کارشناسی ارشد 1402

با توجه به این که سطح علمی دانشگاه ها با یکدیگر متفاوت می باشد ضریب خاصی برای هر دانشگاه اطلاق شده است؛ در واقع ضریب دانشگاه هایی که سطح علمی بالایی دارند با سایر دانشگاه ها متفاوت است. می توان گفت میزان تاثیرگذاری معدل در پذیرش داوطلبان براساس اعتبار دانشگاه و محتوای آموزشی فرق می کند. متقاضیانی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه 1402 فارغ التحصیل می گردند میانگین نمرات آن ها تا تاریخ 30 بهمن ماه 1401 که در فرم ثبت نام درج شده است، تاثیر داده می شود.

به خاطر داشته باشید که در صورت قبولی در آزمون کارشناسی ارشد، باید اصل مدرکی که معدل مندرج در این کارنامه را تایید نماید به همراه سایر مدارک ثبت نامی به دانشگاه یا موسسه قبولی ارائه داده شود. در صورتی که معدل متقاضی با معدل درج شده در کارنامه مغایرت داشته باشد مطابق مقررات با وی برخورد خواهد شد.

چنانچه در کارنامه شرکت کنندگان سوابق تحصیلی آن ها از جمله معدل مقطع کارشناسی اشتباه درج شده باشد، حتما باید برای ویرایش آن اقدام نمایند زیرا سوابق تحصیلی تاثیر بسیار مهمی در نتیجه کنکور کارشناسی ارشد دارد. البته به احتمال زیاد این اشتباه از جانب خود داوطلبان صورت می گیرد چرا که در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد 1402 امکان ویرایش معدل برای آن ها وجود داشته است. به هر حال این یکی از مهم ترین دلایلی است که در صورت وجود، شرکت کنندگان می توانند از طریق ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش نسبت به آن ها اعتراض نمایند. اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1402 به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد لذا از مراجعه حضوری به سازمان سنجش خودداری کنید.

کنکور کارشناسی ارشد یکی از آزمون هایی است که داوطلبان زیادی برای موفقیت در آن با یکدیگر رقابت می کنند. یکی از اقدامات مهم پیش از ثبت نام متقاضیان، آشنایی با لیست رشته های کارشناسی ارشد سراسری 1402 است که برای دریافت آن می بایست به دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری 1402 مراجعه نمایند. جهت دستیابی به آگاهی بیشتر در این زمینه می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

سوالات متداول

1- داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سراسری بر چه اساسی پذیرش می شوند؟

پذیرش نهایی متقاضیان در این مقطع بر اساس 80 درصد نمره کسب کرده در آزمون و 20 درصد تاثیر معدل دوره کارشناسی صورت می گیرد.

2- آیا پارامتر معدل در قبولی تمامی شرکت کنندگان آزمون ارشد سراسری به یک میزان اثر گذار است؟

خیر؛ میزان تاثیرگذاری معدل در داوطلبان فرق می کند به عنوان مثال اگر داوطلبی در آزمون نمره بالایی را کسب کرده باشد، میزان اثرگذاری معدل در نتیجه کارشناسی ارشد خیلی زیاد نخواهد بود.

3- منظور از معدل موثر در کارنامه آزمون کارشناسی ارشد سراسری چیست؟

معدل متقاضیان بر اساس رشته، دانشگاه و نمره علمی کسب شده از آزمون به عنوان معدل موثر در کارنامه کنکور کارشناسی ارشد درج می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳ نظر
  1. مهدی

    سلام ببخشید من که هنوز مدرک کارشناسی رو نگرفتم معدل رو چه عددی بزنم؟ مدرک کارشناسی من خرداد سال آینده می آید .

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما می توانید در زمان ثبت نام آخرین معدل کسب شده را وارد کنید و در زمان انتخاب رشته در بخش ویرایش اطلاعات ثبت نامی، معدل خود را اصلاح کنید.

  2. sara

    باسلام
    آیا رشته مدیریت بیمه و امورات بیمه در ارشد فراگیر پیام نور هست ک بخوام در این زمینه ادامه تحصیل داشته باشم ؟
    با تشکر

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد