خانه نمونه دولتی اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی بیرجند 1401 – ۱۴۰۲

اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی بیرجند 1401 – ۱۴۰۲

زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی بیرجند 1401 - 1402
اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی بیرجند 1401 – 1402

آزمون نمونه دولتی که تنها برای ورود به پایه دهم دوم متوسطه می باشد، به طور هماهنگ در تمامی استان ها و شهرهای کشور برگزار می شود. تمامی فرآیندهای مربوطه از ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم تا اعلام نتایج برای هر استان به صورت مجزا در سایت اداره کل آموزش و پرورش استان محل سکونت دانش آموز انجام می شود. لذا شرکت کنندگان در این آزمون باید در زمان مقرر به سامانه مذکور مراجعه کرده و کارنامه خود را دریافت نمایند.

دانش آموزان ساکن بیرجند برای مشاهده نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی خود، بایستی به سایت azmoon.skedu.ir مراجعه کنند.

زمان اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی بیرجند 1401 – 1402

یک الی یک و نیم ماه پس از برگزاری آزمون نمونه دولتی نهم به دهم زمان اعلام نتایج آن فرا می رسد. دانش آموزانی که در جلسه آزمون حضور داشته اند، برای مشاهده و دریافت نتیجه آن باید به سایت اداره آموزش و پرورش استان محل زندگی خود مراجعه کنند. از آن جایی نتایج به صورت مجزا و شهر به شهر منتشر می گردد، احتمال متفاوت بودن زمان آن برای استان ها وجود دارد.

زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم 1401 – 1402 برای هیچ استان و شهری اعم از بیرجند تاکنون مشخص نشده است. در دوره گذشته نتایج این آزمون اوایل مرداد ماه منتشر شد که انتظار می رود، برای سال جاری نیز این روند به همین شکل باشد. البته در صورت انتشار هر گونه خبر جدیدی در این زمینه علاوه بر بروز شدن متن مقاله، تاریخ دقیق اعلام نتایج در کانال تلگرام نمونه دولتی ایران مشاوره قرار خواهد گرفت.

نحوه مشاهده نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی بیرجند 1401 – 1402

دانش آموزان پایه نهم که در آزمون نمونه دولتی شرکت کرده اند، باید در تاریخ اعلام شده برای دریافت نتایج اقدام کنند. نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی در سایت رسمی اداره کل آموزش و پرورش هر استان به صورت مجزا منتشر می شود که در ادامه، مراحل دریافت آن را ذکر کرده ایم.

  1. پس از ورود به سایت اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی بیرجند به آدرس azmoon.skedu.ir، گزینه “دریافت کارنامه” را انتخاب کنید.
  2. یکی از اطلاعات زیر را در کادرهای موجود درج نموده و در آخر کلید “ورود” را بفشارید.
  • درج شماره شناسنامه یا کد ملی دانش آموز به همراه شماره شناسنامه پدر دانش آموز
  • وارد کردن کد رهگیری و رمز ورود

زمان و نحوه اعتراض به نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی بیرجند 1401 – 1402

به طور معمول یک هفته بعد از انتشار نتایج آزمون نمونه دولتی برای دانش آموزانی که پذیرفته نشده اند، کارنامه ای تحت عنوان کارنامه عدم قبولی منتشر می شود. در این کارنامه تعداد پاسخ های صحیح و غلط، نمره کسب شده در هر یک از دروس امتحانی، امتیاز کل وی و امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدرسه مورد نظر دانش آموز درج شده است. داوطلبان بس از دریافت این کارنامه در صورتی که به نتایج معترض اند، می توانند درخواست خود را در زمان مقرر از طریق سایت ثبت آزمون مدارس نمونه دولتی ارسال کنند.

اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی برای دانش آموزانی که در شهرستان بیرجند سکونت دارند، چند روز پس از اعلام نتایج با مراجعه به سایت ثبت نام و اعلام نتایج استان خراسان جنوبی به آدرس اینترنتی azmoon.skedu.ir امکان پذیر است. توجه داشته باشید که دو هفته پس از بررسی اعتراضات، نتیجه آن در سایت مذکور اطلاع رسانی می شود.

نکات اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی بیرجند 1401 – 1402

شرکت کنندگان آزمون مدارس نمونه دولتی پس از مشاهده وضعیت قبولی خود باید به مدرسه مورد نظر مراجعه کرده و نام نویسی خود را تکمیل نمایند. همچنین افرادی که پذیرفته نشده اند، در صورت اعتراض می توانند بعد از دریافت کارنامه عدم قبولی خود نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند. علاوه بر نکات ذکر شده در متن فوق، یک سری شرایط و قوانین دیگری نیز وجود دارد که در دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی و ادامه مطلب درج شده اند.

  • انتشار یک کارنامه تحت عنوان کارنامه عدم قبولی به صورت اینترنتی برای دانش آموزانی که پذیرفته نشده اند.
  • این کارنامه شامل تعداد پاسخ های صحیح و غلط، نمره هر درس، تراز داوطلب و تراز آخرین فرد قبول شده است که با استفاده از آن می توانند اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی خود را ثبت کنند.
  • نقل و انتقال پذیرفته شدگان امکان پذیر نیست.
  • افرادی که در یک مدرسه پذیرش شده اند، مجاز به ثبت نام در مدارس دیگر نیستند.
  • دانش آموزان دو قلو یا چند قلو در صورتی که یکی از آن ها قبول شود، پذیرش دیگری منوط به کسب 80 درصد نمره قبولی آخرین فرد پذیرفته شده است.
  • هر داوطلب تنها مجاز به انتخاب یک رشته تحصیلی از شاخه نظری اعم از علوم تجربی، انسانی، ریاضی و فیزیک و معارف اسلامی می باشد.
  • در نمون برگ تقاضانامه ثبت نام، هر دانش آموز صرفا یک هنرستان را می تواند انتخاب کند.

قبول شدگان برای انجام مراحل ثبت نام می بایست به مدرسه محل پذیرفته شده مراجعه کنند. ضمنا به خاطر داشته باشید که عدم مراجعه به مدرسه محل قبولی در بازه زمانی اعلام شده به منزله انصراف از ثبت نام خواهد بود.

 

سوالات متداول 

1- نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی بیرجند ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ چه زمانی اعلام می شود؟

تاریخ اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی استان خراسان جنوبی برای سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ مشخص نیست.

2- از طریق چه سایتی می توان به نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی بیرجند دسترسی پیدا کرد؟

داوطلبان برای مشاهده نتایج باید به سایت آموزش و پرورش بیرجند به آدرس azmoon.skedu.ir مراجعه کنند.

3- آیا می توان به نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی بیرجند ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ اعتراض کرد؟

بله، معمولا یک هفته پس از انتشار نتایج می توانید از طریق سایت آموزش و پرورش استان خود نسبت به ثبت اعتراض اقدام نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نمونه دولتی پیج سمپاد