خانه فرهنگیان واریز حقوق فرهنگیان ۱۴۰۲

واریز حقوق فرهنگیان ۱۴۰۲

حقوق فرهنگیان چه زمانی واریز می شود؟

همه معلمان و بازنشستگان فرهنگی خواهان دریافت حقوق خود در اولین فرصت می باشند تا بتوانند به موقع به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان به نشانی my.medu.ir، به صورت اینترنتی مراجعه کرده و برگه واریزی خود را مشاهده کنند. وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که 95 درصد مبلغی که بابت حقوق فرهنگیان 1402 پرداخت می شود، بدون یک روز تاخیر بوده و دلیل دیرکرد آن، اضافه کاری آن ها می باشد.

همچنین این وزارتخانه موظف به پرداخت حقوق به دو نوع معلم هستند، معلمانی که حقوق خود را دریافت می کنند و آموزگارانی که علاوه بر حقوق خود، به خاطر کار بیشتری که انجام می دهند، اضافه کاری نیز می گیرند.

حقوق هر ماه فرهنگیان، معمولا در اواخر همان ماه پرداخت می شود.

زمان واریز حقوق فرهنگیان سال 1402

پرداخت حقوق فرهنگیان در هیچ ماهی به صورت دقیق مشخص نیست اما در اواخر هر ماه واریز می گردد. در حقیقت حقوق اکثر کارمندان و همچنین کارکنان دولت، معمولا از 28 تا 30 آن ماه پرداخت می شود اما برای پرداخت حقوق فرهنگیان در برخی ماه ها، تا پنجم ماه جدید نیز با تاخیر انجام شده است.

حواشی های پیرامون واریز حقوق مرداد ماه معلمان اعتراضات آنان را برانگیخت و احتمالا مرداد ماه را به یکی از پردغدغه ترین ماه ها برای جوامع فرهنگی تبدیل کرد. هرچند حقوق این ماه معلمان واریز شده است اما به دلایلی با کسری مواجه شده بود که برای آن نیز معاون آموزش و پرورش توضیحاتی ارائه داد. امام مسئله این است که آیا این حقوق در شهریور نیز به همین صورت خواهد بود؟

نمی توان به طور قطع پاسخ این سوال را تشریح کرد اما به گفته سازمان سنجش تمامی اخبار منتشر شده در این خصوص از طریق فضای مجازی شایعه بوده و رسمیت ندارد و تنها مرجع رسمی، وزارت آموزش و پرورش می باشد. طبق آخرین اخبار حقوق شهریور به ترتیب الفبا از 20 الی 31 شهریور ماه 1402 پرداخت خواهد شد.

زمانبدی واریز حقوق فرهنگیان بر اساس حروف الفبا ۱۴۰۲
حرفتاریخ  
 آ، ا20 شهریور
حرف ب تا ش شعب تا 2000 نفر21 شهریور
حرف ص تا ی شعب تا 2000 نفر22 شهریور
ب23 شهریور
پ، ت، ث24 شهریور
چ، ج، ژ، ص25 شهریور
ض، ز، ف26 شهریور
ح ، بازنشستگان27 شریور
ق، ر، س28 شهریور
بانک های ملی، ملت، تجارت، پست بانک، سپه، کشاوری، صادرات29 شهریور
ط، ظ، خ29 شهریور
گ، ل، و، ه، غ، ی، ذ، ک30 شهریور
د، ش، ع، ن، م و بنیاد شهید31 شهریور

زمان واریز حقوق دانشجو معلمان

تغییراتی در زمان پرداخت حقوق دانشجو معلمان ۱۴۰۲ ایجاد نشده و مطابق با ماه های قبل پرداخت می شود. در صورت صدور بخشنامه جدید و تغییرات صورت گرفته بر حقوق دانشجو معلمان، اخبار آن از طریق همین مقاله و  کانال تلگرام ایران مشاوره اطلاع رسانی خواهد شد.

نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان ۱۴۰۲

همان طور که گفته شد فرهنگیان برای دریافت فیش حقوقی خود باید در زمان واریز حقوق فرهنگیان، به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان مراجعه نمایند و با درج اطلاعات خود شامل کد ملی و شماره پرسنلی، آن را دریافت کنند.

نکته: جهت دریافت گذرواژه همگام به منظور اخذ فیش حقوقی فرهنگیان می بایست به سامانه همگام به آدرس hamgam.medu.ir مراجعه نمایید.

مراحل دریافت فیش حقوقی

فرهنگیان برای دریافت فیش حقوقی 1402 خود به سایت حقوقی وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنند که مراحل آن به صورت کامل در زیر آمده است.

  • به سامانه my.medu.ir مراجعه کرده و پس از انتخاب نقش خود به عنوان معلم، کد ملی (نام کاربری)، رمز عبور (رمز مورد نظر، همان گذرواژه سامانه رتبه بندی معلمان است.) و کد امنیتی را در کادرهای مربوطه درج نموده و سپس بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان از طریق سایت my.medu.ir

  • در ادامه بر روی آیکون فیش حقوقی کلیک نمایید.
  • لیست نمایش داده شده، دریافتی ماهانه شما را نشان می دهد، جهت مشاهده جزئیات و تهیه پرینت می توانید بر روی + سبز رنگ کلیک کنید.
  • در صورت تمایل برای داشتن نسخه چاپی فیش حقوقی می توانید از آن پرینت بگیرید.

فراموشی رمز عبور سامانه

ممکن است فرهنگیان برای ورود به سامانه رمز عبور خود را فراموش کرده باشند و یا تمایل به تغییر آن نیز داشته باشند، از این رو آن ها می توانند برای ایجاد رمز جدید مطابق مراحل زیر اقدام نمایند:

  1. به آدرس اینترنتی my.medu.ir مراجعه نموده و بر روی گزینه “فیش حقوقی فرهنگیان” کلیک کنید.
  2. عبارت “رمز خود را فراموش کرده اید؟” را بفشارید.
  3. کد پرسنلی، کد ملی و شماره همراه خود را در کادرهای مربوطه درج کرده و پس از انتخاب نوع اعتبار سنجی، گزینه “ادامه” را بفشارید تا رمز جدید برایتان ارسال گردد.

عوامل موثر بر افزایش حقوق فرهنگیان 1402

تمامی افراد شاغل در آموزش و پرورش به فکر ازدیاد حقوق خود بوده و می خواهند بدانند که چه عوامی دریافتی آنان را افزایش می دهد.

شرکت در رتبه بندی معلمان

یکی از عامل های تاثیرگذار بر روی افزایش حقوق فرهنگیان ۱۴۰۲، رتبه بندی معلمان می باشد که در جهت ترقی درجه معلمان، پیشرفت کیفیت آموزش ها و در نهایت افزایش حقوق آنان می شود. افرادی که در رتبه بندی شرکت کرده و به بارگذاری مدارک رتبه بندی معلمان در سامانه مربوطه به آدرس medu.ir و یا rtb.medu.ir مبادرت می نمایند، با توجه به استحقاق، شایستگی و امتیازاتی که کسب می کنند، در 5 رتبه قرار گرفته و با توجه به همان رده و مرتبه شغلی به دست آمده از رتبه بندی، از مزایای بیشتری برخوردار خواهند شد.

حق عائله مندی و حق اولاد

کسانی که داری همسر و فرزند هستند با تغییرات و افزایش 50 درصدی حق عائله مندی 1402 به مبلغ 900 هزار تومان و حق اولاد با 100 درصد افزایش به مبلغ 400 هزار تومان (برای هر فرزند) دریافت خواهند کرد. درواقع این دو مورد باعث افزایش حقوق فرهنگیان می شود.

اضافه کاری

مانند تمامی شغل ها، فرهنگیان نیز می توانند با کار کردن بیشتر، حقوق مازاد دریافت نمایند.

 

سوالات متداول

1- حقوق فرهنگیان چه زمانی واریز می شود؟

زمان واریز حقوق فرهنگیان معمولا آخر ماه (به ترتیب حروف الفبا) می باشد.

2- فرهنگیان برای دریافت فیش حقوقی ۱۴۰۲ خود باید به چه سایتی مراجعه کنند؟

فرهنگیان به منظور دریافت فیش حقوقی خود باید در زمان مقرر به سایت my.medu.ir مراجعه نمایند.

3- چه عواملی بر روی افزایش حقوق فرهنگیان در سال ۱۴۰۲ موثر است؟

رتبه بندی معلمان، حق عائله مندی، حق اولاد و اضافه کاری از عوامل تاثیرگذار بر افزایش حقوق فرهنگیان می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره فرهنگیان پیج فرهنیگان