خانه کارشناسی ارشد ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

در چند سال اخیر کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده اما انتخاب رشته هر یک به صورت مجزا و در سامانه های مربوط به خود انجام می گیرد. داوطلبان با استفاده از کد دسترسی که در کارنامه اولیه درج شده است، می توانند انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد خود را انجام دهند. در هنگام انتخاب رشته برخی از متقاضیان به دلایلی در ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود دچار اشتباه می شوند که باید در اولین فرصت نسبت به تصحیح آن اقدام نمایند.

 

برای رفاه حال این دسته از افراد، امکان ویرایش و تصحیح فرم انتخاب رشته در زمان مقرر از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org فراهم می شود. معمولا در زمان انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد داوطلبان می توانند اشتباهات احتمالی را اصلاح کنند اما تاکنون تاریخ مجزایی برای انجام این امر در نظر گرفته نشده است.

 

✅ لینک مستقیم ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

(به محض آغاز فرآیند، لینک فوق فعال می شود.)

لینک مستقیم ویرایش انتخاب رشته کنکور کاشرناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

 

ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در دهه دوم خرداد ماه 1403 امکان پذیر می باشد.

زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد داوطلبان واجد شرایطی که قصد انتخاب کد رشته محل های دانشگاه آزاد را دارند، باید به سایت اینترنتی مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به نشانی azmoon.org مراجعه کرده و اقدامات لازم را به انجام برسانند. قبل از هر کاری ابتدا دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد را از سایت مذکور دریافت نموده و آن را با دقت مورد مطالعه قرار دهید تا در هنگام طی کردن مراحل انتخاب رشته از خطاهای احتمالی پیشگیری شود. البته ممکن است، در حین وارد نمودن کد رشته محل های مورد نظر اشتباهاتی رخ دهد و یا قصد تغییر آن ها اعم از حذف و اضافه کردن رشته ای را داشته باشید.

 

به همین منظور سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد  امکان تغییر و ویرایش فرم انتخاب رشته را در زمان مقرر فراهم می کند. توجه داشته باشید که برای ویرایش، تاریخ مجزایی در نظر گرفته نمی شود ولی در بازه زمانی اعلام شده انتخاب رشته ارشد آزاد می توانید به اصلاح فرم مربوطه بپردازید. بنابراین داوطلبان در دهه دوم خرداد ماه ۱۴۰۳ امکان انتخاب رشته و ویرایش اطلاعات ثبت شده را دارند.

ویرایش انتخاب رشته ارشد آزاد در تمدید مهلت انتخاب رشته 1403

علاوه بر زمان اولیه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد داوطلبان این مقطع می توانند در زمان تمدید مهلت انتخاب رشته نیز، به ویرایش اطلاعات فرم انتخاب رشته بپردازند. لازم به ذکر است که هر ساله دو الی سه روز زمان انتخاب رشته تمدید می شود. در تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد. با عضویت در پیج اینستاگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره از اخبار تمدید مهلت انتخاب رشته با خبر شوید.

نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

از آن جایی که انتخاب رشته و مراحل بعدی کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سایت رسمی این دانشگاه به آدرس azmoon.org صورت می گیرد، برای انجام ویرایش نیز باید به همین سایت مراجعه کرد. لازم به ذکر است، تا زمانی که مهلت انتخاب رشته ارشد وجود داشته باشد، امکان ویرایش فرم اینترنتی آن نیز فراهم است که در ادامه مراحل آن را شرح داده ایم.

  • به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.iau.ac.ir وارد شوید و بر روی گزینه “انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال 1403 دانشگاه آزاد اسلامی” کلیک کنید.

مرحله اول ویرایش اطلاعات انتخاب رشته دانشگاه ازاد 1402

  • جهت ورود به سامانه انتخاب رشته، ابتدا کد دسترسی 7 رقمی انتخاب رشته (درج شده در کارنامه اولیه) و کد ملی خود را در کادرهای موجود وارد نمایید، سپس کلید “ورود” را بفشارید.

مرحله دوم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

با ورود به صفحه جدید مشخصات فردی و گروه امتحانی خود را مشاهده خواهید کرد. حال می توانید نسبت به حذف و اضافه کردن رشته های ارشد دانشگاه آزاد و یا جابه جایی اولویت های خود اقدام نمایید و در نهایت با فشردن دکمه “ثبت نهایی” تغییرات وارد شده اعمال خواهد شد.

تعداد دفعات ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد آزاد 1403

در هر یک از مهلت هایی که جهت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد چه در بازه زمانی اولیه و چه در تمدید مهلت انتخاب رشته در نظر گرفته می شود، داوطلبان به میزان دفعات مشخصی حق ویرایش خواهند داشت. در سال گذشته هر یک از متقاضیان در زمان اولیه انتخاب رشته به میزان 5 بار و به ازای هر یک از تمدید های در نظر گرفته شده 3 الی 5 بار می توانستند به ویرایش فرم انتخاب رشته خود بپردازند. در سال جاری هنوز اطلاعیه ای در این خصوص در دسترس نمی باشد لذا در صورت انتشار خبری در این زمینه مقاله بروز خواهد شد.

سه نکته مهم در خصوص ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  1. توصیه ما برای جلوگیری از بروز اشتباه در انجام انتخاب رشته، تهیه یک فرم پیش نویس از انتخاب های خود می باشد که بر اساس پارامترهایی مثل علاقه، ظرفیت پذیرش، دانشگاه پذیرنده و… مرتب شده اند.
  2. افرادی که پس پایان مهلت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد موفق به ویرایش فرم خود نشده اند، می توانند از دو طریق “ارتباط با ما” و “ثبت درخواست الکترونیکی” که در سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به آدرس azmoon.org قرار دارد، نسبت به ارسال درخواست اعتراض خود مبنی بر بررسی اشتباه در انتخاب رشته اقدام نمایند.
  3. در هنگام انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نهایت دقت خود را به کار گیرید تا نیازی به ویرایش و یا ثبت درخواست نداشته باشید.

 

سوالات متداول

1- در چه زمانی ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ امکان پذیر می باشد؟

علاوه بر مهلت اولیه انتخاب رشته، امکان ویرایش فرم در مدت زمان تمدید شده نیز وجود دارد.

2- ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی انجام می شود؟

این فرآیند از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir صورت می گیرد.

3- امکان ویرایش اطلاعات انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تا چند بار برای داوطلبان وجود دارد؟

تا زمانی که مهلت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد پایان نیابد، امکان ویرایش و اصلاح فرم نیز فراهم است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر
  1. رضا

    با سلام
    زمان اعلام نتایج نهایی کی هست؟
    آیا نتایج قبول شدگان دانشگاه های سراسری و غیرانتفاعی به همراه آزاد هماهنگه یا جداگونس؟

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد