خانه اخبار تحصیلی نظام وظیفه آخرین اخبار از جذب سرباز در آموزش و پرورش

آخرین اخبار از جذب سرباز در آموزش و پرورش

آخرین اخبار از جذب سرباز در آموزش و پرورش

یکی از موضوعاتی که در روزهای اخیر اطلاعیه هایی در خصوص آن منتشر شده، شرایط جذب سرباز در آموزش و پرورش بوده که بیشتر شامل افرادی می شود که دارای مدرک فنی و حرفه ای هستند.

آخرین اخبار از جذب سرباز در آموزش و پرورش

در نشست خبری که با مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش برگزار شد، خبرهایی در خصوص ارائه تسهیلات به فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش برای گذراندن دوره سربازی می باشد. طبق گفته های ایشان، می توان از این افراد به عنوان سرباز صنعت، سرباز کشاورزی و سرباز دانش بنیان جهت بکارگیری آنها در مراکز و سازمان های مختلف استفاده کرد.

طبق توضیحات ایشان، از مزیت های فارغ التحصیلان هنرستان ها و رشته های فنی این است که بلافاصله بعد از گرفتن دیپلم به دلیل کسب مهارت لازم، می توانند در حوزه خود مشغول به کار شوند و یا با ورود به دانشگاه های دولتی، اقدام به ادامه تحصیل کنند. درصد بالایی از فارغ التحصیلان رشته های فنی می توانند بدون شرکت در کنکور در مقاطع کاردانی و کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش تاکید کردند که توسعه رشته های فنی حرفه ای مستقیما روی آینده اقتصاد کشور تاثیرگذار بوده و به همین دلیل سعی در بالا بردن سطح کیفی آموزش های این حوزه داریم.

به گفته وی، توسعه رشته های فنی حرفه‌ای در 4 بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر صورت می گیرد که در حال حاضر نیز آموزش ها در 70 گروه شغلی ارائه و رشته های در حال تدریس در هنرستان ها نیز حدود 200 رشته می باشد. طبق آمار اعلام شده، میزان علاقه دانش آموزان و خانواده های آنها برای تحصیل در رشته های فنی نسبت به گذشته بیشتر شده است. این شرایط در حالی است که مراکز آموزشی کشور، شرایط پذیرش تمام داوطلبان رشته های فنی حرفه ای را ندارند.

از جمله رشته های فنی که به زودی در لیست رشته های فنی حرفه ای قرار خواهند گرفت عبارتند از:

  •  رشته بهیاری با همکاری بهداشت و درمان
  • رشته خدمات پس از فروش خودرویی با همکاری شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو
  • رشته ناوبری و مکانیک ناوهای دریایی با همکاری نیروی دریایی و سازمان بنادر و کشتیرانی
  • رشته تولید برنامه‌های سینمایی، نمایشی و گرافیکی با همکاری ارشاد و صداوسیما
  • رشته محیط‌ بانی با همکاری محیط‌ زیست

یکی از مهمترین تسهیلاتی که به گفته مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش قرار است برای فارغ التحصیلان رشته های فنی در نظر گرفته شود، گذراندن دوره سربازی به‌عنوان سرباز صنعت، سرباز کشاورزی، سرباز شرکت دانش‌بنیان است تا مشکلات موجود در خصوص به‌ کارگیری این نیروها در سازمان‌ها و مراکز مختلف از بین برود.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نظام وظیفه پیج نظام وظیفه