خانه اخبار تحصیلی نظام وظیفه اخبار جدید از کاهش مدت زمان خدمت سربازی

اخبار جدید از کاهش مدت زمان خدمت سربازی

اخبار جدید از کاهش مدت زمان خدمت سربازی

گزارشی که توسط یکی از روزنامه های کشور منتشر شده، به بررسی برخی از بندهای برنامه هفتم توسعه دولت سیزدهم در مجلس شورای اسلامی پرداخته شده است.

اخبار جدید از کاهش مدت زمان خدمت سربازی

برنامه هفتم توسعه بعد از دو سال تاخیر از طرف دولت سیزدهم به مجلس ارائه داده شد که مجلس نیز بعد از گذشت 4 ماه از دریافت، آن را در برنامه کار خود قرار داده است. تاریخ اجرای این برنامه در بازه زمانی 1400 تا 1404 بوده که به دلیل تاخیر ایجاد شده در حال حاضر این بازه به 1403 تا 1407 تغییر پیدا کرده است.

لایحه این برنامه 24 سر فصل دارد که یکی از موضوعات مهم در آن نیز کاهش مدت زمان خدمت سربازی می باشد. طبق اطلاعاتی که در این بند از لایحه عنوان شده، نیروهای مسلح را ملزم به کاهش خدمت سربازی کرده است. اطلاعاتی که در این بند از برنامه هفتم در خصوص کاهش مدت زمان سربازی عنوان شده، به صورت زیر می باشد؛

“ستاد کل نیروهای مسلح باید جهت تحکیم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی کشور، استفاده بهینه از ظرفیت‌های ملی و ایجاد انگیزه لازم برای جوانان برای گذراندن خدمت وظیفه و رشد، تعالی و توانمند سازی و افزایش مهارت‌های آنها، نسبت به تدوین ساز و کار بهینه‌ سازی و استحکام‌ بخشی نظام خدمت وظیفه عمومی اقدام به اصلاح و تغییر مقررات ذی‌ربط مثل کاهش مدت خدمت وظیفه عمومی، کاهش نیاز به سرباز به وسیله جایگزین کردن سایر عضویت‌ها، کاهش نیاز به خدمت پیوسته سربازان و پاره‌ وقت کردن خدمت سربازی در برخی از مشاغل به همراه برخی از موارد الزامی جهت تصویب آن توسط فرمانده معظم کل قوا اقدام کنند.”

در این بند به شرایط معافیت مشمولان نظام وظیفه به دلیل داشتن فرزند نیز اشاره شده و اینطور عنوان شده است؛ مشمولان دارای‌ سه فرزند و بیشتر و افراد بالای 35 سال که دارای دو فرزند می باشند از خدمت سربازی معاف اند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نظام وظیفه پیج نظام وظیفه