خانه اخبار تحصیلی تیزهوشان آیا آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی مجدد ادغام می شود؟

آیا آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی مجدد ادغام می شود؟

آیا آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی مجدد ادغام می شود؟

وزیر آموزش و پرورش در روزهای اخیر در یکی از شبکه های رسمی کشور حضور داشته که به سوالاتی در خصوص وضعیت آموزش کشور و برگزاری برخی از آزمون های مهم در طول سال پاسخ داد.

آیا آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی مجدد ادغام می شود؟

وزیر آموزش و پرورش با حضور در شبکه آموزش، اظهار کردند که در ماه مهر اتفاق های زیادی رخ خواهد داد و آن را به یکی از مهمترین ماه ها در طول سال تحصیلی تبدیل خواهد کرد. از مهمترین اتفاقات مهر ماه سال جاری به گفته ایشان، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • 153 میلیون جلد کتاب در 990 عنوان چاپ شده و فرآیند چاپ برای سال تحصیلی 1403 تیز آغاز شده است.
  • در دو سال گذشته بیش از 5806 مدرسه با 9500 کلاس درس برای پایه های مختلف ساخته شده است.
  • حدود 75 هزار نفر در سازمان آموزش و پرورش استخدام شده اند که 25 هزار نفر آنها از طریق دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجائی بوده و 50 هزار نفر دیگر نیز از طریق شرکت در آزمون های استخدامی پذیرش شده اند.
  • طبق آخرین آمار ارائه شده توسط ایشان، حدود 505 مدرسه یک نفره، 711 کلاس یک نفره و 1596 کلاس دو نفره در کشور وجود دارد.

یکی از مواردی که ایشان در سخنان خود به آن تاکید داشتند، یکی کردن آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی در سال آینده بود. وی اینطور بیان کردند که سعی داریم از سال آینده بتوانیم آزمون های سمپاد و مدارس نمونه دولتی را با یکدیگر ادغام کرده و به صورت یکجا برگزار کنیم.

رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان نیز در این برنامه حضور داشتند که طبق توضیحات ایشان، از تعداد کل پذیرفته شدگان استعدادهای درخشان در سال های گذشته، 27 درصد پذیرش دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در پایه ششم و 71 درصد در پایه نهم افزایش بیشتر شده است. به گفته ایشان، سوالات آزمون سمپاد بر اساس هوش ولی سوالات  آزمون مدارس نمونه دولتی از مطالب کتب درسی انتخاب می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

 

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تیزهوشان پیج سمپاد