خانه آزمون استخدامی استخدام بنیاد مسکن ۱۴۰۲

استخدام بنیاد مسکن ۱۴۰۲

استخدام بنیاد مسکن ۱۴۰۲

بنیاد مسکن نیز همانند دیگر ارگان های دولتی به منظور جذب نیروی مورد نیاز خود آزمون های استخدامی برگزار می کند که این آزمون ها زیر نظر این بنیاد و توسط مرکز آزمون های استخدامی جهاد دانشگاهی اجرایی می شوند. با دسترسی به دفترچه این آزمون می توان از شرایط، نحوه و زمان برگزاری آن مطلع شد. داوطلبان بعد از کسب موفقیت در آزمون کتبی، مصاحبه و همچنین طی مراحل اداری جهت استخدام در این بنیاد، با انعقاد قرارداد خرید خدمت با مدت معین، بیمه و بازنشستگی تامین اجتماعی مشغول به کار خواهند شد. افرادی که بالاترین امتیازات را در آزمون کتبی و مدارک ارائه شده کسب کرده جهت مصاحبه دعوت خواهند شد.

 

✅لینک مستقیم ثبت نام آزمون استخدامی بنیاد مکسن

 

ثبت نام آزمون استخدام بنیاد مسکن از تاریخ 22 الی 28 مردادماه تمدید شد و از سایت hrtc.ir قابل انجام است.

زمانبندی آزمون استخدامی بنیاد مسکن 1402

آزمون استخدامی بنیاد مسکن از مرحله ثبت نام تا پایان ثبت نام دارای زمانبندی خاصی برای هر یک از مراحل بوده که در دفترچه یا در قالب اطلاعیه در سایت جهاد دانشگاهی به نشانی اینترنتی hrtc.ir برای داوطلبان منتشر می شود.

زمان ثبت نام

به جهت جذب نیرو در رشته های شغلی مورد نیاز بنیاد مسکن، آزمونی توسط مرکز جهاد دانشگاهی در سال جاری تدارک و برگزار می گردد که زمان شروع ثبت نام در دفترچه این آزمون منتشر می شود که زمان ثبت نام این آزمون برای سال ۱۴۰۲ از تاریخ 1 الی 10 مرداد می باشد که اطلاعات و شرایط لازم را می توانید در سایت جهاد دانشگاهی مشاهده کنید.

تمدید مدت ثبت نام

با تمدید این مدت زمان، سازمان برگزار کننده برای داوطلبانی که به هر دلیلی از نام نویسی جا مانده اند امکانی فراهم کرده که بتوانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند. مدتی تمدیدی معمولا بین 1 تا 2 روز و بلافاصله بعد از اتمام زمان اولیه آغاز می گردد که طبق آخرین اطلاعیه منتشر شده در سایت جهاد دانشگاهی، مدت زمان ثبت نام آزمون استخدامی بنیاد مسکن 1402 تا 13 مرداد تمدید شده است. این آزمون برای بار دوم از 22 الی 28 مردادماه 1402 تمدید گشت.

زمان برگزاری آزمون

طبق آخرین اطلاعات درج شده در دفترچه منتشر شده جهت ثبت نام در آزمون استخدامی بنیاد مسکن 1402، کارت ورود به آزمون از تاریخ 28 شهریور جهت مشاهده و پرینت روی سایت جهاد دانشگاهی به نشانی hrtc.ir قرار می گیرد. علارغم اعلام تاریخ 3 شهریور ماه برای برگزاری این آزمون توسط سایت مربوطه آن، در حال حاضر زمان برگزاری آن به تعویق افتاده و در تاریخ 31 شهریور ماه برگزار خواهد شد.

زمان ویرایش اطلاعات

در بازه زمانی در نظر گرفته شده برای ثبت نام و تمدید آن، سامانه جهت ویرایش اطلاعات ثبت شده توسط کاربران باز بوده که داوطلبان میتوانند در این بازه نسبت به تغییر اطلاعات فردی یا تحصیلی خود هرچه سریع تر اقدام نمایند.

نکته مهم: افرادی که برای ویرایش اطلاعات وارد سامانه می شوند، باید تمامی 7 مرحله را به صورت کامل طی کرده و کد رهگیری خود را مشاهده کنند چون در غیر اینصورت اطلاعات ویرایش شده برای فرد داوطلب ثبت نخواهد شد و به صورت قبلی باقی می ماند.

دفترچه آزمون استخدامی بنیاد مسکن ۱۴۰۲

همزمان با آغاز فرایند ثبت نام داوطلبان می توانند دفترچه این آزمون را از سامانه مرکز جهاد دانشگاهی به نشانی hrtc.ir دانلود و از تاریخ صدور کارت، زمان برگزاری، شرایط ثبت نام در آزمون و سهمیه های آن اطلاعات کافی را کسب کنند. لینک دانلود دفترچه آزمون استخدامی بنیاد مسکن 1402 در ادامه قرار داده شده است.

شرایط ثبت نام در آزمون استخدامی بنیاد مسکن 1402

نام نویسی در این آزمون برای افراد واجد الشرایط امکان پذیر بوده به همین منظور قبل از اقدم به ثبت درخواست ابتدا باید شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون با دقت مطالعه و بررسی شود.

شرایط عمومی

شرایط اولیه و عمومی که برای عموم الزامی بوده و باید به آن توجه داشت در ادامه ذکر شده است:

  • داشتن تابعیت ایران و متعهد بودن به نظام جمهوری اسلامی
  • التزام به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی
  • دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائمی قانونی برای آقایان (به تقاضای داوطلبی که دارای گواهی معافیت موقت تحت هر عنوانی هستند به هیچ عنوان ترتیب اثر داده نخواهد شد)
  • عدم سابقه وابستگی یا عضویت در احزاب و گروه ها سیاسی معارض با نظام جهموری اسلامی ایران
  • دارا بودن مدرک تحصیلی مرتبط با عناوین شغلی
  • عدم اشتغال به کار رسمی، نداشتن تعهد خدمت، نداشتن منع استخدامی به موجب آراء مراجع قضائی ذی صلاح
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر، عدم سوء پیشینه کیفری، عدم اشتهار به فساد اخلاقی
  • داشتن سلامتی جسمانی و روانی و داشتن توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند

شرایط اختصاصی

بعد از بررسی شرایط عمومی نوبت به شرایط اختصاصی می رسد که در خصوص مدارک تحصیلی داوطلب بیان شده است:

  • مدارک دانشگاهی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشنامه یا گواهی موقت تحصیلات دانشگاهی می باشد که از لحاظ ارزش علمی مورد تایید وزارت علوم یا تحقیقات و فناوری بوده و مقطع، گرایش، رشته تحصیلی، معدل و تاریخ پایان تحصیلی در آن ذکر شده باشد.
  • مدرک معادل و همچنین مدرک تحصیلی با عنوان دوره های فراگیر، آموزش باز و مکاتبه ای باتوجه به نحوه پذیرش دانشجو خارج از آزمون های سراسری دانشگاه ها مورد پذیرش نخواهد بود.
  • مدرک داوطلبانی که تاریخ فارغ التحصیلی، تاریخ اتمام خدمت سربازی یا معافیت دائم آن ها بعد از تاریخ برگزاری آزمون بوده مورد قبول نخواهد بود.
  • در هر یک از رشته های امتحانی صرفا دانش آموختگان همان رشته، گرایش و مقطع تحصیلی مندرج اجازه ثبت نام داشته و پذیرش دیگر رشته و گرایش ها امکان پذیر نمی باشد.
  • اصالت مدارک تحصیبلی پذیرفته شدگان نهایی از مراجع ذی صلاح استعلام شده و در صورت عدم صحت مدارک در هرمرحله حتی پس از پذیرش در آزمون و استخدام فرد حذف خواهد شد.

شرایط سنی تا حداکثر 40 سال بوده و در این صورت فقط متولدین دهه 60 به بعد مجاز به شرکت در آزمون را دارند. همچنین شرایط احراز شغلی نیز با توجه به مقطع، رشته تحصیلی و شغل های مورد نیاز انجام می گردد که در دفترچه تشریح شده است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون استخدامی بنیاد مسکن ۱۴۰۲

ثبت نام در این آزمون نیز نیازمند مدارک و اطلاعاتی می باشد که بدون هر یک از آن ها فرایند نام نویسی ناقص خواهد ماند:

  • اسکن عکس 3 در 4 فرد داوطلب
  • اطلاعات مربوط به مدارک فردی و شناسایی داوطلب
  • اطلاعات مربوط به مدارک تحصیلی داوطلب
  • اطلاعات مربوط به محل سکونت داوطلب
  • اطلاعات تماس و شماره داوطلب

نحوه ثبت نام در آزمون استخدامی بنیاد مسکن 1402

پس از مطالعه دفترچه، داوطلب می تواند با مراجعه به سامانه مرکز جهاد دانشگاهی به نشانی hrtc.ir مراجعه و با پرداخت هزینه ثبت نام و خریداری کد فرایند ثبت نام خود را تکمیل نماید.

  • ابتدا با مراجعه به سایت hrtc.ir در صفحه اول گزینه “آزمون تامین نیروی انسانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی” را انتخاب نمایید.
  • در صفحه بعد بر روی گزینه “پرداخت هزینه” کلیک کنید.
  • اطلاعات فردی خواسته شده و سپس اطلاعات مربوط به کارت بانکی را وارد نمونده و بر روی گزینه “پرداخت هزینه و آغاز ثبت نام” ضربه بزنید. بعد از واریز هزینه آزمون، کد پرداخت برای داوطلب ارسال می شود که باید آن را یادداشت کند.
  • در ادامه به صفحه اول بازگشته و گزینه “ثبت نام” را انتخاب کنید.
  • سپس کادر های خالی را با اطلاعات خواسته شده پر کرده و بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک نمایید.

در انتهای مرحله نام نویسی کد رهگیری برای داوطلب صادر می شود که باید آن را تا پایان اعلام نتایج همراه داشته باشد.

انواع سهمیه ها برای آزمون استخدامی بنیاد مسکن ۱۴۰۲

ایثارگران

بر اساس تبصره 3 ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، برای مشمولین سهمیه 5 درصد و 25 درصد ایثارگران حداقل 80 درصد حد نصاب آزمون کتبی در نظر گرفته شده است.

سهمیه ایثارگران
ایثارگران 25 دصدایثارگران 5 درصد
جانبازانرزمندگان با سابقه حداقل 6 ماه حضور در جبهه وهمسر و فرزندان آن ها
آزادگان
همسر و فرزندان شهدافرزندان جانبازان کمتر از 25 درصد
همسر و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد
همسر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت یا بیشترفرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت
پدر، مادر، خواهر، برادر شهید

سهمیه بومی

داوطلبان بومی شهرستان ها(به استثناء تهران و مراکز استان ها) نسبت به سایرین در اولویت بوده و نمره آزمون کتبی آن ها با ضریب 1/4 محاسبه می شود.

  • در صورتی که محل تولد درج شده در شناسنامه داوطلب با شهرستان مورد تقاضا یکی باشد.
  • تایید سکونت در شهرستان مورد تقاضا به وسیله استشهاد محلی با مهر نیروی انتظامی(پاسگاه همان محل) به منظور تایید سکونت حداقل به مدت 3 سال در شهرستان مورد تقاضا الزامی می باشد.
  • ارائه مدارک تحصیلی دوره های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان با تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان مذکور به شرط داشتن استشهاد محلی اثباتی برای بومی بودن داوطلب می باشد.
  • مبنای شهرستان برای تعیین بومی بودن، تقسیمات کشوری در اولین روز ثبت نام برای آزمون می باشد.

جهت اطمینان از اشتغال افراد بومی انتخاب شده در همان محل، از آن ها تعهد محضری گرفته می شود.

سایر سهمیه ها

افرادی که به صورت شرکتی و پروژه ای و مشمولین وظیفه ای که دربنیاد مسکن اشتغال داشته اند نسبت به سایرین اولویت داشته و نمره آزمون کتبی آن ها به این صورت محاسبه می گردد:

  • امتیاز آزمون کتبی نیرو های شرکتی و پروژه ای با سابقه خدمت 2 تا 5 سال با ضریب 1/2 و بالای 5 سال با ضریب 1/3 محاسبه می گردد.
  • امتیاز مشمولین وظیفه ای که خدمت سربازی خود را به عنوان امریه در این بنیاد سپری کردند به صورت 1/2 محاسبه می شود.

مواد آزمون استخدامی بنیاد مسکن 1402

منابع آزمون نقش کلیدی در وصول داوطلبان به موفقیت لازم را بازی می کند و اطلاع از آن بسیار مهم است. مواد این آزمون تخصصی بوده و برای هر زیر گروه شغلی متفاوت است بنابراین رشته مورد نظر خود را از لینک فعال زیر بیابید و مواد آن را بطور کامل مطالعه کنید. دقت داشته باشید که سوالات چهارگزینه ای بوده و ضریب یکسانی دارند همچنین برای این آزمون نمره منفی نیز درنظر گرفته شده است.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون استخدامی بنیاد مسکن ۱۴۰۲ در چه زمانی می باشد؟

نام نویسی در این آزمون از 1 الی 13 مردادماه 1402 توسط سایت hrtc.ir به اتمام رسیده است.

2- نحوه ثبت نام آزمون استخدامی بنیاد مسکن ۱۴۰۲ چگونه است؟

ثبت نام آن اینترنتی و از طریق سایت hrtc.ir انجام شد.

3- شرایط آزمون استخدامی بنیاد مسکن ۱۴۰۲ به چه صورت می باشد؟

این آزمون شامل شرایط عمومی و اختصاصی بوده که در مقاله به آن ها اشاره شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی