خانه اخبار تحصیلی آزمون استخدامی استخدام مربی امور آموزش معلولین ۱۴۰۲ از سوی وزارت آموزش و پرورش

استخدام مربی امور آموزش معلولین ۱۴۰۲ از سوی وزارت آموزش و پرورش

 

استخدام مربی امور آموزش معلولین ۱۴۰۲ از سوی وزارت آموزش و پرورش

طبق آخرین اخبار منتشر شده توسط سازمان سنجش و ابلاغیه آموزش و پرورش کشور، آزمون استخدامی آموزش و پروvش ویژه رشته شغلی مربی امور آموزش معلولین نیز در مهر ماه 1402 برگزار خواهد شد.

استخدام وزارت آموزش و پرورش در شغل مربی امور آموزش معلولین

با توجه به انتشار این خبر در روزهای اخیر، یک نشست مطبوعاتی با معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور انجام شد که به سوالات مطرح شده در خصوص نحوه، زمان و تاریخ برگزاری این آزمون جواب دادند. جزئیات سوالاتی که از آنها پرسیده شد را به همراه جوابی که ارائه دادند را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

شرایط کلی آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای شغل مربی امور آموزش معلولین

برگزاری این آزمون نیز مانند سایر آزمون های استخدامی آموزش و پرورش در دو گروه آموزگاری و دبیری خواهد بود که نیروهای کادر درمان و گفتار درمانی جذب خواهند شد. به کمک این افراد اقدام به ارائه خدمات به دانش آموزان در مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی به صورت حضوری و مقاطع بالاتر به صورت غیر حضوری خواهیم کرد.

زمان ثبت نام آزمون

زمان ثبت نام این آزمون از 17 شهریور ماه 1402 آغاز شده و تا 31 ام نیز ادامه دارد. فراخوان ثبت نام این آزمون از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس https://hrtc.ir می باشد که تمام این افراد از کادر درمان خواهند بود. از تعداد کل داوطلبان این آزمون، تاکنون هزار ردیف استخدامی قطعی شده و هماهنگی های لازم آن نیز انجام شده است.

تاریخ برگزاری و اعلام نتایج آزمون

این آزمون در تاریخ های 20 و 21 مهر ماه برگزار خواهد شد که کارت های ورود به جلسه نیز در 17 مهر ماه منتشر می شوند. تمام اطلاعات مربوط به تاریخ، ساعت، حوزه و مکان برگزاری آزمون نیز در کارت ورود به جلسه مشخص خواهد شد.

تاریخ اعلام نتایج آزمون به صورت دقیق مشخص نشده ولی پیش بینی شده که در مدت زمان کوتاهی، نتایج اولیه این آزمون مشخص و اعلام خواهند شد.

وضعیت حقوقی پذیرفته شدگان آزمون

ساعت کاری، مزایا و رتبه‌بندی این افراد دقیقا مشابه معلمان خواهد بود و هیچ تفاوتی بین شرایط آنها و معلمان وجود نخواهد داشت. اکثر فارغ التحصیلان کادر درمانی که رشته های آنها در آزمون استخدامی آموزگار استثنایی وجود نداشت، اکنون می توانند در این آزمون و در رشته تخصصی خود شرکت کنند.

شرایط افراد معلول برای شرکت در این آزمون

پذیرش 3 درصد معلولین جزء قوانین پذیرش است که در دفترچه نیز به آن اشاره می شود ولی فردی که قصد همکاری در بخش توانبخشی را دارد باید توانایی ارائه خدمت به حداقل ۱۰ گروه دانش‌آموزان استثنایی که تحت پوشش سازمان هستند را داشته باشد. در واقع فرد متقاضی باید بتواند با کودکی که مشکلات رفتاری و شناختی دارد، ارتباط برقرار کند و کار‌های توانبخشی، جسمی، حرکتی یا ذهنی لازم را با او انجام دهد. توانبخشی فقط صحبت کردن با کودکان نیست و آن فرد باید توانایی انجام کارهای عملی را نیز داشته باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی