خانه فرهنگیان اعلام علاقه مندی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

اعلام علاقه مندی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

زمان اعلام علاقه مندی دانشگاه فرهنگیان 1403

یکی از دلایلی که دانشگاه فرهنگیان مورد استقبال بسیاری از داوطلبان کنکور قرار گرفته است، تضمین موقعیت شغلی برای این افراد می باشد. لذا قبولی و ادامه تحصیل در این موسسه آموزشی مستلزم داشتن شرایط خاص و همچنین پشت سر گذاشتن مراحلی همچون علام علاقه مندی برای دانشگاه فرهنگیان، شرکت در کنکور و کسب حدنصاب نمره و در نهایت پذیرش در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان است.

 

متقاضیان چنانچه از شرایط لازم برای ورود به دانشگاه مذکور برخوردار باشند، می توانند برای اعلام علاقه مندی خود و ثبت نام در آزمون اختصاصی دانشجو-معلم به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند.

داوطلبان متقاضی دانشگاه فرهنگیان، بایستی در زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳، علاقه مندی خود را نسبت به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اعلام کنند.

زمان اعلام علاقمندی دانشگاه فرهنگیان 1403

داوطلبانی متقاضی دانشگاه فرهنگیان ابتدا بایستی شرایط ورود به این دانشگاه را مطالعه کرده و سپس در صورتی که واجد شرایط بوده باشند، می توانند در زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳، علاقه مندی خود را نسبت به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اعلام کنند.

نحوه اعلام علاقمندی دانشگاه فرهنگیان 1403

داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳، با زدن تیک گزینه مربوط به علامندی دانشگاه فرهنگیان و پرداخت هزینه شرکت در آزمون اختصاصی دانشجو-معلم را به مبلغ 208 هزار تومان، علاقه مندی خود را نسبت به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اعلام کنند.

 

لازم به ذکر است که اعلام علاقه مندی توسط داوطلب در زمان ثبت نام، به معنای اجازه مستقیم برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان نمی باشد، بلکه ابتدا شرایط داوطلبان علاقه مند، توسط سازمان سنجش مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تایید صلاحیت، می توانند در زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان نسبت به این فرایند اقدام کنند.

در حال حاضر با توجه به تغییرات اعلام شده در دفترچه ثبت نام کنکور 1403، زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به صورت مجزا در اواخر دی ماه ۱۴۰۲ انجام می شود.

 شرایط اعلام علاقه مندی در دانشگاه فرهنگیان 1403

علاقه مندان به ثبت نام در این دانشگاه علاوه بر شرایط عمومی ذکر شده در دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ دارای شرایط اختصاصی نیز باشند، که در ادامه برخی از آن ها عنوان شده است.

شرایط اختصاصی

  • داشتن حداکثر سن 24 سال تمام
  • بومی بودن متقاضی
  • داوطلبین از نظر سلامت جسمانی، روحی و روانی مورد بررسی قرار می گیرند و باید توانایی بینایی، توانایی گفتاری و توانایی شنیداری آن ها در سطح قابل قبولی باشد.

نکته: طبق اصلاحیه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1403، شرط معدل 14 برای متقاضیان دانشگاه فرهنگیان حذف شد.

 

سوالات متداول

1- اعلام علاقه مندی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ در چه زمانی باید انجام پذیرد؟

هنگام فرایند ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳، بایستی علاقه مندی به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اعلام شود.

2- نحوه اعلام علاقه مندی به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ چگونه است؟

همزمان با ثبت نام در کنکور ۱۴۰۳ و انتخاب گزینه مربوط به علاقه مندی در دانشگاه فرهنگیان و پرداخت هزینه آزمون اختصاصی دانشجو - معلم انجام می شود.

3- هزینه اعلام علاقه مندی دانشگاه فرهنگیان برای سال ۱۴۰۳ چه مقدار می باشد؟

در حال حاضر علاقه مندی به دانشگاه فرهنگیان، هنگام ثبت نام با پرداخت هزینه 208 هزار تومان جهت آزمون اختصاصی دانشجو - معلم انجام می پذیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. یاس

    سلام این انتخاب رشته ای که میگن تو دی ۱۴۰۲ قبل کنکور هست برای فرهنگیان چجوریه و برایچی هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      امسال به صورت استثنا انتخاب رشته دانشگاه های فرهنگیان در بازه زمانی دی ماه صورت میگیرد. و نتایج نهایی در تیر ماه اطلاع رسانی می شود.

  2. میثم نسایی

    با سلام آیا بدون خرید سریال علاقه مندی به فرهنگیان ، امکان انتخاب رشته های این دانشگاه وثبت آن وجود دارد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام
      خیر تهیه سریال علاقه مندی الزامی می باشد.

مشاوره فرهنگیان پیج فرهنیگان