خانه اخبار تحصیلی مدارس شروع امتحانات نهایی متوسطه دوم از 30 اردیبهشت ۱۴۰۳

شروع امتحانات نهایی متوسطه دوم از 30 اردیبهشت ۱۴۰۳

شروع امتحانات نهایی متوسطه دوم از 30 اردیبهشت 1403
شروع امتحانات نهایی متوسطه دوم از 30 اردیبهشت 1403

براساس گفته ی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش, برنامه امتحان نهایی دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ شروع می‌شود.

میزان تاثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور 1405

با توجه به تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در نتیجه کنکور، آگاهی از میزان تاثیر نمرات امتحانات نهایی پایه دهم و یازدهم و دوازدهم برای دانش آموزان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.  رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش کشور ضمن اعلام زمان برنامه امتحانات نهایی دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم که از تاریخ 30 اردیبهشت 1403 آغاز خواهد شد، اعلام کرد: دانش‌آموزان پایه دهم امسال 10درصد و پایه یازدهم 20 درصد از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی کنکور سال ۱۴۰۵ را تولید خواهند کرد.

با توجه به اظهارات رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش کشور، سهمیه تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور، 60 درصد می باشد که از این میزان برای کنکور سال 1405، به ترتیب 10 درصد نمرات نهایی پایه دهم،  20 درصد نمرات نهایی پایه یازدهم و 30 درصد نمرات نهایی پایه دوازدهم تاثیرخواهد داشت.

در کنکور سال 1404 میزان تاثیر نمرات نهایی به ترتیب 20 درصد پایه یازدهم و 40 درصد پایه دوازدهم و برای کنکور سال ۱۴۰۳، تاثیر نمرات نهایی به ترتیب، 10 درصد پایه یازدهم و 50 درصد پایه دوازدهم خواهد بود.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس