خانه اخبار تحصیلی مدارس امتحانات ۳ پایه دبیرستان از سال آینده نهایی برگزار می شود

امتحانات ۳ پایه دبیرستان از سال آینده نهایی برگزار می شود

امتحانات ۳ پایه دبیرستان از سال آینده نهایی برگزار می شود

با توجه به تغییرات کنکور در یک سال اخیر و اعمال سوابق تحصیلی در نتایج کنکور، برنامه امتحانات نهایی نیز دچار تغییراتی خواهد شد که توسط مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم اعلام شد.

برگزاری امتحانات نهایی 3 پایه دبیرستان از سال آینده

با قطعی شدن سهم سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور سال 1402 و سال های بعد از آن، نحوه برگزاری امتحانات نهایی پایه دبیرستان نیز اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. به گفته مدیرکل دفتر آموزش متوسطه، سهم سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور سال های  آینده بیشتر خواهد شد و این امر باعث شده تا امتحانات هر سه پایه دبیرستان به صورت نهایی برگزار شود.

طبق آخرین اطلاعاتی که توسط سازمان سنجش منتشر شده و توسط مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نیز به آن اشاره شد، سهم 50 درصدی سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور سال 1403 بوده که تا سال 1405 نیز به 60 درصد خواهد رسید. البته سهم دروس هر کدام از سه سال تحصیلی دبیرستان در کنکور سال های آینده متفاوت می باشد. طبق آخرین اطلاعات ارائه شده توسط ایشان، سهم دروس هر کدام از سال های دبیرستان در نتیجه کنکور سال های  آینده، با توجه به اطلاعات زیر است.

  • سهم سوابق تحصیلی در کنکور 1403: 50 درصد در پایه دوازدهم
  • سهم سوابق تحصیلی در کنکور 1404: 60 درصد در پایه های یازدهم و دوازدهم
  • سهم سوابق تحصیلی در کنکور 1405: 60 درصد از پایه های تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم

وی در ادامه سخنان خود تاکید کردند که با توجه به تاثیر 60 درصدی سوابق تحصیلی سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم برای کنکور سال 1405، امتحانات دروسی که در هر سه پایه دبیرستان در سال تحصیلی 1402-1403 تدریس می شوند، به صورت نهایی برگزار خواهند شد. با توجه به تغییرات ایجاد شده نیز عناوین دروس پایه دهم و یازدهم برای هر کدام از رشته ها جهت برگزاری امتحانات نهایی در سال تحصیلی آینده تا آخر شهریور ماه مشخص و اعلام خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس