خانه اخبار تحصیلی نظام وظیفه ارائه امریه شرکت‌ های دانش بنیان به مشمولان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر

ارائه امریه شرکت‌ های دانش بنیان به مشمولان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر

ارائه امریه شرکت‌ های دانش بنیان به مشمولان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر

یکی از روش های گذراندن خدمت سربازی برای فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی و بالاتر، امریه است که در روزهای اخیر خبرهایی در خصوص حذف آن برای مقاطع کارشناسی عنوان شده بود.

ارائه امریه شرکت‌ های دانش بنیان به مشمولان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر

در روزهای اخیر ابلاغیه ای از طرف سازمان نیروهای مسلح در خصوص حذف امریه برای فارغ التحصیلان مدرک کارشناسی عنوان شد که البته این طرح شامل شرکت های دانش بنیان نبوده است. طبق آخرین اطلاعات ارائه شده توسط معاون اجتماعی و سخنگوی سازمان وظیفه عمومی فراجا، مشمولان نظام وظیفه که فارغ التحصیل دانشگاه ها در مقاطع کارشناسی و بالاتر هستند، می توانند از سهمیه امریه شرکت های دانش بنیان استفاده کنند.

وی در سخنان خود اینطور عنوان کردند؛ حذف سهمیه امریه شرکت‌های دانش بنیان برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی درست نبوده و مطابق گذشته، تمام افراد با شرایط لازم می توانند بعد از تایید معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری و ستاد کل نیرو‌های مسلح از این فرصت استفاده کنند. طبق اطلاعات ارائه شده توسط ایشان، امکان استفاده از امریه سربازی برای افرادی که دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند در شرکت‌های دانش بنیان و با توجه به قوانین و شرایط لازم، همچنان ادامه دارد.

سخنگوی سازمان وظیفه عمومی در انتها نیز به این موضوع اشاره داشتند که مشمولان نظام وظیفه و خانواده‌های آنان اطلاعات لازم در خصوص مقررات خدمت سربازی را فقط از مراجع قانونی و رسمی سازمان وظیفه عمومی فراجا پیگیر باشند. دادن اطلاعات اشتباه توسط مراکز و سازمان های دیگر می تواند مشکلات و سوء تفاهم هایی را ایجاد کند.

در حال حاضر و طبق آخرین قانون تصویب شده، شرایط استفاده از امریه سربازی برای مقطع کارشناسی در سایر سازمان ها و شرکت ها به غیر از شرکت های دانش بنیان حذف شده است و مشمولان فقط می توانند از سهمیه شرکت های دانش بنیان جهت گذراندن دوره خدمت به صورت امریه استفاده کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نظام وظیفه پیج نظام وظیفه