خانه اخبار تحصیلی نظام وظیفه امریه مقطع کارشناسی منتفی شد!

امریه مقطع کارشناسی منتفی شد!

امریه مقطع کارشناسی منتفی شد

یکی از روش های گذراندن دوره خدمت سربازی، امریه می باشد که شرایط گذراندن آن با توجه به مهارت و مدرک تحصیلی افراد مشخص می شد.

امریه مقطع کارشناسی منتفی شد

امریه سربازی شرایطی را فراهم می کند تا ادارات و سازمان های مختلف بتوانند از توانایی و تخصص نیروهای نظام وظیفه استفاده کنند. کسانی که از امریه استفاده می کردند، می توانستند ارتباط خود را با محل کارشان حفظ کرده و در 24 ماه سربازی، تخصص خود را ادامه دهند.

شرایط استفاده از امریه برای تمام مشمولان نظام وظیفه امکان پذیر نبوده و تمام سازمان ها و شرکت ها نیز از سهمیه امریه برخوردار نیستند. نحوه استفاده از امریه برای تمام مشمولانی که دارای مدرک کارشناسی و بالاتر بودند، شرط معدل بود ولی در آخرین ابلاغیه منتشر شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح، از این به بعد مدرک کارشناسی مورد قبول نخواهد بود.

با توجه به ابلاغیه اعلام شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح، برای اعزام آذر ماه 1402، سهمیه استفاده از تسهیلات نظام وظیفه امریه برای تمامی سازمان‌ها و ارگان‌هایی که دارای این سهمیه برای مدرک کارشناسی می باشند، بسته شده است. این افراد نیز مدت زمان خدمت خود را مانند سایر افراد و با شرایط معمولی در پادگان ها و سازمان های نظام وظیفه سپری خواهند کرد.

با توجه به خبر منتشر شده، شرایط کار سازمان‌ها و شرکت‌ها برای ادامه همکاری با نیروهای مشمول و آینده‌دار آنها دشوار خواهد شد. یکی از سهمیه های قابل توجه امریه که بسیاری از افراد نخبه در حوزه های تکنولوژی را به خود جذب کرده بود، امریه شرکت های دانش بنیان بود. قبلا مدرک کارشناسی فارغ التحصیلان برتر در رشته های مختلف فناوری برای دریافت امریه در صورت نداشتن مهر غیبت و کسب امتیاز 60، قابل قبول بود. با توجه به آخرین اطلاعات ارائه شده، فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در رشته های مختلف شرایط استفاده از امریه سربازی را ندارند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نظام وظیفه پیج نظام وظیفه