خانه دکتری ظرفیت پذیرش و انتخاب رشته دکتری اقتصاد کشاورزی سراسری و دانشگاه آزاد 97

ظرفیت پذیرش و انتخاب رشته دکتری اقتصاد کشاورزی سراسری و دانشگاه آزاد 97

ظرفیت پذیرش و انتخاب رشته دکتری اقتصاد کشاورزی سراسری و دانشگاه آزاد 97
ظرفیت پذیرش و انتخاب رشته دکتری اقتصاد کشاورزی سراسری و دانشگاه آزاد 97

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته دکتری اقتصاد کشاورزی سراسری و دانشگاه آزاد 97 – 98 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

اکثریت داوطلبان کنکور دکتری 97 به این موضوع آگاهی دارند که کنکور دکتری 97 دو مرحله ای است. یک مرحله آزمون کتبی و مرحله دوم مصاحبه. حال سوال این است که چه زمانی انتخاب رشته دکتری 97 انجام می شود؟ داوطلبان کنکور دکتری 97 باید ابتدا در آزمون کتبی شرکت کنند، پس از آنکه کارنامه نتایج اولیه آزمون کتبی دکتری 97 آمد، داوطلب کنکور دکتری 97، اگر مجاز به انتخاب رشته شده باشد می تواند انتخاب رشته کند.دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 97  شرایطی را برای داوطلبان فراهم میکند تا داوطلبان ثبت نام دکتری بتوانند با مطالعه آن بتوانند در رشته ی تحصیلی خود بهترین انتخاب کد رشته محل را داشته باشند. انتخاب رشته دکتری 97، با اینکه آزمون دکتری نیمه متمرکز می باشد به این معنی که ملاک قبولی تنها آزمون نیست و مصاحبه حضوری داوطلبان نقش تایین کننده ای در قبولی آنها دارد. انتخاب رشته دکتری دارای شرایطی می باشد که داوطلبان در انتخاب رشته هایی که برای مقاطع قبلی تحصیلی خود انجام داده اند این شرایط را تجربه نکردند.به دلیل اهمیت انتخاب رشته در این مطلب به موضوعاتی همچون زمان انتخاب رشته دکتری سراسری 97 ، انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 ، مشاوره انتخاب رشته دکتری اقتصاد کشاورزی ، زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری و همچنین گرایش های رشته اقتصاد کشاورزی در مقطع دکتری خواهیم پرداخت.

با توجه به ادغام آزمون دکتری سراسری و آزاد ، انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا انجام می پذیرد.

زمان انتخاب رشته دکتری سراسری اقتصاد کشاورزی 97

همانطور که می دانید زمان انتخاب رشته آزمون دکتری 97 بعد از نتایج آزمون دکتری سراسری 97 می باشد و مهلت تکمیل فرم انتخاب رشته آزمون دکتری از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه 97 از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می شود و در روز شنبه 8 اردیبهشت ماه 97 پایان می پذیرد.  داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته شده باشند ضرورت دارد پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، نسبت به انتخاب حداکثر 50 کدرشته محل از میان کدرشته محل های مورد علاقه و نسبت به درج آن در فرم انتخاب رشته دکتری سراسری 97 ، اقدام کنند.در ضمن داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری باید در انتخاب رشته خود دوره‌ هایی که در آن مجاز شده‌اند را مد نظر قرار دهند.

زمان انتخاب رشته دکتری اقتصاد کشاورزی دانشگاه آزاد 97

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری 97 بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد 97 می باشد و مهلت تکمیل فرم انتخاب رشته آزمون دکتری از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه 97 از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می شود و در روز شنبه 8 اردیبهشت ماه 97 پایان می پذیرد.پس از صدور کارنامه برای کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 97 بر اساس ضوابط و شرایط علام شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی که از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه به اطلاع متقاضیان واجد شرایط خواهد رسید، داوطلبانی که علاقمند به انتخاب انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 نیز باشند می توانند با مراجعه به سایت این دانشگاه و بر اساس مقررات نسبت به انتخاب کدرشته های تحصیلی خود در دانشگاه آزاد نیز اقدام کنند. داوطلبان گرامی سعی کنید با مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته کنند . در صورت انتشار اطلاعیه جدیدی در خصوص زمان دقیق انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 در همین صفحه قرار خواهد گرفت.

شرایط انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد اقتصاد کشاورزی 97

با توجه به ادغام آزمون دکتری دانشگاه آزاد با دانشگاه های سراسری کلیه شرکت کنندگان در آزمون دکتری 97 امکان شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97 را نیز دارند ، به این دلیل تعداد داوطلبان در مرحله انتخاب رشته نسبت به سال های قبل افزایش یافته است. دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 97  شرایطی را برای داوطلبان فراهم میکند تا داوطلبان ثبت نام دکتری بتوانند با مطالعه آن در رشته ی تحصیلی خود بهترین انتخاب کد رشته محل را داشته باشند.در ابتدا به شرایط انتخاب رشته دکتری اقتصاد کشاورزی سراسری و سپس به شرایط انتخاب رشته دکتری اقتصاد کشاورزی دانشگاه آزاد می پردازیم: شرایط انتخاب رشته دکتری سراسری اقتصاد کشاورزی 97 : داوطلبانی که در آزمون دکتری 97 شرکت کرده و برای آن ها کارنامه صادر شده و مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه و انتخاب رشته نمایند. و داطلبان در صورت پذیرفته شدن می توانند با توجه به پذیرش خود در دانشگاه های روزانه و یا غیر روزانه 50 رشته را از دفترچه انتخاب رشته دکتری انتخاب نمایند. شرایط انتخاب رشته دکتری اقتصاد کشاورزی دانشگاه آزاد 97 : شرط اصلی انتخاب رشته برای داوطلبان دانشگاه آزاد شرکت در آزمون دکتری و صدور کارنامه می باشد. این دسته از داوطلبان جهت انجام انتخاب رشته می بایست به سایت دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org مراجعه نمایند.شرایط انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد برای متقاضیان به این صورت می باشد که هر داوطلب می تواند حداکثر 40 کد رشته محل امتحانی در گروه های آزمایشی دفترچه دکتری آزاد 97 انتخاب کرده و فرم مربوط به انتخاب رشته دکتری آزاد را پر کند.

مشاوره انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد اقتصاد کشاورزی  97

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دکتری سراسری و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 را دارند می بایست پس از مطالعه کارنامه و آگاهی از این که در چه دوره هایی مجاز به انتخاب رشته شده اند و همچنین پس از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری 97 اقدام به انتخاب رشته نمایند. داوطلبانی که قصد دارند در انتخاب رشته دکتری سراسری شرکت کنند می توانند حداکثر تا 50 کد رشته محل را انتخاب و در فرم انتخاب رشته وارد نمایند. یکی از نکات مهم در رابطه با انتخاب رشته دکتری سراسری این است که چینش کد رشته محل ها را در فرم انتخاب رشته دکتری 97 می بایست بر اساس علاقه خود انجام دهید. هنگام انتخاب رشته ، شهر و سطح علمی دانشگاه را نیز مدنظر قرار دهید. پس از انجام انتخاب رشته از دریافت کد 15 رقمی غافل نشوید و منتظر اطلاعیه های سازمان سنجش باشید. توجه کنید که نتایح نهایی انتخاب رشته دکتری سراسری از طریق سایت سازمان سنجش اعلام نمی شود بلکه دانشگاه مربوطه خبر پذیرفته شدن داوطلبان را از طریق تماس تلفنی اعلام می کند.در رابطه با پذیرش نهایی دکتری باید بگوییم که پذیرش از بین داوطلبان معرفی شده به دانشگاه‌ ها و موسسات آموزش عالی براساس نتیجه سنجش و نتیجه مصاحبه دکتری سراسری و بررسی اولویت کد رشته‌ محل‌های انتخابی و ظرفیت اعلام شده داوطلب به دو روش صورت می‌گیرد. 1- معرفی اولیه داوطلبان :مرحله اول آزمون متمرکز است که توسط سازمان انجام می‌شود و پس از برگزاری آزمون، کارنامه‌ای در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته  بر اساس آن اقدام بـه انتخـاب رشـته نمـوده و بر اساس کد رشته محله‌ای انتخابی و حدنصاب نمره سنجش عمومی که با هماهنگی دانشگاه ها پذیرنده تعیین می‌شود با توجه به سهمیه داوطلب به کد رشته محل‌های حائز حدنصاب معرفی خواهند شد. 2- پذیرش نهایی داوطلبان : از بین داوطلبان معرفی‌شده به دانشگاه‌ها براساس نتیجه سنجش و نتیجه مصاحبه دانشگاه‌ها، بررسی مدارک مربوط، اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و ظرفیت اعلام‌شده و سهمیه داوطلب صورت خواهد گرفت. چنانچه احساس کردید نیاز به مشاوره انتخاب رشته دکتری آزاد و سراسری دارید می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید تا مشاوران مرکز با راهنمایی های لازم شما را در انتخاب رشته ای مطلوب یاری نمایند.

 

عناوین دروس امتحانی و گرایش های رشته اقتصاد کشاورزی در مقطع دکتری

گرایش های رشته اقتصاد کشاورزی : 

 

دروس عمومی رشته اقتصاد کشاورزی :دروس تخصصی اقتصاد کشاورزی :
  • استعداد تحصیلی
  • زبان انگلیسی
  • اقتصاد خرد
  • اقتصادسنجی
  • اقتصاد توسعه کشاورزی
  • اقتصاد خرد تکمیلی
  • اقتصادسنجی تکمیلی 1
    اقتصاد کلان تکمیلی

 

ظرفیت پذیرش دکتری اقتصاد کشاورزی سراسری و دانشگاه آزاد 97

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته دکتری اقتصاد کشاورزی سراسری و دانشگاه آزاد 97 – 98 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر
  1. علی

    ممنون مطلب خیلی مفیدی بود ولی اگر میشد یک نمونه کارنامه هم از بچه هایی که دکترا قبول شدن می زاشتین عالی میشد

مشاوره دکتری پیج دکتری