خانه اخبار تحصیلی کارشناسی ارشد این افراد نمی توانند در کنکور ارشد ۱۴۰۳ ثبت نام کنند

این افراد نمی توانند در کنکور ارشد ۱۴۰۳ ثبت نام کنند

این افراد نمی توانند در کنکور ارشد ۱۴۰۳ ثبت نام کنند

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 آغاز شده است اما برخی از داوطلبان که واجد شرایط نیستند، امکان ثبت نام ندارند.

افرادی که مجاز به ثبت نام در کنکور ارشد 1403 نیستند

بر اساس اعلامیه سازمان سنجش آموزش کشور، تمامی کسانی که در دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد 1402 پذیرفته شدند و اکنون مشغول تحصیل در دوره های روزانه و حتی نوبت دوم در تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هستند، در صورت داشتن شرایط، می توانند بدون انصراف از تحصیل در کنکور ارشد 1403 ثبت نام کنند. البته پس از قبولی باید از رشته قبلی انصراف قطعی بدهند و مدارک آن را به دانشگاه جدید ارائه کنند.

فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی که مایل به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 1403 هستند، پیش از ثبت نام، حتما باید وضعیت خود را از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت مشخص نمایند تا در صورت قبولی، منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند. همچنین فارغ التحصیلان و دانشجویان دبیری، باید قبل از ثبت نام، موافقت نامه بی قید و شرط وزارت آموزش و پرورش را برای ادامه تحصیل تهیه کنند.

افراد شاغل در وزارتخانه ها، نهادها و سازمان های دولتی نیز به موافقت کتبی بدون و قید و شرط محل کارشان برای ادامه تحصیل نیاز دارند. ادامه تحصیل افرادی که مدرک استخدامی، داخلی یا با عنوان معادل هستند، بستگی به تایید دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و تاییدیه تحصیلی یا پذیرفته شدن در آزمون جامع دارندگان مدرک معادل، به معنی اجازه ثبت نام در دانشگاه نیست.

فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های دبیری، باید در صورت قبولی مجددا تعهد خدمت به آموزش و پرورش ارائه دهند. همچنین متقاضیان پذیرفته شده در دوره روزانه، با توجه به تعهدات آموزش رایگان، باید تعهد بدهند در حین تحصیل کارشناسی ارشد، در محلی که دولت مشخص می کند، به اشتغال بپردازند. پذیرفته شدگان شاغل در نهادها، سازمان های دولتی و وزارتخانه ها نیز باید برابر طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، به سازمان، نهاد یا وزارتخانه مربوط تعهد خدمت بدهند.

با توجه به آغاز شدن ثبت نام کنکور ارشد بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، 4 گروه امکان ثبت نام در این آزمون را ندارند و در صورت قبولی، مجاز به تحصیل نیستند.

  • مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و اگر شرکت در آزمون ارشد و قبولی در دانشگاه، برای آن ها معافیت تحصیلی صادر نمی گردد و دانشگاه ها نمی توانند این متقاضیان را ثبت نام کنند.
  • دانشجویان اخراجی از دانشگاه، تا پایان خدمت دوره ضرورت یا دریافت معافیت لازم، امکان ادامه تحصیل را ندارند.
  • فارغ تحصیلان مقطع کارشناسی ارشد، مجاز به تحصیل مجدد در این دوره نیستند.
  • دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ 31 شهریور 1386 به بعد فارغ التحصیل شده اند، در صورت داشتن معدل کمتر از 12، مجاز به ثبت نام و شرکت در این آزمون نیستند.

طبق اعلام سازمان سنجش، سنوات تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته 3 سال است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد