خانه مدارس بارم بندی امتحان نهایی نگارش پایه دوازدهم ریاضی 1400 – 1401

بارم بندی امتحان نهایی نگارش پایه دوازدهم ریاضی 1400 – 1401

بارم بندی امتحان نهایی نگارش دوازدهم ریاضی 1400 - 1401
بارم بندی امتحان نهایی نگارش پایه دوازدهم ریاضی 1400 – 1401

امتحان واژه ای است که می تواند بین دانش آموزان عواطف متفاوت و گاها متناقضی را برانگیزد. با این حال تقریبا تمامی آن ها یک حس مشترک را با شنیدن این واژه تجربه کرده اند و آن هم استرس و اضطراب ناشی از این آزمون است. این دغدغه زمانی بیش تر می شود که قرار است امتحان به شکل نهایی برگزار شود و در آینده تحصیلی و رتبه قبولی کنکور فرد تاثیر بیش تری داشته باشد. درس نگارش پایه دوازدهم رشته ریاضی فیزیک از آن دسته دروسی است که هم در دی ماه و هم در خرداد ماه امتحان آن به صورت نهایی و هماهنگ کشوری برگزار می شود. بناباین آشنایی با اهمیت، بارم بندی و همچنین حذفیات فصول مختلف این درس می تواند نسبت به شناخت و برنامه ریزی دقیق تر دانش آموز برای مطالعه آن و همچنین کاهش نگرانی ناشی از امتحان، تاثیر بسزایی داشته باشد.

آگاهی از بارم بندی امتحان نهایی درس نگارش پایه دوازدهم ریاضی می تواند دانش آموزان را در داشتن برنامه ریزی منظم تر و مدیریت استرس امتحان به میزان قابل توجهی یاری نماید.

بارم بندی امتحان نهایی نگارش پایه دوازدهم ریاضی 1400 – 1401

فایل بارم بندی و نمره های در نظر گرفته شده برای هر بخش، هر ساله از طریق سایت مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشى وزارت آموزش و پرورش به آدرس aee.medu.ir در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار می گیرد. مانند سال گذشته، بارم بندی امتحان نهایی دوازدهم ریاضی در سال تحصیلی 1400 – 1401 در همه مناطق دارای بارم بندی های مشابه است.

بارم بندی درس نگارش (3) دوازدهم ریاضی
ردیفموضوعسنجه های ارزشیابینمره
1بازشناسیتوانایی بازشناسی آموزه های درس2
2تولید متنخوش آغازی (جذابیت و گیرایی، نشان دادن نمایی کلی از محتوای نوشته)1/5
پرورش موضوع یا شیوه بیان نوشته

(بیان ساده و صمیمی، بیان احساس متناسب با موضوع، سیر منطقی نوشته و فکر و نگاه نو)

9
خوش فرجامی (جمع بندی مطالب، تاثیر گذاری و تفکر برانگیزبودن)1/5
رعایت نشانه های نگارشی
املای واژگان(نداشتن غلط املایی)
2
3سازه های نوشتاریمثل نویسی / حکایت نگاری / شعرگردانی(درک و دریافت هسته معنایی مثل، حکایت و شعر- پروراندن موضوع )3
رعایت املا و نشانه های نگارشی1
جمع20

نکات مهم

  • این درس علاوه بر آموزش مهارت های نگارش صحیح به دانش آموزان می تواند نقش مهم در آینده تحصیلی آن ها نیز ایفا کند؛ چرا که نه تنها امتحان آن به صورت نهایی برگزار می شود، بلکه بالاترین ضریب را در پذیرش کنکور بین درس های عمومی آزمون سراسری دارا می باشد.
  • با توجه به این که رفته رفته سیستم آموزشی کشور به سمت تاثیر بیش تر معدل در پذیرش داوطلبان جهت ورود به دانشگاه ها سوق پیدا می کند، آشنایی با بارم بندی و استفاده بهینه از ارزش هر قسمت از این درس می تواند کمک شایانی به راه طولانی دانش آموز در آستانه ورود به دانشگاه داشته باشد.
  • زمان تدریس درس نگارش در مدرسه دو ساعت در هفته و هدف از آن آشنایی دانش آموزان با روش های درست و انواع گونه های نگارش زبان فارسی است.
  • همچنین بارم بندی امتحانات نهایی پایه دوازدهم ریاضی 1400 – 1401 بر اساس میزان حجم و اطلاعات موجود در آن فصل متفاوت است.

 

سوالات متداول

1- بارم بندی امتحان نهایی نگارش پایه دوازدهم ریاضی از چه طریق قابل دسترس می باشد؟

این بارم بندی از طریق سایت مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشى وزارت آموزش و پرورش به آدرس aee.medu.ir و همچنین جدول موجود در این مقاله قابل مشاهده است.

2- کدام فصل از کتاب نگارش پایه دوازدهم بیشترین و کمترین میزان بارم این درس را در امتحان نهایی به خود اختصاص داده است؟

فصل تولید متن با پوشش 14 نمره و فصل بازشناسی با اختصاص 2 نمره از مجموع 20 نمره امتحان به ترتیب بیشترین و کمترین بارم را دارد.

3- آیا بارم بندی امتحانات نهایی درس نگارش پایه دوازدهم ریاضی در استان های مختلف، متفاوت است؟

خیر، این درس در کل کشور دارای بارم بندی مشابه می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس