خانه اخبار تحصیلی آزمون استخدامی برگزاری مجدد آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی در سال ۱۴۰۲

برگزاری مجدد آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی در سال ۱۴۰۲

برگزاری مجدد آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی در سال ۱۴۰۲

با توجه به برگزاری آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، همچنان کمبود تعداد نیرو در مقطع ابتدایی مطرح است و اخباری در خصوص جذب دوباره آموزگان در سال جاری مطرح است.

احتمال برگزاری مجدد آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی در سال 1402

طبق آخرین اطلاعات اعلام شده توسط سازمان آموزش و پرورش، تعداد کل افرادی که از آزمون استخدامی آموزگار پذیرفته و جذب خواهند شد، 28 هزار نفر می باشند که احتمال کمبود نیرو و جذب دوباره افراد در برخی از استان های کشور وجود دارد.

در آخرین نشست خبری که با مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان انجام شد، وی آمار قبولی در آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی 1402 را کم اعلام کرد و خبر احتمال مجدد آزمون استخدامی برای جذب تعداد بیشتری آموزگار در سال جاری داد.

طبق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش برای تامین بخشی از نیازهای خاص خود در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد، اقدام به جذب نیرو از میان فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه کرده که استخدام این افراد مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان می باشد.

با توجه به چنین شرایطی، ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در دو رشته دبیری و آموزگاری انجام شده که در هر کدام از این آزمون ها تعداد قابل توجهی از افراد به پذیرش سازمان آموزش و پرورش در سراسر کشور درمی آیند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص کمبود نیروی آموزگار در برخی از استان های کشور نیز اینطور عنوان کرد که برای کمبود نیرو در برخی از استان های کشور در سال ۱۴۰۲، احتمال دارد که آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی دوباره برگزار شود که جزئیات کامل آن در ماه های آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

وی تاکید کردند که اگر سازمان سنجش آمادگی لازم را داشته باشد، آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی در زمستان آینده برگزار و کسری های لازم نیز جبران خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶ نظر
  1. مهدیس

    سلام منابع عمومی ک امسال برگزار شد چ چیزهایی بود و منابع اختصاصی اموزگاری چی بود

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      منابع به سه بخش عمومی و اختصاصی و تخصصی تقسیم شده و که هر کدوم شامل کتاب های متفاوت با بخش های زیاد می باشد که می توانید از سایت ایران مشاوره آنها را بررسی نمایید.

  2. علی

    به نظرتون کی اعلام میکنن که ما آمادگی پیدا کنیم من از همین الان دارم خودمو آماده میکنم ولی نمیدونم منابع همونه یا ن لطفا پیگیری کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در حال حاضر زمان دقیق ثبت نام و مواد آزمون مشخص نیست.

  3. الهه

    سلام به نظرتون در ازمون جدید که در آینده برگزار می شود منابع تغییر خواهد کرد یا همان منابع قبلیست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در حال حاضر جزئیات مربوط به دفترچه ی ثبت نام آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳ مشخص نیست.

مشاوره استخدامی پیج استخدامی