خانه اخبار تحصیلی کنکور فرهنگیان برگزاری ۳ آزمون برای دانشگاه فرهنگیان از سال آینده

برگزاری ۳ آزمون برای دانشگاه فرهنگیان از سال آینده

 

برگزاری ۳ آزمون برای دانشگاه فرهنگیان از سال آینده

اصلی ترین راه ورود آموزگار و معلم به نظام آموزشی کشور از طریق دانشگاه های فرهنگیان و تربیت معلم صورت می گیرد که همه ساله تعداد زیادی ورودی نیز دارد.

برگزاری 3 آزمون برای دانشگاه فرهنگیان از سال آینده

در روزهای اولیه سال تحصیلی 1402، رئیس سازمان سنجش کشور با حضور در یک برنامه تلویزیونی به برخی از مسائل مهم در خصوص کنکور سراسری 1402 و نحوه پذیرش قبول شدگان در دانشگاه های مختلف کشور را عنوان کردند. ایشان در ابتدای سخنان خود به تشریح کامل جزئیات و نحوه برگزاری کنکور در سال 1403 پرداختند و در ادامه نیز به نحوه برگزاری آزمون 1402 اشاره کردند.

طبق اظهارات ایشان، برگزاری کنکور در سال 1402 با شرایط ویژه و در دو نوبت جداگانه برگزار شد که با حذف دروس عمومی و اعمال 40 درصدی سوابق تحصیلی داوطلبان نیز همره بوده است. وی به مثبت بودن نتیجه برگزاری کنکور با وجود برخی از کاستی ها اشاره کردند و تاکید داشتند که این کاستی ها در سال های آینده رفع خواهد شد.

یکی از موضوعات مهمی که رئیس سازمان سنجش در سخنان خود به آن اشاره داشتند، شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان بود. طبق گفته های ایشان، ورود به دانشگاه فرهنگیان از سال 1403 با شرکت در سه آزمون اجرا خواهد شد که دو نوبت آن کنکور سراسری و نوبت سوم نیز آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان می باشد. اهمیت ورود به دانشگاه فرهنگیان به این دلیل است که داوطلبانی که جهت ورود به این دانشگاه پذیرش می شوند، در نظام آموزشی کشور نیز استخدام شده اند.

یکی دیگر از مواردی که در خصوص داوطلبان یا دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مطرح شد، مشکل خوابگاه بود که طبق بیانات ایشان، پذیرش بومی نمی تواند باعث رفع مشکل خوابگاه شود. ایشان در ادامه سخنان خود اینطور عنوان کردند؛ برخی از دانشجویان از شهرستان اطراف مرکز استان خود نیز که در فاصله 200 کیلومتری قرار دارند، نیاز به خوابگاه خواهند داشت. وی به این نکته نیز اشاره کردند که در حال حاضر وضعیت خوابگاه با تعداد متقاضیان برابر است و در وزارت علوم از ساخت خوابگاه‌های ویژه دختر و پسر عبور کرده و به طرف ساخت خوابگاه متاهلی می رویم.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره