خانه کنکور بهترین منابع کنکور هنر

بهترین منابع کنکور هنر

بهترین منابع عمومی و تخصصی کنکور هنر 99
بهترین منابع کنکور هنر 99
رشته های هنری از طرفداران زیادی برخوردار می باشند که بسیاری از دانش آموزان علاقمند به تحصیل در رشته هایی مانند عکاسی ، نقاشی ، موسیقی ، سینما و … هستند و هرساله شاهد ثبت نام فارغ التحصیلان رشته های نظری در کنکور هنر می باشیم. در واقع علاوه بر فارغ التحصیلان رشته های هنر ، بسیاری از فارغ التحصیلان رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی نیز متقاضی ثبت نام در کنکور هنر هستند. برخلاف تصور بسیاری از دانش آموزان قبولی در رشته های هنری کار چندان آسانی نمی باشد زیرا پذیرش در اکثر رشته های هنری شامل دو مرحله آزمون کتبی هنر سراسری و آزمون عملی کنکور هنر می باشد و فقط کسانی می توانند موفق شوند که با تلاش و پشتکار زیاد و برنامه ریزی صحیح مطالعه کرده باشند. موضوع بسیار مهم در کنکور ، انتخاب منابع مطالعاتی موثر می باشد به خصوص برای کسانی که می خواهند علاوه بر کنکور هنر در یک کنکور دیگر نیز شرکت کنند زیرا در برنامه ریزی کنکور ، زمان بسیار با ارزش است و باید از زمانی که صرف مطالعه می کنید بیشترین بهره را ببرید.

باتوجه به ادغام کنکور سراسری و آزاد ، منابع مطالعاتی برای پذیرش در هر دو دانشگاه مشترک می باشد.

بهترین منابع کنکور هنر

برای مطالعه کنکور هنر ابتدا باید از بودجه بندی دروس اطلاع یابید و سپس برای تهیه منابع آن اقدام کنید. کنکور سراسری هنر شامل دو مجموعه سوال عمومی و اختصاصی می باشد. دروس عمومی در هر 5 گروه آزمایشی مشترک است و عبارتند از زبان انگلیسی ، زبان عربی ، ادبیات فارسی و دین و زندگی. داوطلبانی که همزمان در دو کنکور شرکت می کنند ( هنر + یکی از رشته های نظری ) می توانند منابع مشترک دروس عمومی را برای هر دو کنکور خود مطالعه کنند. دروس اختصاصی کنکور هنر نیز عبارتند از کتب درسی مرتبط با درک هنر ، کتب درسی مرتبط با درک عمومی ریاضی و فیزیک ، کتب درسی مرتبط با ترسیم فنی ، کتب درسی مرتبط با خلاقیت تصویری و تجسمی ، کتب درسی مرتبط با خلاقیت نمایشی و کتب درسی مرتبط با خواص مواد. برای کنکور هنر منابع مطالعاتی موجود در بازار بسیار متعدد و متنوع هستند و انتخاب بهترین منابع برای دانش آموزان دشوار می باشد. ما در ادامه این مطلب سعی کرده ایم منابعی که اکثر رتبه های برتر از مطالعه آن نتیجه گرفته اند را فراهم کنیم که پیشنهاد می شود حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

بهترین منابع دروس اختصاصی کنکور سراسری هنر

درک عمومی ریاضی و فیزیک

کتب درسی این مبحث عبارتند از:

هندسه (۱و۲ رشته‌ی ریاضی) ، فیزیک (۱، ۲ و ۳ رشته‌ی ریاضی) ، ریاضی (۱و ۲ رشته‌ی ریاضی)

برای تهیه منبع کمک آموزشی مناسب برای این درس می توانید از منابع مشترک رشته ریاضی و تجربی در مباحث مشترک استفاده کنید.

درک عمومی هنر

کتب درسی این مبحث عبارتند از:

کتب سه سال هنرستان _ تاریخ هنر جهان رشته‌ گرافیک _ تاریخ هنر ایران _ رشته‌ گرافیک _خوشنویسی رشته‌ گرافیک و نقشه‌کشی معماری _ آشنایی با بناهای تاریخی رشته‌ی نقشه‌کشی معماری _ پایه و اصول صفحه‌ آرایی گروه تحصیلی هنر _ عکاسی (۱) رشته‌ گرافیک _ عکاسی (2) رشته‌ گرافیک _ آشنایی با مکاتب نقاشی رشته‌های نقاشی و هنر  _، آشنایی با صنایع دستی‌ ایران (۱ ) رشته‌ی صنایع دستی _ کارگاه طراحی نقوش سنتی  _ رشته‌‌ صنایع دستی و چاپ دستی _ کتب نیم‌سال اول سال چهارم هنر _ سیر هنر در تاریخ (۱)  _ آشنایی با میراث هنری و فرهنگی ایران  _  هنر و ادب فارسی کتب نیم‌سال دوم سال چهارم هنر _ سیر هنر در تاریخ (۲)  _  آشنایی با رشته‌های مختلف هنری.

منابع پرطرفداری که اکثر رتبه های برتر کنکور هنر آن را مطالعه کرده اند ، تاریخ هنر (گامبریج) – هنر در گذر زمان (هلن گاردنر) – تاریخ هنر (پرویز مرزبان) می باشد.

 

خلاقیت نمایشی

کتب درسی این مبحث عبارتند از:

کتاب نمایش – هنر و ادب فارسی سال چهارم هنر – انسان ، فضا – طراحی سال چهارم هنر – اصول و مبانی نمایش عروسکی رشته‌ نمایش – اصول و مبانی ماسک و گریم رشته‌ نمایش – اصول و مبانی طراحی صحنه رشته‌ نمایش – آشنایی با ادبیات کهن ایران و جهان

منابع پیشنهادی ما برای این درس تاریخ سینما تالیف مسعود مهرابی می باشد.

خلاقیت تصویری و تجسمی

کتب اصلی این مبحث عبارتند از:

طراحی اندام و لباس رشته‌های طراحی دوخت و هنر – حجم‌سازی ۱ رشته‌های نقاشی و هنر – کارگاه نقاشی رشته‌های نقاشی و هنر – کارگاه هنر (۱) سال چهارم هنر- کارگاه هنر (۲) سال چهارم هنر. مبانی هنرهای تجسمی رشته‌ گرافیک – طراحی (۱) رشته‌ گرافیک – طراحی (۲) رشته‌ گرافیک – مبانی تصویرسازی گروه تحصیلی هنر – خط در گرافیک گروه تحصیلی هنر – انسان – فضا – طراحی سال چهارم هنر

بهترین منبع کمک آموزشی برای مطالعه این دروس مبانی هنرهای تجسمی اثر غلامحسین نامی و مبانی طراحی گرافیک از آرمین هوفمان می باشد.

ترسیم فنی

کتب درسی این مبحث عبارتند از:

علم مناظر و مرایا رشته‌ گرافیک هنرستان – ترسیم فنی و نقشه‌کشی رشته‌ معماری هنرستان.

بهترین منبع برای این درس کتاب سعید درویش (منشور دانش) و رسم فنی عمومی از احمد متقی پور می باشد.

خواص مواد

کتب درسی این مبحث عبارتند از:

شناخت مواد و مصالح رشته‌ نقشه‌کشی معماری – مصالح ساختمانی رشته‌ ساختمان – آشنایی با صنایع دستی ایران 1 رشته‌ صنایع دستی – تکنولوژی چاپ رشته‌ی چاپ – الیاف نساجی و آزمایشگاه رشته صنایع نساجی –  فیزیک نساجی و آزمایشگاه رشته‌ صنایع نساجی – تکنولوژی مواد رشته‌ صنایع چوب و کاغذ – متالورژی عمومی شناخت و مواد صنعتی رشته‌ صنایع فلزی – عکاسی (1) رشته‌ گرافیک – عکاسی (2) رشته‌ گرافیک.

انتشارات آیندگان در این مبحث بسیار قوی عمل کرده است و می توانید کتب کمک آموزشی این انتشارات را تهیه نمایید.

خلاقیت موسیقی

تئوری موسیقی اثر مصطفی کمال پور تراب و ساز شناسی اثر پرویز منصوری از منابع کمک آموزشی مناسب برای این درس می باشد.

همانطور که در مطلب فوق مشاهده می کنید برای هرکدام از دروس حداقل دو منبع کمک آموزشی معرفی شده است ولی هدف ما از معرفی چند منبع ، آشنایی بیشتر شما با این منابع می باشد و سعی کنید حتی الامکان برای هرکدام از دروس فقط یک منبع  تهیه کنید در واقع تک منبع باشید زیرا منابع زیاد فقط باعث سردرگمی شما می شود و سود دیگری ندارد. یک کتاب را چند بار با دقت بخوانید بهتر است تا چند کتاب را یک بار بی دقت مطالعه کنید. پس یکی از این منابع را برای هر کدام از دروس تهیه کنید و تمام وقت خود را صرف مطالعه همان نمایید.

بهترین منابع دروس عمومی کنکور هنر

ادبیات فارسی

ادبیات فارسی در کنکور سراسری  هنر ضریب 4 را دارا می باشد در واقع در بین دروس عمومی بیشترین ضریب را دارد و از اهمیت بسیاری برخوردار است. کسانی که سوالات بیشتری از این درس را حل کنند ، شانس موفقیتشان بیشتر است. موضوعی مطالعه کردن درس ادبیات بسار مهم می باشد در واقع شما باید برای همه مباحث قرابت معنایی ، آرایه ها ، تاریخ ادبیات و… کتاب جداگانه تهیه کنید. بهترین منابع برای درس ادبیات فارسی عبارتند از:

ادبیات موضوعی گاج

اگر خرید کتاب برای هرکدام از مباحث ادبیات (قرابت معنایی ، آرایه ها ، تاریخ ادبیات و…) برایتان دشوار می باشد ، می توانید این کتاب را تهیه کنید درسنامه های جامع و ارائه سوالات تستی مرتبط با زبان فارسی ، واژگان و املا ، تاریخ ادبیات و… از ویژگی های این کتاب است.

نشرالگو

انتشارات نشر الگو برای هرکدام از مباحث ادبیات کتاب جداگانه منتشر نموده که تمام موضاعات ادبیات را پوشش داده است.

دین و زندگی

فهم درس دین و زندگی برای اکثر داوطلبان نسبت به سایر دروس عمومی آسان تر می باشد و می توان با اختصاص چند ساعت مطالعه در روز برای این درس ، به درصدهای بالا امیدوار بود. در چند سال اخیر سوالات درس دین و زندگی بیشتر از آیات و روایات مطرح می شود بنابراین باید منابعی را انتخاب کنید که بسیار واضح این مبحث را توضیح داده باشد. بهترین منابع برای درس دین و زندگی عبارتند از:

میکرو طبقه بندی گاج

ازکتاب هایی که در این درس بسیار قوی عمل کرده است کتاب گاج نقره ای می باشد و پیشنهاد اول ما به شما این کتاب می باشد. با توجه به این که بیش از نیمی از سوالات درس دینی در کنکور از آیات و روایات مطرح می شود با مطالعه این کتاب به تسلط لازم در این خصوص می رسید.

نشرالگو

نشرالگو دینی

مباحث این کتاب تقریبا شبیه کتاب گاج نقره ای می باشد و اگر این کتاب را دارید نیازی به تهیه کتاب گاج نقره ای نمی باشد.

زبان عربی

برای بسیاری از دانش آموزان مطالعه درس عربی دشوار می باشد و در فهم قواعد آن به مشکل برمی خورند. در ادامه مطلب براساس سطح درسی هر دانش آموز چند منبع کمک آموزشی برای این درس معرفی شده است.

 گاج نقره ایاین کتاب بیشتر برای دانش آموزانی مناسب است که سطح متوسطی دارند و به دنبال کتابی برای تسلط بیشتر هستند. درسنامه های جامع مرتبط با قواعد و مهارت های ترجمه ، ارائه سوالات تستی تالیفی و کنکوری از ویژگی های این کتاب است.

فوت و فن خیلی سبز

عربی خیلی سیز
عربی خیلی سیز

برای دانش آموزانی که پایه قوی دارند این کتاب بسیار مناسب می باشد زیرا دارای درسنامه های پرنکته و کنکوری می باشد و به اندازه کافی مهارت تست زنی شما را افزایش خواهد داد.

 مبتکران

کسانی که در درس عربی ضعیف هستند و می خواهند از صفر شروع کنند کتاب مبتکران به تالیف ایاد فیلی کتاب مناسبی می باشد زیرا به زبان ساده و روان همه مباحث را پوشش داده است.

زبان انگلیسی

مبتکران

مبتکران-زبان
مبتکران-زبان

احتمالا نام این کتاب برای همه شما آشنا باشد ، این کتاب بهترین منبع کمک آموزشی برای درس زبان انگلیسی می باشد و اکثر رتبه های برتر کنکور با مطالعه این کتاب به نتیجه رسیده اند. بررسی جزء به جزء تمام مباحث زبان در درسنامه های جامع و ارائه تست های تالیفی و کنکوری از ویژگی های این کتاب است.

سیر تا پیاز

پیشنهاد دوم ما برای درس زبان انگلیسی کتاب سیر تا پیاز انتشارات گاج می باشد. این کتاب درسنامه های ساده و روان دارد همچنین بیشتر تمرکزش برمباحث پیش دانشگاهی می باشد.

ضرایب و زیر گروه های کنکور سراسری هنر 98

کنکور هنر به طور کلی 5 زیر گروه را شامل می شود که ضریب دروس اختصاصی در این 5 زیر گروه متفاوت می باشد. مطمئنا همه داوطلبان به یک رشته خاصی علاقه دارند و باید بر اساس ضرایب دروس اختصاصی آن رشته ، اقدام به برنامه ریزی نمایند. در واقع مطالعه دروسی که ضریب بیشتری دارد باید در اولویت باشد. در جدول زیر ضریب دروس اختصاصی کنکور هنر در زیر گروه های مختلف فراهم شده است.

دروس امتحانیضرایب دروس به تفکیک زیر گروه های آزمایشی
درک عمومی ریاضی – فیزیکزیر گروه یکزیر گروه دوزیر گروه سهزیر گروه چهارزیر گروه پنج
درک عمومی هنر13131
خلاقیت نمایشی43333
خلاقیت تصویری و تجسمی12241
ترسیم فنی12211
خواص مواد11111
خلاقیت موسیقی11114

رشته های زیرگروه های کنکور هنر 

زیرگروه یکچاپ – ارتباط تصویری – طراحی لباس – هنرهای تجسمی – طراحی پارچه – مجسمه‌ سازی – صنایع دستی – عکاسی – کارشناسی فرش – کتابت و نگارگری – کاردانی آموزش‌ هنرهای تجسمی – کاردانی علمی‌ کاربردی فرش دستباف – کاردانی علمی‌‌ کاربردی عکاسی خبری – کاردانی علمی‌ کاربردی گرافیک – کاردانی هنرهای تجسمی – کاردانی هنرهای سنتی – نقاشی -هنرهای صناعی.
زیر گروه دوباستان‌شناسی – علوم اجتماعی (گرایش امنیت ملی) – مرمت و احیای بناهای تاریخی – علوم سیاسی (گرایش‌های امنیت ملی و مطالعات امنیتی) –  کاردانی صنایع دستی –  کاردانی علمی‌کاربردی طراحی صنعتی –  مدیریت فرهنگی‌ هنری – طراحی صنعتی – هنر اسلامی.
زیر گروه سه کاردانی موزه‌ داری –  کاردانی باستان‌شناسی  – کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی – کاردانی حفاظت و مرمت بناهای تاریخی – کاردانی راهنمای موز‌ه‌ها و بناهای تاریخی – کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی – مردم‌شناسی – مرمت آثار تاریخی – موزه‌داری.
زیر گروه چهارتولید سیما  – سینما – تلویزیون و هنرهای دیجیتالی کارگردانی تلویزیون – کاردانی هنرهای نمایشی -نمایش
زیر گروه پنجنوازندگی موسیقی جهانی – نوازندگی موسیقی ایران – موسیقی نظامی


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر
  1. Parivash

    خیلی ممنون بابت مطالب عالی و مفیدتون یکی از بهترین سایت هایی بود که تا به حال دیدم

مشاوره کنکور پیج کنکور