خانه کنکور نمرات کدام امتحانات در کنکور تاثیری ندارد؟

نمرات کدام امتحانات در کنکور تاثیری ندارد؟

نمرات کدام امتحانات در کنکور تاثیری ندارد؟

یکی از مواردی که در سال جدید تغییر پیدا کرده است، زمان ترمیم نمره دانش آموزان برای ایجاد سابقه تحصیلی می باشد که داوطلبان مقطع نظری باید به آن توجه داشته باشند.

نمرات کدام امتحانات در کنکور تاثیری ندارد؟

یکی از خبرهایی که در روزهای گذشته توسط برخی از منابع معتبر نیز منتشر شد، زمان ترمیم نمرات برای داوطلبان کنکور در سال های آینده بود که طبق آخرین نشست مطبوعاتی با معاون وزیر و رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌ و پرورش نیز جزئیات این خبر مورد بررسی قرار گرفته شد. با توجه به موضوعات عنوان شده در این زمینه و موارد مرتبط، اظهارات ایشان نیز مطابق با اطلاعات زیر می باشد.

برنامه ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی در سال های آینده

وی در ابتدا عنوان کردند که در سال جاری حدود 100 هزار کد درسی شناسایی شده و سپس با توجه به ضریب هر کدام، تراز آن مشخص و نمره کل نیز اعلام شد. وی تاکید کردند که از امسال دیگر امتحانات دی و شهریور به عنوان ترمیم نمره و ایجاد سوابق تحصیلی به شمار نمی آیند و امکان ایجاد سابقه و ترمیم نمرات فقط در خرداد ماه امکان پذیر است.

وی آزمون های شهریور ماه را به عنوان آزمون جبرانی بیان کردند که جدا از امتحانات خرداد ماه نمی باشند و کسانی که نیاز به جبران نمره دارند، می توانند در امتحانات شهریور ماه آن را جبران کنند ولی این نمرات به عنوان سوابق تحصیلی محاسبه نخواهند شد.

بررسی سطح سوالات نهایی

یکی از انتقادهایی که در سال جاری نسبت به سوالات نهایی مطرح بود، سخت بودن آنها بوده که انتقادهای بسیاری را نیز به همراه داشته است.

  • معاون وزیر و رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌ و پرورش در بررسی این موضوع عنوان کردند که من به سختی سوالات اعتقادی ندارم چون در ارزیابی سختی سوالات به شاخص دشواری آنها توجه شده که در تعیین سوالات نهایی امسال نیز به این شاخص توجه ویژه شده است.
  • وی تاکید کردند که در تمام سوالات برای دروس مختلف، تحلیل های لازم توسط دبیرخانه های دروس انجام شده و نتایج آن نیز در دسترس ما قرار گرفته شده که قابل انتشار نیز می باشد. متناسب با این نتایج به بررسی سوالات در خصوص قرار داشتن در چهارچوب کتاب های درسی و متناسب بودن با اهداف مورد نظر پرداخته شده است.
  • ایشان در سخنان خود به فرآیند تجمیع سوابق تحصیلی 18 سال تمام فارغ التحصیلان نیز اشاره کردند. طبق اظهارات وی، امسال سوابق تحصیلی در 70 عنوان درسی برای تمام داوطلبان آزمون سراسری که تعداد آنها نزدیک به 1 میلیون و 320 هزار نفر بود، جمع زده شد و از این تعداد، 580 هزار نفر ان جزء شاخه های نظری بودند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور