خانه مدارس تدریس خصوصی زبان انگلیسی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

تدریس زبان انگلیسیبه صورت خصوصی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی

برای ثبت نام در کلاس های خصوصی زبان انگلیسی با کارشناسان ایران مشاوره تماس بگیرید👈 02191018024

زبان انگلیسی یک زبان بین المللی در همه کشورها و جوامع محسوب می شود که اغلب برای اشتغال و ادامه تحصیل بسیار ضروری است. به همین دلیل از پایه هفتم دوره اول متوسطه تا رسیدن به کنکور ، جزو دروس تمامی دانش آموزان می باشد. حتی دانشجویان در دوران دانشگاه نیز می بایست درس زبان انگلیسی را بگذرانند.

با توجه به میزان اهمیت زبان انگلیسی در زندگی روزمره هر فرد ، موسسه های مختلفی در اقصی نقاط کشور به ویژه در پایتخت و شهرستان های آن اعم از ورامین ، قرچک ، اسلامشهر ، شهریار ، پاکدشت ، رباط کریم و … ، مشغول به فعالیت در زمینه آموزش زبان انگلیسی می باشند.

با وجود تعدد و تنوع آموزشگاه های زبان انگلیسی در سطوح شهرهای مختلف کشور ، باز هم عده ای وجود دارند که ترجیح می دهند به صورت خصوصی مورد تعلیم قرار گیرند. چرا که تدریس به شکل خصوصی ، باعث می شود دانش آموز تمرکز بیشتری داشته باشد ، ارتباط بهتری با معلم خود برقرار کند و در پرسش و پاسخ با او محدودیتی نداشته باشد.

تسریع یادگیری در تدریس خصوصی ، یکی از مهم ترین مزایایی است که اغلب افراد را ترغیب به یاری گرفتن از معلم های خصوصی می کند.

آموزش زبان انگلیسی پایه یازدهم | مبحث جملات شرطی نوع اول

 

تدریس خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان و خردسالان

دوران کودکی و خردسالی جزو حساس ترین بازه های سنی برای هر فرد می باشد. زیرا تمام رفتارها و دانسته های دوران بزرگسالی ریشه در کودکی افراد دارد. از آن جا که مغز انسان در دوران کودکی و خردسالی آمادگی بیشتری برای فراگیری علوم و دانش جدید دارد و قدرت یادگیری در سنین پایین ، بیشتر است ، والدین می توانند با تقویت پایه زبان انگلیسی زمینه پیشرفت در آینده را برای او فراهم سازند.

از همین رو کمک گرفتن از یک معلم خصوصی مجرب در زمینه تدریس زبان انگلیسی می تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود. والدین باید در انتخاب معلم خصوصی برخی نکات را در نظر داشته باشند ؛ به عنوان مثال از آن جا که حساسیت سنی در دوران کودکی بر هیچ فردی پوشیده نیست ، لازم است معلم صبر و حوصله کافی برای برقراری ارتباط با کودک را داشته باشد ، از ایده های خلاقانه برای جذب کودک و ایجاد علاقه در او برای یادگیری هر چه بیشتر استفاده نماید ، برای دوره تدریس خود متناسب با اهداف کودک و والدین آن ها برنامه ریزی کند و … .

تدریس خصوصی زبان انگلیسی دوره اول متوسطه

دانش آموزان تا پیش از ورود به دوره اول متوسطه به طور رسمی با درس زبان انگلیسی مواجه نمی شوند. مگر این که با یک معلم خصوصی همراه باشند و یا در کلاس های مختلف مربوط به فراگیری این زبان بین المللی شرکت کنند.

تدریس خصوصی زبان پایه هفتم

درس زبان انگلیسی از پایه هفتم در لیست دروس دانش آموزان قرار می گیرد و تا آخرین لحظه تحصیلی با آن ها همراه است. از آن جا که تمامی دانش آموزان از کودکی در دوره های آموزشی زبان انگلیسی شرکت نمی کنند ، با ورود به پایه هفتم ممکن است کمی با آن غریبی کنند ، نسبت به مطالعه آن امتناع نموده و در نهایت دچار افت تحصیلی شوند. در این جا یک معلم خصوصی با تجربه می تواند تا حد زیادی دانش آموز را تشویق کرده و او را در مسیر درست قرار دهد.

ناگفته نماند که همه دانش آموزان پس از رویارویی با درس زبان انگلیسی در پایه هفتم ، نسبت به آن بدبین نمی شوند ، بلکه برخی بالعکس ترغیب به یادگیری بیشتر آن و حتی در سطوح پیشرفته می شوند. در این موارد نیز حضور یک معلم خصوصی با تجربه درس زبان انگلیسی می تواند استعداد دانش آموز را تا حد زیادی شکوفا سازد.

تدریس خصوصی زبان پایه هشتم

دانش آموزانی که پایه هفتم را به پایان رسانده و وارد پایه هشتم می شوند ، دیگر با مفاهیم اولیه زبان انگلیسی مانند حروف الفبا ، مقدمات یک مکالمه معمولی ، قواعد کلی دستور زبان و … آشنا هستند. در این پایه تحصیلی نیز ، اغلب به مباحث مشابه سال هفتم پرداخته می شود اما با کمی پیچیدگی بیشتر.

بسیاری از دانش آموزان ممکن است به دلایل مختلف از تلفظ کلمات و حروف انگلیسی در کلاس درس امتناع کنند ، در فعالیت های کلاسی مشارکت نداشته باشند و از همه مهم تر ، پرسش های خود را مطرح ننمایند. برای این دانش آموزان موفقیت در درس زبان انگلیسی کمی دشوارتر از سایرین است. این جا است که حضور یک معلم خصوصی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

برگزاری کلاس های تدریس زبان انگلیسی به صورت خصوصی باعث می شود دانش آموز با معلم خود ارتباط بهتری برقرار کرده و احساس راحتی بیشتری داشته باشد. از همین رو می تواند بدون خجالت و یا ترس از اشتباه ، سوالات و مشکلات خود را بیان کند و پس از برطرف ساختن آن ها ، با اعتماد به نفس کامل در مدرسه حضور یابد.

تدریس خصوصی زبان پایه نهم

کتاب زبان انگلیسی پایه نهم طیف گسترده تری از مفاهیم دو سال گذشته را در بر دارد. هم چنین در این پایه دانش آموزان با قواعد دستور زبان ، بیشتر آشنا می شوند و برای دوره متوسطه دوم نیز آماده می شوند.

در پایه های بالاتر ، درجه سختی و پیچیدگی دروس مختلف رو به افزایش است و زبان انگلیسی نیز ، از این امر مستثنی نیست. بنابراین دانش آموزان پایه نهم جهت موفقیت در آزمون های پایان ترم و نیز کسب آمادگی برای ورود به پایه دهم دوره متوسطه دوم ، می توانند از یک معلم خصوصی با تجربه کمک بگیرند و مهارت خود را در این درس افزایش دهند.

تدریس خصوصی زبان انگلیسی دوره دوم متوسطه

تدریس خصوصی زبان پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم
تدریس خصوصی زبان انگلیسی دوره دوم متوسطه

درس زبان انگلیسی در دوره متوسطه دوم ، رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد. یعنی دانش آموزان زین پس علاوه بر تمامی مهارت ها و دانشی که در دوره اول متوسطه کسب کرده اند ، باید مهارت های 4 گانه خود را نیز تقویت نمایند. این مهارت های 4 گانه عبارتند از:

  • مهارت مکالمه (Conversation)
  • مهارت شنیداری (Listening)
  • مهارت درک مطلب (Reading)
  • مهارت نوشتاری (Writing)

تدریس خصوصی زبان پایه دهم

دانش آموزان پایه دهم برای اولین بار ، با قسمت های جدیدی در کتاب درسی زبان انگلیسی خود مواجه می شوند که مربوط به مهارت های مذکور می باشند. از همین رو ممکن است کمی سخت با آن ها ارتباط برقرار کنند. چرا که تا به امروز تنها با فراگیری برخی واژگان و قواعد سر می کردند اما اکنون با موضوعات وسیع تری ، رو به رو هستند. تغییر پایه و ورود به دوره کاملا متفاوت با دروس سختی که ارائه می شوند ، می توانند موجبات افت تحصیلی هر دانش آموز را فراهم سازند. اما چگونه می توان از این موضوع پیشگیری نمود؟

کلاس های تدریس خصوصی یکی از راه هایی است که پیش روی هر دانش آموز قرار دارد. یک معلم خصوصی زبان انگلیسی می تواند به قدری با دانش آموز خود تمرین و صحبت کند که بتواند مهارت مکالمه ای او را تا حدی بهبود ببخشد ، با صرف وقت و پخش صوت های مختلف زبان انگلیسی می تواند مهارت شنوایی او را تا حد مطلوب تقویت نماید ، با تعیین موضوعات مختلف قدرت نوشتاری او را در زبان انگلیسی افزایش دهد و با فراهم کردن متون و کتاب های مختلف ، می تواند در راستای درک مطالبی که به زبان انگلیسی هستند ، به او کمک کند. هم چنین می تواند در هر جلسه تدریس خصوصی چندین واژه را به همراه کاربردشان در جملات مختلف آموزش دهد و … .

همان طور که می دانید قوه درک و یادگیری دانش آموزان در یک کلاس درس با یک دیگر یکسان نیست. بنابراین نمی توان انتظار داشت همه آن ها با یک یا دو بار توضیح دادن موضوعی ، آن را کاملا فراگیرند. هم چنین تفهیم مباحث مختلف این درس به دانش آموزان ، نیاز به صرف وقت و تمرینات بسیاری دارد که مغایر با مدت زمانی است که در برخی مدارس به آن اختصاص داده می شود. بنابراین می توان با بهره مندی از وجود یک معلم خصوصی در کنار خود ، زمینه موفقیت در درس زبان انگلیسی را فراهم کرد.

تدریس خصوصی زبان پایه یازدهم

دانش آموزان پایه یازدهم رشته های مختلف تجربی ، ریاضی و علوم انسانی به موجب موفقیت در درس زبان انگلیسی پایه دهم ، تا حدودی با این درس آشنا هستند. در این پایه دانش آموزان را می توان به دو گروه تقسیم کرد.

گروه اول ، آن هایی که بیش از پیش نسبت به یادگیری زبان انگلیسی علاقه مند شده اند.

گروه دوم ، دانش آموزانی که درس زبان انگلیسی را برای خود سخت تلقی می کنند و علاقه کمتری به آن دارند.

در میان این دو گروه ، دانش آموزانی هستند که از همین پایه قصد آمادگی برای کنکور را دارند و برای موفقیت در آن تلاش می کنند. دسته ای دیگر نیز وجود دارند که آن چنان دوراندیش نیستند و تنها به کسب نمره قبولی در امتحانات پایان هر ترم ، اکتفا می نمایند.

یک معلم خصوصی می تواند هدف دانش آموز خود را در نظر گیرد و متناسب با آن ، یک برنامه ریزی اصولی و هدفمند را برای او مطابق با تجربه تدریس چند ساله اش طراحی نماید. پیشروی طبق یک برنامه منظم و با تمرینات مشخص ، در مسیر موفقیت هر فرد یک رکن اصلی به شمار می آید.

تدریس خصوصی زبان پایه دوازدهم

آخرین و حساس ترین سال تحصیلی هر دانش آموز در مدرسه ، پایه دوازدهم است. زیرا امتحانات پایان ترم آن به صورت نهایی و هماهنگ برگزار می شوند و نمره آن ها در کنکور سراسری نیز ، موثر است. جدا از امتحانات نهایی ، دغدغه کنکور سراسری بین دانش آموزان این پایه به شدت احساس می شود. بنابراین دانش آموزان می توانند از یک معلم خصوصی کمک بگیرند و با بهبود نمره درس زبان انگلیسی خود ، اولین گام را در مسیر موفقیت کنکور سراسری و هم چنین امتحانات نهایی بردارند.

تدریس خصوصی زبان انگلیسی کنکور

از میان دروس امتحانی کنکور سراسری ، درصد درس زبان انگلیسی یکی از موثر ترین مولفه ها در رتبه و تراز داوطلبان می باشد. متقاضیان کنکور سراسری را یا دانش آموزانی که به تازگی از پایه دوازدهم فارغ التحصیل شده اند و یا افرادی که برای مدتی از تحصیل دور بوده اند و ناگهان تصمیم به شرکت در آزمون سراسری گرفته اند ، تشکیل می دهند.

از آن جا که زبان انگلیسی جزو درس های فرّار محسوب می شود ، دوری چند ساله از محیط درس و تحصیل می تواند موجب فراموشی آن از ذهن افراد شده باشد. از همین رو همراهی یک معلم خصوصی با تجربه در زمینه کنکور سراسری می تواند داوطلب را با نوع سوالات آزمون سراسری آشنا کند و مفاهیم لازم را به او یادآوری نماید ؛ چیزی که کمتر در آموزشگاه های زبان انگلیسی به آن پرداخته می شود.

برای داوطلبانی که پس از فارغ التحصیلی از مدرسه ، بلافاصله در آزمون سراسری شرکت می کنند نیز ، تدریس خصوصی زبان انگلیسی بسیار مفید می باشد. زیرا یک معلم خصوصی زبان انگلیسی طی تجربه ای که سال ها به دست آورده است ، می داند که چه نکاتی را باید برای سوالات این درس در نظر داشت تا بتوان درصد مطلوبی کسب کرد ، برای کدام بخش ها باید بیشتر و یا کمتر وقت گذاشت و … . بنابراین وجود یک معلم خصوصی در کنار هر دانش آموز ، امتیازی است که هر کدام از آن ها می توانند برای خودشان در نظر بگیرند.

تدریس خصوصی زبان انگلیسی فشرده

دوره تحصیلی دانشگاه ، به همه افراد میزان اهمیت درس زبان انگلیسی را بارها و بارها نشان می دهد. ممکن است با دانش متوسط زبان انگلیسی بتوان تا مقطع کارشناسی ارشد برخی از رشته ها را طی کرد ؛ اما برای ورود به مقطع دکتری که داشتن یک مدرک زبان معتبر الزامی است چطور؟

بسیاری از افرادی که قصد تحصیل در مقطع دکتری را دارند وقت کافی برای خودآموزی و یا حضور در آموزشگاه های مربوطه را ندارند. این افراد می توانند از معلمان خصوصی با تجربه که سابقه تدریس در زمینه مشابه را دارند ، بهره ببرند و در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود دست یابند.

گروهی دیگر هستند که به علل مختلف قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند. از همین رو متقاضیان باید در حد زبان مادری خود ، بر زبان بین المللی انگلیسی مسلط باشند ، یک مدرک معتبر زبان انگلیسی در سطح جهانی داشته باشند و در مصاحبه های مختلف شرکت کنند. سرعت یادگیری زبان انگلیسی برای این افراد ، می تواند روند مهاجرت آن ها را نیز تسریع ببخشد. از این رو بسیاری از متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور کلاس های خصوصی زبان انگلیسی را ترجیح می دهند تا بتوانند در کمترین زمان ممکن به هدف خود دست یابند.

تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

معلم خصوصی مکالمه زبان انگلیسی
تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

یکی از مهم ترین و پر طرفدارترین قسمت های زبان انگلیسی ، بخش مکالمه آن است. در واقع همه افراد ، مجموعه ای از واژگان ، قواعد و مهارت های مختلف را فرا می گیرند تا بتوانند به صورت روان ، زبان انگلیسی را صحبت کنند. بنابراین خانم یا آقایی که ماهیت زبان انگلیسی و بخش های مختلف آن را کاملا دریافته باشد ، می تواند مکالمه موفق و درستی را با فردی خارجی در داخل یا خارج از کشور پشت سر بگذارد. از همین رو در ادامه به شرح قسمت های مختلف زبان انگلیسی و میزان تاثیر آن ها در مکالمه می پردازیم.

آموزش واژگان و گرامر

زبان انگلیسی چنان دامنه وسیعی دارد که گاهی دست یابی به یک سطح پیشرفته در آن ، نیازمند سال ها آموزش می باشد. واژگان تنها یک بخش از این زبان بین المللی هستند که هر چه قدر تعداد بیشتری فرا گیرید ، هم چنان کم است. حال بر فرض که تا حدودی توانستید دایره لغات خود را تقویت کنید. آیا بدون یادگیری هیچ قاعده و قوانین خاصی می توانید از این لغات استفاده نمایید؟

طبیعتا پاسخ سوال فوق ، منفی است. چرا که چیدمان لغات انگلیسی مختلف در کنار هم نیازمند مسلط بودن به قواعد گرامری می باشد. گرامر زبان انگلیسی در واقع معادل دستور زبان فارسی است که با قرار دادن هر واژه در جای مناسب ، جمله ها را معنا می بخشد.

تقویت مهارت شنیداری (Listening)

برای موفقیت و پیشرفت در زبان انگلیسی باید بتوانید خوب بشنوید. شنیدن در زبان انگلیسی (Listening) مهارت مهمی به شمار می آید. تا حدی که بخشی از آزمون های مهم زبان را به خود اختصاص می دهد. برای تقویت این مهارت می توانید به داستان های صوتی ، موسیقی های زبان انگلیسی و یا فیلم های دوبله نشده روی آورید.

آموزش درک مطلب زبان انگلیسی (Reading)

یکی از بخش های همیشگی آزمون های زبان ، قسمت درک مطلب آن می باشد که در آزمون های سطوح پایین درجه سختی کمتری دارد و در سطوح پیشرفته مانند کنکور سراسری یا آزمون های بین المللی (تافل ، آیلتس و …) ، کمی پیچیده تر است.

دانش آموز یا فردی که قصد افزایش مهارت درک مطلب خود را دارد با دانستن چند نکته و تمرینات مکرر می تواند به نتیجه مطلوب برسد.

تقویت مهارت نوشتاری (Writing)

برخورداری از دانش لغوی مناسب و نیز آشنایی و تسلط بر قواعد دستور زبان انگلیسی کافی است تا مهارت شما را در نوشتن تقویت کند. تنها کاری که لازم است انجام دهید تعیین چند موضوع و نوشتن چند خط یا پاراگراف در مورد آن ها است.

به نظر تمامی مهارت های فوق را می توان به صورت خودآموز فرا گرفت و با اندکی تمرین ، به نتایج مطلوب رسید. اما آیا واقعا همین طور است؟ اگر هر شخص به تنهایی می تواند زبان انگلیسی را به خوبی بیاموزد چرا تعداد آموزشگاه هایی که در این زمینه فعالیت می کنند روز به روز افزایش می یابد؟ چرا هم چنان بازار تدریس خصوصی این درس داغ است؟

معلم خصوصی دارای تجربه و سابقه کافی ، می تواند هدف یک فرد را دقیق تر درک کند و متناسب با آن راهنمایی های لازم را انجام دهد. کاری که شاید در موقعیت های عمومی کمتر امکان پذیر باشد. گروه ایران مشاوره با در نظر داشتن تمام مولفه های مورد نیاز اینجا است تا بهترین کلاس درس خصوصی زبان انگلیسی را مطابق با اهداف شما و فرزندانتان ایجاد کند.

 

برای ثبت نام در کلاس های خصوصی زبان انگلیسی با کارشناسان ایران مشاوره تماس بگیرید👈 02191018024

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس