خانه مدارس تدریس خصوصی هندسه

تدریس خصوصی هندسه

آموزش خصوصی هندسه
تدریس خصوصی هندسه

 

برای ثبت نام در کلاس های تدریس خصوصی هندسه با کارشناسان ایران مشاوره تماس بگیرید👈 02191018024

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید

قیمت: 0 تومان

 

هندسه را می توان بخش تصویری ریاضیات دانست که به مطالعه و بررسی اشکال مختلف و موقعیت نسبی آن ها ، اندازه ها و ویژگی های فضا می پردازد. این درس از ابتدای شروع تحصیل هر دانش آموز با او همراه است اما تنها در سه سال تحصیلی دوره دوم متوسطه به صورت مستقل از درس ریاضی ارائه می شود.

با توجه به تنوع و تعدد روابط و قضایای مربوط به اشکال هندسی ، یک معلم خصوصی می تواند راهنمای خوبی در راستای یادگیری و به خاطر سپردن آن ها باشد. گروه ایران مشاوره با در اختیار داشتن کادر آموزشی مجرب آماده برگزاری کلاس های درس خصوصی برای درس هندسه در تمام مناطق پایتخت اعم از ولیعصر ، آزادی ، انقلاب ، جمهوری ، ونک ، پونک ، تجریش ، پاسداران و … و نیز شهرستان های ورامین ، پاکدشت ، شهر ری ، چهاردانگه ، اسلامشهر ، شهریار ، رباط کریم ، پرند ، بهارستان ، ملارد ، قدس ، قرچک ، پردیس ، پیشوا ، شمیرانات ، دماوند و فیروزکوه می باشد.

دانش آموزان می توانند در کلاس های تدریس خصوصی هندسه ، با تکنیک های حل مسئله بیشتری آشنا شوند و قوه تجزیه و تحلیل خود را پرورش دهند.

تدریس خصوصی هندسه ابتدایی

به طور کلی در دوران ابتدایی ، درسی با عنوان هندسه وجود ندارد. دانش آموزان در پایه های مختلف این مقطع یک کتاب ریاضی دارند که یک فصل از آن یا بیشتر به مباحث هندسی اختصاص می یابد. توجه کمتر کتاب ریاضی پایه های مختلف ابتدایی به مطالب هندسی ، می تواند موجبات کم توجهی دانش آموزان را فراهم کند و یا این فکر را برای آن ها ایجاد نماید که از اهمیت چندانی برخوردار نیست ؛ در حالی که هندسه نیز به اندازه خود ، حائز اهمیت و قابل توجه است.

ضرب المثل ” خشت اول چون نهد معمار کج ، تا ثریا می رود دیوار کج “ را اکثریت شنیده ایم و با معنای آن آشنا هستیم. می توان گفت دوران ابتدایی همان خشتی است که اگر پایه های محکمی نداشته باشد ، می تواند موجبات افت تحصیلی دانش آموز را در مقاطع بالاتر فراهم آورد. مباحث هندسی دوران ابتدایی نیز از این امر مستثنی نیستند و هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرند ، می توانند موفقیت دانش آموز را در سطوح پیشرفته تر به ارمغان آورند. از این رو حضور یک معلم خصوصی می تواند تا حد زیادی به دانش آموزانی که هنوز در ابتدای راه هستند ، کمک کند که قوه تجسم و تحلیل هندسی خود را تقویت کرده و آن را به کار گیرند.

آموزش خصوصی هندسه اول ابتدایی

دانش آموزان این پایه ، یک کتاب ریاضی اول دارند که به ارائه مقدماتی مباحث مختلف و از جمله هندسه می پردازد. هندسه اول ابتدایی بیشتر به معرفی و آشنایی دانش آموزان با اشکال مختلف ، نحوه شناخت و ترسیم آن ها می پردازد. با توجه به ورود بیشتر دانش آموزان اول ابتدایی به محیط جدید مدرسه برای اولین بار و عدم آشنایی آن ها با ماهیت دروس ، عجیب نیست که نتوانند با کتاب ها ارتباط برقرار کنند.

یادگیری هندسه اول ابتدایی در کلاس های خصوصی ، به علت ارتباط نزدیک تر دانش آموز و معلم ، استفاده از روش های خلاقانه و … ، می تواند بذر علاقه به درس هندسه را در وجود دانش آموز بکارد و او را با زوایای جدیدی از این درس آشنا سازد.

آموزش خصوصی هندسه دوم ابتدایی

مباحث هندسی پایه دوم ابتدایی در کتاب ریاضی دوم دانش آموزان بیان شده اند که شامل روابط بین اشکال هندسی مختلف ، تقارن و برخی اندازه گیری ها می باشد. حضور یک معلم خصوصی در این برهه زمانی که دانش آموز بیشتر با مباحث هندسی آشنا شده است ، می تواند به تفهیم و تثبیت مطالب مختلف در ذهن او کمک کند.

آموزش خصوصی هندسه سوم ابتدایی

کتاب ریاضی سوم ، دارای یک فصل مربوط به هندسه می باشد که با عنوان ” محیط و مساحت “ مشخص شده است. مباحث هندسی که دانش آموزان این پایه فرا می گیرند عبارتند از خط ، نیم خط و پاره خط ، محیط ، اندازه سطح و واحدهای اندازه گیری آن. کلاس خصوصی درس هندسه موقعیت خوبی است تا دانش آموزان با حل مسائل بیشتر ، به خوبی با مطالب موجود در کتاب انس بگیرند.

آموزش خصوصی هندسه چهارم ابتدایی

در کتاب ریاضی چهارم ، به مطالبی مانند زاویه ، اندازه گیری زاویه ، طول و … اشاره شده است. هم چنین دارای فصلی با محتوای عمود و موازی ، معرفی و بررسی چهارضلعی ها ، مساحت متوازی الاضلاع و مثلث ، محیط و مساحت می باشد.

به وضوح می توان پیشرفت تدریجی مباحث هندسی کتاب های ریاضی ابتدایی را مشاهده کرد. در این شرایط یک معلم خصوصی می تواند آموخته های دانش آموز و ذهن او را جهت دهی کند و نظم و ترتیبی به آن ببخشد که دانش آموز ، دچار سردرگمی نشده و گنجایش یادگیری مطالب جدید را داشته باشد.

آموزش خصوصی هندسه پنجم ابتدایی

برای دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی درسی با عنوان ریاضی پنجم وجود دارد که سرفصل های هندسی آن بدین شرح است : تقارن محوری ، تقارن مرکزی ، زاویه و نیمساز ، چندضلعی ها و مجموع زوایای آن ها ، مساحت لوزی و ذوزنقه ، محیط دایره ، حجم و گنجایش.

رویارویی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی با برخی مطالب جدید که به آن ها اشاره شد ، ممکن است کمی در روند مطالعاتی آن ها خلل ایجاد کرده و موجب درک سخت تر آن ها از این درس شود. یک معلم خصوصی می تواند با برنامه ریزی اصولی ، روند مطالعه دانش آموز و مدت زمانی را که برای مطالعه هندسه باید صرف کند ، تعیین نماید.

آموزش خصوصی هندسه ششم ابتدایی

دانش آموزان پایه ششم در درس ریاضی خود به یادگیری مباحثی همچون طول و سطح ، حجم و جرم ، مساحت دایره ، خط و زاویه می پردازند. می توان گفت پایه ششم مجموعه ای کامل از تمام آموخته های دانش آموز در زمینه هندسه می باشد که تا کنون فرا گرفته است.

کنار هم قرار دادن تمام این مطالب و استفاده از آن ها ممکن است کمی حجیم و دشوار به نظر برسد. از همین رو دانش آموزان زیادی به کلاس های تدریس خصوصی روی می آورند تا بتوانند دانسته های خود را مرتب کرده و از آن ها استفاده نمایند.

تدریس خصوصی هندسه دوره متوسطه اول

معلم خصوصی هندسه دوره متوسطه اول
تدریس خصوصی هندسه دوره متوسطه اول

دانش آموزان ابتدایی با ورود به دوره اول متوسطه ، تجربه جدیدی را کسب می کنند. دروس جدید ، کتاب های بیشتر ، مباحث جدید و گسترده تر ، همگی از عواملی هستند که موجب تمایز بین دو مقطع ابتدایی و متوسطه اول می شوند. یکی از مولفه های جدید دیگر که دانش آموزان با آن مواجه می شوند ، تفاوت معلم هر درس می باشد. چرا که آن ها به تک معلمی در هر پایه عادت کرده اند و اکنون با بیش از 10 معلم (حدودا) رو به رو هستند.

طبیعتا در این مقطع و با توجه به عوامل فوق ، حجم تکالیف و وظایف دانش آموزان نیز افزایش می یابد. معلم های خصوصی دروس مختلف می توانند راهکارهایی را به آن ها نشان دهند که حداقل بتوانند با طریقه مطالعه هر درس آشنا شوند.

لازم به ذکر است که دانش آموزان در دوره اول متوسطه نیز ، کتابی با عنوان هندسه ندارند و تنها 2 فصل یا بیشتر از کتاب ریاضی هر پایه به مباحث هندسی ، اختصاص می یابد.

کلاس خصوصی هندسه پایه هفتم

کتاب ریاضی پایه هفتم ، دارای 3 فصل مربوط به هندسه می باشد که دارای سر فصل های روابط بین پاره خط ها و زاویه ها ، تبدیلات هندسی (انتقال ، تقارن و دوران) ، شکل های مساوی (هم نهشت) ، حجم های هندسی ، محاسبه حجم های منشوری ، مساحت جانبی و کل ، حجم و سطح ، بردارها و مختصات می باشد.

با توجه به این که پایه هفتم ، نقطه آغاز دوره اول متوسطه می باشد ، ممکن است موجب عدم برقراری ارتباط دانش آموز با مدرسه ، درس ، معلم و هر موضوع دیگری شود. از این رو یک معلم خصوصی می تواند اطمینان دانش آموز را به خود جلب کند و او را در مسیر درستی قرار دهد تا به جای گریز از یادگیری مباحث هندسی ، نسبت به آن ها اشتیاق بیشتری پیدا کند.

کلاس خصوصی هندسه پایه هشتم

بیش از یک سوم کتاب ریاضی هشتم را مباحث هندسی مربوط به چندضلعی ها ، بردار و مختصات ، مثلث و دایره تشکیل داده اند. رفته رفته دانش آموزان با روی دیگری از هندسه مواجه می شوند که ممکن است برای برخی از آن ها آسان و برای برخی دیگر دشوار به نظر برسد.

کلاس های خصوصی برای هر دو دسته فوق ، می توانند مفید واقع شوند. دانش آموزی که به بخش های هندسه کتاب ریاضی علاقه دارد ، طبیعتا لذت بیشتری از یادگیری آن در سطوح بالاتر می برد. بنابراین با توجه به محدودیتی که برخی مدارس در تدریس فراتر از سطح کتاب درسی دارند ، بسیاری از دانش آموزان جهت تقویت دانش و مهارت خود ، به کلاس ها و معلم خصوصی روی می آورند.

حال دانش آموزی را تصور کنید که رابطه چندان خوبی با فصل های هندسه کتاب ریاضی هشتم ندارد ؛ معلم خصوصی می تواند تمرکز دانش آموز را به گفته های خود معطوف کند و با استفاده از روش های جذاب و خلاقانه ، ذهن او را برای یادگیری مطالب هندسی آماده سازد. سپس با شناخت روحیات دانش آموز و قوه یادگیری آن شیوه تدریس مشخصی را در پیش بگیرد.

کلاس خصوصی هندسه پایه نهم

مباحث هندسی کتاب ریاضی پایه نهم ، کاربرد مجموعه ای از تمام آموخته های دانش آموز را در خود جای داده است. چرا که در این کتاب ، به نحوه اثبات و استدلال هندسه در شرایط مختلف و جزئیات مربوط به حجم و مساحت ، پرداخته شده است.

حال ممکن است دانش آموز ، اطلاعات لازم را داشته باشد اما نتواند از آن ها در حل مسائل استفاده کند. در این شرایط می توان به اهمیت حضور یک معلم خصوصی پی برد که می تواند با نظم دهی به ذهن دانش آموز و حل تمرین های مکرر ، او را در استفاده از آموخته های خود راهنمایی نماید.

تدریس خصوصی هندسه دوره متوسطه دوم

دانش آموزان با ورود به دوره متوسطه دوم باید رشته تحصیلی خود را انتخاب نمایند. از همین رو دانش آموزانی که رشته ریاضی و فیزیک را برای تحصیل این دوره بر می گزینند کتابی جدا برای درس هندسه در پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم خواهند داشت که مباحث را به صورت گسترده تری بیان می کند.

پس از اتمام موفقیت آمیز پایه دوازدهم ، کنکور سراسری در انتظار تمامی دانش آموزان علاقه مند به تحصیلات دانشگاهی می باشد و همین امر ، بر میزان اهمیت دوره متوسطه دوم می افزاید. حال ممکن است تا حدودی علت روی آوردن دانش آموزان این مقطع تحصیلی را به کلاس های درس خصوصی دریابید.

می توان گفت بیشترین طرفداران کلاس های درس خصوصی را دانش آموزان دهم تا دوازدهم تشکیل می دهند. چرا که اکتفا به مباحثی که در مدرسه بیان می شوند ، به ویژه برای درس هندسه ، نمی تواند دانش آموز را برای امتحانات نهایی و یا کنکور سراسری آماده سازد. یک معلم خصوصی درس هندسه با تجربه می تواند نکات و راه صحیح مطالعه و یادگیری این درس را به دانش آموز بیاموزد و توانایی های او را تقویت کند.

تدریس خصوصی هندسه پایه دهم

کتاب هندسه 1 که مختص پایه دهم رشته ریاضی و فیزیک است ، حاوی مباحثی به شرح زیر می باشد.

مباحث کتاب درسی هندسه 1 رشته ریاضی و فیزیک
عنوان فصلعنوان درس
ترسیم های هندسی و استدلالترسیم های هندسی
استدلال
قضیه تالس ، تشابه و کاربردهای آننسبت و تناسب در هندسه
قضیه تالس
تشابه مثلث ها
کاربردهایی از قضیه تالس و تشابه مثلث ها
چندضلعی هاچندضلعی ها و ویژگی هایی از آن ها
مساحت و کاربردهای آن
تجسم فضاییخط ، نقطه و صفحه
تفکر تجسمی

همان گونه که مشاهده می کنید ، برخی از مباحث جدید و برخی آشنا به نظر می رسند. دانش آموزان پایه دهم رشته ریاضی برای اولین بار هندسه را در قالب کتابی مجزا از درس ریاضی مطالعه می کنند که به نوبه خود می تواند تجربه جذابی باشد.

رویارویی با این درس به صورت مستقل و شرکت در امتحان پایان ترم مجزا از درس ریاضی ، ممکن است موجب ایجاد استرس برای برخی از دانش آموزان شود. از همین رو یک معلم خصوصی مجرب ، می تواند دانش آموز را به آرامش دعوت کند و پس از تقویت انگیزه و اعتماد به نفس او ، خاطرش را برای موفقیت در درس هندسه آسوده نماید. چرا که یک معلم خصوصی باید بتواند روحیات و سطح یادگیری دانش آموز را بسنجد و متناسب با آن ، برنامه ای اصولی برای وی طراحی کند ، بهترین شیوه مطالعاتی درس هندسه را بشناسد و بتواند قوه تجزیه و تحلیل هندسی دانش آموز را پرورش دهد.

تدریس خصوصی هندسه پایه یازدهم

کتاب هندسه 2 که در پایه یازدهم رشته ریاضی و فیزیک تدریس می شود دارای سرفصل هایی با عنوان دایره ، تبدیل های هندسی و کاربردها و روابط طولی در مثلث می باشد که هر کدام بیش از یک درس را در خود جای داده اند.

حضور یک معلم خصوصی هندسه در کنار دانش آموزان پایه یازدهم رشته ریاضی و فیزیک می تواند آن ها را برای امتحانات پایان ترم ، بیشتر آماده سازد. هم چنین دانش آموزانی که از این پایه تحصیلی به فکر کنکور سراسری باشند ، در کنار یک معلم خصوصی می توانند نکات لازم برای تست زنی را نیز فرا بگیرند و مهارت های خود را تقویت کنند.

تدریس خصوصی هندسه پایه دوازدهم

نهایی بودن امتحان پایان ترم درس هندسه در پایه دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک ، اهمیت آن را دو چندان کرده است. چرا که نمرات آزمون های نهایی در کنکور سراسری موثر می باشند.

یک معلم خصوصی با تجربه می تواند در این شرایط ، دانش آموز را با سوالات امتحان نهایی سال های گذشته آشنا کند تا با ذهن بازتری در جلسه امتحان حاضر شود. هم چنین می تواند به موازات راهنمایی دانش آموز برای کسب موفقیت در آزمون مذکور ، او را برای شرکت در کنکور سراسری نیز آماده نماید.

تدریس خصوصی هندسه تحلیلی

کلاس خصوصی هندسه تحلیلی
تدریس خصوصی هندسه تحلیلی

کتاب هندسه تحلیلی و جبر خطی ، جزو دروس دانش آموزان پایه پیش دانشگاهی رشته ریاضی و فیزیک می باشد که حجم بیشتری از مباحث هندسی را نسبت به کتاب های هندسه نظام آموزشی جدید در خود جای داده است. داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری نظام آموزشی قدیم را دارند باید بدانند که از این درس حداقل 7 سوال در آزمون سراسری مطرح می شود.

با توجه به این که درس هندسه تحلیلی مختص نظام آموزشی قدیم بوده است ، می توان حدس زد اغلب افرادی که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند برای مدتی از فضای درس دور مانده اند. این فاصله زمانی می تواند موجبات فراموشی مباحث هندسی را از ذهن آن ها فراهم آورد.

حضور یک دبیر که تجربه تدریس خصوصی درس هندسه تحلیلی را داشته باشد ، می تواند تا حد زیادی برای داوطلبان آزمون سراسری مثمر ثمر واقع شود. او می تواند متقاضیان را مجددا به وادی درس و کنکور وارد کند و هم چنین با مطرح کردن سوالات سال های گذشته و مباحث پر اهمیت تر ، تمرین و تکرار و هزاران روش دیگر ، زمینه ساز موفقیت آن ها شود.

تدریس خصوصی هندسه کنکور

سوالات درس هندسه در بخش ریاضیات آزمون سراسری مطرح می شوند که حدود 10 سوال را به خود اختصاص می دهند. هندسه جزو دروسی است که با اندکی دقت و به کارگیری برخی تکنیک ها می توان درصد خوبی از آن کسب کرد.

بیشترین آمار کلاس های تدریس خصوصی به دانش آموزان و افرادی اختصاص دارد که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند. داوطلبان کنکور نمی توانند تنها به آموخته های خود در کلاس های هندسه مدرسه اکتفا کنند ؛ زیرا هندسه جزو دروسی است که اگر برخی نکات با آن ادغام نشوند باید از روشی طولانی برای رسیدن به پاسخ هر سوال استفاده کرد و طبیعتا این امر موجب مواجه شدن داوطلب با کمبود وقت در پاسخ گویی به سوالات آزمون سراسری می گردد.

بنابراین دانستن یک سری تکنیک های کنکوری ، می تواند سرعت عمل داوطلب را در آزمون سراسری افزایش دهد. نکته ای که وجود دارد این است که سرعت عمل باید با دقت همراه باشد. یک معلم خصوصی مجرب باید بداند چگونه به دانش آموز خود بیاموزد که ضمن حفظ دقت در پاسخ دهی به سوالات کنکور سراسری ، از گذر زمان نیز غافل نشود. به علاوه نباید از تمرینات مکرر و برنامه ریزی برای دانش آموز غافل شود ، روند پیشرفت او را مدام بررسی کند و با افراط و تفریط موجب دلزدگی او از درس نشود.

تدریس خصوصی هندسه المپیاد

از مباحث هندسی در المپیاد ریاضی دانش آموزی نیز سوال مطرح می شود. سطح المپیادها بسیار فراتر از امتحانات نهایی یا کنکور سراسری می باشد و از همین رو دانش آموزان می توانند با بهره مندی از کلاس های تدریس خصوصی ، مهارت خود را برای موفقیت در المپیاد ریاضی پرورش دهند.

سطح تدریس بسیاری از مدارس با سطح علمی المپیادهای دانش آموزی یکسان نیست ، از همین رو دانش آموزی که قصد انتخاب یک معلم خصوصی را دارد باید از میزان تجربه و سابقه کاری موفق او مطمئن باشد. زیرا معلمان با تجربه در زمینه المپیادهای دانش آموزی با چند و چون سوالات هندسه المپیاد ریاضی آشنا هستند ، می توانند قوه یادگیری دانش آموز را بسنجند و متناسب با آن برنامه ای تهیه کنند که دانش آموز بتواند خود را برای المپیادهای دانش آموزی آماده نماید.

تدریس خصوصی هندسه در منزل یا آموزشگاه؟!

میزان بازدهی کلاس های تدریس خصوصی هندسه در منزل یا آموزشگاه ، بستگی به دانش آموز دارد. به عنوان مثال ممکن است محیط آموزشی برای برخی از دانش آموزان موجب سلب تمرکز آن ها شود و از همین رو برگزاری کلاس های خصوصی در منزل را ترجیح دهند. عده ای دیگر ممکن است نتوانند به خوبی با جو درسی حاکم در منزل ارتباط برقرار کنند و به آموزشگاه ها تمایل بیشتری نشان دهند.

تصمیم در این مورد تماما بر عهده دانش آموزان است و نمی توان اجباری برای آن ها در نظر گرفت. چرا که هرگونه تحمیل بر دانش آموز می تواند نتیجه عکس داشته باشد.

در این مطلب با اهمیت حضور یک معلم خصوصی درس هندسه در کنار دانش آموزان پایه های مختلف آشنا شدیم. بنابراین اگر احساس می کنید که دانش آموز شما نیاز به کلاس های خصوصی دارد ابتدا به طور کامل تحقیق کنید و معلم یا آموزشگاهی را انتخاب نمایید که دارای سابقه درخشانی باشد و دانش آموز بتواند تعاملی صمیمی با او برقرار کند.

 

برای ثبت نام در کلاس های خصوصی هندسه با کارشناسان ایران مشاوره تماس بگیرید👈 02191018024

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس