خانه اخبار تحصیلی نظام وظیفه کدام تغییرات جدید سربازی در مجلس به تصویب رسید؟

کدام تغییرات جدید سربازی در مجلس به تصویب رسید؟

تصویب تغییرات جدید سربازی در مجلس

یکی از موضوعات پر بحثی که امروزه در اکثر خبرگزاری های مطرح می شود، مبحث سربازی و شرایط افرادی است که قصد شرکت در دوره نظام وظیفه را دارند.

کدام تغییرات جدید سربازی در مجلس به تصویب رسید؟

یکی از شرایطی که برای انجام نظام وظیفه وجود دارد، استفاده از امریه سربازی می باشد که با توجه به نیاز برخی از سازمان ها و ارگان های دولتی مورد تایید سازمان نیروهای مسلح، مشمولان در صورت داشتن شرایط لازم، دوره خدمت خود را در این مراکز می گذرانند. با توجه به اطلاعیه هایی که جدیدا توسط خبرگزاری های معتبر و سازمان نیروهای مسلح اعلام شده، شرایط مشمولان در امریه سربازی دچار تغییراتی شده است.

یکی از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده برای سال جاری است که با توجه به ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح کشور، از آذر ماه 1402 سهمیه امریه سربازی مقطع کارشناسی مشمولان نظام وظیفه برای سازمان‌ها و ارگان‌ها لغو شده و دیگر فردی با داشتن مدرک کارشناسی نمی تواند از امریه سربازی استفاده کند. البته طبق آخرین خبرهای منتشر شده و به نقل از مسئول ستاد، حفظ سهمیه امریه سربازی برای فارغ التحصیلان رشته های فناوری و دانش بنیان خبر داده است.

در روزهای اخیر خبرهایی در خصوص مدت زمان سربازی هم عنوان شده بود که در آخرین اخبار منتشر شده، یعقوب رضازاده به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد که در طرح جدید مجلس در خصوص تغییر مدت زمان دوره سربازی هیچ گونه تغییراتی ایجاد نشده و این بازه زمانی همان 2 سال خواهد بود.

برای مشمولان غایب نظام وظیفه نیز کسر خدمت اعلام شده که این شرایط مخصوص کسانی است که بیشتر از دو فرزند دارند و در خصوص معافیت های پزشکی نیز تغییرات جدیدی ایجاد شده که جزئیات آن در روزهای آینده مشخص و ابلاغ خواهد شد.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نظام وظیفه پیج نظام وظیفه