خانه کنکور تعداد سوالات کنکور هنر ۱۴۰۳

تعداد سوالات کنکور هنر ۱۴۰۳

تعداد سوالات کنکور هنر 1403

امروزه رشته هنر در دانشگاه های ایران به عنوان یکی از رشته های پر طرفدار ارائه می شود و اساتید این رشته سعی دارند هنرجویان با استعداد و علاقه مند را پرورش دهند. علاوه بر اهمیت منابع کنکور هنر و تعداد سوالات آن، داوطلبانی که سعی دارند تحصیلات خود را در این زمینه به صورت آکادمیک ادامه دهند، باید بدانند که یکی از تفاوت های اصلی گروه آزمایشی هنر در دو مرحله ای بودن این رشته می باشد.با ایجاد تغییرات کنکور و حذف دروس عمومی از کنکور سراسری، تعداد سوالات آزمون هنر به 100 سوال اختصاصی کاهش یافته است.

زمان پاسخگویی به 100 سوال کنکور هنر، مجموعا 115 دقیقه می باشد.

تعداد سوالات کنکور هنر و ضریب هر درس 1403

زمان ثبت ‌نام در کنکور سراسری هنر نیز همزمان با سایر گروه‌های آزمایشی در سایت ثبت نام کنکور سراسری صورت می‌گیرد. در سال های اخیر به علت ایجاد تغییرات در کنکور سراسری، دروس عمومی به کلی از این آزمون حذف شده است و درنتیجه ی ایجاد این تغییر، تنها یک دفترچه سوال در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت که تنها شامل دروس اختصاصی می شود.

 

سوالات کنکور هنر در سه درس تخصصی که شامل درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی-فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی می شود، دسته بندی شده است. لازم به ذکر است با اعمال تغییرات فراوان در کنکور سال جاری، امکان تغییر در تعداد سوالات نیز وجود دارد و داوطلبان برای اطلاع دقیق از تعداد سوالات کنکور هنر ۱۴۰۳ می بایست منتظر انتشار دفترچه ثبت نام این کنکور بمانند.

 دروس تخصصی گروه آزمایشی هنر و ضریب آنها در کنکور سراسری 1403
نام درستعداد سوالاتضریب
درک عمومی هنر5012
درک عمومی ریاضی _ فیزیک305
خلاقیت تصویری و تجسمی203

 

مدت پاسخگویی به سوالات کنکور هنر ۱۴۰۳

همانطور که اشاره شد، در سال 1403 داوطلبان تنها لازم دارند خود را برای پاسخگویی به سوالات تخصصی رشته هنر آماده کنند. طبق کنکور هنر سال گذشته، مدت زمان پاسخگویی به سوالات هنر مجموعا 115 دقیقه بوده که 50 دقیقه برای سوالات درک عمومی هنر، 40 دقیقه برای سوالات درک عمومی ریاضی و فیزیک و در آخر 25 دقیقه برای پاسخگویی به سوالات خلاقیت تصویری و تجسمی در نظر گرفته شده است.

 

لازم به ذکر است با افزایش یافتن تاثیر سوابق تحصیلی در نتایج کنکور سراسری، پیشنهاد می شود داوطلبان این آزمون دقت ویژه ای به نمرات خود در دوران تحصیل داشته باشند زیرا با وجود حذف این دروس از آزمون کنکور، همچنان تاثیر 28 درصدی به صورت قطعی در نتایج کنکور خواهند گذاشت که البته همچنان ثاثیر  72 درصدی کنکور اختصاصی در سدر قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید وارد لینک  تاثیر معدل در کنکور شوید.

منابع کنکور هنر ۱۴۰۳

داوطلبانی که فرآیند ثبت نام خود را تکمیل نموده اند، پس از اطلاع از تعداد سوالات در مراحل بعدی می توانند با استفاده از بهترین منابع کنکور هنر و مطالعه ضرایب مرتبط با هر رشته با کلیک بر روی لینک معرفی زیرگروه های کنکور هنر احتمال موفقیت خود را نسبت سایر متقاضیان افزایش دهند. تسلط کامل بر روی مباحث امتحانی می تواند اعتماد به نفس داوطلب را افزایش داده و او را برای آمادگی سر جلسه کنکور آماده کند. در جدول زیر لینک کامل منابع مفید و جامع برای کسب آمادگی لازم برای شرکت در کنکور سراسری قرار داده شده است.

منابع کنکور سراسری هنر 1403
مشاهده منابع کنکور سراسری هنر

(برای مشاهده منابع، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

 

سوالات متداول

1- تعداد سوالات عمومی کنکور سراسری هنر ۱۴۰۳ چه تعداد می باشد؟

با حذف دروس عمومی از کنکور، تمام سوالات این آزمون از دروس اختصاصی می باشد.

2- تعداد سوالات اختصاصی کنکور سراسری هنر ۱۴۰۳ به چه صورت می باشد؟

تعداد 100 سوال مربوط به سوالات اختصاصی می باشد.

3- زمان پاسخگویی به سوالات عمومی و اختصاصی کنکور سراسری هنر ۱۴۰۳ چگونه است؟

مدت زمان پاسخگویی به سوالات مجموعا 115 دقیقه می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. Nnn

    سلام
    ببخشید من اگه بخوام کنکور هنر ثبت نام کنم چه کتابایی باید بخونم واسه کنکور،ممنونم میشم بگین چندتا کتابه و نام ببرید و اینکه دروس عمومی هم شاملش میشه یا حذف شده

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، منابع کنکور هنر در دفترچه ی ثبت نام قابل موجود می باشند و دروس عمومی از کنکور سراسری حذف می باشد.

مشاوره کنکور پیج کنکور