خانه اخبار تحصیلی کنکور فرهنگیان احتمال تغییر شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

احتمال تغییر شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

احتمال تغییر شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

با اینکه شرط سنی برای دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری ابطال شده بود، در کنکور مهر امسال، کنکوری های 1402 بر اساس سقف سنی 24 سال وارد دانشگاه فرهنگیان شدند.

تغییر شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

هر ساله جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی صورت می گیرد. با این حال تصویب مقررات لازم برای گزینش و استخدام معلمان با رعایت ضوابط عمومی گزینش، از اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش است. در طول 10 سال گذشته شرایط سنی برای جذب دانشجوی دانشگاه فرهنگیان دستخوش تغییرات زیادی بوده است. برای مثال در کنکور سال 91 حداکثر سن پذیرش دانشجو 24 سال تمام بود اما پس از آن از کنکور سال 92 تا 95 حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان 22 سال تعیین شد.

طی سال های اخیر شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان بالا و پایین زیادی داشته است. و محدوده سنی بین 22 و 24 سال تغییر می کند. برخلاف ابطال شرط سنی در دیوان عدالت اداری، برای کنکوری های 1402 شرط سنی ورود به این دانشگاه برداشته نشد. زیرا به دلیل کمبود زمان و فرصت، امکان اصلاح فرآیندها تا کنکور سال 1402 از سوی سارمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش وجود نداشت.

با این حال امکان دارد از کنکور 1403 بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان، کمتر یا بیشتر از 24 سال شود. با توجه به اینکه قرار است از امسال کنکور اختصاصی تربیت معلم در اردیبهشت 1403 جدا از کنکور سراسری برگزار شود، هرگونه تغییر در شرط سنی در این کنکور اختصاصی اعمال می شود. اگر می خواهید در مورد اینکه کنکور اختصاصی تربیت معلم چیست بیشتر بدانید، می توانید به لینک ارائه شده مراجعه کنید.

به گفته مدیر کل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای اصلاح سیاست های تقویت کیفیت دانشگاه فرهنگیان، مصوبه هایی داشته است که مطابق آن شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان دانشگاه فرهنگیان را بر اساس پیشنهادات وزارت آموزش و پرورش به تصویب می رساند. ممکن است بر اساس این مصوبه سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان بیشتر یا کمتر از 24 سال شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره