خانه اخبار تحصیلی کنکور فرهنگیان آیا شرط سنی کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ تغییر می کند؟

آیا شرط سنی کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ تغییر می کند؟

آیا شرط سنی کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ تغییر می کند؟

شکایت داوطلبان کنکور 1403 برای لغو شرط سنی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

آیا شرایط سنی کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ تغییر می کند؟

پس از اینکه شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان از سوی شورای عالی آموزش و پرورش داشتن حداکثر 24 سال تعیین شد، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در اقدامی شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان را ابطال کرد. با این وجود، وزارت آموزش و پرورش تا به امروز رأی دیوان عدالت اداری را اجرا نکرده و همچنان شرط سنی 24 سال، جهت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور 1403 لازم الاجراست.

مصوبه اخیر شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تعیین شرط سنی 24 سال برای داوطلبان دانشگاه فرهنگیان از دلایل عدم اجرای این حکم از سوی وزارت آموزش و پرورش می باشد. چراکه تا به امروز مصوبه‌ ای از سوی شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر لغو شرط سنی ابلاغ نگردیده است.

نظر به ابلاغ نشدن مصوبه مذکور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، جمعی از داوطلبان کنکور 1403 خواستار لغو شرط سنی و روشن شدن ابهام موجود هستند. در همین راستا، به گفته وزیر آموزش و پرورش این وزارتخانه طی نامه ای به سازمان سنجش آموزش کشور خواستار این شده که با توجه به رای دیوان عدالت اداری، سامانه جهت ثبت نام افراد، بدون در نظر گرفتن شرط سنی باز شود. حال باید دید آیا این مصوبه به مرحله اجرا خواهد رسید و شرط سنی از شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان حذف خواهد شد؟ و در صورت اجرایی شدن آن در چه تاریخی فرصت ثبت‌ نام مجدد فراهم خواهد شد؟

وجود این ابهامات در حالی است که تا آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان زمان زیادی باقی نمانده و این آزمون در روزهای 6 و 7 اردیبهشت ماه 1403 همزمان با کنکور نوبت اول برگزار خواهد شد و همچنان شرط سنی پذیرش این دانشگاه در هاله ای از ابهام است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره