خانه مشاوره تحصیلی تمدید مهلت ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

تمدید مهلت ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

مهلت مجدد ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400
تمدید مهلت ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

دانشجویان رشته های پزشکی می بایست به منظور ادامه تحصیل خود در دوره فیزیوپاتولوژی و همچنین ورود به دوره کارورزی، دو آزمون “علوم پایه پزشکی” و “پیش کارورزی” را با موفقیت پشت سر بگذارند. آزمون های مذکور دارای دو دوره آزمون اصلی می باشند که معمولا در اسفند ماه و شهریور ماه برگزار می شوند.

لازم به ذکر است که علاوه بر آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی، آزمون های الکترونیک میان دوره نیز فرصتی مجدد را در اختیار داوطلبان قرار می دهد که راهنما و زمانبندی ثبت نام این آزمون ها مطابق با اعلام سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور در ادامه این مقاله شرح داده شده است.

ثبت نام داوطلبان آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی به صورت حضوری و از طریق حوزه مراکز برگزار کننده آزمون انجام می پذیرد.

زمان تمدید ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

داوطلبان با مطالعه منابع آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی، می توانند خود را جهت شرکت در این آزمون آماده نمایند و در موعد مقرر با ارائه مدارک لازم، مراحل نام نویسی خود را آغاز کنند.

ممکن است برخی از متقاضیان موفق به ثبت نام در زمان مشخص نشوند از همین رو، امکان تمدید این مهلت از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور برای افراد وجود دارد که در دوره گذشته زمان اولیه ثبت نام تمدید شد.

در حال حاضر تاریخ دقیقی از ثبت نام و تمدید مهلت نوبت اول این آزمون برای سال 1400 در دسترس نمی باشد. به همین منظور شما عزیزان می توانید با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاور، در اسرع وقت از تاریخ آن باخبر شوید.

زمان تمدید ثبت نام آزمون الکترونیک میان دوره پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

داوطلبان تحصیل کرده در داخل و خارج از کشور لازم است جهت شرکت در دوره دوم آزمون الکترونیک میان دوره پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی در بازه زمانی مقرر مراحل ثبت نام خود را با مراجعه به حوزه مراکز برگزار کننده آزمون انجام دهند.

ممکن است بسیاری از متقاضیان بنا بر دلایلی همچون عدم آگاهی از زمان ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400، موفق به نام نویسی در مهلت قانونی نشوند که این افراد مى توانند در صورت تمدید مهلت ثبت نام این دوره از آزمون الکترونیک میان دوره پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، فرآیند نام نویسى خود را به انجام برسانند. شایان ذکر است به محض مشخص شدن زمان دقیق زمان ثبت نام و تمدید مهلت دوره دوم این آزمون برای سال 1400 در اسرع وقت‏ از طریق این مقاله و کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

نحوه ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

آزمون های مذکور دو بار در سال برگزار می شوند و فرصتی را در اختیار دانشجویان رشته های مربوطه قرار می دهند تا بتوانند تحصیلات خود را در دوره های فیزیوپاتولوژی و یا کارورزی ادامه دهند. شرکت در آزمون های علوم پایه و پیش کارورزی برای داوطلبان تحصیل کرده در داخل و خارج از کشور جهت ادامه تحصیلات الزامی می باشد که این فرآیند در خارج از کشور، دارای تفاوت هایی با داوطلبان داخل کشور می باشد.

ثبت نام داوطلبان تحصیل کرده در داخل کشور

متقاضیان می بایست در مهلت مشخص شده از سوی سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور، نسبت به انجام امور ثبت نامی خود اقدام نمایند. فرآیند نام نویسی افراد از طریق دانشگاه محل تحصیل آن ها در حوزه مراکز برگزار کننده آزمون های جامع علوم پایه و پیش کارورزی انجام می پذیرد. در صورتی که دانشگاه متقاضیان، حوزه برگزاری آزمون نباشد، لازم است با معرفی دانشگاه به نزدیک ترین مرکز قطب برگزار کننده آزمون مراجعه نمایند.

ثبت نام داوطلبان تحصیل کرده در خارج از کشور

داوطلبان تحصیل کرده در خارج کشور که اقدامات لازم را جهت تشکیل پرونده در مرکز خدمات آموزشی انجام داده اند، لازم است مبلغی را به عنوان هزینه ثبت نام پرداخت نمایند. واریز هزینه مذکور به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjeshp.ir امکان پذیر خواهد بود.

برای ثبت نام داوطلبان تحصیل کرده در خارج از کشور مبلغی در نظر گرفته می شود که احتمال افزایش آن در سال 1400 وجود دارد. پس از واریز وجه، متقاضیان باید از رسید پرداخت هزینه خود پرینت تهیه کرده و با در دست داشتن کارت ملی و یک قطعه عکس به مراکز قطب برگزار کننده آزمون مراجعه نمایند.

نکته ای که متقاضیان تحصیل کرده در خارج از کشور باید در نظر بگیرند‏، آن است که واریز هزینه به هیچ وجه به عنوان ثبت نام نبوده و حتما می بایست به صورت حضوری و با ارائه مدارک لازم به مراکز قطب برگزار کننده آزمون مراجعه کنند. همچنین فراموش نکنید که پیش از پرداخت هزینه، از طریق مراکز قطب برگزار کننده آزمون از زمان برگزاری آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400 برای داوطلبان خارج از کشور اطمینان حاصل نمایید. شما می توانید به منظور بررسی و استفاده از نمونه سوالات آزمون پیش کارورزی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- زمان ثبت نام دوره دوم آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400 تا چه تاریخى تمدید شده است؟

در حال حاضر تاریخ دقیقى از تمدید دوره دوم این آزمون براى سال 1400 در دست نمى باشد.

2- ثبت نام در دوره دوم آزمون الکترونیک میان دوره پیش کارورزی و علوم پایه پزشکى 1400 از چه زمانى آغاز مى شود؟

هم اکنون اطلاعیه ای در این زمینه منتشر نشده است اما شما می توانید با عضویت در کانال تلگرامی ایران مشاوره از جدیدترین اخبار مربوطه اطلاع یابید.

3- آیا داوطلبان خارج از کشور جهت شرکت در آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی باید هزینه پرداخت نمایند؟

بله، داوطلبان تحصیل کرده در خارج کشور که اقدامات لازم را جهت تشکیل پرونده در مرکز خدمات آموزشی انجام داده اند، لازم است مبلغی را به عنوان هزینه ثبت نام پرداخت نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره