خانه مدارس ثبت نام آزمون المپیاد نجوم اختر فیزیک 99 – 1400

ثبت نام آزمون المپیاد نجوم اختر فیزیک 99 – 1400

زمان و نحوه نام نویسی در آزمون المپیاد نجوم اختر فیزیک 99 - 1400
ثبت نام آزمون المپیاد نجوم اختر فیزیک 99 – 1400

المپیادهای علمی دانش آموزی، آزمون هایی علمی هستند که سالانه توسط باشگاه دانش پژوهان جوان در سراسر کشور برگزار می گردند. یکی از رشته های این المپیادها نجوم و اخترفیزیک می باشد که از تقاضای زیادی نیز بین شرکت کنندگان برخوردار است. علاقمندان به شرکت در آزمون این رشته می بایست به کسب اطلاعات کافی در خصوص شرایط ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی پرداخته و در صورتی که از دارا بودن تمامی این شرایط اطمینان حاصل نمودند، روند نام نویسی خود را در پیش گیرند. در ادامه مطلب جزئیات بیشتری را در خصوص ثبت نام المپیاد نجوم و اخترفیزیک بیان کرده ایم.

ثبت نام آزمون المپیاد نجوم و اخترفیزیک در دی ماه از طریق سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی انجام می گیرد.

زمان ثبت نام آزمون المپیاد نجوم اخترفیزیک 99 – 1400

مرحله اول المپیاد نجوم اختر فیزیک شامل سوالات چند گزینه ای و پاسخ کوتاه می باشد. شرکت کنندگان این آزمون چنانچه موفق به حدنصاب تعیین شده گردند، به مرحله دوم راه می یابند. نام نویسی این مرحله از روز 23 لغایت 27 دی ماه 99 انجام می گیرد. بازه زمانی مذکور برای آن دسته از داوطلبانی که از انجام این فرآیند جا مانده اند، در یک نوبت تمدید شده و تا 29 دی ماه ادامه دارد.

تمامی پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون المپیاد نجوم اخترفیزیک بدون نیاز به ثبت نام مجدد، مجاز به شرکت در آزمون مرحله دوم می باشند. در آزمون این مرحله، سوالات به شکل چند گزینه ای، عملی، تشریحی و پاسخ کوتاه مطرح می گردند و دانش آموزانی که دومین مرحله را نیز با موفقیت پشت سر گذارند، به دوره آموزشی تابستان راه می یابند، به همین منظور لازم است که در تیر ماه 1400 نسبت به نام نویسی این دوره اقدام گردد. داوطلبان پس از شرکت در آزمون های مختلف، بر اساس نمره ای که کسب کردده اند، مدال های طلا، نقره، برنز و یا گواهی شرکت در دوره آموزشی طلای کشوری را دریافت می نمایند.

آن دسته از شرکت کنندگانی که موفق به دریافت مدال طلا در دوره آموزشی تابستان شوند، می توانند برای ثبت نام دوره آموزشی طلای کشوری در موعد مقرر اقدام کنند. در پایان این دوره آموزشی داوطلبانی که آموزش ها را با موفقیت بگذرانند، عضو تیم ملی جمهوری اسلامی ایران خواهند شد.

نحوه ثبت نام آزمون المپیاد نجوم اخترفیزیک 99 – 1400

ثبت نام المپیاد نجوم اختر فیزیک منحصرا به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی انجام می گیرد. داوطلبان پس از ورود به سامانه مذکور می توانند به ترتیب مراحل زیر ثبت نام خود را به انجام رسانند.

  • به سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی سال تحصیلی 99 – 1400 به نشانی oly.medu.ir مراجعه کرده و کد ملی و رمز ورود همگام دانش آموز را در کادرهای مربوطه درج نمایید.

مرحله اول ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • پس از انتخاب نقش خود و عنوان سازمان کلید “تایید” را بفشارید.

مرحله دوم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • پنجره ای با عنوان داشبورد اصلی گشوده می شود که لازم است بر روی آیکون “المپیاد دانش آموزی” کلیک نمایید.

مرحله سوم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • در این مرحله گزینه “ثبت نام المپیاد” را انتخاب کنید.

مرحله چهارم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • در صفحه ای مانند تصویر زیر عنوان المپیاد به همراه اطلاعات مربوط به ثبت نام آن را مشاهده می کنید. با فشردن کلید “ثبت نام نشده” می توانید به فرم تقاضانامه مربوطه دست یابید.

مرحله پنجم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • اکنون باید اطلاعات خواسته شده را به دقت در کادرهای مربوطه درج نموده و نهایتا بر روی گزینه “ذخیره” کلیک فرمایید.

مرحله ششم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

نکات مهم 

  1. دانش آموزانی که در بازه زمانی اعلام شده برای شرکت در آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی نام نویسی نموده اند، از روز دوشنبه 13 بهمن ماه فرصت دارند تا هزینه ثبت نام را پرداخته و این فرآیند را تکمیل کنند.
  2. پس از پرداخت وجه ثبت نام و دریافت کدپیگیری، ثبت نام داوطلب نهایی می شود و نیازی به تایید مدیر مدرسه در سامانه نمی باشد.
  3. در صورت عدم پرداخت هزینه ثبت نام، کارت ورود به جلسه برای داوطلب صادر نخواهد شد.
  4. برای دریافت رمز ورود همگام باید به مدیر مدرسه خود مراجعه نمایید.
  5. چنانچه رمز عبور خود را 5 بار اشتباه وارد کنید، سامانه به مدت 2 ساعت برای شما مسدود خواهد شد و باید پس از 2 ساعت برای ثبت نام اقدام نمایید، در صورتی که پس از این مدت همچنان با پیام “مشخصات وارد شده اشتباه می باشد” مواجه شدید، لازم است برای دریافت رمز جدید به مدرسه خود مراجعه کنید.
  6. تا قبل از اتمام مهلت ثبت نام، می توانید اطلاعات و مشخصات خود مانند عکس اسکن شده را ویرایش و تصحیح نمایید.
  7. پیش از پرداخت هزینه ثبت نام این امکان وجود دارد که رشته انتخابی خود را تغییر دهید، اما پس از واریز وجه و تایید نهایی این امر ممکن نخواهد بود.

شرایط ثبت نام آزمون المپیاد نجوم اختر فیزیک 99 – 1400

دانش آموزان در حال تحصیل در پایه دهم و یازدهم که دارای شرایط لازم به شرح موارد زیر می باشند، می توانند در آزمون المپیاد نجوم و اخترفیزیک شرکت نمایند.

  • داوطلبان متقاضی ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی 99 – 1400 که در دوره دوم متوسطه ترک تحصیل یا وقفه تحصیلی داشته اند، مجاز به ثبت نام و شرکت در این آزمون نخواهند بود.
  • دانش آموزان واجد شرایط، می توانند در بیش از یک آزمون المپیاد ثبت نام نمایند.
  • شرکت کنندگان پایه دهم که دارنده مدال طلا، نقره یا برنز دوره آموزشی تابستان سال 99 هستند، چنانچه تمایل به شرکت در در آزمون المپیاد سال 99 داشته باشند، می بایست تمام مراحل ثبت نام را از ابتدا طی نمایند و فقط در صورت موفقیت در یک مرحله، به مراحل بعدی راه خواهند یافت.

شرایط و ضوابطی که در قسمت فوق به آن اشاره شد، در دفترچه ثبت نام المپیاد دانش آموزی 99 – 1400 بیان شده اند و این دفترچه بین آزمون تمامی رشته های المپیاد مشترک می باشد. همچنین اطلاعات مربوط به زمان، نحوه، هزینه و مدارک ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی 99 – 1400 نیز در دفترچه مذکور قید می گردند. بنابراین مراجعه به سامانه ثبت نام مربوطه و دریافت و بررسی این دفترچه یکی از اساسی ترین اقداماتی است که قبل از ثبت نام باید انجام گیرد.

شرط موفقیت در هر آزمونی تهیه یک برنامه دقیق و اصولی و عمل کردن بر اساس آن می باشد، همچنین اطلاع از منابع مطالعاتی کارآمد تاثیر زیادی در کسب رتبه های برتر خواهد داشت. شما می توانید با کلیک بر روی لینک مربوط به منابع آزمون المپیاد نجوم و اخترفیزیک 99 – 1400 با فهرستی از بهترین منابع اصلی و کمک آموزشی آشنا شوید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام المپیاد نجوم اختر فیزیک 99 - 1400 چه زمانی انجام می شود؟

فرآیند نام نویسی آزمون های این مرحله از 23 لغایت 27 دی ماه صورت پذیرفت که پس از اتمام این بازه زمانی، مهلت ثبت نام تا روز 29 دی ماه تمدید شد.

2- از چه طریقی می توان نسبت به ثبت نام المپیاد نجوم اختر فیزیک اقدام کرد؟

این فرآیند به صورت اینترنتی از طریق سایت oly.medu.ir صورت می گیرد.

3- دانش آموزان چه زمانی باید در دوره آموزشی تابستان نام نویسی نمایند؟

راه یافتگان این دوره می بایست در تیر ماه 1400 نسبت به انجام ثبت نام خود اقدام کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس