خانه کنکور ثبت نام آزمون ترمیم معدل ۱۴۰۳

ثبت نام آزمون ترمیم معدل ۱۴۰۳

ثبت نام آزمون ترمیم معدل ۱۴۰۳

پس از تغییرات ایجاد شده در کنکور و روی کار آمدن شرط معدل 50 درصدی در آزمون سراسری، بسیاری از داوطلبان درصدد جبران نمرات خود بر آمدند و راهی که سازمان سنجش پیش روی این افراد قرار داده آزمون ترمیم معدل می باشد. لذا باید توجه داشت که در صورت شرکت در آزمون ترمیم معدل و کسب نمرات بالاتر نسبت به امتحانات قبلی و همچنین دارار بودن شرایط ترمیم معدل تغییری در کارنامه معدل نهایی فرد ایجاد نمی شود و نمره جدید فقط در کنکور سراسری داوطلبان تاثیر گذار خواهد بود.

ثبت نام آزمون ترمیم معدل تنها یک بار امکان پذیر است.

مشمولان ثبت نام در آزمون ترمیم معدل ۱۴۰۳

با توجه به شرایط، نمرات کسب شده و یا سال فارغ التحصیلی از مقطع متوسطه دوم، افراد می توانند در لیست مشمولان ترمیم معدل قرار بگیرند که بدین ترتیب می توان از آن ها یاد کرد:

مشمولان ایجاد سابقه تحصیلی

  • فارغ التحصیلان دوره متوسطه شاخه نظری نظام های آموزشی قبل از سال 1384
  • دانش آموزان و فارغ التحصیلان نظام های آموزشی شاخه های کاردانش و فنی و حرفه ای
  • طلاب حوزه های علمیه که دارای مدرک سطح یک حوزوی هستند
  • فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی قبل از سال 1391
  • فارغ التحصیلان مدارس بین الملل و دارندگان گواهینامه معادل دوره متوسطه و پیش دانشگاهی صادره از کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی
  • فارغ التحصیل و دانش آموزان شاخه نظری داوطلب شرکت در گروه آزمایشی غیر متناظر با رشته تحصیلی خود
  • سایر فارغ التحصیلان دوره متوسطه فاقد تمام یا بخشی از سوابق تحصیلی

زمان ثبت نام در آزمون ترمیم معدل 1403

داوطلبانی که تمایل به شرکت در آزمون ترمیم معدل داشته باشند تنها می توانند یک بار نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون ترمیم معدل اقدام نمایند. البته به متقاضیانی که قبل از ابلاغ مصوبه سال 1403 از فرصت ترمیم معدل استفاده نموده اند، اجازه داده می شود یک بار دیگر نمرات آزمون نهایی دروس مورد نظر خود را ترمیم نمایند. لذا امکان ترمیم معدل برای افراد واجد شرایطی که پیش تر نسبت به ترمیم معدل اقدام کرده اند، وجود دارد.

 

مهلت ثبت نام آزمون ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش، 1 اردیبهشت ماه معین گردیده و متقاضیان می توانند در تاریخ مذکور با مراجعه به سایت my.medu.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

زمان ثبت نام در آزمون ترمیم معدل ۱۴۰۳

فرآیند زمان ثبت نام
ترمیم معدل (خرداد 1403)1 اردیبهشت 1403

نحوه ثبت نام آزمون ترمیم معدل 1403

همانطور که گفته شد بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری برای کسب نتیجه ای بهتر از آزمون خود اقدام به اصلاح نمرات امتحان نهایی خود می نمایند که برای این فرایند متقاضیان باید به پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه نموده و مراحل زیر را انجام دهند:

  1. مراجعه به سایت پنجره خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir
  2. وارد کردن نام کاربری و رمز عبور
  3. وارد شدن به پروفایل شخصی و انتخاب ثبت نام در آزمون ترمیم معدل
  4. پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون
  5. وارد کردن اطلاعات خواسته شده و ثبت نام در آزمون

 

در حین ثبت نام در کنکور سراسری احتیاج به اطلاعاتی از جمله معدل کل دوره می باشد که این موضوع برای افرادی که در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده اند نتیجه ای نامعلوم دارد، ولیکن این افراد می بایست با مراجعه به پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir کد تاییدیه ای دریافت نمایند تا در حین ثبت نام در کنکور سراسری در کادر مربوط به معدل نوشته شود و امکان ویرایش آن نیز پس از اعلام نتایج آزمون ترمیم معدل وجود داشته باشد.

 

پس از تصحیح اوراق امتحانی هرچند نمرات بهتر به طور خودکار در کارنامه داوطلبان موثر خواهد بود ولیکن متقاضیان نیز باید از جزئیات این نتایج آگاه شوند که از طریق پورتال وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود و داوطلبان با مراجعه به پنل کاربری خود در سامانه my.medu.ir می توانند از جزئیات این نتایج آگاه شوند.

هزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل ۱۴۰۳

متقاضیان می بایست برای شرکت در آزمون ترمیم معدل و یا ایجاد سابقه تحصیلی، مبلغی را هنگام ثبت نام بپردازند؛ لازم به ذکر است که این مبلغ صرف هزینه هایی همچون چاپ و تصحیح اوراق امتحانی می شود. طبق اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش، هزینه ترمیم معدل برای هر درس مبلغ 50 هزار تومان می باشد.

مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون ترمیم معدل 1403

دانش آموختگان در رشته های مختلف جهت ثبت نام در آزمون ترمیم معدل می بایست به پنجره درگاه الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه نموده و اقدامات لازم جهت بارگذاری مدارک خود را به انجام برسانند. در سال های گذشته ثبت نام این آزمون به صورت حضوری انجام می شد و دانش آموزان می بایست به مدارس مراجعه می کردند و مدارک ذکر شده در قسمت پایین را ارائه می دادند. مدارکی را که دانش آموزان طبق بخشنامه مصوب آموزش و پرورش می بایست ارائه دهند، به شرح زیر می باشد:

مدارک مورد نیاز ثبت نام دانش آموزان مدارس

دانش آموزان مدارس روزانه، بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد می باید پس از پرداخت هزینه به شماره حساب مجاز دولتی، رسید پرداخت و نمونه برگ های انتخاب درس را تکمیل، جهت ثبت نام ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز فارغ التحصیلان تمام نظام های آموزشی

فارغ التحصیلان تمام نظام های آموزشی یعنی کسانی که دارای مدرک پایان تحصیل متوسطه هستند می بایست مدارک زیر را جهت ثبت نام داشته باشند.

  • تصویر کارنامه فارغ التحصیلی و یا گواهی موقت قبولی پایان تحصیلات دوره که با اصل آن مطابقت داده شده باشد.
  • تکمیل نمون برگ های انتخاب درس (صفحه های 2،4،6،8)
  • کپی صفحه اول شناسنامه عکس دار و اصل شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی
  • دو قطعه عکس
  • ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی در سامانه emt.medu.ir توسط متقاضی
  • رسید واریز هزینه به شماره حساب دولتی مجاز

شرایط ثبت نام و شرکت در آزمون ترمیم معدل ۱۴۰۳

در ادامه به نکاتی خواهیم پرداخت که از سوی وزارت آموزش و پرورش کشور ابلاغ شده و داوطلبان باید برای ثبت نام و شرکت در آزمون ترمیم معدل کنکور به آن توجه داشته باشند؛

  • به متقاضیانی که قبل از مصوبه از فرصت ترمیم استفاده نموده اند، اجازه داده می شود یک بار دیگر نمرات امتحان نهایی دروس مورد نظر خود را ترمیم کنند.
  • متقاضیان می توانند برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم معدل، دروس مورد نظر خود را در نوبت های مختلف امتحانی انتخاب و ثبت نام نمایند. هر متقاضی صرفا یک بار مجاز به ایجاد سابقه تحصیلی و یک بار هم ترمیم نمره برای هر درس می باشد.
  • فارغ التحصیلان متقاضی ایجاد سابقه یا ترمیم نمره علاوه بر منطقه، ناحیه، شهرستان محل اخذ مدرک فارغ التحصیلی، قادر اند در سایر مناطق نیز اقدام به ثبت نام و شرکت در امتحانات دروس نهایی نمایند.
  • افرادی که در آزمون ترمیم معدل و یا ایجاد سابقه ثبت نام کرده ولی شرکت نکرده باشند، مجاز هستند با ارائه درخواست کتبی خود خواستار حذف دروس توسط مدیر محل ثبت نام باشند.
  • برای متقاضیان ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره، رعایت سقف واحد های درسی الزامی نیست.
  • نمرات ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره صرفا به عنوان سابقه تحصیلی اعتبار خواهد داشت (در کنکور سراسری) و در کارنامه تحصیلی متقاضی ثبت نخواهد شد.
  • گواهی ایجاد سابقه و ترمیم نمره، فاقد نمره مستمر، انضباط، شرایط قبولی و مردودی است.
  • دانش آموزان مدارس روزانه شاخه های کاردانش و فنی و حرفه ای برای ایجاد سابقه تحصیلی در دروس عمومی از پرداخت شهریه معاف هستند.
  • رعایت مقررات نظام وظیفه در خصوص داوطلبان آقا لازم و ضروری می باشد.

 

سوالات متداول

1- مهلت ثبت نام آزمون ترمیم معدل ۱۴۰۳تا چه زمانی است؟

ثبت نام در آزمون ترمیم معدل ۱۴۰۳ در 1 اردیبهشت ماه آغاز می شود.

2- آیا نمرات ترمیم معدل در کارنامه نهایی هم ثبت می شود؟

خیر، نمرات ارتقاء یافته فقط به منظور شرط معدل کنکور مورد استفاده قرار می گیرد و در کارنامه نهایی داوطلبان لحاظ نخواهد شد.

3- ثبت نام در آزمون ترمیم معدل از چه طریقی امکان پذیر است؟

داوطلبان با مراجعه به پنجره خدمات الکترونیک وزارت اموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir می توانند فرایند ثبت نام خود را انجام دهند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶ نظر
  1. حسن

    سلام ببخشید

    کسی که دانشجو پیام نور هست هم می تونه ترمیم معدل ثبت نام کنه???

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      بله

  2. علی

    سلام ببخشید ثبت نام کی شروع میشه برای ترمیم؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، فعلا تاریخ دقیقی مشخص نشده است.

  3. بهاره محمدپور

    سلام خسته نباشید من با معدل کتبی ۱۴/۲۶میتونم دانشگاه امام رضا بدون کنکور برم رشتم انسانیه میخواستم علوم تربیتی روانشناسی یاهر رشته ای برم

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      شانس شما برای قبولی متوسط می باشد.

مشاوره کنکور پیج کنکور