خانه دکتری ثبت نام آزمون ETPNU سال 1401

ثبت نام آزمون ETPNU سال 1401

زمان نام نویسی آزمون ETPNU سال 1401
ثبت نام آزمون ETPNU سال 1401

به آزمون زبان انگلیسی که در دانشگاه های پیام نور برگزار می شود، آزمون ETPNU می گویند که این آزمون معمولا چند بار در سال بین دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه مذکور برپا می گردد. برنامه ریزی زمان ثبت نام و برگزاری آزمون ETPNU زیر نظر مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور بوده و داوطلبان می توانند در صورت عدم قبولی در هر دوره در آزمون دوره بعدی آن شرکت نمایند، بنابراین در این خصوص هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت.

آزمون ETPNU معمولا در مراکز استان های همدان، یزد، کرمان، آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، مازندران، خوزستان، تهران، سیستان و بلوچستان، ایلام، کرمانشاه و بوشهر و حداقل چهار بار در سال برگزار می شود که در این مقاله، جزئیات لازم در خصوص مراحل، نحوه و شرایط نام نویسی آزمون ETPNU به طور جامع توضیح داده شده است.

آزمون ETPNU تنها در میان دانشگاه های پیام نور دارای اعتبار می باشد و در سطح بین الملل فاقد اعتبار تلقی می شود.

زمان ثبت نام آزمون ETPNU سال 1401

همان طور که گفته شد، آزمون ETPNU حداکثر چهار بار در سال در بین دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه های پیام نور برگزار شده و همیشه زمان دقیق برگزاری آن از طریق سامانه مرکز سنجش و آزمون به نشانی azmoon.pnu.ac.ir اعلام می گردد.

شایان ذکر است که زمان ثبت نام در چهلمین دوره آزمون زبان انگلیسی ETPNU برای سال 1401 از تاریخ 23 خرداد تا 8 تیر ماه 1401 تعیین شده است. در صورت تمدید این مهلت، اطلاعات لازم از طریق این مقاله و کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره اطلاع رسانی خواهد شد.

ممکن است که مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور، زمانی تحت عنوان تمدید مهلت ثبت نام آزمون ETPNU جهت نام نویسی افرادی که از تکمیل مراحل لازم بازمانده اند، در نظر بگیرد اما پیشنهاد می کنیم هر چه زودتر نسبت به انجام فرآیند ثبت نام خود اقدام کنید، زیرا در صورت تکمیل ظرفیت در نظر گرفته شده برای آزمون، پروسه ثبت نام به اتمام خواهد رسید. 

نحوه ثبت نام آزمون ETPNU سال 1401

فرآیند ثبت نام در آزمون زبان انگلیسی ETPNU دانشگاه پیام نور مانند دوره های گذشته، به صورت الکترونیکی و از طریق پورتال مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور انجام خواهد شد که شرکت کنندگان می بایست در بازه زمانی مقرر، نسبت به نام نویسی و اعلام تمایل جهت شرکت در آزمون مذکور با پرداخت هزینه و تکمیل اطلاعات مورد درخواست اقدام نمایند. در ادامه مقاله، راهنمای تصویری ثبت نام در این آزمون ارائه شده است.

  • ابتدا به سایت مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور به نشانی azmoon.pnu.ac.ir مراجعه فرمایید و سپس روی عبارت “آزمون زبان” کلیک نمایید.

ازمون زبان

  • در این مرحله، صفحه ای جدید باز خواهد شد که می بایست گزینه “ثبت نام کنید” را انتخاب کنید.

  • در مرحله بعد، می بایست روی گزینه “خرید کارت اعتباری” کلیک نمایید.

  • در این صفحه، بعد از پر کردن کادر های خالی با اطلاعات شخصی خود بر روی گزینه ” تایید و انتقال به درگاه پرداخت “ کلیک نمایید تا وارد صفحه مربوطه شوید.

  • به درگاه پرداخت اینترنتی دانشگاه پیام نور وارد خواهید شد که باید اطلاعات مربوط به کارت بانکی خود را در کادرهای مربوطه تایپ نموده و مبلغ مورد نظر را با انتخاب گزینه “پرداخت” واریز نمایید. پس از پرداخت این مبلغ، یک شماره سریال کارت اعتباری از سوی سامانه در اختیار شما قرار خواهد گرفت که می بایست آن را نزد خود نگه دارید.

  • در این بخش بایستی ضمن تکمیل کادر های خالی سریال کارت اعتباری در مرحله قبل را در این کادر جای گذاری نمایید و سپس بر روی آیکون ” ثبت نام ” کلیک کنید.

  • بعد از مرحله قبل ثبت نام شما انجام شده و با مراجعه به بخش ورود به سامانه می توانید نتایج خود را با فشردن منوی ” ورود “ مشاهده نمایید.

 

در صورت به وجود آمدن هر گونه مشکل و خطا در انجام مراحل فوق کافی است با کارشناسان مجرب مرکز ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های لازم برخوردار شوید.

نکات مهم ثبت نام آزمون ETPNU سال 1401

اگر قصد دارید در آزمون زبان انگلیسی ETPNU سال  1401 شرکت نمایید، لازم است که به نکات زیر توجه ویژه ای داشته باشید.

  • امکان شرکت در آزمون ETPNU تنها برای دانشجویان مقطع دکتری تخصصی دانشگاه های پیام نور وجود خوهد داشت. در واقع گذراندن آزمون مذکور و کسب نمره قبولی در آن، قبل از شرکت نمودن در آزمون جامع ضروری است.
  • در صورتی که داوطلب موفق به کسب نمره حدنصاب قبولی در آزمون نشود یا این که بخواهد نمره خود را ارتقا دهد، می تواند مجددا در دوره های بعدی آزمون ETPNU شرکت نماید.
  • در طول زمان مشخص شده برای ثبت نام آزمون زبان انگلیسی ETPNU، امکان ویرایش اطلاعات وارد شده فرد در سایت سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور وجود دارد.
  • ثبت نام در این آزمون تنها از طریق سامانه سنجش و آموزش به نشانی azmoon.pnu.ac.ir قابل انجام می باشد.
  • هزینه ذکر شده می بایست تنها به صورت الکترونیکی پرداخته شود و هیچ گونه هزینه ثبت نامی به صورت دستی از سوی دانشگاه دریافت نمی گردد.
  • این آزمون دارای 100 سوال است که 40 سوال آن به مهارت درک مطلب، 30 سوال آن به گرامر و 30 سوال دیگر آن مرتبط به بحث شنیداری می باشد.

پس از ثبت نام در آزمون ETPNU از طریق سایت مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور داوطلبان می بایست جهت دریافت کارت ورود به جلسه و تهیه پرینت از آن به سامانه azmoon.pnu.ac.ir مراجعه فرمایند تا در زمان مقرر با در دست داشتن کارت ورود به جلسه خود در مراکز برگزاری آزمون حاضر شوند. پس از اجرا و برگزاری این آزمون، متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه مذکور در تاریخی که توسط دانشگاه پیام نور اعلام می شود، نتایج خود را نیز به صورت اینترنتی مشاهده نمایند.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام سی و پنجمین دوره آزمون ETPNU برای سال ۱۴۰۱ از چه تاریخی آغاز می شود؟

این فرایند از تاریخ 23 خرداد ماه ۱۴۰۱ اغاز می گردد.

2- فرآیند ثبت نام آزمون ETPNU سال ۱۴۰۱ از طریق چه سامانه ای امکان پذیر است؟

فرآیند مربوط به ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه به صورت الکترونیکی از طریق سایت azmoon.pnu.ac.ir انجام می شود.

3- آیا همه افراد علاقه مند به شرکت در آزمون ETPNU سال ۱۴۰۱، امکان حضور در جلسه آزمون را دارند؟

خیر، این آزمون تنها برای دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه های پیام نور اجرا خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری