خانه پذیرش بدون کنکور ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور ۱۴۰۲

ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور ۱۴۰۲

 نام نویسی دانشگاه های بدون کنکور 1402

در سال های اخیر برای ورود داوطلبان به اغلب رشته های تحصیلی نیاز به ثبت نام کنکور سراسری نیست و واجدان شرایط می توانند در زمان بندی مشخص نسبت به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در دوره های روزانه، شبانه، خودگردان، پیام نور، غیرانتفاعی، علمی کاربردی و همچنین سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که پیش از انجام پروسه نام نویسی، مطالعه دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و لیست رشته های بدون کنکور که هر ساله توسط سایت سازمان سنجش  منتشر می گردد، به کلیه متقاضیان توصیه می شود.

ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور ۱۴۰۲ در بازه زمانی 31 مرداد الی 4 شهریور ماه از طریق sanjesh.org انجام خواهد گرفت.

زمان ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور 1402

ثبت نام دانشگاه های گفته شده برای پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی در بازه های زمانی متفاوتی انجام می شود که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها پرداخته شده است.

زمان ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور سراسری

پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری در دو نوبت مهر و بهمن ماه انجام می شود. با آغاز زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در هر یک از نیمسال های تحصیلی، سازمان سنجش آموزش کشور راهنمایی را تحت عنوان دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بر روی پایگاه اینترنتی خود قرار می دهد.

با انتشار این دفترچه  اطلاع رسانی های لازم را در خصوص ضوابط، شرایط و قوانین ثبت نام و پذیرش انجام می دهد. همچنین دانشگاه های پذیرنده و لیست رشته های بدون کنکور نیز در این دفترچه معرفی می گردد.

زمان ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور 1402
نوع داوطلبزمان اولیه ثبت نام مهر ماهتمدید مهلت ثبت نام مهر ماهمهلت ثبت نام بهمن ماه
با ثبت نام در کنکور سراسری 

31 مرداد الی 4 شهریور

نامشخصاحتمالا آذر ماه
بدون ثبت نام در کنکور سراسرینامشخصاحتمالا آذر ماه

البته معمولا این زمان برای آن دسته از افرادی که به هر دلیل موفق به انجام فرآیند مربوطه نشده اند، تمدید خواهد شد که به محض اعلام زمان دقیق تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری، همچنین از آن جهت که هنوز زمان ثبت نام این دانشگاه برای نیمسال دوم مشخص نشده است، جزئیات به محض انتشار از طریق کانال تلگرام بدون آزمون ایران مشاوره قابل دسترسی خواهد بود.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد نیز به منظور پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف به صورت بدون کنکور به مرور زمان بندی های مختلفی را اعلام می کند که جزئیات آن در جدول زیر اعلام شده است.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402
مقطعزمان
کاردانی پیوستهنامشخص
کاردانی ناپیوستهنامشخص
کارشناسی پیوسته
کارشناسی ناپیوستهنامشخص

زمان ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

افرادی که به دنبال پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی می باشند، باید مطابق با جدول زمانبندی که بدین منظور اعلام خواهد شد، جهت ثبت نام اقدام نمایند.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1402
مقطعزمان
کاردانینامشخص
کارشناسی (ناپیوسته)نامشخص

نحوه ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور 1402

ثبت نام هر یک از دانشگاه های سراسری برای پذیرش بدون کنکور دارای مراحل متفاوتی بوده که در ادامه هر یک از آن ها را به طور خلاصه شرح داده ایم.

نحوه ثبت نام بدون کنکور سراسری

متقاضیان پس از مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام مربوطه و آگاهی از کلیه قوانین و مقررات این نوع پذیرش و همچنین اطلاع از لیست رشته های دارای ظرفیت و میزان تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور سراسری، می بایست به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش مراجعه کنند و بر اساس دستورالعمل زیر نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

مرحله یک ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری

  • کلیک بر روی گزینه “سامانه ثبت نام پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر / بهمن ماه سال 1402” 

مرحله دوم ثبت نام بدون کنکور سراسری 1401

  • اقدام جهت پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری با فشردن گزینه “خرید کارت اعتباری” واقع در منوی سمت راست (داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت نام کرده باشند، نیازی به پرداخت هزینه نخواهند داشت.)

مرحله سوم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401

  • واریز وجه مشخص ضده  بازگشت به صفحه سوم ثبت نام و کلیک بر روی “ثبت نام جدید” و سپس وارد کردن سریال کارت اعتباری خریداری شده، کد امنیتی، فعال کردن تیک موجود در صفحه بعد و در نهایت انتخاب دکمه “تایید”

نهمین مرحله از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401

بعد از تکمیل فرم مجازی انتخاب رشته با استفاده از حداکثر 100 کد رشته محل، کد 16 رقمی که سایت در پایان مراحل ثبت نام برای شما صادر می کند را تا زمان مشخص شدن وضعیت پذیرش خود حفظ نمایید.

نکته: در صورتی که در کنکور سراسری ثبت نام نموده باشید، می بایست مراحل فوق رابدون پرداخت هزینه و از طریق لینک انتخاب رشته کنکور سراسری مطابق تصویر زیر به انجام رسانید.

مرحله دوم انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

  • ابتدا وارد سایت مرکز به نشانی azmoon.org شوید و در صفحه اصلی بر روی لینک فعال “ثبت نام و انتخاب رشته دوره بدون آزمون مقطع کارشناسی ناپیوسته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی 1402” در نیمسال تحصیلی مورد نظر کلیک کنید.

نکته: در صورتی که قصد ثبت نام برای مقاطع دیگر یعنی کاردانی ناپیوسته و یا کارشناسی و کاردانی پیوسته را دارید، می بایست روی لینک مربوط به آن ها کلیک نموده و مابقی مراحل را به صورت ذیل ادامه دهید.

مرحله اول ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آژاد

  • در این مرحله بر روی گزینه “خرید کارت” کلیک کنید.

نکته: بدون خرید سریال و کارت اعتباری ثبت نام، اجازه ورود به سامانه نام نویسی بدون آزمون دانشگاه آزاد را نخواهید داشت.

مرحله دوم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • با پرداخت هزینه ثبت نام، سیستم به شما یک شناسه پرداخت ارائه می دهد که باید از آن برای شروع ثبت نام خود استفاده کنید. بنابراین مجددا به مرحله دوم بازگردید و بر روی لینک “ثبت نام”  کلیک کنید. سپس با وارد نمودن اطلاعات خواسته شده کلید “ورود به ثبت نام” را بفشارید.

مرحله دهم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

پس از مراحل فوق می بایست به ثبت کد رشته های مورد نظر خود بپردازید.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

  • ابتدا به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و بر روی “جامع علمی کاربردی” در منوی سمت راست کلیک نمایید.

مرحله اول ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • سپس بر روی لینک فعال “ثبت نام پذیرش دوره های کاردانی فنی و حرفه ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی بهمن ماه سال تحصیلی 1402” (کاردانی ناپیوسته / کارشناسی ناپیوسته) کلیک کنید.

مرحله دوم ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • اکنون لازم است با انتخاب گزینه “خرید کارت” هزینه نام نویسی را پرداخت نمایید.

مرحله سوم ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • پس از پرداخت هزینه مربوطه، مجددا به صفحه نخست بازگشته و کلید “تایید و ادامه – گام بعدی” را بفشارید و در نهایت با وارد نمودن سریال ثبت نام خریداری شده، گزینه “ورود به سیستم” را انتخاب کنید.

مرحله نهم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401

در نهایت با وارد نمودن اطلاعات خواسته شده و انتخاب رشته های مورد نظر، ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

شرایط ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور 1402

طبیعتا هر دانشگاه و موسسه ای برای پذیرش دانشجو دارای شرایط خاصی می باشد که البته معمولا دارای شرایط عمومی یکسان و شرایط اختصاصی متفاوتی خواهند بود. در ادامه به توضیح این شرایط خواهیم پرداخت.

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور

  • اعتقاد داشتن به دین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی
  • عدم سابقه عضویت در سازمان های غیر قانونی
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر
  • نداشتن دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم احراز فساد اخلاقی

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری

به طور معمول شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری برای ورودی نیمسال اول و دوم مشترک و شامل دو دسته عمومی و اختصاصی به شرح موارد زیر می باشد. متقاضیان ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور سراسری تنها در صورت دارا بودن تمامی این شرایط مجاز به نام نویسی و انتخاب رشته می گردند.

  • دارا بودن مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید یا گواهینامه پیش دانشگاهی دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم یا داشتن مدرک کاردانی (این مدارک می بایست حداکثر تا آخرین روز ثبت نام اخذ شوند.)
  • اخذ مدرک تحصیلی دیپلم یا پیش دانشگاهی برای متقاضیان تحصیل در رشته های بدون کنکور نیمسال مهر ماه و بهمن ماه دانشگاه های سراسری، حداکثر تا پایان تاریخ 31 شهریور ماه 1402 الزامی می باشد.
  • دانشجویان نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و پردیس خودگردان یا دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بین المللی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی-غیرانتفاعی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی کنند، مجاز به نام نویسی در این مرحله از ثبت نام می باشند. (لازم به ذکر است این دسته از داوطلبان می بایست در صورت پذیرش، از رشته قبلی خود انصراف قطعی داده و گواهی آن را به موسسه آموزش عالی مربوطه تحویل دهند.)

هر یک از دانشجویان دوره های غیر روزانه که در دوره معافیت تحصیلی به سر می برند، جهت ثبت نام و انتخاب رشته در این مرحله می بایست واجد شرایط مربوطه مطابق با مقررات نظام وظیفه عمومی باشند.

لازم به ذکر است که هر یک از دانشجویان دوره های غیر روزانه که در دوره معافیت تحصیلی به سر می برند، جهت ثبت نام و انتخاب رشته در این مرحله می بایست واجد شرایط مربوطه مطابق با مقررات نظام وظیفه عمومی باشند و دارا بودن هرگونه مشکل نظام وظیفه موجب لغو صلاحیت داوطلب جهت پذیرش بدون آزمون دانشگاه های سراسری می گردد.

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 کاردانی پیوسته

  • داشتن گواهی نامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید 3 – 3 – 6 (شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) یا فارغ التحصیلی در یکی از رشته های مذکور تا پایان شهریور 1401، دیپلم فنی و حرفه ای دوره چهارساله (نظام قدیم)
  • افرادی که دارای مدرک دیپلم نظام قدیم یکی از رشته های فنی و حرفه ای، کاردانش و هنرستان نظام قدیم می باشند، صرفا مجاز به انتخاب یکی از رشته های دوره کاردانی متناسب با دیپلم خود می باشند.
  • جهت نام نویسی در رشته تربیت بدنی نیازی به احراز شرط تناسب مدرک دیپلم با رشته های دوره کاردانی نمی باشد.

 کاردانی ناپیوسته

  • ارائه گواهی نامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید 3 – 3 – 6 یا گواهی نامه دوره پیش دانشگاهی (نظام سالی / واحدی یا ترمی / واحدی با اخذ حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه 1402) برای ثبت نام در این مقطع الزامی است.
  • داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم فنی و حرفه ای یا کاردانش نظام قدیم هنرستان هستند، اگر فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی باشند، مجاز به ثبت نام این دوره تحصیلی نخواهند بود.
  • افرادی که دارای مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته هستند، در صورتی که از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشکلی نداشته باشند، می توانند مجددا در دوره کاردانی ناپیوسته نام نویسی کنند.
  •  فارغ التحصیلان دوره های کاردانی یکی از گروه های پزشکی، در صورت پایان طرح تعهد خدمت خود می توانند ثبت نام دوره کاردانی ناپیوسته را انجام دهند.
  • متقاضیان رشته های هنرهای نمایشی – بازیگری و هنرهای نمایشی – کارگردانی، می بایست از نظر دارا بودن وضعیت سلامت جسمانی، نداشتن بیماری های قلبی و تنفسی اطمینان حاصل نموده و همچنین معلولیت حادی نداشته باشند.

کارشناسی پیوسته

  • داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم متوسطه یا مدرک دیپلم نظام جدید (3 – 3 – 6)
  • آن دسته از داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان هستند، مجاز به ثبت نام در این دوره تحصیلی نخواهند بود.
  • متقاضیانی که دارای مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته می باشند، در صورت نداشتن مشکلی از نظر وضعیت نظام وظیفه، می توانند برای نام نویسی این مقطع تحصیلی اقدام نمایند.
  • فارغ التحصیلان مقطع کاردانی رشته های گروه پزشکی، در صورتی مجاز به ثبت نام دوره بدون کنکور کارشناسی پیوسته هستند که تعهد خدمت خود را به پایان رسانده باشند. همچنین این دسته از داوطلبان بایستی در زمان ثبت نام حضوری، گواهی پایان طرح تعهد خدمت خود را به دانشگاه محل پذیرش ارائه دهند.
  • مشمولانی که در گذشته در یکی از دانشگاه ها در حال تحصیل بوده اند ولی از رشته تحصیلی خود منصرف یا اخراج شده اند، مجاز به ثبت نام این دوره نیستند مگر آن که دارای کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت از خدمت باشند.
  • آن دسته از افرادی که علاقه مند به انتخاب رشته مهندسی دریا _ دریانوردی هستند، می بایست دارای سلامت کامل جسمانی علی الخصوص از نظر بینایی و کور رنگی باشند.
  • داوطلبانی که دارای مدرک حوزوی هستند، مدرک آن ها معادل دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه تلقی شده و به شرط عدم تحصیل همزمان در حوزه و نداشتن مشکل نظام وظیفه، منعی برای ثبت نام نخواهند داشت.

کارشناسی ناپیوسته

    • ثبت نام کنندگان باید دارای مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته و کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.
    • دارا بودن گواهی نامه کاردانی رشته های مورد تایید وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و همچنین مراکز ضمن خدمت آموزش و پرورش جهت شرکت در پذیرش این مقطع الزامی است.
    • آن دسته از داوطلبانی که در گذشته در مقطع کارشناسی پیوسته مشغول به تحصیل بوده ولی بنا به دلایلی ادامه تحصیل نداده اند و دارای مدرک کاردانی می باشند، در صورتی که از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشکلی نداشته باشند، می توانند در دوره کارشناسی ناپیوسته نام نویسی کنند. بدیهی است این دسته از داوطلبان به تشخیص معاونت آموزشی دانشگاه باید دروس جبرانی بگذرانند.
    • دانش آموختگان رشته های گروه پزشکی مقطع کاردانی در صورتی که طرح تعهد خدمت خود را به پایان رسانده باشند، می توانند ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته را انجام دهند. در ضمن این دسته از داوطلبان باید مدرک پایان طرح تعهد خدمت خود را در زمان ثبت نام حضوری به دانشگاه ارائه دهند.
    • متقاضیان باید توجه کنند که در صورت پذیرفته شدن، باید جهت فارغ التحصیلی موفق به کسب معدل کل دوره 12 شده باشند. در غیر این صورت فقط گواهی گذراندن دروس دوره دریافت خواهند کرد.

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

مقطع کاردانی

  • دارا بودن دیپلم سه ساله نظام جدید (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) یا دیپلم سه ساله نظام ترمی / سالی واحدی (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) و یا دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (چهارساله یا شش ساله نظری و فنی و حرفه ای)
  • داشتن سایر شرایط اختصاصی اعلام شده توسط هر یک از مراکز آموزشی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی
  •  برخورداری از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته های انتخابی
  • دارا بودن شرایط مربوط به وظیفه عمومی برای داوطلبان آقا

 مقطع کارشناسی ناپیوسته 

  • دارابودن مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته و یا معادل آن، از دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش برای شرکت در دوره کارشناسی ناپیوسته (مدارک داخلی تمامی مراکز و موسسات، غیر قابل قبول بوده و مدرک معادل محسوب نمی گردد. در ضمن افرادی که تا پایان ۳۱ شهریور ماه 1402 مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند، می توانند اقدام به نام نویسی نمایند.)
  • متقاضیان سهمیه آزاد می توانند برحسب ضوابط، بدون درنظر گرفتن عنوان مدرک کاردانی خود و براساس علاقه مندی به هر یک از رشته های تحصیلی، نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند. (داوطلبانی که بدون توجه به رشته تحصیلی و نوع مدرک کاردانی خود ثبت نام می نمایند، لازم است تمامی دروس پیشنیاز یا جبرانی رشته قبولی خود را با در نظر گرفتن گروه آموزشی مربوط و مطابق با سرفصل برنامه مصوب بگذرانند.)
  • دانشجویان مقطع کاردانی باید در صورت پذیرفته شدن، در زمان ثبت نام دانش آموخته شده باشند و مدرک فارغ التحصیلی خود را به مراکز آموزشی مربوطه ارائه نمایند.
  • داشتن سایر شرایط اختصاصی اعلام شده توسط هر یک از مراکز آموزش تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • دارا بودن کارت معافیت یا پایان خدمت برای متقاضیان آقا

لیست رشته های دانشگاه های بدون کنکور 1402 

لیست رشته های دانشگاه های بدون کنکور 1402 

اطلاع از رشته های هر دانشگاه برای ثبت نام در آن قطعا کمک کننده خواهد بود، به همین جهت در ادامه به ذکر این موارد پرداخته شده است.

دانشگاه سراسری

داوطلبان برای اطلاع از رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری می توانند به دفترچه مربوطه مراجعه نمایند تا بدون وجود خطا به انجام فرآیند انتخاب رشته بپردازند. به همین دلیل و برای دسترسی آسان تر به آن ها، در جداول زیر به تفکیک گروه آزمایشی اسامی این رشته ها ذکر شده است.

رشته های بدون کنکور سراسری 1402 – گروه آزمایشی ریاضی
کاردانیکارشناسی
کاردانی معماریمهندسی مکانیک
کاردانی فنی عمرانمهندسی برق
کاردانی فنی مکانیکمهندسی کامپیوتر
کاردانی علمی کاربردی برق قدرتمهندسی معماری
کاردانی نقشه برداریمهندسی پزشکی
کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعاتمهندسی شیمی
کاردانی فنی الکترونیکمهندسی صنایع
کاردانی فنی صنایعمهندسی عمران
کاردانی فرآوری مواد معدنیراضیات و کاربرد ها
کاردانی کار های عمومی ساختمانمهندسی نساجی
کاردانی معماری سنتیفیزیک
کاردانی شهرسازیفیزیک مهندسی
کاردانی آمارمهندسی مواد و متالوژی
کاردانی مخابراتمهندسی مکانیک بیوسیستم
کاردانی بهره برداری پالایش گازمهندسی پلیمر
کاردانی فنی جوشکاریعلوم کامپیوتر
مهندسی شهرسازی
مهندسی بهره برداری راه آهن
مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی
معماری داخلی
مهندسی انرژی
مهندسی معدن
مهندسی ماشین های صنایع غذایی
آمار و سنجش آموزشی
ایمنی صنعتی
مهندسی هوافضا
مهندسی نفت
مهندسی نقشه برداری
مهندسی خط و سازه های ریلی
مهندسی حرفه ای کامپیوتر
چند رسانه ای
مهندسی اپتیک و لیزر
مهندسی ایمنی و بازرسی فنی
مهندسی حرفه ای معماری
مهندسی ماشین های ریلی
مهندسی پلیمر
رشته های بدون کنکور سراسری 1402 – گروه آزمایشی علوم تجربی
کاردانیکارشناسی
کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطرزمین شناسی
کاردانی امور زراعی و باغیعلوم دامی
کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهیعلوم و مهندسی باغبانی
کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداریعلوم و مهندسی خاک
کاردانی تکنولوژی مواد غذاییمهندسی تولید و ژنتیک گیاهی
کاردانی شیمی آزمایشگاهیعلوم و مهندسی جنگل
کاردانی تکنولوژی تولیدات دامیعلوم و مهندسی صنایع غذایی
کاردانی تکنولوژی صنایع غذاییزیست شناسی گیاهی
کاردانی تولید و فرآوری خرماشیمی محض
کاردانی بهداشت عمومی گرایش بهداشت خانوادهزیست شناسی سلولی و مولکولی
کاردانی بهداشت عمومی گرایش مبارزه با بیماری هازیست فناوری
کاردانی بهداشت حرفه ایشیمی کاربردی
کاردانی ماماییعلوم و مهندسی محیط زیست
کاردانی اتاق عملمهندسی اقتصاد کشاورزی
کاردانی هوشبریمهندسی ترویج و آموزش کشاورزی پایدار
زیست شناسی جانوری
مهندسی طبیعت
مهندسی علوم دامی
مهندسی فضای سبز
مهندسی گیاه پزشکی
میکروبیولوژی
مهندسی صنایع مبلمان
مهندسی صنایع چوب
علوم و مهندسی شیلات
اقیانوس شناسی
زیست شناسی دریا
بهداشت و بازرسی گوشت
رشته های بدون کنکور سراسری 1402 – گروه آزمایشی علوم انسانی
کاردانیکارشناسی
کاردانی امور دولتیحسابداری
کاردانی حسابداریحقوق
کاردانی مدیریت بازرگانیروانشناسی
کاردانی امور مالی و مالیاتیعلوم سیاسی
کاردانی مدیریت صنعتیمدیریت بازرگانی
کاردانی بیمهعلوم ورزشی
کاردانی امور بانکیمدیریت دولتی
کاردانی گردشگریزبان و ادبیات فارسی
کاردانی علوم قضاییاقتصاد
کاردانی تربیت معلم قرآن کریممشاوره
کاردانی هتلداریمدیریت صنعتی
کاردانی امور فرهنگیزبان و ادبیات ترکی آذری
کاردانی خدمات اداریفلسفه و کلام اسلامی
کاردانی صنعتی کاربردیادیان و عرفان
تاریخ و تمدن ملل اسلامی
علوم قرآن و حدیث
روابط عمومی
علوم تربیتی
فقه و مبانی حقوق اسلامی
مددکاری اجتماعی
مدیریت امور بانکی
مدیریت بازرگانی
برنامه ریزی اجتماعی و تعاون
تاریخ
جامعه شناسی
جغرافیا
روزنامه نگاری
زبان و ادبیات عربی
زبان و ادبیات فارسی
علم اطلاعات و دانش شناسی
گردشگری
مدیریت امور گمرکی
مدیریت بیمه
مدیریت مالی
مدیریت کسب و کار
باستان شناسی
برنامه ریزی اجتماعی و تعاون
زبان و زبان شناسی
مطالعات خانواده
ادیان و مذاهب
تاریخ اسلام
فقه و حقوق امامی
فقه و حقوق حنفی
فقه و حقوق شافعی
فلسفه و عرفان اسلامی
شیعه شناسی
رشد و پرورش کودکان پیش دبستانی
مردم شناسی
فلسفه
معارف اسلامی و اخلاق
معارف اسلامی و ادیان
معارف اسلامی و تاریخ
معارف اسلامی و علوم تربیتی
معارف اسلامی و علوم قرآنی
معارف اسلامی و کلام
زبان و ادبیات کردی
ایران شناسی
رشته های بدون کنکور سراسری 1402 – گروه آزمایشی هنر
کاردانیکارشناسی
کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخیعکاسی
کاردانی گرافیکارتباط تصویری
کاردانی انیمیشنطراحی لباس
کاردانی هنر سفالگرینقاشی
کاردانی طراحی پوشاکتلویزیون و هنرهای دیجیتالی
کاردانی باستان شناسیطراحی صنعتی
کاردانی هنر های تجسمی گرافیکطراحی و ساخت طلا و جواهر
فرش
مرمت آثار تاریخی
نقاشی ایرانی
هنر اسلامی
عکاسی
طراحی پارچه
کتابت و نگارگری
بازیگری
سینما
نوازندگی موسیقی ایرانی
نوازندندگی موسیقی جهان
مرمت بناهای تاریخی
هنر های صناعی
نمایش عروسکی
صنایع دستی
ادبیات نمایشی
تولید سیما
طراحی صحنه
کارگردانی تلویزیون
مجسمه سازی
آهنگ سازی
رشته های بدون کنکور سراسری 1402 – گروه آزمایشی زبان های خارجی
کاردانیکارشناسی
کاردانی مترجمی زبان انگلیسیزبان و ادبیات انگلیسی
مترجمی زبان انگلیسی
آموزش زبان انگلیسی
زبان انگلیسی ویژه دانشجویان مطالعات اسلامی
زبان روسی
زبان و ادبیات فرانسه
زبان و ادبیات اردو
زبان و ادبیات ارمنی

دانشگاه آزاد

لیست رشته های بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد 1402 
کاردانی پیوسته
نرم افزار کامپیوترساخت و تولیدقلمزنی
مکانیک خودرونقاشیطراحی و دوخت
عمرانفتو گرافیک – گرافیکاستخراج معدن
حسابداریتربیت کودکتبرید
نقشه برداریمدیریت خانوادهریخته گری
حرارت مرکزی و تهویه مطبوعامور اداریجوشکاری
طراحی صنعتیتربیت بدنیامور دامی
نقشه کشی صنعتیالکترونیک عمومیصنایع چوب و مبلمان
الکتروتکنیکچاپفناوری تولیدات زراعی
معماری داخلیانیمیشنفناوری پرورش دام
صنایع شیمیاییطراحی و ساخت طلا و جواهرناوبری
معماریهنرهای تجسمی-چاپ دستیفناوری تولیدات باغی
صنایع نساجیصنایع فلزی
کاردانی ناپیوسته
آمارمعماری سنتیکاردانی فنی بازرسی جوش
الکترونیک هواپیمامکانیزاسیون کشاورزیکاردانی فنی بازی سازی رایانه ای
انرژی تجدیدپذیر خورشیدینرم افزار کامپیوترکاردانی فنی برق
تربیت معلم آموزش ریاضینقشه برداری – ژئودزیکاردانی فنی برق – الکتریک نیروگاه
تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکیکاردان فنی کارهای عمومی ساختمانکاردانی فنی برق – برق صنعتی
راهسازیکاردان فنی مخابراتکاردانی فنی برق – برق مترو
مخابرات هواپیماکاردانی حرفه ای معماری – معماری داخلیکاردانی فنی برق – تاسیسات الکتریکی ساختمان
معماریکاردانی فنی آسانسور و پله برقیکاردانی فنی برق – تعمیر و نگهداری ماشین های الکتریکی
کاردانی فنی الکترونیک صنعتیکاردانی فنی ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT)کاردانی فنی برق – توزیع
کاردانی فنی اویونیک هواپیماکاردانی فنی ایمنی کار و حفاظت فنیکاردانی فنی بهره برداری راه آهن
کاردانی فنی صنایع چوب – تولید مبلمانکاردانی فنی نرم افزار – برنامه سازی کامپیوتریامور زراعی و باغی – تکنولوژی تولیدات باغی
کاردانی فنی صنایع دارویی – تولید داروکاردانی فنی نساجیمور زراعی و باغی – تکنولوژی تولیدات زراعی
کاردانی فنی صنایع دارویی – تولید داروکاردانی فنی نساجی – چرم و پوست بهداشت و بیماری های طیور
کاردانی فنی صنایع سرامیک – آزمایشگاهکاردانی فنی نقشه کشی صنعتی تربیت معلم آموزش علوم تجربی
کاردانی فنی مکانیک – مکانیک شناورهای صیادیکاردانی فنی نورد فولادتولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر
کاردانی فنی مکانیک – مکانیک ماشین آلات صنعتیکاردانی فنی هوانوردی _ خلبانی PPL تکنولوژی آبیاری
کاردانی فنی مکانیک – مکانیک ماشین های زراعی و باغیکاردانی فنی کامپیوتر – سیستم های کامپیوتریتکنولوژی تولیدات دامی
کاردانی فنی مکانیک – نیروگاه حرارتیکاردانی فنی کشتیتکنولوژی تولیدات گیاهی
کاردانی فنی مکانیک خودروکاردانی فنی کنترل تکنولوژی جنگلداری
کاردانی فنی مکانیک متروکاردانی فنی کنترل کیفیت قطعات مکانیکی تکنولوژی چوب
کاردانی حرفه ای بهداشت محصولات دامیکاردانی فنی صنایع غذایی – گوشت و فرآورده های گوشتیامور دولتی
کاردانی فنی باغبانی – تولید و فرآوری پسته کاردانی فنی منابع طبیعی – حفاظت و حمایت منابع طبیعی امور گمرکی
کاردانی فنی باغبانی – تولید و فرآوری خرماآموزش حرفه و فنامور مالی و مالیاتی
کاردانی فنی باغبانی – تولید و فرآوری زعفرانآموزش دینی و عربیباستان شناسی
کاردانی فنی تولید قارچ های خوراکیآموزش زبان و ادبیات فارسیبیمه
کاردانی فنی تولید و فرآوری چایآموزش و پرورش ابتداییتربیت معلم قرآن کریم
کاردانی فنی دامپروری – پرورش زنبور عسل آموزش و پرورش کودکان استثناییحسابداری
کاردانی فنی دامپروری – پرورش صنعتی طیوراقتصاد کار و بهره وری روابط کار
کاردانی فنی دامپروری – تکثیر و پرورش صنعتی گاوامور بانکیعلوم قضایی
کاردانی فنی صنایع غذایی – شیر و فرآورده های لبنیامور تربیتیعلوم ورزشی
کاردانی حرفه ای امور دهیاری و شوراها کاردانی حرفه ای تربیت بدنی – مربیگری پایه آمادگی جسمانی کاردانی حرفه ای تربیت بدنی – مربیگری ورزش سالمندان
کاردانی حرفه ای امور کتابداری و اطلاع رسانیکاردانی حرفه ای تربیت بدنی – مربیگری پایه بسکتبال کاردانی حرفه ای تربیت مربی پایه بدنسازی معلولین
کاردانی حرفه ای ایمنی و بهداشت واحدهای صنفیکاردانی حرفه ای تربیت بدنی – مربیگری پایه پرورش اندامکاردانی حرفه ای تربیت مربی پیش دبستانی
کاردانی حرفه ای ایمنی و حفاظت تصرفات ساختمانیکاردانی حرفه ای تربیت بدنی – مربیگری پایه تیراندازیکاردانی حرفه ای تربیت مربی خانه کودک و نوجوان
کاردانی حرفه ای بازاریابی کاردانی حرفه ای تربیت بدنی – مربیگری پایه شطرنج کاردانی حرفه ای تربیت مربی مهدکودک
کاردانی حرفه ای بازرگانی – انبارداریکاردانی حرفه ای تربیت بدنی – مربیگری پایه شناکاردانی حرفه ای تکنولوژی آموزشی
کاردانی حرفه ای بازرگانی – خدمات مشاوره املاککاردانی حرفه ای تربیت بدنی – مربیگری پایه فوتبالکاردانی حرفه ای حسابداری – حسابداری صنعتی
کاردانی حرفه ای بازرگانی – مشاوره حقوقی اصنافکاردانی حرفه ای تربیت بدنی – مربیگری پایه فوتسالاردانی حرفه ای حسابداری – حسابداری مالی
کاردانی حرفه ای پیرایش مردانهکاردانی حرفه ای تربیت بدنی – مربیگری پایه والیبال کاردانی حرفه ای حسابداری – حسابداری مالیاتی
کاردانی حرفه ای مددکاری اجتماعی – اورژانس اجتماعیکاردانی حرفه ای مربیگری پایه کشتیهنرهای نمایشی
کاردانی حرفه ای مددکاری اجتماعی – مددکاری خانواده کاردانی حرفه ای میهمانداری هواپیما کاردانی حرفه ای چاپ – طراحی چاپ
کاردانی حرفه ای مددکاری اجتماعی – مددکاری کودککاردانی حرفه ای کودکیاریکاردانی حرفه ای چاپ و نشر
کاردانی حرفه ای مددکاری اجتماعی – مراقبت سالمندانانیمیشن کاردانی حرفه ای دوخت های سنتی ایران
کاردانی حرفه ای مدیریت – امور اداریحفاظت و مرمت آثار تاریخیکاردانی حرفه ای دوخت و تکنولوژی لباس
کاردانی حرفه ای مدیریت – امور دفتریصنایع دستیکاردانی حرفه ای سینما – تصویربرداری
کاردانی حرفه ای مدیریت – خدمات بندریطراحی و ساخت طلا و جواهرات کاردانی حرفه ای سینما – فیلم سازی
کاردانی حرفه ای مدیریت کسب و کار موزه ها و بناهای تاریخی کاردانی حرفه ای صنایع دستی – سفال و کاشی سنتی
کاردانی حرفه ای مدیریت کسب و کار ورزشی هنرهای چوبیکاردانی حرفه ای صنایع دستی – فرش دستباف
کاردانی حرفه ای مراقبت زیبایی پوست و مو هنرهای سنتیکاردانی حرفه ای صنایع دستی – فرش دستباف
کاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی – عکاسی کاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی – نقاشیکاردانی حرفه ای کارگردانی و طراحی بازی های رایانه ای
کاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی – گرافیککاردانی حرفه ای هنرهای نمایشی – طراحی صحنه کاردانی فنی شهرسازی
کاردانی فنی تجهیزات پزشکی – تجهیزات اتاق عملتکنولوژی مرتع و آبخیزداری کاردانی حرفه ای امور پستی
کاردانی فنی تصفیه آب و پساب صنایع غذاییتکنولوژی مواد غذایی کاردانی حرفه ای حسابداری – حسابرسی
کاردانی فنی تعمیر و نگهداری هواپیمادامپزشکیکاردانی حرفه ای حسابداری شرکت های بیمه
کاردانی فنی جوشکاری شیمی آزمایشگاهیکاردانی حرفه ای حقوق – ارشاد و معاضدت قضایی
کاردانی فنی حفاری چاه های نفت و گازشیمی آزمایشگاهی – غذاییکاردانی حرفه ای حقوق – حقوق ثبتی
کاردانی فنی دیسپچری پروازگیاه پزشکیکاردانی حرفه ای حقوق – خدمات قضایی
کاردانی فنی رباتمترجمی زبان اشاره ایرانیکاردانی حرفه ای حقوق – شورای حل اختلاف
کاردانی فنی شبکه های کامپیوتریمدیریت بازرگانیکاردانی حرفه ای خدمات گمرکی
کاردانی فنی صنایع پلاستیک مدیریت صنعتی کاربردیکاردانی حرفه ای روابط عمومی
کاردانی فنی صنایع چاپ – ماشین آلاتهتلداری کاردانی حرفه ای سلامت یاری
تکنولوژی شیلاتکاردانی حرفه ای آرایش زنانهکاردانی حرفه ای صنایع دستی – مصنوعات سنگی
تکنولوژی صنایع غذاییکاردانی حرفه ای اطفا حریق شهریکاردانی حرفه ای صنایع دستی چرمی
تکنولوژی ماشین های کشاورزیکاردانی حرفه ای امداد سوانحکاردانی حرفه ای طراحی لباس
تکنولوژی محیط زیستکاردانی حرفه ای امور بورسکاردانی حرفه ای طلا و جواهر – ساخت زیورآلات با دست
کاردانی حرفه ای موسیقی – نوازندگی ساز ایرانی کاردانی حرفه ای امور بیمه کاردانی حرفه ای عکاسی خبری
کاردانی حرفه ای نوازندگی ساز کلاسیکمترجمی زبان انگلیسیکاردانی حرفه ای گردشگری
کاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی – آبگینهآموزش زبان انگلیسیکاردانی حرفه ای مدیحه و مرثیه سرایی
لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد 1402
کارشناسی پیوسته
آمارفیزیکمهندسی پزشکی
آمار و سنجش آموزشیفیزیک مهندسیمهندسی پلیمر
ایمنی صنعتیمعماری داخلیمهندسی خط و سازه های ریلی
ریاضیات و کاربردهامهندسی انرژیمهندسی دریا
علوم مهندسیمهندسی هسته ایمهندسی دریانوردی
علوم و مهندسی آبمهندسی اپتیک و لیزرمهندسی ساخت و تولید
علوم کامپیوترمهندسی برقمهندسی شهرسازی
فناوری صدامهندسی بهره برداری راه آهنمهندسی شیمی
مهندسی مکانیکمهندسی مکانیک بیوسیستممهندسی نساجی
مهندسی نقشه برداریمهندسی هوا فضامهندسی ورزش
اقیانوس شناسیبهداشت مواد غذاییترویج و آموزش کشاورزی پایدار
زیست شناسی جانوریزیست شناسی دریازیست شناسی سلولی و مولکولی
زیست فناوریشیمی محضشیمی کاربردی
علوم و مهندسی باغبانیعلوم و مهندسی جنگلعلوم و مهندسی خاک
علوم و مهندسی صنایع غذاییعلوم و مهندسی محیط زیستگیاه پزشکی
مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزیمهندسی صنایع مبلمانمهندسی طبیعت
میکروبیولوژیآموزش زبان عربیادیان و عرفان
ایران شناسیباستان شناسیبانکداری اسلامی
تاریختاریخ و تمدن ملل اسلامیجامعه شناسی
حسابداریحقوقروابط عمومی
روزنامه نگاریزبان و ادبیات عربیزبان و ادبیات فارسی
علم اطلاعات و دانش شناسیعلوم ارتباطات اجتماعیعلوم تربیتی
علوم قرآن و حدیثعلوم قضاییعلوم ورزشی
فقه و حقوق مذاهب اسلامی – فقه و حقوق شافعیفقه و مبانی حقوق اسلامی فلسفه
فلسفه و عرفان اسلامیفلسفه و کلام اسلامیگردشگری
مترجمی زبان اشاره ایرانیمددکاری اجتماعیمدیریت امور بانکی
مدیریت بازرگانیمدیریت بیمهمدیریت دولتی
مدیریت فرهنگی هنریمدیریت مالیمدیریت و بازرگانی دریایی
مدیریت کسب و کارهای کوچکمردم شناسیمشاوره
معارف قرآن کریمهتلداریادبیات نمایشی
بازیگریلویزیون و هنرهای دیجیتالسینما
طراحی پارچهطراحی صحنهطراحی صنعتی
طراحی و ساخت طلا و جواهرعکاسیفرش
نقاشینمایش عروسکینوازندگی موسیقی ایرانی
آموزش زبان انگلیسیتربیت مترجم زبان ایتالیاییزبان وادبیات ارمنی
زبان و ادبیات آلمانیزبان و ادبیات اسپانیاییزبان و ادبیات انگلیسی
مهندسی صنایعاقتصاد کشاورزیفقه و حقوق اسلامی
مهندسی عمرانزمین شناسیفلسفه و حکمت اسلامی
مهندسی ماشین آلات دریاییزیست شناسی گیاهیمترجمی زبان عربی
مهندسی ماشین های صنایع غذاییعلوم دامیمدیریت امور گمرکی
مهندسی معدنعلوم و مهندسی شیلاتمدیریت صنعتی
مهندسی معماریمهندسی تولید و ژنتیک گیاهیمدیریت و کمیسر دریایی
مهندسی مواد و متالورژیمهندسی فضای سبزمطالعات خانواده
هندسی مکانیزاسیون کشاورزیاقتصادارتباط تصویری
مهندسی نفتبرنامه ریزی اجتماعی و تعاونصنایع دستی
مترجمی زبان آلمانیجغرافیاطراحی لباس
مترجمی زبان انگلیسیروان شناسیمرمت بناهای تاریخی
علوم سیاسیزبان و زبان شناسیکارگردانی
زبان روسی
کارشناسی ناپیوسته
مهندسی بهداشت محیطهوشبریآموزش زبان انگلیسی
آموزش و پرورش ابتداییحقوق – حقوق ثبتیمدیریت بازرگانی
تربیت دبیر تربیت بدنی و علوم ورزشیآموزش ریاضیمهندسی حرفه ای برق قدرت
مهندسی حرفه ای مکانیک خودرومهندسی حرفه ای کامپیوتر نرم افزارمهندسی حرفه ای ساخت و تولید
مهندسی فناوری مکانیک – تاسیسات حرارتی و برودتیمهندسی فناوری مکانیک – ماشین افزارمهندسی فناوری عمران – نقشه برداری
مهندسی اجرایی عمران مدیریت دولتیمدیریت صنعتی
مدیریت و برنامه ریزی تربیت بدنینقاشیمهندسی فناوری معدن – استخراج معادن زیرزمینی
کارشناسی حرفه ای عکاسی – تبلیغاتمهندسی حرفه ای ایمنی صنعتیمهندسی فناوری شبکه های توزیع برق
گرافیک – تصویرسازیهندسی فناوری آسانسور و بالابرهامهندسی فناوری ارتباطات و اطلاعات ICT – مخابرات سیار
مهندسی فناوری طراحی و نقشه کشی صنعتیمهندسی فناوری مکانیک – ماشین افزارمهندسی فناوری ارتباطات و اطلاعات ICT – مخابرات نوری
کارشناسی حرفه ای علوم کتابداری و اطلاع رسانیمهندسی حرفه ای صنایع شیمیاییمهندسی منابع طبیعی – محیط زیست
علوم آزمایشگاهی دامپزشکیمترجمی زبان انگلیسیآمار
مهندسی فناوری مخابرات – سوئیچ های شبکه ثابتمهندسی تولیدات گیاهیمهندسی فناوری برق مترو
طراحی و تکنولوژی دوختآموزش دینی و عربیمهندسی حرفه ای صنایع نساجی
مهندسی حرفه ای علوم دامیمهندسی تولیدات گیاهی – باغبانیمهندسی علوم و صنایع غذایی
هندسی فناوری صنایع غذایی – شیر و فرآورده های لبنیمهندسی آبیاریمهندسی منابع طبیعی – مرتع و آبخیزداری
مهندسی فناوری صنایع غذایی – صنعت قندمهندسی فناوری بهداشت مواد غذایی با منشا دامیمهندسی فناوری دامپروری – پرورش صنعتی طیور
مهندسی فناوری کنترل – فرآیندمهندسی فناوری بهره برداری نیروگاههندسی حرفه ای جوش
مهندسی فناوری عمران – سد و شبکهمهندسی فناوری صنایع لاستیکمهندسی حرفه ای صنایع چوب و مبلمان
مهندسی منابع طبیعی – شیلاتتکثیر و پرورش آبزیانمهندسی منابع طبیعی – جنگلداری
حسابداریآموزش دینی و عربی
مهندسی حرفه ای معماریهندسی فناوری ارتباطات و اطلاعات ICT – مخابرات نوریمهندسی فناوری دامپروری – پرورش اسب
مهندسی حرفه ای الکترونیک کاربردیمهندسی حرفه ای مواد ریخته گریمهندسی فناوری دامپروری – پرورش صنعتی گاو
سخت افزار کامپیوترمهندسی فناوری کنترل – ابزار دقیقمهندسی فناوری اطلاعات – رسانه
حسابداریتولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطرمهندسی فناوری مکانیک – ماشین آلات راه سازی و راهداری
مهندسی شهرسازیمهندسی فناوری معدن – استخراج معادن زیرزمینیهندسی تولیدات گیاهی – زراعت
سخت افزار کامپیوترکارشناسی حرفه ای تغذیه ورزشیمرمت و احیاء بناهای تاریخی
هندسی فناوری شبکه های کامپیوتریمهندسی فناوری دامپروری – تولید و فرآوری محصولات زنبور عسلبهداشت مواد غذایی
مهندسی فناوری ارتباطات و اطلاعات ICT – دیتاهندسی فناوری عمران – حمل و نقل شهری

دانشگاه علمی کاربردی

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1402 
کاردانی ناپیوسته
معماری – معماری داخلیهنرهای تجسمی – عکاسیهنرهای تجسمی – گرافیک
هنرهای تجسمی – نقاشیهنرهای تجسمی – نقاشی ایرانیفناوری اطلاعات – رسانه
کامپیوتر – سیستم های کامپیوترینرم افزار – برنامه سازی کامپیوتریشیمی آزمایشگاهی – غذایی
خدمات پس از فروش خودرومدیریت – امور اداریخوشنویسی
امور فرهنگیحقوق – حقوق ثبتیحقوق – خدمات قضایی
حقوق – شورای حل اختلافحقوق – نگارش حقوقیفراورده های بیولوژیک
تاکسی رانیمدیریت – خدمات بندریبرق – توزیع
رسانه – ارتباطات فنیتربیت مربی مهدکودکامور تعاون
امور حج و زیارترسانه – روستایی(ICT) تجهیزات صدابرداری
فناوری اطلاعات – اینترنت و شبکه های گستردهفناوری اطلاعات – خدمات الکترونیکی شهرصنایع غذایی – شیر و فراورده های لبنی
سیستم سیگنالینگ و کنترل مترومیهمانداری هواپیمابازرگانی – مشاوره حقوقی اصناف
موسیقی – نوازندگی ساز ایرانینوازندگی ساز کلاسیکبازیگری
کنترلمخابرات – کابل و فیبرنوریسینما – تدوین فیلم
سینما – تصویربرداریسینما – جلوه های ویژهسینما – فیلم سازی
سینما – فیلم نامه نویسیگریممخابرات مترو
نگهداری و تعمیرات برقشبکه های کامپیوتریامور فرهنگی – ویراستاری
امور کتابداری و اطلاع رسانیامور فرهنگی – امور موزهتربیت مربی قرآن کریم
امور دهیاری و شوراهاتربیت مربی کودکان با نیازهای ویژهتربیت مربی کودکان کم شنوا و ناشنوا
عکاسی خبری، کاردانی حرفه ای کمک کارگردانیمترجمی زبان انگلیسی – آثار دیداری و شنیداریمترجمی زبان انگلیسی – آثار مکتوب و متون رسمی
کارشناسی ناپیوسته
حسابداری – حسابداری بانکیحسابداری – حسابداری دولتیحسابداری – حسابداری مالی
حسابداری – حسابداری مالیاتیحسابداری – حسابرسیسینما – تدوین فیلم
سینما – تصویربرداریسینما – فیلم سازیفناوری شبکه های توزیع برق
فناوری کنترل – ابزار دقیقفناوری اطلاعات – رسانهفناوری شبکه های کامپیوتری
فناوری صنایع شیمیاییفناوری صنایع لاستیکامور گمرکی
 حقوق بیمه عکاسی خبریگریم – چهره پردازی
مجری گریعکاسی – مد و پوشاکفناوری اطلاعات – طراحی صفحات وب
مترجمی – خبر انگلیسیفناوری تجهیزات پزشکی – اتاق عملمترجمی همزمان انگلیسی
فناوری اطلاعات – برنامه نویسی تحت وبفناوری اطلاعات – خدمات رایانه ای در شهرداریفناوری – ICT از سیستم های مخابراتی
هنرهای نمایشی – تئاتر کاربردیهنرهای نمایشی – طراحی صحنهمدیریت امور نمایشگاهی
تربیت مربی امور فرهنگی کودک و نوجوانفناوری تجهیزات آزمایشگاه تشخیص پزشکیروابط عمومی – الکترونیک
روابط عمومی – امور رسانهعلوم کتابداری و اطلاع رسانیمدیریت اسناد و مدارک
خبرنگاری – اجتماعی و فرهنگیخبرنگاری – سیاسی و اقتصادیانیمیشن – کارگردانی
خبرنگار ی – ورزشیحسابداری – حسابداری خدمات و آثار فرهنگی و هنریحسابداری – حسابداری خدمات و تولیدات صنعتی
حسابداری – حسابداری خدمات و تولیدات کشاورزی

ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور سراسری، آزاد و علمی کاربردی

دفترچه ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور 1402

متقاضیانی که قصد ثبت نام رشته های بدون کنکور مهر ماه و یا ثبت نام رشته های بدون کنکور بهمن ماه را دارند، می توانند دفترچه ثبت نام بدون کنکور مهر ماه، بهمن ماه و همچنین اصلاحیه های آن را از طریق این مقاله دانلود نمایند.

دانشگاه سراسری

مطالعه این دستورالعمل جامع که هر ساله توسط سایت sanjesh.org منتشر می گردد، داوطلبان را برای انجام ثبت نام و انتخاب رشته ای آگاهانه و بدون شک و تردید آماده می کند.

با توجه به اینکه دفترچه مربوطه برای نیم سال دوم 1402 تاکنون منتشر نشده است، جهت آگاهی بیشتر داوطلبان دفترچه سال گذشته را در جدول زیر قرار داده ایم. به محض انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور مهر ماه 1402، مطلب بروز رسانی خواهد شد.

همان طور که اشاره شد، ملاک دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو، معدل کتبی دیپلم می باشد. افرادی که پس از اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری جزء پذیرفته شدگان بدون آزمون معرفی گردند، می توانند جهت تکمیل پروسه ثبت نام به محل واحد دانشگاهی مورد نظر مراجعه نمایند و تحصیل خود را از ترم مهر یا بهمن ماه، در آن مرکز آغاز کنند.

دفترچه نیمسال اول

دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری مهر 1402 (به زودی فعال می شود.)

دفترچه نیمسال دوم

دانشگاه آزاد

همچنین متقاضیانی که علاقه مند به ادامه تحصیل از طریق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد هستند نیز می توانند با کلیک بر روی لینک مربوطه از شرایط این نوع پذیرش آگاهی پیدا نمایند. خاطر نشان می شود که رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در 4 مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ارائه می گردد.

دفترچه مقطع کاردانی

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته آزاد مهر 1402 (به زودی فعال می شود.)

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته آزاد مهر 1402 (به زودی فعال می شود.)

دفترچه مقطع کارشناسی

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته آزاد 1402 (به زودی فعال می شود.)

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته آزاد 1402 (به زودی فعال می شود.)

دانشگاه علمی کاربردی

متقاضیان جهت کسب اطلاع از جزئیات ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی اعم از زمان، نحوه و شرایط آن می بایست به مطالعه دفترچه نام نویسی و انتخاب رشته مربوطه در نهایت دقت بپردازند. این دفترچه با آغاز نام نویسی در سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به نشانی sanjesh.org منتشر می گردد.

مقطع کارشناسی ناپیوسته

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی مهر 1402 (به زودی)

مقطع کاردانی ناپیوسته

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته علمی کاربردی مهر 1402 (به زودی)

 

سوالات متداول

1- ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۲ چگونه انجام می شود؟

ثبت نام در این رشته ها از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org انجام می شود که مراحل آن به طور کامل در این مقاله ذکر شده است.

2- چه زمانی می توان نسبت به ثبت نام بدون کنکور نیمسال اول دانشگاه های سراسری ۱۴۰۲ اقدام نمود؟

برای افرادی که در کنکور سراسری ثبت نام کرده اند و داوطلبانی که نام نویسی ننموده اند، در31 مرداد الی 4 شهریور ماه 1402 انجام خواهد گرفت.

3- پذیرش بدون کنکور دانشگاه ها بر چه اساسی صورت می گیرد؟

پذیرش در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب و با توجه به ظرفیت رشته محل های مختلف صورت می پذیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲۷ نظر
  1. زهرا

    سلام خسته نباشید
    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها برای ورودی مهر شروع شده یا نه؟
    ممنونم

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، ثبت نام هنوز شروع نشده است.
      پیگیر آخرین اخبار باشید. به زودی منتشر خواهد شد.

  2. AmirhosseiN

    سلام و احترام
    ثبت نام در رشته های بدون آزمون از طریق سایت سازمان سنجش، چه زمانی آغاز خواهد شد؟
    من دوازدهمم و میخوام بدونم که زمان ثبت نام یا چیزای مورد نیاز دیگه رو که از دست ندادم؟! (فقط اینکه من به کنکور تجربی۱۴۰۱ ثبت نام کردم که قصد شرکت ندارم و امیدوارم که مشکلی رو بوجود نیاره…)
    ممنون میشوم که راهنمایی ام کنین…

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، زمان ثبت نام دانشگاه های سراسری بر اساس سوابق تحصیلی در مرداد ماه می باشد لذا شما میتوانید برای اطلاع از جدیدترین اخبار در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره عضو باشید.

  3. Aida

    سلام خسته نباشید من معدلم ١٩ هستش و دیپلم گرافیک دارم . میخوام با سوابق تحصیلیم برم دانشگاه بنظر شما شانس قبولی دارم ؟!نمیدونم گرافیک ظرفیتش چقدره و همش نگرانم هیچ جا پذیرفته نشم.فکر کنم فقط گیلان و گلستان ظرفیت دارند

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در حال حاضر لیست رشته های ارائه شده بر اساس سوابق تحصیلی(بدون کنکور) منتشر نشده است. لازم به ذکر است ازجمله شرایط مورد پذیرش: تعداد داوطلبان متقاضی شرکت در این رشته، معدل، ظرفیت دانشگاه ها و… می باشد.

  4. شیداناز

    سلام و احترام
    من ترم دو رشته شیمی محض پیام نور هستم ولی میخوام همین رشته رو تو دانشگاه دولتی بخونم
    میخواستم بدونم من اگربعداز دوترم از دانشگاه پیام نور بخوام بیام بیرون انصرافی محسوب میشه و هزینه انصرافی باید بپردازم؟؟
    و دردانشگاه دولتی همین رشته رو ازترم ۳ شروع خواهم کردیاازترم یک؟؟
    ممنون میشم اگر پاسخگو باشید..‌‌..

    • ایران مشاوره

      با سلام، در صورتی که دانشگاه هزینه ای جهت انصراف برای شما تعیین کند، موظف به پرداخت آن می باشید. لازم به ذکر است در صورت قبولی در دانشگاه روزانه، از ترم یک شروع به تحصیل می کنید.

  5. فاطمه

    سلام من امسال بر اساس سوابق برای ورودی مهر ماه ۹۹انتخاب رشته کردم و رشته روزانه محل زندگی خودم رو اوردم اما نرفتم یسری انتخاب دیگه داشتم که پایینتر بودند و مطمئن بودم که اگر اونها از این رشته ای که قبول شدم بالاتر بودنو حتما اونها رو قبول میشدم الان میتونم دوباره برای ورودی بهمن ۹۹ انتخاب رشته بر اساس سوابق کنم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، برای دوره های غیر روزانه، مچاز به انتخاب رشته خواهید بود.

  6. بینام

    سلام، من می خوام برای ورودی بهمن ثبت نام کنم معلد کتبی من۵۸\۱۳ هستش، می خواستم بدونم شانس قبولی دارم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، قبولی شما بر اساس معدل کتبی دیپلم، چگونگی انتخاب رشته و ظرفیت رشته های انتخابی به دست می آید.

  7. Zohre

    سلام
    من میخوام بر اساس سوابق تحصیلی ورودی بهمن ماه ثبت نام کنم میشه ؟
    لطفاً راهنماییم کنین
    با معدل ۱۷

    • ایران مشاوره

      با سلام، بله شما مجاز به انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی برای نیمسال دوم می باشید.

  8. مهلا

    سلام. عرض ادب و احترام، به نظرتون باتوجه به اینکه ثبت نام تا لان اعلام نشده، آیا امکانش هست اعلام نشه؟ و امسال پذیرش نباشه؟؟،

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، تاکنون اطلاعیه ای درباره زمان ثبت نام پذیرش سوابق تحصیلی در بهمن ماه اعلام نشده است جهت اطلاع از آخرین خبرها می توانید عضو کانال تلگرامی ایران مشاوره شوید.

  9. نگین

    سلام با معدل کتبی ۱۶ شانس قبولی در رشته مهندسی شیمی چقدر است؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، برای قبولی در رشته های براساس سوابق تحصیلی عوامل زیادی از جمله: معدل کتبی و کل دیپلم، تعداد داوطلبین، ظرفیت های رشته ی مورد نظر و… موثر می باشد.

  10. مهتاب

    ببخشید من بدون انصراف از دانشگاهم میتونم ثبت نام کنم و منتظر جواب براساس سوابق بمونم و بعدش انتقالی بگیرم

    • ایران مشاوره

      با سلام، در صورتی که دانشجوی دوره های شهریه پرداز می باشید، می توانید پس از اعلام نتایج نهایی انصراف خود را قطعی نمایید.

  11. مهتاب

    سلام خسته نباشید
    من سال اول کنکورمه و ترم یکم حسابداری روزانه با کنکور قبول شدم و ثبت نام کردم اما پشیمون شدم
    ایا میتونم برای ورودی بهمن به صورت سوابق ثبت نام کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام، بله شما در صورت تمایل می توانید در نیمسال دوم، برای رشته محل های بدون آزمون با سوابق تحصیلی ثبت نام انجام دهید.

  12. فولادی

    سلام.امکان تحصیل توی دو رشته همزمان توی دو دانشگاه متفاوت بر اساس سوابق وجود داره؟؟؟.امکان تطبیق دروس هم هست؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، با استناد به دفترچه ی ثبت نام رشته های براساس سوابق تحصیلی سال ۱۳۹۹، تحصیل همزمان در رو رشته مجاز نمی باشد.

  13. مریم

    امسال بدون آزمون ثبت نام کردم و معدلم۱۷/۸۹
    ولی برام ۵ثبت کردن
    و تمام رشته هارو مردودی زدن برام
    چیکار کنم؟
    لطفا کمکم کنین

  14. مریم

    امسال بدون آزمون ثبت نام کردم و معدلم۱۷/۸۹
    ولی برام ۵ثبت کردن
    و تمام رشته هارو مردودی زدن برام
    چیکار کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود. با توجه به شرایط موجود می بایست در سایت سنجش درخواست خود را ارسال نموده تا کارشناسان مربوطه بررسی های لازم را به عمل آورند.

دریافت مشاوره