خانه مدارس ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی دوره دوم متوسطه

ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی دوره دوم متوسطه

ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی دوره دوم متوسطه 99
ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی دوره دوم متوسطه 99
یکی از دبیرستان های بسیار معتبر غیرانتفاعی تهران که در سال 1372 احداث شده ، مدرسه علامه طباطبایی می باشد که با هدف ارائه امکانات آموزشی برتر نسبت به سایر مدارس عادی ایجاد شده است. با توجه به اینکه تعداد متقاضیان تحصیل در این مدارس بسیار زیاد است ، گزینش دانش آموزان فقط از طریق شرکت در آزمون ورودی این مدارس و کسب رتبه قابل قبول می باشد ، اما باید توجه داشته باشید که برخی از این مدارس علاوه بر برگزاری آزمون از داوطلبان پذیرفته شده دعوت به مصاحبه می کنند. داوطلبان علاقمند به تحصیل در مجتمع آموزشی علامه طباطبایی ، باید قبل از شروع فرآیند ثبت نام ، دفترچه راهنما ثبت نام مجتمع مذکور را به دقت مطالعه نموده تا در جریان تمام جزئیات این آزمون قرار بگیرند ، چرا که این امر موجب تسریع و تسهیل در روند ثبت نام می گردد. در خصوص بیست و هفتمین دوره آزمون ورودی مجتمع فرهنگی و آموزشی علامه طباطبایی سال تحصیلی 98 – 99 باید بگوییم که داوطلبانی مجاز به ثبت نام می باشند که معدل کل پایه هشتم و نیمسال اول پایه نهم آن ها 19 و یا بالاتر باشد.

طبق آمار به دست آمده از آزمون ورودی مدارس علامه طباطبایی سال های گذشته ، به طور میانگین سالانه بالغ بر 3500 نفر در این آزمون شرکت می کنند که از این تعداد تنها حدود 600 نفر پذیرفته می شوند.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون دبیرستان علامه دوره دوم متوسطه

پیش ثبت نام آزمون ورودی دبیرستان علامه برای سال تحصیلی 98 – 99 از یکم دی ماه 97 آغاز شده است و همچنان ادامه خواهد داشت. دانش آموزان علاقمند به تحصیل در این مدارس باید توجه کنند که ثبت نام این مقطع تحصیلی فقط از طریق سامانه اینترنتی mat.ir انجام خواهد شد. لذا داوطلبان با مراجعه به منوی اصلی ثبت نام آزمون ورودی ، باید نام کاربری و رمز ورود خود را دریافت نموده ، سپس نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

جهت دانلود دفترچه راهنما ثبت نام دوره دوم متوسطه پسرانه دبیرستان علامه طباطبایی کلیک کنید.

جهت دانلود دفترچه راهنما ثبت نام دوره دوم متوسطه دخترانه دبیرستان علامه طباطبایی کلیک کنید. 

مراحل پیش ثبت نام آزمون دبیرستان علامه

  • در ابتدا باید دفترچه راهنما ثبت نام را دانلود نموده و با دقت مطالعه کنید تا در جریان تمام مراحل این آزمون قرار گرفته و ثبت نام خود را به درستی انجام دهید.
  • در مرحله دوم باید وارد سامانه mat.ir شده و بر روی گزینه ورود به سامانه ثبت نام کلیه مقاطع همانند تصویر کلیک کنید.

  • پس از وارد شدن به منو اصلی بر روی گزینه “ثبت نام آزمون” همانند تصویر کلیک کنید.

  • بعد از کلیک کردن بر روی گزینه مذکور ، صفحه ای برای شما نمایان خواهد شد که باید اطلاعات خواسته شده را با دقت تکمیل کنید ، سپس کد امنیتی را در فیلد مربوطه درج نموده و بر روی گزینه ورود کلیک کنید. پس از تکمیل کاربرگ مربوطه و ثبت آن ، نام کاربری و رمز عبور از طریق پیامک به تلفن همراه شما ارسال خواهد شد. (سعی کنید که برای فراموش نشدن نام کاربری کد ملی را ثبت کنید)

  • در این مرحله صفحه ای مقابل شما قرار خواهد گرفت که باید نام کاربری و رمز عبوری که از طریق پیامک ارسال شده است را وارد کنید.

  • در مرحله بعد باید کارنامه و عکس دانش آموز را آپلود کنید و زمان حضور در جلسه توجیهی را انتخاب کنید.

شرایط ثبت نام در مدارس علامه طباطبایی

داوطلبان علاقمند به تحصیل در مدارس علامه طباطبایی باید تمامی شرایط ثبت نام دبیرستان علامه طباطبایی را دارا باشند در غیر این صورت مجاز به ثبت نام نمی باشند.

  1. معدل کل پایه هشتم و نیمسال اول پایه نهم آن ها باید 19 و یا بالاتر باشد.
  2. داشتن تابعیت ایرانی
  3. اشتغال به تحصیل در پایه نهم برای ورود به پایه دهم

مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون مدارس علامه طباطبایی دوره دوم متوسطه

  • اصل و کپی کارنامه دانش آموز
  • دو قطعه عکس 3*4
  • کپی صفحه اول شناسنامه

مدارس علامه طباطبایی یکی از مدارس برتر کشور است که از طریق برگزاری آزمون اقدام به جذب دانش آموز می کند. دانش آموزان علاقمند به تحصیل در این مدارس می توانند از تاریخ یکم دی ماه 97 پیش ثبت نام خود را در سایت mat.ir به ثبت برسانند. داوطلبان در زمان ثبت نام می بایست اولویت محل تحصیل خود را انتخاب کنند ، همچنین این امکان برای داوطلبان وجود خواهد داشت که تا 10 روز قبل از شروع آزمون اولویت انتخابی خود را تغییر دهند. لازم به ذکر است که فقط قبولی در آزمون ملاک پذیرش نمی باشد بلکه داوطلبان باید در مرحله مصاحبه نیز رتبه لازم را کسب نمایند. آزمون مدارس علامه طباطبایی معمولا در 20 اردیبهشت ماه برگزار می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس