خانه اخبار تحصیلی مدارس ثبت‌نام در مدارس سمپاد برای کدام دانش آموزان رایگان است؟

ثبت‌نام در مدارس سمپاد برای کدام دانش آموزان رایگان است؟

ثبت‌نام در مدارس سمپاد برای کدام دانش آموزان رایگان است؟

همه ساله تعداد زیادی از دانش آموزان در مدارس سمپاد مشغول به تحصیل هستند که در سال جاری، تغییراتی در شرایط ثبت نام تحصیل دانش آموزان چهار دهک درآمدی اول جامعه ایجاد شده است.

ثبت‌نام در مدارس سمپاد برای کدام دانش آموزان رایگان است؟

طبق آخرین اطلاعات ارائه شده، با توجه به تصویب هیئت دولت در مرداد ماه 1402، شرایط تحصیل برای دانش آموزانی که جزء چهار دهک درآمدی اول جامعه هستند در مدارس سمپاد رایگان خواهد بود که این مصوبه عطف به ما سبق شده و مشمول حال تمام دانش آموزانی می شود که هم اکنون مشغول به تحصیل در مدارس سمپاد می باشند.

شرایط مدارس سمپاد به گونه ای بود که بابت ارائه خدمات آموزشی خود باید نصف شهریه مدارس غیر انتفاعی برجسته را با توجه به موقعیت منطقه یا شهری که در آن قرار داشت را دریافت می کردند که از این به بعد با توجه به مصوبه تصویب شده، شرایط دریافت شهریه از دانش آموزان هنگام ثبت نام وجود ندارد.

طبق گفته های وزیر آموزش و پرورش، پرداخت کل هزینه برای دانش آموزان مدارس سمپاد توسط دولت انجام خواهد شد و در واقع هدیه رئیس جمهوری به این مدارس می باشد.

با توجه به گفته های رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، در حال حاضر اعتبارات لازم برای اجرای این کار به سازمان داده نشده ولی شرایط لازم به مدارس توضیح داده شده تا از گرفتن هزینه از دانش آموزان دهک های یک تا چهارم جلوگیری شود. وی در ادامه سخنان خود در خصوص دانش آموزانی که تازه وارد مدارس سمپاد شده اند نیز اینطور عنوان کرد که ما فهرست دانش آموزانی که در سال جدید وارد مدارس سمپاد شده اند را برای تعیین دهک به وزارت کار فرستاده ایم که هنوز نتیجه آن اعلام نشده است.

در ادامه سوالی از رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مطرح شد که متن آن به این صورت است؛ با گذشت حدود دو هفته از بازگشایی مدارس آیا در پروسه ثبت نام دانش آموزان تازه وارد مشکلی پیش نخواهد آمد؟ که اینطور جواب دادند؛ تا کنون که مشکلی پیش نیامده و شکایتی نیز در این زمینه عنوان نشده ولی از والدین درخواست داریم که در صورت ایجاد مشکل با ما ارتباط برقرار کنند.

ایشان در انتها نیز به وضعیت نیروی انسانی در مدارس سمپاد اشاره کردند که طبق اظهارات وی حدود 128 هزار دانش آموز در مدارس سمپاد تحصیل می کنند که برخی از این مدارس مشکلاتی در جذب معاون و مربی پرورشی دارند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس