خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد نطنز 1401

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد نطنز 1401

رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد نطنز
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد نظنر 1401

متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد باید بدانند، این دانشگاه، به جهت تکمیل ظرفیت برخی رشته ها پذیرش دانشجو ها را به صورت بدون آزمون نیز انجام می دهد که علاقه مندان می بایست پس از مطالعه دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 و کسب اطلاعات مورد نیاز در این زمینه، به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد با آدرس azmoon.org مراجعه نموده و اقدامات لازم جهت نام نویسی را به انجام برسانند. لازم به ذکر است تمامی موارد مربوط به پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد، برای کلیه واحد های این دانشگاه به صورت یکسان می باشد.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق مراجعه به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه انجام می شود.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نطنز 1401

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401، صرف نظر از اینکه در چه واحدی قصد ادامه تحصیل دارند، می بایست مطابق با زمانبندی اعلام شده توسط سامانه مربوطه، جهت نام نویسی اقدام نمایند. از آن جایی که ثبت نام در این دانشگاه در دو نیمسال اول و دوم انجام می شود، پس طبیعتا زمان متفاوتی برای هر یک از ترم های مهر ماه و بهمن ماه در نظر گرفته خواهد شد که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

زمان ثبت نام نیمسال اول (مهر ماه)

شرکت کنندگان ترم مهر ماه این دانشگاه مطابق با زمانبندی اعلام شده در دفترچه ثبت نام هر مقطع، باید برای انجام فرآیند مربوطه اقدامات لازم را به انجام رسانند که تاریخ دقیق هر یک از آن ها به تفکیک در جدول زیر ذکر شده است.

زمانبندی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نطنز1401
مقطعزمان ثبت نام اولیهتمدید مهلت ثبت ناممهلت مجدد
کاردانی پیوسته5 الی 27 مرداد ماهتا 6 شهریور ماهتا 8 شهریور ماه
کاردانی ناپیوسته18 الی 28 مرداد ماه
کارشناسی پیوسته
کارشناسی ناپیوسته25 تیر ماه الی 5 مرداد ماه

زمان ثبت نام نیمسال دوم (بهمن ماه)

بازه زمانی فرآیند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ماه، تحت عنوان تکمیل ظرفیت، برای تمامی مقاطع مشخص و اعلام شده است. امکان تمدید مهلت نام نویسی نیز برای این فرآیند وجود دارد اما تا این لحظه تاریخ مربوط به آن در سال 1401 اعلام نشده است. شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام بدون آزمون ایران مشاوره پس از انتشار اخبار مربوطه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، از آن ها مطلع شوید.

زمانبندی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد نظنز 1401 
مقطعزمان ثبت نام اولیه
کاردانی پیوسته7 دی لغایت 17 دی ماه
کاردانی ناپیوسته30 آذر لغایت 10 دی ماه
کارشناسی پیوسته30 آذر لغایت 10 دی ماه
کارشناسی ناپیوستهاعلام نشده است

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد نطنز 1401

همان طور که گفته شد، نام نویسی این دانشگاه به صورت اینترنتی بوده و با اینکه دوره های گذشته این فرآیند برای ترم بهمن ماه به صورت حضوری انجام می پذیرفت، اما در دوره های اخیر برای ثبت نام در این نیمسال نیز می بایست به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد یعنی سامانه مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد مراجعه نمایند.

متقاضیان برای ثبت نام این دانشگاه باید مطابق مراحل زیر عمل کنند فقط ذکر این نکته ضروری است که، داوطلبان به هنگام ثبت نام باید روی لینک مقطع مورد نظر خود کلیک کنند و مابقی اقدامات را به صورتی که در ادامه ذکر شده است،طی نمایند.

  • ابتدا به سایت مرکز به نشانی azmoon.org مراجعه نموده و در صفحه اصلی روی لینک فعال “ثبت نام و انتخاب رشته دوره بدون آزمون مقطع کارشناسی ناپیوسته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی 1401” در نیمسال مورد نظر کلیک کنید.

مرحله اول ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آژاد

  • در صفحه پیش رو گزینه “خرید کارت” را بفشارید.

مرحله دوم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • جهت آغاز خرید مراحل کارت اعتباری، دکمه “ادامه” را انتخاب نمایید.

مرحله سوم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • با انتخاب دوره مورد نظر خود، به مرحله بعدی منتقل شوید.

نکته: به محض فرا رسیدن زمان ثبت نام مقاطع مختلف، لینک نام نویسی آن ها نیز به این لیست اضافه خواهد شد.

مرحله چهارم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • سپس با فشردن کلید “بلی” تمایل خود را جهت ادامه مراحل اعلام نمایید.

مرحله پنجم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • در این صفحه اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و در ادامه گزینه “ثبت اطلاعات و نهایی نمودن خرید” را انتخاب نمایید.

مرحله ششم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • اکنون مجددا با فشردن کلید “بلی” صحت اطلاعات خود را تایید کنید.

مرحله هفتم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • در نهایت برای واریز هزینه مورد مشخص شده، در صفجه پیش رو، پس از درج اطلاعات کارت بانکی خود، بر روی کلید “پرداخت” کلیک کنید.

مرحله هشتم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • پس دریافت شناسه پرداخت، مجددا به مرحله دوم بازگشته و لینک “ثبت نام” را انتخاب نمایید.

مرحله نهم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • با درج اطلاعات خواسته شده از جمله شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده و همچنین کلیک بر روی کلید “ورود به ثبت نام” می توانید مراحل نام نویسی خود را آغاز نمایید.

مرحله دهم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

برای انجام مراحل بعدی نیز باید مطابق راهنمایی های ذیل عمل کرده و کد رشته محل های مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته وارد کنید.

  1. کد رشته و محل تقاضا را از دفترچه ثبت نام پیدا کرده و ضمن وارد کردن در قسمت مربوطه، گزینه “جستجو” را بفشارید تا رشته و دانشگاه مورد نظر شما یافت شود.
  2. پس از آن کلید “تایید” را انتخاب کرده تا رشته درج شده ثبت شود، برای مابقی کد رشته ها نیز می توانید به همین طریق عمل کنید.
  3. با به پایان رساندن مراحل ثبت نام یک کد رهگیری دریافت خواهید نمود که لازم است تا زمان اعلام نتایج آن را پیش خود نگه دارید.
  4. در نهایت به منظور ذخیره اطلاعات وارد شده، روی عبارت “تایید نهایی” کلیک کنید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نطنز 1401

یکی از مهم ترین مواردی که داوطلبان باید پیش از اقدام به نام نویسی از از آن مطلع باشند شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد می باشد. چراکه عدم اطلاع از آن ها ممکن است افراد را با مشکلات مختلفی روبرو سازد. به همین دلیل در ادامه به شرح مهم ترین این شرایط خواهیم پرداخت.

شرایط عمومی

  • اعتقاد و عمل نمودن به دین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی کشور
  • عدم عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر
  • برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشته مورد نظر
  • عدم فساد اخلاقی
  • نداشتن ممنوعیت از شروع و ادامه تحصیل از لحاظ قوانین و مقررات کشور
  • نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان

شرایط اختصاصی

ثبت نام دوره کاردانی پیوسته

  • داشتن گواهی نامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید 3 – 3 – 6 (شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) یا فارغ التحصیلی در یکی از رشته های مذکور برای پذیرش مهر تا پایان شهریور ماه و برای پذیرش بهمن تا آخر بهمن 1401، دیپلم فنی و حرفه ای دوره چهار ساله (نظام قدیم)
  • متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم نظام قدیم یکی از رشته های فنی و حرفه ای، کاردانش و هنرستان نظام قدیم باشند، صرفا مجاز به انتخاب یکی از رشته های دوره کاردانی متناسب با دیپلم خود خواهند بود.
  • جهت نام نویسی در رشته تربیت بدنی احتیاجی به احراز شرط تناسب مدرک دیپلم با رشته های دوره کاردانی نیست.

ثبت نام دوره کاردانی ناپیوسته

  • ارائه گواهی نامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید 3 – 3 – 6 یا گواهی نامه دوره پیش دانشگاهی (نظام سالی / واحدی یا ترمی / واحدی در صورتی که تا برای نیسمال مهر تا تاریخ 31 شهریور ماه 1401 و برای بهمن ماه تا 30 بهمن ماه 1401 اخذ گردد.) برای نام نویسی در این مقطع الزامی خواهد بود.
  • افرادی که دارای مدرک دیپلم فنی و حرفه ای یا کاردانش نظام قدیم هنرستان هستند، در صورتی که فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی باشند، امکان ثبت نام در این دوره تحصیلی را نخواهند داشت.
  • متقاضیانی که فارغ التحصیل دوره های کاردانی یکی از گروه های پزشکی هستند، در صورت پایان طرح تعهد خدمت خود می توانند در دوره کاردانی ناپیوسته ثبت نام کنند.
  • داوطلبانی که مدرک کاردانی پیوسته و یا ناپیوسته دارند، اگر از لحاظ نظام وظیفه مشکلی نداشته باشند، امکان نام نویسی مجدد در دوره کاردانی ناپیوسته را خواهند داشت.
  • افرادی که متقاضی رشته های هنر های نمایشی _بازیگری و هنر های نمایشی _ کارگردانی هستند، می بایست از نظر وضعیت سلامت جسمانی، نداشتن بیماری های قلبی و تنفسی اطمینان حاصل نموده و معلولیت حادی نیز نداشته باشند.

ثبت نام دوره کارشناسی پیوسته

  • داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم متوسطه یا مدرک دیپلم نظام جدید (3 – 3 – 6)
  • اخد مدرک برای پذیرش نیمسال اول و دوم به ترتیب تا تاریخ 31 شهریور و 30 بهمن ماه صورت پذیرد.
  • داوطلبانی که مدرک دیپلم رشته های فنی و حرفه ای و یا کاردانش نظام قدیم را دارا می باشند، مجاز به ثبت نام در این دوره تحصیلی نخواهند بود.
  • مشمولانی که در گذشته در یکی از دانشگاه ها در حال تحصیل بوده اند ولی از رشته تحصیلی خود انصراف داده و یا اخراج شده اند، نمی توانند در این دوره ثبت نام کنند مگر آن که دارای کارت پایان خدمت بوده و یا گواهی معافیت از خدمت باشند.
  • افراد فارغ التحصیل شده مقطع کاردانی گروه پزشکی، در صورتی مجاز به ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته هستند که طرح تعهد خدمت خود را به پایان رسانده باشند. همچنین لازم به ذکر است که این دسته از داوطلبان باید در زمان ثبت نام حضوری، گواهی طرح تعهد خدمت خود را به دانشگاه محل پذیرش ارائه دهند.
  • متقاضیانی که علاقه مند به انتخاب رشته مهندسی دریا _ دریانوردی هستند، باید دارای سلامت کامل جسمانی علی الخصوص از لحاظ بینایی و کور رنگی باشند.
  • داوطلبانی که دارای مدرک حوزوی هستند، مدارک آن ها معادل دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه تلقی شده و در صورتی که قصد تحصیل همزمان در حوزه را نداشته و از نظر نظام وظیفه نیز مشکلی نداشته باشند، مانعی برای ثبت نام آنان وجود ندارد.

ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته

  • داشتن گواهی نامه کاردانی رشته های مورد تایید وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و همچنین مراکز ضمن خدمت آموزش و پرورش برای شرکت در پذیرش این مقطع اجباری می باشد.
  • دریافت مدرک و فارغ التحصیلی فوق ذکر تا تاریخ 31 شهریور برای پذیرش مهر ماه و 30 بهمن ماه برای پذیرش بهمن ماه 1401
  • متقاضیان می بایست دارای مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته و کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.
  • افرادی که در گذشته در مقطع کارشناسی پیوسته مشغول به تحصیل بوده ولی بنا به دلایلی ادامه تحصیل نداده و مدرک کاردانی دارند، چنانچه از نظر وظعیت نظام وظیفه مشکلی نداشته باشند، این امکان را دارند تا در دوره کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنند. بدیهی است این دسته از داوطلبان به تشخیص معاونت آموزشی دانشگاه باید دروس جبرانی بگذرانند.
  • فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی مقطع کاردانی در صورتی که طرح تعهد خدمت خود را به پایان رسانده باشند، می توانند ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته را انجام دهند. البته ذکر این نکته ضروری است که این افراد باید مدرک پایان طرح خود را در زمان ثبت نام حضوری به دانشگاه ارائه دهند.
  • متقاضیان باید توجه داشته باشند که در صورت پذیرفته شدن، باید برای فارغ التحصیلی از این دانشگاه موفق به کسب معدل کل دوره 12 شده باشند در غیر این صورت فقط گواهی گذراندن دروس دوره دریافت خواهند نمود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نطنز 1401

افراد متقاضی جهت نام نویسی در دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور، می بایست در هنگام انجام این فرآیند دارای مدارک ذیل باشند:

  1. اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی داوطلب
  2. اصل دیپلم (درصورت نداشتن این مدرک ارائه گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی الزامی می باشد.)
  3. ارائه مدارک گواهی معافیت تحصیلی نظام وظیفه برای آقایان
  4. تکمیل فرم های دفترچه ثبت نام و درج اطلاعات خواسته شده
  5. داشتن تاییدیه تحصیلی
  6. ارائه شش فطعه عکس 4×3

شهریه دانشگاه آزاد نطنز 1401

داوطلبان ادامه تحصیل در این دانشگاه لازم است بدانند که برای ثبت نام در هر ترم، لازم است نسبت به پرداخت شهریه دانشگاه آزاد 1401 اقدام کنند. این هزینه شامل دو بخش ثابت و متغیر بوده که البته بخش ثابت آن تا پایان دوره تحصیلی ورودی های هر سال، بدون تغییر باقی می ماند و عامل تفاوت میزان شهریه هر رشته بخش متغیر آن است که به تعداد و نوع واحد های اخذ شده و رشته هر فرد بستگی دارد.

همچنین ذکر این نکته نیز ضروری است که با شروع هر سال تحصیلی معمولا میزان 10 تا 15 درصد به مبلغ شهریه ها افزوده می شود. در ضمن برای اطلاع از مقدار شهریه هر مقطع تحصیلی در دانشگاه آزاد می توانید به جدول زیر مراجعه نمایید.

شهریه دانشگاه آزاد نطنز 1401
مقطععلوم انسانیفنی مهندسیعلوم پایههنر
کاردانی2 میلیون و 640 هزار تا 3 میلیون و 800 هزار تومان3 میلیون و 460 هزار تا 4 میلیون و 760 هزار تومان3 میلیون و 150 هزار تا 3 میلیون و 700 هزار تومان3 میلیون تا 3 میلیون و 860 هزار تومان
کارشناسی ناپیوسته2 میلیون و 950 هزار تا 4 میلیون و 560 هزار تومان3 میلیون و 870 هزار تا 4 میلیون و 900 هزار تومان3 میلیون و 200 هزار تا 4 میلیون و 150 هزار تومان3 میلیون و 500 هزار تا 4 میلیون و 860 هزار تومان
کارشناسی پیوسته4 میلیون و 100 هزار تا 6 میلیون و 350 هزار تومان4 میلیون و 200 هزار تا 6 میلیون و 500 هزار تومان3 میلیون و 700 هزار تا 5 میلیون و350 هزار تومان3 میلیون و 700 هزار تا 4 میلیون و 900 هزار تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد نطنز 1401

متقاضیان به جهت کاهش هرچه بیشتر امکان اشتباه در فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته این دانشگاه لازم است قبل از اقدام جهت انجام این فرآیند برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 به دفترچه مقطع مربوطه مراجعه نمایند. البته برای دسترسی آسان تر به این موارد اسامی این رشته ها به تفکیک در جدول زیر نیز ذکر شده است. توجه داشته باشید که این رشته های برای مهر و بهمن ماه به صورت یکسان ارائه شده است.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد نطنز 1401
کاردانی پیوسته
حسابداریالکترونیک عمومیالکتروتکنیکمکانیک خودرو
نرم افزار کامپیوترنقاشیمعماریفتوگرافیک گرافیک
کاردانی ناپیوسته
حسابداریکاردان فنی الکترونیکنرم افزار کامپیوترکاردانی حرفه ای گردشگری
کارشناسی پیوسته
حقوق مهندسی عمرانحسابداریمهندسی برق
حسابداری (پاره وقت)مدیریت دولتی
کارشناسی ناپیوسته
حسابداریمهندسی حرفه ای برق قدرتمهندسی حرفه ای معماریگرافیک و تصویر سازی
 مهندسی حرفه ای کامپیوتر نرم افزار

 

سوالات متداول

1- چه تاریخی برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ واحد نطنز در نظر گرفته شده است؟

تاریخ نام نویسی برای رشته های بدون کنکور آزاد در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته اعلام شده است از 30 آذر الی 10 دی ماه است.

2- چه راهی برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد نطنز در نظر گرفته شده است؟

از طریق مراجعه به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به نشانی azmoon.org می توانند ثبت نام خود را به انجام برسانند.

3- چه رشته هایی در نام نویسی بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد نطنز ۱۴۰۱ ارائه شده است؟

این رشته ها در 4 مقطع تحصیلی کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته رشه هایی ارائه شده که جهت مشاهده می توانید به دفترچه یا مقاله فوق مراجعه کنید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره