خانه کنکور سایت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد | sanjesh.org

سایت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد | sanjesh.org

سامانه نام نویسی کنکور دانشگاه آزاد 1402
سایت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402

کنکور سراسری و آزاد از سال 92 با یک دیگر ادغام شده اند. به این ترتیب، ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد و سراسری نیز در یک بازه زمانی مشترک و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به انجام می رسد.

کلیه فرآیندهای مربوط به آزمون سراسری و آزاد، تا زمان انتخاب رشته کنکور به صورت مشترک و یکسان دنبال می گردد. به همین منظور، همه داوطلبان متقاضی شرکت در کنکور سراسری و آزاد 1402 می بایست از طریق یک سامانه واحد نسبت به نام نویسی و درج اطلاعات خود اقدام نمایند. توصیه می شود که پیش از هرگونه اقدام به نام نویسی کنکور، ابتدا از شرح دقیق شرایط ثبت نام کنکور، مدارک ثبت نام کنکور، نحوه انجام نام نویسی و… مطلع شوید و سپس با آگاهی کامل به تکمیل رویه مذکور در سایت سنجش بپردازید.

لینک مستقیم ورود به سایت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 

با توجه به ادغام کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد، ثبت نام کنکور آزاد نیز از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می پذیرد.

معرفی سایت ثبت نام کنکور آزاد 1401

پورتال اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور یا همان sanjesh.org یکی از بزرگ ترین سایت های دولتی کشور می باشد که به طور مستقیم، مسئولیت اطلاع رسانی و ثبت نام بسیاری از آزمون های مهم سراسری، سازمانی و… را بر عهده دارد. آشنایی با قسمت های مختلف این سایت دشوار نیست و مراجعه کنندگان می توانند از نوارهای جانبی سمت چپ و راست سایت، متناسب با علت مراجعه خود، نسبت به انتخاب گزینه مرتبط اقدام نموده یا از قسمت اخبار، آخرین اطلاعیه های منتشر شده را پیگیری نمایند که در ادامه مقاله به توضیح دقیق این موارد خواهیم پرداخت.

معرفی سایت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد

  1. در تصویر فوق، منوی سمت راست صفحه اصلی سایت سنجش را ملاحظه می نمایید که آیکون های رنگی مختلفی در آن تعبیه شده است. متقاضیانی که قصد ثبت نام کنکور آزاد و سراسری را دارند، می توانند در بازه زمانی مربوطه از قسمت “سراسری” واقع در سمت راست سایت، اقدامات تکمیلی را به انجام رسانند. همچنین در همین بخش، گزینه های دیگری نیز برای مراجعه متقاضیان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد، کاردانی به کارشناسی، دکترای تخصصی و… مشاهده می نمایید.
  2. در این قسمت از سایت اخبار مهم و اصلی پیرامون همه مقاطع تحصیلی و آزمون های سراسری نشان داده می شود که با کلیک بر روی آن خبر به صورت کامل قابل مشاهده می باشد.
  3. در سمت دیگر صفحه اصلی سایت، بخش مرتبط با سیستم پاسخگویی را مشاهده می کنید. داوطلبانی که قصد ارائه درخواست اعتراض به مقوله به خصوصی از جمله تقاضای بررسی مجدد نمره، اعتراض به نتیجه و… را دارند، یا به علت فراموشی اطلاعات ثبت نامی خود، در پی بازیابی آن هستند، می توانند از این قسمت به ارائه درخواست بپردازند. همچنین امکان ارسال انتقادات و پیشنهادات نیز از طریق این درگاه وجود دارد. آدرس مستقیم ورود به بخش پاسخگویی سایت سنجش، request.sanjesh.org است و کاربران می بایست پس از عضویت در این قسمت، از طریق پنل کاربری خود، پیگیر اقدامات انجام شده باشند.
  4. در بخش دسترسی سریع می توان خدمات متفاوتی از جمله دسترسی به فایل ها، خدمات مربوط به سایت و… را مشاهده نمود.
  5. آدرس اینترنتی انواع سایت های مرتبط در خصوص سازمان سنجش از جمله سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، مرکز تحقیقات اعتبار سنجی و تضمین کیفیت آموزش عالی و سایت شرکت تعاونی سنجش از این قسمت قابل دسترسی می باشد.

نحوه ثبت نام کنکور آزاد 1402

متقاضیان شرکت در کنکور دانشگاه آزاد می بایست در زمان ثبت نام کنکور 1402 به سایت ثبت نام کنکور سراسری مراجعه نموده و اقدامات لازم را به انجام رسانند توجه داشته باشید که روند نام نویسی کنکور آزاد، تماما به صورت اینترنتی از طریق پایگاه اینترنتی sanjesh.org صورت می پذیرد و در هیچ کدام از مراحل آن، نیازی به مراجعه حضوری دیده نمی شود.

مرحله اول ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

  • توصیه می کنیم که ابتدا دفترچه ثبت نام کنکور 1402 را به صورت کامل مطالعه کرده و از تمامی اطلاعات مندرج در آن آگاه شوید. سپس می بایست بر روی لینک فعال “ثبت نام آزمون سراسری سال 1402” کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

  • گزینه “خرید سریال ثبت نام” را از نوار سمت راست صفحه انتخاب کنید.

مرحله سوم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

  • در این مرحله می بایست نوع سریال ثبت نامی خود را انتخاب نمایید و سپس روی کلید ” تایید و ادامه “ کلیک کنید

مرحله چهارم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

  • اطلاعات مورد نیاز را در کادر های مربوطه وارد کنید و پس از انتخاب درگاه پرداخت هزینه ثبت نام، دکمه ” تایید و ادامه ” را بفشارید. در گام بعد، مشخصاتی که در سایت وارد نموده اید، به همراه هزینه قابل پرداخت و شماره پیگیری پرداخت به شما نمایش داده می شود که می بایست آن را به دقت بررسی نمایید. در صورت صحیح بودن اطلاعات، عبارت نشان داده شده در تصویر را تیک بزنید و سپس دکمه ” ادامه روند پرداخت “ را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که یادداشت نمودن شماره پیگیری پرداخت در این مرحله الزامی است. همچنین توجه داشته باشید که هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1402 معادل 133 هزار تومان خواهد بود.

مرحله پنجم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

  • کادرهای مربوط به اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را تکمیل نمایید و پس از آن کلید “پرداخت” را بفشارید.

مرحله هفتم ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد

  • پس از واریز موفقیت آمیز هزینه ثبت نام، شماره سریال 12 رقمی نام نویسی از سوی سامانه در اختیار شما قرار می گیرد که نگهداری از آن تا زمان اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد اجباری است. سپس می بایست به صفحه نخست برگشته و بر روی لینک فعال “ثبت نام جدید” واقع در منو سمت راست صفحه کلیک کنید.

برای شرکت در کنکور رشته های شناور (هنر و زبان) باید کارت اعتباری جداگانه خریداری کنید. بنابراین در صورت علاقه می توانید مجددا به صفحه اول سامانه بازگردید و مراحل فوق را دوباره انجام دهید.

  • پس از انتخاب نظام آموزشی مربوطه، سریال ثبت نام 12 رقمی خود که بعد از پرداخت هزینه نام نویسی دریافت نموده اید را به علاوه عبارت امنیتی، در کادر مربوطه وارد نموده و سپس گزینه “تایید” را انتخاب کنید.

مرحله هشتم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

در مراحل بعد می بایست، وضعیت مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را مشخص نموده و پس از تکمیل کادرهای مربوط به کد سوابق دیپلم و کد دانش آموزی، نسبت به بارگذاری عکس پرسنلی خود اقدم نمایید. در آپلود فایل اسکن شده عکس خود، نهایت دقت را به خرج دهید. زیرا عدم تطابق تصویر بارگذاری شده با فاکتورهای سامانه، می تواند موجب بروز اختلال در روند ثبت نام کنکور داوطلب و حتی الغای این فرآیند گردد.

پس از اسکن عکس، باید فرم تقاضانامه ثبت نام را بررسی و اطلاعات خواسته شده را با دقت در آن درج نمایید. در نهایت بعد از کلیک بر روی گزینه “تایید نهایی”، از فرم ثبت نام خود به همراه شماره پرونده و کدپیگیری دریافت شده پرینت تهیه کرده و آن را تا پایان مراحل پذیرش کنکور سراسری نزد خود حفظ کنید.

امکانات سایت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد

برخلاف آن چیز که مورد تصور است، در سایت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد علاوه بر فرآیند نام نویسی خدمات دیگری نیز ارائه داده می شود که به تفکیک به توضیح هر کدام می پردازیم:

  • تمدید مهلت و تمدید مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد

داوطلبان کنکور دانشگاه آزاد می توانند در زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری و مهلت تمدید مجدد، از منوی سمت راست صفحه قسمت سراسری را انتخاب نموده و مطابق با زمانبندی اعلام شده در اطلاعیه برای نام نویسی اقدام نمایند.

  • دریافت کارت ورود به جلسه کنکور دانشگاه آزاد

سایت سازمان سنجش آموزش کشور در بازه زمانی تعیین شده لینکی را جهت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور فعال می کند که هم متقاضیان دانشگاه های سراسری و هم داوطلبان کنکور دانشگاه آزاد می توانند با کلیک بر روی منوی فعال شده و وارد نمودن اطلاعات شخصی، به دریافت کارت ورود به جلسه خود بپردازند.

  • اعلام نتایج اولیه کنکور دانشگاه آزاد

حدود یک ماه پس از برگزاری کنکور، نوبت به اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد می رسد، لذا متقاضیان می توانند با کلیک بر روی منوی سراسری و با ضربه بر روی لینک فعال شده نتایج آزمون خود را مشاهده نمایند. توجه داشته باشید که با وارد نمودن کد رهگیری خود در هنگام ثبت نام و یا شماره داوطلبی می توانید برای انجام این کار اقدام نمایید.

سوالات متداول

1- سایت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد کدام است؟

با توجه به ادغام کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد، ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد نیز از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می پذیرد.

2- سایت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

این سایت از بخش های مختلفی جهت نام نویسی کنکور آزاد، ویرایش اطلاعات، خرید کارت اعتباری، ارسال درخواست و... تشکیل شده که در متن مقاله به تفصیل در این رابطه صحت

3- آیا روند ثبت نام کنکور سراسری و آزاد، مستلزم پرداخت هزینه است؟

بله، داوطلبان می بایست در حین نام نویسی، مبلغی را تحت عنوان هزینه ثبت نام کنکور سراسری یا آزاد از طریق سایت سنجش پرداخت نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۳ نظر
  1. سعید

    فرمودید کنکور آزاد و سراسری یکی شده.
    آیا نیاز به تیک زدن گزینه خاصی در زمان ثبت نام نیست ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، بله، کنکور دانشگاه های سراسری و ازاد ادغام شده است.

  2. سعید

    سلام
    برای ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۰ آیا لازم است آیکون مجزایی تکمیل گردد یا همان ثبت نام آزمون عمومی کفایت می کند؟ من گزینه ای بابت ثبت نام آزاد ندیدم و الان مهلت ثبت نام تمام شده است. چکار باید کرد؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، کنکور دانشگاه های ازاد و سراسری ادغام شده است.

  3. شقایق

    سلام من نمیدونستم که دانشگه ازاد بهمن مهلت داشته آیا تمدید میکنن برا ثبت نام با آزمون؟!

    • ایران مشاوره

      با سلام.
      مهلت ثبت نام واحد های دانشگاه آزاد برای بهمن ماه به اتمام رسیده است و طبق آخرین اطلاعیه های دانشگاه شما می توانید بعد از تعطیلات نوروز با منتشر شدن دفترچه های ثبت نام مهر ماه سال ۱۳۹۹ بر اساس سوابق تحصیلی اقدام به ثبت نام کنید. لازم به ذکر است برای ثبت نام با آزمون در دانشگاه های مذکور می بایست در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ شرکت کنید.

  4. هما

    من فقط واسه کنگور سراسری دانشگاه دولتی فرم پر کردم ایا میتونم بعد جواب کنکور توی دانشگاه ازاد انتخاب رشته کنم یانه؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ،
      چنانچه در آزمون سراسری ۱۳۹۹ شرکت کرده باشید ، پس از تکمیل نمودن مراحل ثبت نام در سامانه و دریافت کد رهگیری نیازی به تکمیل فرم جداگانه جهت نام نویسی در دانشگاه آزاد ندارید ، به عبارتی دیگر با توجه به همان ثبت نام اولیه و درصورتی که رتبه و تراز لازم را کسب نمایید مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز می باشید.

  5. کیمیا

    سلام من موقع ثبت نام یادم رفت که سریال دانشگاه ازاد رو بخرم.حالا بعد اعلام نتایج میشه سریالشو خرید و انتخاب رشته کرد؟
    لطفا جواب بدید خیلی اضطراریه

    • ایران مشاوره

      با سلام.
      در طی سال های اخیر آزمون دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده است و در زمان ثبت نام نیازی نیست به صورت جداگانه کارت خریداری کنید. شما می توانید در صورت تمایل برای اعلام علاقه مندی به دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی سریال اعتباری خریداری کنید. البته لازم به ذکر است انتخاب رشته دانشگاه های آزاد و سراسری جداگانه انجام خواهد شد.

  6. مریم

    سلام من موقع ثبت نام دانشگاه ازادو نزدم الان که کنور دادم دوباره شانس اینو دارم که در رشته های با ازمون دانشگاه ازاد شرکت کنم ینی میتونم دوباره کارت اعتباری دانشگاه ازادو بخرم ؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      بله شما می توانید پس از اعلام نتایج آزمون , در دانشگاه آزاد نیز انتخاب رشته نمایید.

  7. مهدی

    سلام. می خواستم بدونم ک ثبت نام دانشگاه آزاد برای کاردانی ۹۸ چ زمانی هست؟

مشاوره کنکور پیج کنکور