خانه دانشگاه پیام نور ثبت نام فراگیر پیام نور کارشناسی 96 – 97

ثبت نام فراگیر پیام نور کارشناسی 96 – 97

زمان و شرایط ثبت نام فراگیر پیام نور کارشناسی 96 – 97

ثبت نام فراگیر پیام نور کارشناسی 96 - 97
ثبت نام فراگیر پیام نور کارشناسی 96 – 97

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان و شرایط ثبت نام فراگیر پیام نور کارشناسی 96 – 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

پذیرش بدون آزمون دانشجویان در طی سال های گذشته مشکل بسیاری از داوطلبانی را که بنا بر هر دلیلی امکان شرکت در کنکور سراسری را ندارند را برطرف کرده است و با این اقدام به نوعی زمینه ادامه تحصیل داوطلبان فراهم شده است.دراین بین یکی از دانشگاه هایی که چند سالی است از طریق بدون کنکور دانشجو می پذیرد و طرفداران بسیاری پیدا کرده است دانشگاه پیام نور می باشد.دانشگاه پیام نور تحت نظارت وزارت علوم می باشد که دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه می توانند به دوصورت با آزمون و بدون آزمون اقدام نمایند.اما دانشگاه پیام نور چه ویژگی هایی دارد و چه عواملی باعث جذب دانشجویان به تحصیل در این دانشگاه شده است؟ دانشگاه پیام نور با ارائه رشته های متنوع،اجباری نبودن حضور دانشجویان در کلاس و همچنین عدم محدودیت در انتخاب رشته مورد نظر بدون توجه به مدرک رشته تحصیلی باعث گرایش داوطلبان شده است.البته کمتر بودن میزان شهریه دانشگاه پیام نور  نسبت به دیگر دانشگاه ها نیز از دیگر مزایای تحصیل در این دانشگاه به حساب می آید.

فراگیر پیام نور چیست؟

این سوال متداولی است که برای بسیاری از داوطلبان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه پیام نور مطرح می شود.فراگیر پیام نور دوره ای است که داوطلبان می توانند بدون درنظر گرفتن رشته تحصیلی شان، رشته دلخواهشان را انتخاب نمایند.دانشجویان فراگیر به عنوان دانش پذیر در رشته ی مورد علاقه خود ثبت نام می کنند و پس از گذراندن دوره های آموزشی و تعدادی از واحد های درسی رشته انتخابی خود برای آزمون پایان نیمسال دانش پذیری که توسط سازمان سنجش برگزار می شود باید آماده شوند.داوطلبانی که بتوانند نمره قبولی کسب کنند از دانش پذیر به دانشجو تغییر وضعیت می دهند و سپس دانشجویان می توانند در نیمسال دوم در رشته مورد علاقه خودشان به ادامه تحصیل بپردازند.ضمن اینکه کسب رتبه کمتر  ملاک پذیرش دانشجو در دوره فراگیر اعلام شده است بنابراین داوطلبانی که رتبه کمتری کسب کنند در اولویت پذیرش خواهند بود.

داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که در حال حاضر دانشگاه پیام نور بدون برگزاری آزمون فراگیر،دانشجویان را به صورت بدون کنکور در مقطع کارشناسی پذیرش می کند و ملاک اصلی پذیرش دانشجویان سوابق تحصیلی آنها خواهد بود.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیام نور 96

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور 96 در دو نوبت مهر و بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد.نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیام نور به صورت اینترنتی انجام می گیرد و نیازی به مراجعه حضوری به دانشگاه نخواهد بود.ورودی های مهر ماه باید در اواخر مرداد ماه با مراجعه به سایت سنجش و مشاهده لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 96 حداکثر 150 رشته محل را انتخاب نمایند. ورودی های بهمن ماه نیز باید از اواسط آبان تا اواخر آذر ماه اقدامات لازم را جهت ثبت نام و انتخاب رشته خود انجام دهد.توجه داشته باشید که در ثبت نام بدون کنکور پیام نور هم امکان تکمیل ظرفیت وجود دارد و داوطلبان ورودی مهر ماه می توانند از تاریخ 24 مهر ماه تا 24 آبان ماه در تکمیل ظرفیت بدون کنکور پیام نور شرکت و در این مرحله نسبت به انتخاب های خود تجدید نظر کنند.ضمن اینکه در سال جاری جهت انجام مرحله تکمیل ظرفیت می بایست به دانشگاه به صورت حضوری مراجعه کنید و مرحله ثبت نام تکمیل ظرفیت را انجام دهید.

شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیام نور 96 

یکی از نگرانی هایی که داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور پیام نور دارند این است که گمان می کنند شرکت در کنکور سراسری لازمه ثبت نام بدون کنکور پیام نور می باشد در صورتی که اینگونه نیست و در رابطه با شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور 96 لازم است بدانید که امکان ثبت نام برای داوطلبانی که موفق به شرکت در کنکور سراسری نشده اند هم وجود دارد و شرکت در کنکور سراسری از شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نمی باشد.بنابراین داوطلبان باید در زمان ذکر شده با به همراه داشتن مدرک دیپلم  4 ساله نظام قدیم و مدرک پیش دانشگاهی اقدام به ثبت نام کنند. همچنین داوطلبانی که یک مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دارند هم امکان ثبت نام در رشته های بدون کنکور را خواهند داشت.

اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور 96

با توجه به این که شروع تحصیل داوطلبان در دو نوبت مهر و بهمن ماه بستگی به زمان ثبت نام آنها خواهد داشت. بنابراین در رابطه با اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور 96 توجه داشته باشید که داوطلبانی که در مرداد ماه اقدام به ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور نموده اند در مهر ماه شروع به تحصیل می نمایند و داوطلبانی که در آبان ماه اقدام به ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور نموده اند در بهمن ماه شروع به تحصیل خواهند کرد.با عضویت در کانال تلگرامی ایران مشاوره می توانید از تاریخ دقیق اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور 96 آگاه شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان و شرایط ثبت نام فراگیر پیام نور کارشناسی 96 – 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳۴ نظر
  1. Fatima

    سلام برای شرکت در آزمون کارشناسی فراگیر ،پیش دانشگاهی ندارم حتما واجبه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      دانشگاه پیام نور برای مقطع کارشناسی پیوسته دانشجو پذیرش میکند و داوطلب برای ورود به این مقطع حتما باید دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی باشد.

  2. بیتا

    سلام الان اگه ثبت نام کنم حضوری برم سنجش امکان داره قبول کنن ثبت نام کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام
      متاسفانه زمان ثبت نام دانشگاه های پیام نور به پایان رسیده است ولی شما میتوانید برای اطمینان از ظرفیت دانشگاه مورد نظر خود حضوری مراجعه نمایید .

  3. علی

    سلام ببخشید یه سوال داشتم اگه در صورتی که رشته مورد نظرمون تو شهرستان خودمون نباشه , میتونمی یه شهر دیگه رو انتخاب کنیم ولی امتحاناتش رو تو شهر خودمون بدیم ؟

    • ایران مشاوره

      باسلام بله قبل از تاریخ برگزاری امتحانات میتوانید محل ازمون را مراکز نزدیک محل سکونت خود انتخاب کنید و در صورت موافقت مرکز مبدا امتحانات خود را در آن مرکز بدهید.

  4. F

    سلام ببخشید من سوالای ازمون ارشد فراگیر دوره ی هجدهم رو میخوام باید چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام
      شما می‎توانید نمونه سوالات سال گذشته را از موسسه دانش پژوهان تهیه کنید.

  5. بهاره رستمی

    سلام خسته نباشید
    من دیپلم کامپیوتر دارم و من می خوام که در سال ۹۸ در دانشگاه پیام نور با فراگیر رشته ی آموزش زبان انگلیسی رو بخونم
    سواله من اینه که من می تونم رشته ی آموزش زبان انگلیسی با فراگیر پیام نور بخونم چون رشته م فنی یه برای همین تردید دارم ..یعنی محدودیتی برای دانش اموزان فنی حرفه ایی وجود داره یا نه؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام.
      پذیرش برای دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی به صورت سوابق تحصیلی صورت میگیرد. شما میتوانید با دیپلم فنی، در رشته آموزش زبان انگلیسی تحصیل کنید. اما چون دانشگاه پیام بصورت پیوسته پذیرش میکند. شما علاوه بر مدرک دیپلم باید مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک فوق دیپلم داشته باشید.

  6. success

    سلام
    لطفا به سواالاتم جواب بدین.
    ۱) دانشگاه آزاد اهواز رشته ژنتیک (یا همون رشته زیست مولکلولی گرایش ژنتیک ) بدون کنکور داره؟
    ۲) دانشگاه پیام نور رشته کارشناسی روانشناسی بالینی بدون آزمون داره؟

  7. مسعود پورحسن

    سلام وقت بخیر..من کاردانی برق از دانشگاه آزاد دارم..دیپلم هم کاردانش گرفتم..میخواستم ببینم میتونم پیام نور کارشناسی مکانیک بگیرم؟

  8. گلین

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من دیپلم فنی حرفه‌ای دارم و الان لیسانس حسابداری دارم
    میخام برای ارشد پیام نور بخونم
    منتها میخام که اگه بشه رشتمو عوض کنم تو مقطع ارشد میخاستم بدونم من الان توی گروه علوم انسانی هست رشتم فقط تو همون گروه علوم انسانی امکان تغییر رشته دارم یا تو گروه‌های دیگه هم میتونم مثل علوم پایه و اینا ؟

    • ایران مشاوره

      باسلام.امکان تغییر رشته و گرایش و همینطور تغییر گروه از مقطع کارشناسی به کارشناسی ارشد وجود دارد جز رشته های مربوط به گروه پزشکی.

  9. ارش

    سلام ببخشید دانشگاه پیام نور بدون کنکور برای کارشناسی که وقتش تموم شده است آیا تکمیل ظرفیت هم دارد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام.در حال حاضر مشخص نیست ،در صورت کامل نشدن ظرفیت این احتمال وجوددارد که برای نیمسال دوم هم از طرف سازمان سنجش برای دانشگاه پیام نوراظرفیت اعلام گردد. شما میتوانید برای نیسال دوم پیگیری کنید

  10. ارجمند

    سلام و وقت بخیر؛ ثبت نام کارشناسی فراگیر پیام نور چه زمانیست؟ ممنونم

    • ایران مشاوره

      سلام در کارشناسی پیام نور، طرح فراگیر وجود ندارد و پذیرش بدون آزمون انجام میشود و زمان ثبت نام آن برای نیمسال اول ۹۷ به اتمام رسیده است.

  11. سالار

    سلام و ممنون از اطلاعات خوبتون
    اگر امکان داره تاریخ دقیق ثبت نام برای سال تحصیلی ۹۷_۹۸فراگیر را بفرمایید برای مقطع ارشد
    تشکر از توجه و پاسخ گویی شما

    • ایران مشاوره

      سلام معمولا ثبت نام فراگیر ارشد پیام نور، مهر ماه میباشد.

  12. محمدرضا بیات

    سلام ببخشید من دانشجوی کارشناسی عمران امیرکبیر هستم ایا میتوانم به طور هم زمان در کارشناسی رشته حقوق پیام نور تحصیل کنم؟اگر میشود چه کار باید بکنم؟

    • ایران مشاوره

      سلام
      بله شما می توانید دو رشته را در دو دانشگاه مختلف به صورت همزمان تحصیل نمایید. در دانشگاه پیام نور هم از طریق آزمون سراسری و هم بدون آزمون در رشته ی حقوق پذیرش دانشجو انجام میگیرد،شما می توانید بعد از ثبت نام در این دانشگاه شروع به تحصیل نمایید. ضمن اینکه این رشته در دانشگاه آزاد اسلامی نیز به صورت بدون آزمون ارائه می شود.

  13. مرضیه

    با سلام وخسته نباشید خدمت شما.من کاردانی خودم رو در دانشگاه علمی کاربردی بوشهر خوندم.والان تمایل دارم که کارشناسی خودم رو توی دانشگاه پیام نور بوشهر بخونم رشتمم حسابداری هست.باید چیکار کنم ایا امکانش هست؟؟؟؟؟؟؟؟
    ممنون میشم جواب بدید

    • ایران مشاوره

      سلام معمولا دانشگاه پیام نور لیست رشته هایی که ارائه میکند به صورت پیوسته میباشد و اگر شما بخواهید کاردانی به کارشناسی دانشگاه پیام نور شرکت کنید در صورت قبولی دانشگاه، برای شما واحد جبرانی در نظر گرفته خواهد شد.

  14. رضا

    با سلام خسته نباشید،اگر فراگیر برا ورودی مهر دانشجو بگیرد باتوجه به اینکه من تا۲۴ شهریور امسال معافیت تحصیلی دارم
    ایا تا دی ماه معافیت تحصیلی تمدید میشه؟
    واگر ورودی مهر باشم آزمونی که به عنوان ورودی برای دانشجو پذیر بودن به دانشجو بودن هستش دی ماه برگزار میشه؟

    • ایران مشاوره

      سلام
      شما می توانید در زمان تعیین شده نسبت به پست کردن دفترچه ی خدمت خود اقدام نمایید.درصورت قبولی در دانشگاه پیام نور می توانید از دانشگاه نامه ای دریافت نمایید و به پلیس ۱۰+ تحویل داده و از ایست خدمتی استفاده نمایید.

  15. سعید

    باسلام
    کسی که لیسانس حسابداری دارد می تواند در فراگیر ارشد حقوق
    ثبت نام نماید؟

    • ایران مشاوره

      با سلام بله امکان پذیر است .ولی در برای شرکت در ازمون وکالت به مشکل بر میخورید

  16. مریم

    ایا کسی که لیسانس دارد هم میتواند در ازمون بدون کنکور ثبت نام کند؟

    • ایران مشاوره

      با سلام. بدون کنکور یعنی براساس سوابق تحصیلی و آزمونی برگزار نمشود. امکان شرکت و ثبت نام برای شما هم وجود دارد.

  17. کیانوش صادق پور

    سلام من واقعااز دانشگاه ودستاندرکار کاران ممنونم واقعا کمک بسیار بزرگیاست برای علاقمندانبه یادگیری و بکارگیری علمی که آموختن.

  18. Zand

    سلام خسته نباشید من میخوام مهر اینده ثبت نام بدون کنکور برای کاردانی انجام بدم ولی متوجه نشدم چه زمانی باید ثبت نام کنم

    • ایران مشاوره

      سلام. دانشگاه پیام نور به صورت پیوسته هستش و مقطع کاردانی نداره. اگه عضو کانال ما باشید شروع ثبت نام ها تو کانال اطلاع رسانی میشه. موفق باشید.

  19. سارا

    دروودبرشما ، ی سوال داشتم خدمتتون؛ من کاردانی صنایع غذایی خوندم مرکز علمی کاربردی زر کرج،میخواستم بدونم میتونم کارشناسیموتوهمون رشته خودم دردانشگاه پیام نورسنندج اداامه بدم.؟

مشاوره پیام نور