خانه مدارس ثبت نام پیش دبستانی مجازی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳

ثبت نام پیش دبستانی مجازی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳

زمان ثبت نام پیش دبستانی مجازی 1402 - 1403
ثبت نام پیش دبستانی مجازی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دوره پیش دبستانی یکی از مقاطع مهم و حساس جهت شروع آموزش رسمی و یادگیری مهارت هایی همچون جدایی از خانواده، مشارکت، همکاری گروهی و سازش با دیگران است. مربیان و معلمان در این دوره از طریق آموزش مهارت های لازم، نقش بسزایی را در شکل گیری علاقه مندی نوآموزان به محیط مدرسه ایفا می نمایند. در حقیقت می توان چنین گفت که عملکرد کودکان در این دوره، زمینه ساز آینده تحصیلی و در نهایت شغلی آن ها خواهد بود.

با توجه به اهمیت دوره پیش دبستانی در شکل گیری مهارت های اجتماعی و آموزشی، در ادامه به ارائه جزئیات بیشتر درمورد زمان و نحوه ثبت نام اینترنتی این دوره خواهیم پرداخت.

ثبت نام نوآموزان دوره پیش دبستانی از نیمه دوم اردیبهشت تا پایان مرداد ماه سال جاری به دو شکل حضوری و اینترنتی انجام می پذیرد.

زمان ثبت نام پیش دبستانی مجازی 1402 – 1403

علاوه بر انجام روند حضوری ثبت نام نوآموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، این امکان فراهم شد تا نام نویسی پیش دبستانی به صورت اینترنتی نیز امکان پذیر باشد که این فرآیند از نیمه دوم اردیبهشت 1402 آغاز شده که به دو شکل حضوری و اینترنتی صورت می گیرد. همچنین در صورت اعلام اخبار جدید در مورد مهلت یا تمدید این فرآیند، آخرین اخبار در کانال تلگرام مدارس ایران مشاوره اطلاع رسانی خواهد شد.

با توجه به شرایط حال حاضر و بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش جهت جلوگیری از تداخل برنامه آموزش های دوره پیش دبستانی تابستانی با آغاز سال تحصیلی، مدیران و مربیان می بایست برنامه ریزی و برگزاری کلاس های آمادگی بهار و تابستان سال 1402 را از اول خرداد ماه و حداکثر تا نیمه اول شهریور ماه سال جاری به اتمام برسانند.

نحوه­ ثبت نام پیش دبستانی مجازی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، ثبت نام نوآموزان دوره پیش دبستانی 1403-1402 با مراجعه والدین به مدارس و مراکز پیش دبستانی صورت می پذیرفت اما به تازگی با راه اندازی سایت جدیدی به منظور انجام این فرآیند به صورت اینترنتی، امکان نام نویسی غیرحضوری نیز محیا شده است. بنابراین والدین نوآموزان می توانند با مراجعه به سایت مای مدیو به نشانی my.medu.ir نسبت به انجام مراحل نام نویسی فرزندان خود اقدام کنند.

نکات مهم جهت ثبت نام پیش دبستانی مجازی 1402 – 1403

  • از جمله موارد مهم در این راستای ثبت نام در دوره پیش دبستانی، توجه به سن نوآموزان است که بر اساس آن، ثبت نام پیش دبستانی یک، 4 تا 5 سال تمام برای متولدین دوم مهر ماه سال 97 تا یکم مهر ماه سال 98 و سن ثبت نام پیش دبستانی دو، 5 تا 6 سال تمام برای متولدین 2 مهر ماه سال 96 تا یکم مهر ماه سال 97 می باشد.
  • لازم به ذکر است که از جمله اقدامات مهم که همزمان با ثبت نام دوره پیش دبستانی انجام می پذیرد، اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان است. همچنین انجام فرآیند پیش ثبت نام نوآموزان از طریق سامانه سنجش بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی به صورت اینترنتی به منظور دریافت نوبت ثبت نام حضوری در طرح سنجش سلامت، امکان پذیر می باشد.

سوالات متداول

1- زمان ثبت نام دوره پیش دبستانی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ از چه تاریخی است؟

این فرآیند ازنیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان مرداد نیز ادامه خواهد داشت.

2- ثبت نام نوآموزان در دوره پیش دبستانی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ از چه طریقی امکان پذیر می باشد؟

فرآیند نام نویسی نوآموزان با مراجعه والدین به مدارس و مراکز پیش دبستانی یا به صورت اینترنتی از طریق سایت مای مدیو صورت می گیرد.

3- محدودیت سنی برای ثبت نام نوآموزان در دوره های پیش دبستانی یک و دو به چه صورت می باشد؟

سن ثبت نام پیش دبستانی یک، چهار تا پنج سال تمام (متولدین 2 مهر 97 تا یک مهر98) و سن ثبت نام پیش دبستانی دو، پنج تا شش سال تمام (متولدین 2 مهر 96 تا یک مهر 97) است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس